۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

اهمیت تابلو تبلیغاتی

مزیت استفاده از تابلو تبلیغاتی تنها به چند مورد مشخص محدود نمی شود، بلکه این ابزارهای به ظاهر ساده قدرتی شگرف در جلب توجه مردم دارند. بی تعارف باید گفت اولین موضوعی که بعد از راه اندازی هر کسب و کاری به آن بر می‌خوریم، تبلیغات و چگونگی معرفی برند به مشتری است.

مزیت استفاده از تابلو تبلیغاتی، بلیط شانس هر کسب و کار

هر فردی که کار تازه ای را ایجاد می کند، کار او هر ماهیتی هم که داشته باشد، خواه ناخواه با معظل تبلیغات درگیر می شود. صنعت تبلیغات به قدری اهمیت پیدا کرده که به مطالب آموزشی در دانشگاه ها نیز راه یافته و نیاز به نیروی کار متخصص دارد.

اگر به تازگی مغازه ای را افتتاح و یا کسب و کاری را ایجاد کرده اید و به دنبال تبلیغات گسترده هستید، باید بگوییم که از اصلی ترین کارها برای شما استفاده از تابلو مغازه است. برخی از افراد گمان می کنند که تابلوها و بنرهای تجاری و تبلیغاتی، هزینه بر بوده و نیازی نیست که از آن استفاده کنند. اگر شما هم همین تفکر را دارید پس با ما همراه شوید تا از موضوعات مهم این حوزه اطلاع پیدا کنید.

تابلو سازی ساده یا تابلوسازی تبلیغاتی

تابلوسازی یا تابلو سازی تبلیغاتی؟ مسئله این است. کلمه تابلوسازی برای اکثر ما آشناست. اگر مغازه دار، صاحب یک فروشگاه یا مدیر یک شرکت باشیم، حتماً برای تهیه تابلو به افراد شاغل در این صنف مراجعه کرده ایم. با این حال اگر قصد ما سفارش یک تابلو تبلیغاتی باشد، باید به سراغ چه کسی برویم؟

همچون هر شغل دیگری تابلو سازی هم درجه بندی دارد. عده ای از تابلوسازان تنها در ساخت تابلو مغازه یا تابلوهای سردر تخصص دارند و عمدتاً هم نمونه کارهای آن ها در این بخش است. شاید تصور کنید که این افراد هم مانند سایرین از عهده طراحی و ساخت تابلو تبلیغاتی برمی آیند، اما باید گفت که حقیقت این نیست.

مطالب مرتبط: از طراحی تا ساخت تابلو تبلیغاتی

این گونه تابلوها یک ابزار بسیار جذاب بوده که نحوه طراحی و انتخاب نوع آن، باعث موفقیت کار شما خواهد شد. یعنی اگر شخصی، از قبل کار طراحی تابلو تبلیغاتی را انجام نداده باشد و یا از انواع تابلوهایی که صرفاً برای این کار استفاده می شوند اطلاع نداشته باشند، نه تنها به شما یک فرصت برای معرفی کسب و کارتان را نمی دهد بلکه تمام پولی که خرج کرده اید را نیز بی ارزش می کند.

برای تبلیغات باید به سراغ چه کسانی رفت؟

قبل از هر گونه اقدام به خرید و سفارش تابلو تبلیغاتی، توصیه ما این است که حتماً از افرادی که تجربه استفاده از تابلوهای تبلیغاتی را دارند مشورت بگیرید. این افراد جلوتر از شما هزینه ای را صرف کرده و با ضرر و زیان و یا سوددهی این کار آشنا هستند. پس هم می توانند به شما در انتخاب تابلو کمک کنند و هم شرکت های تابلوسازی موفق و معتبر را معرفی نمایند.

اما اگر چنین شخصی در اطرافتان وجود ندارد، پس بهترین کار جستجو در صفحات اینترنت است. معمولاً برای این کار باید عبارت هایی همچون “ساخت تابلو تبلیغاتی“و یا “انواع تابلوهای تبلیغاتی” را جستجو کنید. به این ترتیب وب سایت های مربوط به تابلوسازان برتر برای شما به نمایش درمی آیند.

مطالب مرتبط: نکات کلیدی سفارش تابلو تبلیغاتی

نکته مهم:

خیلی از افراد بر این باورند که تنها تابلوسازی هایی که در صفحات اول گوگل هستند، معتبر می باشند. اگرچه این تفکر غلط نیست! اما باید گفت که برخی از شرکت ها نیز ممکن است سال ها تجربه داشته باشند، ولی به تازگی سایت خود را ایجاد کرده و در صفحات آخر قرار گرفته اند.

پس در جستجوهای خود تنها به چند سایت اول اکتفا نکرده و سعی کنید شمار بالایی از سایت ها و خدمات آنان را بررسی کنید.

تابلو تبلیغاتی

طراحی، شاخ غولی که باید شکسته شود

مهم ترین مرحله ای که باید به سلامت از آن عبور کرد، طراحی تابلو تبلیغاتی است. واقعیت آن است که آنچه نظر هر مخاطبی را جلب می کند یک طراحی جذاب و استفاده از نقش ها و رنگ های فریبنده است. بنابراین این کار باید حتماً توسط افرادی انجام شود که قبلا امتحان خود را پس داده و دارای رزومه قوی هستند.

در اصل یک طراح تابلوساز باید یک روانشناس خوب هم باشد. یعنی باید در کنار مهارت طراحی، بداند که استفاده از کدام یک از عناصر می تواند سبب جذابیت بیشتر شده و نظر مردم را جلب می کند. همچنین طراحی تابلو باید با فضای کسب و کار شما، همخوانی داشته باشد.

تکنیک های طراحی تابلو تبلیغاتی برای کالای تجاری

عمده تابلوهایی که برای تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرند، اکثراً معرف کالاهای تجاری و محصولات تولیدی هستند. بنابراین سوژه اصلی تابلو، یک کالای تجاری است. از این رو نحوه به نمایش کشیدن آن بسیار مهم می باشد. به طور مثال در یک تابلو می توان تنها عکس محصول و نام آن را نوشت، در حالی که در برخی از تابلوها می توان محصول را به صورت طرحی بامزه به نمایش کشید.

قطعاً تأثیر تابلو دوم بیشتر از اولی است. پس دقت کنید که شخصی که طراحی تابلو شما را برعهده گرفته به خوبی از پس کار برآید. علاوه بر آن جلسات کرکسیون و بازنگری طرح را هم دست کم نگیرید. حتماً هر چند روز یک بار از آنها بخواهید که روند کار را به شما نشان دهند، تا ایرادهای کار رفع شود.

معجزه لایت باکس در تبلیغات

این روزها اکثر تبلیغات بر پایه تابلو لایت باکس اجرا شده و به مخاطب ارائه می شوند. این موضوع نشان دهنده قدرت تأثیرگذاری عجیبی است که در دل این وسیله ساده قرار می گیرد. در اصل جاذبه نور علت اصلی موفقیت تابلو لایت باکس است.

نور، همیشه مردم را به سمت خود جذب می کند. پس اگر در محیط هایی که هیجان فضا، بیشتر از حد معمول است لایت باکس را نصب کنید متوجه تأثیر آن می شوید.  اگر درکی از تابلو لایت باکس ندارید، یک کار ساده می توانید انجام دهید.

یک عکس زیبا را برداشته و به آن نگاه کنید، سپس با ابزارهایی که در اختیار دارید در یک فضای تاریک این عکس را به کمک نور ( نور گوشی موبایل) به نمایش دربیاورید، به نظر شما عکس در کدام حالت جذاب تر دیده می شود؟ بی شک نور جلوه بصری زیبایی به تصویر شما خواهد داد. بنابراین، با سفارش تابلو لایت باکس از قابلیت نورپردازی آن برای جذب مشتری بیشتر استفاده کنید.

مطالب مرتبط: 10 نکته ای که قبل از سفارش تابلو لایت باکس باید به آن توجه کنید

تابلوهای سردر را با تابلو تبلیغاتی اشتباه نگیرید

عده ای بر این باورهستند که تابلو سردر مغازه یا تابلو فروشگاه یک تابلو تبلیغاتی می باشد. اما واقعیت این است که تابلوهایی که به منظور تبلیغات استفاده می شوند، ساختار متفاوت تری داشته و در مکان های متفاوتی هم نصب می شوند. در سردر هر مغازه یا محل کاری ممکن است از انواع تابلو چلنیوم، تابلو حروف برجسته، تابلو ترموود و یا تابلو کامپوزیت استفاده شود، اما این به معنای تبلیغاتی بودن آن ها نیست.

در واقع تابلوهای چلنیوم یا حروف برجسته برای معرفی و یا بهتر پیدا کردن آدرس مغازه استفاده می شوند و  استفاده از آنها الزامی است. در صورتی که برای استفاده از تابلوهای تبلیغاتی، اجباری وجود ندارد.

چند مورد از مهم ترین مزیت های استفاده از تابلو تبلیغاتی

بعد از گذر از نکته هایی که در روند سفارش تابلو باید بدانید، اینک وقت آن است که با مزیت هایی که استفاده از این تابلو برای شما و کسب و کارتان دارد، آگاه شوید. 

معرفی و آشنایی در کمترین زمان

مزیت مهمی که ابزارهای تبلیغاتی دارند این است که در زمان کوتاهی می توانید، برند یا محصولاتتان و همچنین خدماتی که ارائه می کنید را به مشتری ها و مخاطبانتان معرفی نمائید.

تابلوسازی

ماندگاری بیشتر

تابلو وسیله ای است که تا مدت ها در یک یا چند مکان مشخص نصب می شود. بنابراین در طول روز افراد زیادی آن را مشاهده خواهند کرد. این گفته خود مهر محکمی بر ماندگار شدن موضوع تابلو تبلیغاتی در ذهن مخاطب است. 

جذب افراد پیرامون با تابلو

از مهم ترین مزیت هایی که نصب تابلو تبلیغاتی در نزدیکی محل کسب و کار دارد، این است که می توانید مردمی که در جوار شما زندگی می کنند را به سمت خود جذب نمائید. به طور مثال ممکن است شما یک مغازه تولید محصولات ارگانیک داشته باشید و مردم زیادی در پیرامونتان به این محصولات نیاز داشته باشند. پس تابلوها مانند آهنربا آن ها را به سوی شما می کشند. 

امکان تغییر طرح تابلو

مزیت استفاده از تابلوها در این است که می توانید هر چند وقت یک بار طرح آن را عوض کرده و برای موضوع دیگری تبلیغ کنید. این نکته در بخش تولید محصول و فروش کالا بیشتر مورد نیاز است. چرا که هر مغازه چندین محصول در سبد تبلیغات خود دارد. 

عدم محدودیت در مکان تبلیغات

تابلوهای تبلیغاتی در تمامی مناطق شهر موجود هستند و حتی در داخل پاساژها یا سایر مکان های خدماتی، تفریحی و تجاری موجود تعبیه شده اند. بنابراین برای نصب تابلو، محدودیتی از نظر منطقه نخواهید داشت. 

دوام بالا در طولانی مدت

در گذشته به جای تابلو تبلیغاتی بیشتر از بنر تبلیغاتی استفاده می شد و در کنار مزیت های آن معایب زیادی داشت. مهمترین عیبی که بنر تبلیغاتی داشت در ناپایداری و آسیب پذیری بنر بود. به طوری که اگر در معرض باد، باران و … قرار می گرفت، یا پاره می شد و یا تغییر شکل می داد.

اما تابلوهایی که جایگزین بنرها شده اند این مشکل را نداشته و در مقابل تغییرات آب و هوایی و شرایط جوی بسیار مقاوم بوده و آسیب پذیری کمتری دارند.

به طور معمول، هر فردی تمایل دارد که کالای موردنیاز خود را از برندهایی تهیه کند که تبلیغات آن را در جایی مشاهده کرده باشد. با توجه به اینکه تابلو تبلیغاتی روشی برای ماندگار کردن یک برند در ذهن مشتری است، در افزایش فروش تاثیر بسیاری دارد.

برقراری رقابت سالم

امروزه، به دلیل روی آوردن بسیاری از افراد به یک کسب و کار مشخص رقابت میان آنها نیز افزایش یافته است. در این میان، تابلو تبلیغاتی امکانی فراهم می آورد که این افراد بتوانند رقابت سالمی با یکدیگر داشته باشند. برای مثال، ممکن است یک کسب و کار با سفارش تابلو چلنیوم با قابلیت حروف برجسته و نورپردازی نسبت به کسب و کارهای دیگر تبلیغات بهتری ارائه کند. همچنین، او می تواند از تابلو کامپوزیت طرح چوب برای سردر مغازه خود استفاده نماید که نمای جذابی دارد، در اینصورت او می تواند از رقبا پیشی بگیرد.

مطالب مرتبط: 5 توصیه مهم که در هنگام سفارش تابلو چلنیوم باید بدانید

تبلیغات مداوم

هنگامی که شما از شیوه های تبلیغاتی مختلفی نظیر تبلیغات تلوزیونی، رادیو، روزنامه و نظایر آنها استفاده می کنید، محدوده زمانی اندکی در اختیار شما قرار می گیرد تا به تبلیغ محصول خود بپردازید. با این وجود، تابلو تبلیغاتی به صورت مداوم در مقابل دید عموم قرار دارد. جالب اینکه محتوای این‌ تابلوها قابل تعویض است.

هزینه مقرون به صرفه

تابلو تبلیغاتی یک روش تبلیغی است که صرفا یک مرتبه در قبال ساخت آن هزینه پرداخت می کنید و هزینه تعمیر و نگهداری از آنها نیز هر چند سال یکبار انجام می شود. بنابراین، می توان با قاطعیت گفت که این روش از جمله روش های تبلیغی مقرون به صرفه است. جالب اینکه به دلیل استفاده از متریال مختلف در تابلوها قیمت انواع تابلو تبلیغاتی متغیر می باشد. بنابراین، شما می توانید با سفارش ساخت تابلو مغازه ارزان هزینه های خود را کاهش دهید. 

زیبایی فضای شهری

امروزه استفاده از فاکتورهای مختلف در ساخت تابلوهای تبلیغاتی نظیر نورپردازی، حروف برجسته و … باعث شده است که استفاده از آنها در سطح شهر جلوه بصری زیبایی ایجاد کنند. البته، نصب این تابلوها در سطح شهر مطابق با اصول خاصی انجام می شود که رعایت آنها الزامی است.

کمک به پیدا کردن آدرس مغازه

چنانچه مغازه شما در مکانی قرار داشته باشد که مشتریان قادر به پیدا کردن آدرس شما نباشند، فروش شما به تدریج کاهش می یابد. برای رفع این مشکل می توانید در هنگام سفارش تابلو تبلیغاتی آدرس و شماره تلفن مغازه را بر روی آن درج کنید. سپس، با قرار دادن این تابلو در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد به تبلیغ کسب و کار خود بپردازید.

جلب اعتماد مشتریان

معمولا کسب و کارهایی که محصولات با کیفیت ارائه می کنند، با سفارش تابلوهای گران قیمت و جدیدترین مدل تابلو مغازه سعی در نشان دادن کیفیت محصولات خود دارند. این امر سبب می شود که اعتماد مشتریان و توجه آنها به تدریج به این کسب و کارها جلب شود.

تابلو مغازه چگونه باعث رونق کسب و کار می شود؟

زمانی که نیاز دارید محصولات خود را در سطح گسترده به مخاطب عرضه نمائید، باید بتوانید روش ها و تکنیک های مختلف تبلیغاتی را به کار گیرید. یکی از این روش ها که امروزه جایگاه مناسبی هم پیدا کرده، استفاده از تابلو مغازه ای با طراحی منحصر به فرد است. یک تابلوی مناسب می تواند باعث افزایش بهره وری کسب و کارهای مختلف نظیر مغازه ها، موسسات تجاری، فروشگاه ها، پاساژها، موسسات خدماتی، مالی و…شود.

باید توجه داشت، طراحی مناسب تابلو مغازه ماندگاری آن را در ذهن مخاطب بیشتر می کند که این باعث می شود هدف اصلی تابلو تبلیغاتی یعنی بازاریابی و کسب درآمد بیشتر میسر شود. این طرح حتما باید متناسب با نوع کسب و کار انتخاب شود. برای داشتن طرحی عالی برای مغازه خود می توانید از تیم مشاوره طراحی تابلو مجموعه تابلوسازی حرفه ای نامور کمک بکیرید.

نکات مورد توجه در طراحی تابلوهای مغازه

همانطور که در بالا اشاره شد، طرح یک تابلو با تاثیرگذاری در ذهن مخاطب نقش زیادی در بازاریابی و کسب درآمد دارد. در ادامه به ذکر نکاتی در رابطه با انتخاب طرح مناسب تابلو مغازه می پردازیم:

  • استفاده از متریال درجه یک و مقاوم
  • توجه به آخرین متدهای بازاریابی در طراحی تابلو
  • استفاده از طرح های جذاب و گیرا برای جلب توجه مشتری
  • استفاده از تبلیغات مدرن و متفاوت
  • ساخت تابلو مقاوم در برابر شرایط جوی محل

تابلو سازی

چگونه یک تابلو مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟

با توجه به اینکه تابلوهای تبلیغاتی هویت کسب و کار شما را مشخص می کنند، باید در انتخاب آنها دقت کافی داشته باشید. برای اینکار بهتر است فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:

نوع تابلو

در عصر حاضر تابلوهای متنوعی با جنس متفاوت عرضه شده اند که کسب و کارهای مختلف با توجه به نوع فعالیت و بودجه خود می توانند از آنها استفاده کنند.

نورپردازی

یکی از فاکتورهای جذابیت یک تابلو تبلیغاتی نورپردازی صحیح و اصولی آن است که با ایجاد نمای چشم نواز و خیره کننده، باعث جذب بیشتر مشتری با تابلو فروشگاه می شود. امروزه این نورپردازی به وسیله لامپ های اس ام دی انجام می گردد.

مطالب مرتبط: چگونه با تابلو فروشگاه مشتری بیشتری جذب کنیم؟

عنوان تابلو

از جمله نکات کلیدی در طراحی یک تابلو می توان به استفاده از عنوان و متن مناسب برای تابلو نام برد که نوع کسب و کار شما را برای مشتری مشخص می کند. این عنوان حتما باید با کسب و کار شما متناسب بوده و خدمات شما را به درستی معرفی کند.

رنگ تابلو

استفاده از رنگ مناسب در تابلو فروشگاهی تاثیر مستقیمی بر ذهن مخاطب بر جای می گذارد. بنابراین، برای انتخاب رنگ های اصولی و درست باید با روانشناسی رنگ ها آشنا باشید. البته، تابلوسازان حرفه ای به خوبی با این مسائل آشنا هستند و آنها را به هنگام ساخت تابلو فروشگاهی به کار می بندند. بنابراین، سعی کنید کار ساخت تابلوی خود را به مجموعه های معتبر با تابلوسازان ماهر نظیر مجموعه تابلوسازی نامور بسپارید .

متریال تابلو

به دلیل قرار گرفتن تابلوهای تبلیغاتی در محیط بیرون، تاثیر عوامل محیطی از قبیل نور آفتاب، گرما، سرما، باد، باران، برف و … بر روی آنها می تواند به تدریج باعث آسیب در آنها شود. اینجاست که اهمیت استفاده از متریال باکیفیت و مرغوب در تابلوسازی مشخص می شود.

مطالب مرتبط: بهترین جنس و متریال در ساخت تابلو

سخن آخر

تابلوهای تبلیغاتی مزایای مختلفی دارند که برای برخورداری از آنها باید به بهترین تولید کننده تابلو تبلیغاتی مراجعه کنید. یکی از این تولیدکنندگان مجموعه تابلوسازی نامور است که به جهت تولید تابلوهای مرغوب و باکیفیت شهرت و اعتبار خاصی دارد. بنابراین، شما می توانید سفارش تابلو تبلیغاتی خود را بدون هیچ نگرانی به این مجموعه بسپارید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: