۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

به دلیل استقبال افراد از تابلوهای تبلیغاتی؛ این صنعت روز به روز گسترش پیدا می کند. مشاغل زیادی هستند که با حرفه تابلو سازی در ارتباط می باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا با این مشاغل مرتبط با تابلو سازی و تاثیری که در طراحی و ساخت تابلوها دارند، آشنا شوید.

آشنایی با صنعت تابلو و تابلو سازی

استفاده از تابلو روشی است که به واسطه آن می توانید فعالیت و کسب و کاری که در آن مشغول هستید را به دیگران، معرفی کنید. امروزه به دلیل وجود رقابت در حرفه های مختلف و لزوم جذب مخاطب؛ نیازمند انجام تبلیغات هستید. البته تصور نکنید تبلیغات تنها برای یک مقطع زمانی کوتاه مدت لازم است انجام شود. حتی شرکت های بزرگ تجاری با برندهای بسیار مشهور هم همچنان کار تبلیغات را ادامه می دهند؛ زیرا می دانند بدون وجود تبلیغات نمی توانند پیروز عرصه رقابت باشند.

روش های مختلفی برای انجام تبلیغات، وجود دارد. می توانید یک تیزر یا آگهی تلویزیونی سفارش دهید، از بیلبوردهای تبلیغاتی استفاده کنید، تراکت پخش کنید، روی فضای مجازی سرمایه گذاری کنید و… .

اما آن چیزی که در زمینه تبلیغات اهمیت دارد؛ بازخوردی است که پس از آن، دریافت می ‌کنید. ممکن است حتی بهترین آگهی تبلیغاتی را تهیه کنید و هزینه بالایی هم بابت پخش آن در یک رسانه، بپردازید اما آنطور که انتظار دارید بازخورد خوبی از آن، دریافت نکنید. تابلوها نوعی ابزار تبلیغاتی هستند که سال‌ های زیادی است از آن ها، استفاده می شود.

آشنایی با صنعت تابلو و تابلو سازی

در گذشته تنها از تابلوهایی با جنس پارچه و یا اصطلاحا پارچه نویسی استفاده می ‌شد؛ اما امروز آنقدر تابلوهای تبلیغاتی متنوع هستند که علاوه بر معرفی، می توانند در زمینه جذب مشتری و فروش بالای محصول و خدمات هم اثرگذار باشند.

تابلوهای تبلیغاتی به دلایل مختلف مثل مقرون به صرفه بودن، اثرگذاری بالا، جذب مشتری، رنگ بندی جذاب، نورپردازی زیبا و از همه مهمتر دائمی بودن، بسیار محبوب و پرطرفدار شده اند. وسوسه انگیزترین امتیاز تابلوها این است که شما تنها یک بار برای طراحی و ساخت آن ها هزینه می کنید؛ اما می توانید تا مدت ها از آن ها، استفاده کنید.

زمانی که یک تابلوی تبلیغاتی چشمگیر داشته باشید که نگاه مخاطب را به خود جلب کند؛ می توانید انتظار داشته باشید که برند شما بهتر در ذهن مشتری و مخاطب، ماندگار شود و همین موضوع موجب محبوبیت برند شما می گردد.

چگونه می توان یک تابلوی جذاب و تاثیرگذار داشت؟

عوامل مختلفی در ایجاد یک تابلوی جذاب، موثر هستند. قبل از هر چیز باید از کیفیت متریال استفاده شده برای ساخت تابلو، اطمینان داشته باشید تا پس از نصب به مشکل برنخورید. زمانی که تابلو متریال باکیفیت و مرغوبی داشته باشد؛ به سرعت دچار آسیب و خرابی و رنگ پریدگی، نمی ‌شود. یک تابلوی کهنه و رنگ پریده به هیچ عنوان نمی ‌تواند آن جذابیتی که باید برای مخاطب، داشته باشد.

پس از آن به طراحی تابلو می رسیم. طراحی یک تابلوی مناسب و تاثیرگذار باید به نحوی باشد که بتواند در همان چند ثانیه اول، نگاه مخاطب را جلب و ذهن مخاطب را درگیر کند. امروزه دیگر طرح های کلیشه ای و تکراری مورد پسند مخاطب نیست؛ چرا که در دنیای تبلیغات تنها طرح ‌هایی که خلاقانه و منحصر به فرد باشند، می ‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

چگونه می توان یک تابلوی جذاب و تاثیرگذار داشت؟

حتی اگر هیچ پیش زمینه ذهنی درباره طرح تابلو ندارید؛ بهتر است این کار را به طراحان و گرافیست هایی که سال ها در این زمینه تجربه کاری دارند، بسپارید. آن ها با توجه به نوع کسب و کار شما، موقعیت مکانی، جامعه هدف و دیگر عوامل؛ بهترین طرح ممکن را برای شما با استفاده از نرم افزارهای دقیق، طراحی می کنند. علاوه بر طراحی، رنگ بندی و ترکیب رنگ استفاده شده برای تابلو هم اهمیت دارد که باز هم می ‌توانید برای این کار به طراحان، اعتماد کنید.

ازعوامل مهم دیگر می توان به نورپردازی تابلو، اشاره کرد. نورپردازی تابلوهای تبلیغاتی به ویژه در شب می توانند بسیار مخاطب پسند باشند. جلوه ای که نورپردازی و لامپ های تعبیه شده در تابلوها ایجاد می کنند را با هیچ طرح و رنگی، نمی توان جایگزین کرد‌. نورپردازی را تقریباً برای هر تابلویی می ‌توان اعمال کرد اما در این بین تابلو چلنیوم قابلیت مانور بیشتری دارد.

پس از اینکه طرح، رنگ و نورپردازی بسیار مناسب و زیبایی برای تابلو در نظر گرفتید؛ موقعیت و مکان نصب آن را هم باید مشخص کنید. بهتر است تابلو در موقعیتی قرار بگیرد که از تمامی جهت ها دید آسان و راحتی، داشته باشد. تمامی این موارد در کنار هم باعث می شود یک تابلوی تبلیغاتی بتواند رسالت خود را که همان جذب مشتری و فروش بالای خدمات و محصولات است، به خوبی انجام دهد.

تابلوی جذاب و تاثیرگذار

مشاغل مرتبط با تابلو سازی

از زمان سفارش تابلوی تبلیغاتی؛ کار مشاغل مختلف، آغاز می شود. اگرچه شما برای سفارش تابلو تنها به یک تابلوسازی مراجعه می کنید؛ اما در پشت پرده این کار به ظاهر ساده، می بینید که صنعت های متفاوتی در کنار هم قرار می گیرند تا در نهایت یک محصول با کیفیت و زیبا به مشتری، تحویل داده شود. مشاغل و صنعت های مرتبط با تابلو سازی شامل موارد زیر می شوند:

طراحی و رایانه

برای طراحی تابلوهای تبلیغاتی به طراح و متخصص نرم افزارهای طراحی، نیاز داریم. نرم افزارهایی مثل اتوکد، فتوشاپ و یا کورل؛ به دلیل دقت بالایی که دارند، بیشتر توسط طراحان استفاده می شوند. البته اینکه از کدام نرم افزار استفاده شود؛ به نوع تابلو هم بستگی دارد. به عنوان مثال برای ساخت تابلو چلنیوم یا استیل از نرم افزارهایی مثل اتوکد و کورل، استفاده می شود. حرفه ای بودن طراح و گرافیست در زیبایی نهایی تابلو، اثرگذار است.

الکترونیک

همانطور که در قسمت های قبل گفتیم؛ نورپردازی اهمیت زیادی برای تابلوهای تبلیغاتی دارد. برای اینکه این کار به درستی صورت گیرد؛ نیاز به متخصصین الکترونیک، احساس می شود. یک متخصص الکترونیک به خوبی می داند که برای چه نوع تابلویی چه تعداد لامپ و چه مقدار آمپر جریان نیاز است و باید به چه منبع تغذیه ای، متصل شود.

برشکاری

برش لیزری و حکاکی برای ساخت حروف برجسته پلاستیکی در انواع تابلوها، بسیار مورد نیاز است. دستگاه های برش لیزری دقت و سرعت بالایی برای این کار دارند و به همین دلیل کم کم جایگزین روش های دستی شدند. به همین دلیل است که دستگاه برش لیزری در اکثر کارگاه ‌های تابلوسازی، وجود دارد.

جوشکاری

جوشکاری تقریبا جزء مراحل آخر کار نصب و راه اندازی تابلو، می باشد. با استفاده از این صنعت می توان تابلو را به صورت فیکس شده و محکم در موقعیت مکانی خود، نصب کرد.

دکوراسیون

شاید در گذشته نیاز به این صنعت در زمینه ساخت تابلو، احساس نمی شد؛ اما امروزه دکوراسیون نقش زیادی در زیبایی یک مکان و جذب مشتری، دارد. برخی از مشاغل هستند که به واسطه حوزه کسب و کاری خود؛ نیاز به یک دکوراسیون لوکس دارند و به همین دلیل می بایست برای انتخاب و طراحی تابلو از یک طراح دکوراسیون حرفه ای، مشورت بگیرند.

مشاغل مرتبط با تابلو سازی

روانشناسی

تابلوی ساخته شده باید به نحوی باشد که بتواند به راحتی با جامعه هدف و مخاطبان، ارتباط موثری برقرار کند. به همین دلیل حضور یک متخصص روانشناس برای طراحی و ساخت تابلو، نیاز است. چنین فردی از روانشناسی رنگ ها آگاهی داشته و می تواند متناسب با حرفه مورد نظر در انتخاب رنگ به طراح مجموعه، کمک کند.

سفارش تابلوی تبلیغاتی

امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید. اگر قصد دارید به صنعت تابلوسازی وارد شوید و این حرفه را به صورت جدی دنبال کنید؛ می بایست آن را از تمامی زوایا بررسی کرده و مشاغل مرتبط با تابلو سازی را به خوبی، بشناسید. تابلو سازی نامور با بهره گیری از تمامی صنعت ها و مشاغل توانسته است به روزترین و باکیفیت ترین تابلوهای تبلیغاتی را طراحی و پیاده سازی کند. قیمت مقرون به صرفه و همچنین ارائه ضمانتنامه معتبر پس از نصب تابلو؛ از مزایایی است که این تابلوسازی به مشتریان خود، ارائه می دهد.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه طراحی و ساخت تابلو تبلیغاتی؛ پیشنهاد می کنیم با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: