۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

صنعت تابلوسازی روز به روز پیشرفت می کند به گونه ای که شاهد انواع مختلفی از تابلوها هستیم که هر کدام جلوه بی نظیری دارند. در این بین تابلوهای برجسته به دلایل مختلفی بیشتر از سایر تابلوها مورد توجه و علاقه مشتریان، واقع شده ‌اند. یکی از دلایل اصلی محبوبیت این تابلوها که در سال ‌های اخیر وارد صنعت تابلوسازی شده‌ اند؛ تنوع بالای رنگ و مدل است. در این مقاله قصد داریم انواع مختلف تابلوهای حروف برجسته را با یکدیگر مقایسه کرده و ویژگی های هر کدام را بیان کنیم.

مقایسه تابلوهای حروف برجسته و ویژگی آنها

آشنایی با انواع تابلو حروف برجسته

تابلوهای حروف برجسته گونه ‌ای از تابلوها هستند که حروف حک شده روی آن ها با لایه ای متفاوت و با استفاده از قسمتی به نام لبه، ایجاد می شود. دلیل برجسته بودن حروف در این تابلوها همان وجود لبه دور تا دور حروف است.
علاوه بر تنوع بالای این تابلوها، قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای که دارند هم دلیل بر محبوبیت آن ها شده است.
به طور کلی تابلوهای حروف برجسته شامل تابلوهای پلکسی دوبل، تابلوهای چلنیوم، تابلوهای ستاره ای، تابلوهای سه بعدی وکیوم، تابلوهای لترمکس، تابلوهای استیل، تابلوهای لاسوگاسی، تابلوهای پلاستیک و تابلوهای لبه سوئدی می ‌شود‌ که در ادامه به اختصار به توضیح هر کدام، می پردازیم.

آشنایی با انواع تابلو حروف برجسته

تابلو حروف برجسته پلاستیکی

این تابلوها که در قدیم با تابلوهای حروف نئون پلاستیک شناخته می شدند؛ یکی از محبوب ترین تابلوهای حروف برجسته هستند. مقاومت نسبتا خوبی در برابر نور خورشید دارند و ویژگی مهمی که دارند؛ شفافیت بالای آن هاست. همین ویژگی باعث جذابیت بیشتر این نوع از تابلوهای حروف برجسته شده است. مزیت دیگری که حروف برجسته پلاستیک دارند؛ انعطاف پذیری بالا در شکل دهی به پلکسی گلاس است. این ویژگی باعث می شود طرح های مختلف را بتوان به راحتی روی تابلو، حک کرد.

تابلو حروف برجسته چلنیوم

اخیراً تابلوهای چلنیوم در زمینه طراحی و ساخت تابلو بسیار پرطرفدار شده اند. این تابلوها از دو قسمت تشکیل می شوند. یکی رویه حروف که معمولاً از جنس پلکسی گلاس بوده و دیگری لبه حروف که معمولا از همان متریال چلنیوم ساخته می شود. نورپردازی تابلوهای حروف برجسته چلنیوم بر اساس قرارگیری لامپ های ال ای دی (LED) و اس ام دی (SMD) داخل حروف، انجام می گیرد. چلنیوم آلیاژی از آلومینیوم است که مقاومت بالایی در برابر آفتاب دارد، همچنین وزن سبک و استحکام و زیبایی هم از ویژگی ‌های مثبت تابلوهای چلنیوم است. تابلوهای چلنیوم در برابر زنگ زدگی مقاومت لازم را دارند. همچنین بخش رویه پلاستیکی این تابلوها ماندگاری بالایی دارد از در گذر زمان دچار رنگ پریدگی نمی شود.

تابلو حروف برجسته پلکسی دوبل

این دسته از تابلوها از جنس پلکسی گلاس بوده که برای دور تا دور حروف آن از متریال چلنیوم استفاده می شود. ویژگی بسیار مهم این تابلوها تنوع بسیار بالای رنگ در ورق های پلکسی می باشد. تابلو حروف برجسته پلکسی دوبل را روی هر متریالی مثل سنگ، چوب کامپوزیت و… به عنوان زیرساز می ‌توان اجرا کرد. طبق نظرسنجی‌ های صورت گرفته این تابلوها برای بیزینس از جمله بهترین تابلوها محسوب می شوند.

تابلو حروف برجسته

تابلو حروف برجسته ستاره ای

این تابلوها در دسته تابلوهای چلنیوم قرار می گیرند. حالت درخشنده و ستاره ای بودن این تابلوهاست که آن ها را از تابلوهای چلنیوم معمولی، متمایز کرده است. اگر نورپردازی ویژه و جالب توجه و همچنین درخشندگی یک تابلو اولویت اول شماست؛ بهتر است تابلو حروف برجسته ستاره ای را انتخاب کنید.

تابلو حروف برجسته استیل

این تابلوها به دلیل خاصیت ضد زنگ بودن و همچنین وزن کم در میان مشتریان محبوب واقع شده ‌اند. البته از حق نگذریم براقیت و درخشندگی که تابلوهای استیل دارند؛ در هیچکدام از تابلوهای حروف برجسته نمی‌ توان پیدا کرد. مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف و همچنین مقاومت در برابر دمای بسیار بالا و بسیار پایین از دیگر ویژگی‌ های مثبت تابلوهای حروف برجسته استیل می باشد. برای نورپردازی تابلو حروف برجسته استیل از لامپ های اس ام دی پشت حروف استفاده می ‌شود. این لامپ‌ ها نور را از اطراف حروف به صورت سایه ای به بیرون، هدایت می کنند. تابلوهای استیل را می توان در رنگ های مختلف مثل استیل طلایی، نقره ‌ای، رزگلد، مسی، دودی و مشکی، طراحی و تولید کرد.

تابلو حروف برجسته لترمکس

نحوه طراحی و ساخت تابلوهای لترمکس بسیار شبیه به تابلوهای چلنیوم می ‌باشد؛ با این تفاوت که به واسطه نوارهای شفاف شیشه ای که دور تا دور حروف قرار دارد؛ نور به بیرون ساطع می گردد. تابلوهای حروف برجسته لترمکس زیبایی خاصی دارند و یکی از مدرن ترین تابلوهای حروف برجسته به شمار می ‌روند.

تابلو حروف برجسته لاس وگاسی

این تابلوها برگرفته از شهر لاس وگاس ایالات متحده آمریکا می باشد. اگر درخشندگی فوق العاده و خیره کننده ای مد نظر شما باشد؛ انتخاب تابلو لاس وگاسی، پیشنهاد می شود. این تابلو با استفاده از لامپ های دایره ای شکل که در پشت حروف قرار می گیرد؛ نورپردازی را به خوبی انجام داده و نگاه ها را به خود، جذب می کند. بیشترین استفاده از تابلوهای لاسوگاسی مربوط به پارک و شهر بازی ها و اماکن تفریحی است. ایرادی که به این تابلوها می توان‌ گرفت؛ مصرف بالای انرژی می باشد و این به دلیل تعداد زیاد لامپ هایی است که درون این تابلوها، تعبیه می شود.

تابلوهای حروف برجسته سه بعدی وکیوم

متریال استفاده شده در طراحی و ساخت این تابلوها همان پلاستیک می باشد. اگر قرار باشد یک طرح فانتزی و یا لوگوی خاصی روی تابلو حک شود؛ بهتر است از این تابلوهای سه بعدی وکیوم، استفاده شود زیرا قابلیت انعطاف بالایی داشته و می توان آن را به هر شکلی که مد نظر طراح و مشتری باشد، درآورد. از نظر هزینه تابلوهای سه بعدی وکیوم بسیار مقرون به صرفه تر از سایر تابلوهای حروف برجسته مثل تابلو ‌چلنیوم می باشد.

تابلوهای حروف برجسته سه بعدی وکیوم

تابلو حروف برجسته لب سوئدی

تابلو لبه سوئدی از تابلوهای مدرن محسوب می ‌شود که از نظر طراحی و ساخت شبیه چلنیوم است. تنها تفاوتی که وجود دارد مربوط به مسطح بودن و فلت بودن حروف در تابلوهای لبه سوئدی است. جنس رویه حروف در این تابلو از پلکسی و جنس لبه ها از آلومینیوم می باشد.

در این مقاله با انواع تابلوهای حروف برجسته آشنا شدید. حال این سوال مطرح می شود که با وجود مزایا و معایب هر کدام از تابلوها در نهایت کدام یک را انتخاب کنیم؟! این ‌موضوع بستگی به عوامل مختلفی دارد. قبل از هر چیز زمینه فعالیت شما باید مشخص شود. به هر تابلوسازی که مراجعه کنید؛ مناسب ترین تابلو را متناسب با نوع فعالیت و بودجه ‌ای که برای این کار در نظر گرفته اید، به شما پیشنهاد می دهند. ممکن است بخواهید تابلوی شما درخشندگی زیادی داشته باشد و یا اینکه دوام آن بیشتر برایتان مهم باشد. در هر صورت گزینه های انتخابی متعددی پیش روی شما، قرار می گیرد.

اگر به دنبال یک تابلوی باکیفیت و مقرون به صرفه می گردید که بتواند به خوبی برند شما و همچنین فعالیت کاری شما را به دیگران معرفی کند؛ پیشنهاد می کنیم از نمونه کارهای تابلوسازی نامور، دیدن فرمایید. این تابلوسازی سال هاست در این زمینه مشغول فعالیت بوده و به خوبی می ‌تواند پس از نیاز سنجی، تابلویی مناسب و با کیفیت برای شما، طراحی و تولید کنند.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین سفارش تابلوی تبلیغاتی با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: