۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

امروز نقش کامپیوتر و تکنولوژی به حدی در تمامی مشاغل پررنگ شده است که تقریباً کمتر کسی را می توان یافت که بدون استفاده از تکنولوژی های رایانه ‌ای بتواند کارهای خود را پیش ببرد. تابلوسازی هم از این قاعده مستثنی نیست؛ به گونه ‌ای که امروزه تمامی تابلوسازان کار طراحی تابلو را تنها با نرم افزارهای دقیق کامپیوتری، انجام می دهند. این موضوع باعث می شود دقت و سرعت در طراحی، بالاتر رود. در ادامه موکاپ را معرفی کرده و نقش آن را در تابلوسازی، شرح می دهیم.

موکاپ در تابلو سازی

آشنایی با صنعت تابلو سازی

تابلوسازی همانطور که از اسم آن هم مشخص است؛ صنعتی است که به طراحی و پیاده سازی انواع تابلوها، می پردازد. تابلوها در گذشته تنها برای معرفی استفاده می ‌شدند اما امروزه جنبه تبلیغاتی تابلوها آنقدر زیاد است که نمی توان از آن ها، چشم پوشی کرد. شما هم به عنوان یکی از صاحبین کسب و کار اگر بتوانید با هزینه ای نسبتاً پایین؛ یک روش تبلیغاتی دائمی داشته باشید، قطعاً برای سفارش تابلوی تبلیغاتی ترغیب خواهید شد.

تابلوها در انواع مختلفی تولید می ‌شوند که می‌ توانید متناسب با حیطه فعالیت خود، هر کدام را سفارش دهید. متریال هایی که در صنعت تابلوسازی استفاده می شوند آنقدر تنوع دارند که بتوانند هر سلیقه ای را پوشش دهند. استفاده از متریال هایی مثل سنگ، چوب، پلکسی گلاس، کامپوزیت، استیل و دیگر فلزات باعث ایجاد تنوعی بی نظیر و همچنین مقاومت بالای تابلو در طولانی مدت، می شود.

آشنایی با صنعت تابلو سازی

موکاپ چیست؟

همانطور که در مقدمه این مطلب ذکر کردیم تمامی صنعت ها امروزه از کامپیوترها و تکنولوژی های روز برای انجام کارهای خود، استفاده می کنند. نرم افزارهای کامپیوتری در صنعت تابلو سازی هم نقش موثری دارند. استفاده از این نرم افزارها علاوه بر اینکه باعث سهولت کار طراحی می‌ شود؛ دقت و سرعت انجام کار را هم بالاتر می برد. یکی از مهم ‌ترین نرم‌افزارهایی که در صنعت تابلوسازی برای طراحی به کار می رود، فتوشاپ است. حتما نام این نرم افزار را بارها، شنیده اید.

یکی از کاربردهای مهمی که فتوشاپ دارد، به کارگیری موکاپ می باشد. موکاپ یک فایل لایه باز و از قبل آماده شده در فتوشاپ است گرافیست ها و طراحان از آن به عنوان پیش نمایش یک طرح، استفاده می ‌کنند. معمولا برای طراحی کارت ویزیت، بروشور، تابلو تبلیغاتی و تراکت از موکاپ استفاده می ‌شود.

طراحان با استفاده از موکاپ می ‌توانند خروجی کار را به مشتری، نمایش دهند که این موضوع باعث می شود تمامی ادیت ها و یا تغییرات لازم درست قبل از اتمام کار، لحاظ گردد. با استفاده از موکاپ مشتری می تواند طرح را قبل از اینکه به طور کامل اجرا شود؛ مشاهده کرده و از طراح بخواهد آن را طبق سلیقه خود، تغییر دهد. بنابراین یکی از مهمترین مزایای استفاده از موکاپ در فتوشاپ، رضایت مشتری است.

موکاپ چیست؟

نقش موکاپ در تابلوسازی

تابلو هم مانند دیگر شیوه های تبلیغاتی مثل بروشور، کارت ویزیت و… یکی از روش‌ های مهم تبلیغات است که برای طراحی نیاز به موکاپ دارد. در طراحی تابلو علاوه بر فتوشاپ از دیگر نرم افزارها مثل کورل و اتوکد هم استفاده می شود. اینکه از کدام نرم افزار برای طراحی استفاده شود؛ بسته به نظر طراح دارد. چرا که برای تابلوهای مختلف، متفاوت است. موکاپ می تواند به هنگام طراحی تابلوهایی مثل تابلو فلکسی فیس، تابلو حروف برجسته، تابلو لایت باکس و دیگر انواع تابلوهای تبلیغاتی؛ خروجی نهایی را به مشتری، نمایش دهد. این کار علاوه بر اینکه سرعت طراحی و ساخت تابلو را افزایش می ‌دهد؛ باعث می‌ شود هزینه های مربوط به دوباره کاری ها، حذف گردد.

بیشترین استفاده از موکاپ در تابلوی چلنیوم و تابلو استیل است. تابلو چلنیوم از تابلوهای حروف برجسته به شمار می ‌رود که در بین مشتریان از محبوبیت بیشتری، برخوردار است. از آنجایی که تابلو چلنیوم جزء تابلوهای ساده محسوب نمی ‌شود؛ اگر بخواهید آن را به مشتری نمایش دهید، استفاده از موکاپ بهترین گزینه است چرا که حالت برجسته و سه بعدی بودن تابلو را به خوبی به مشتری، نمایش می دهد.

علاوه بر تابلو چلنیوم؛ برای پیش نمایش تابلوهای استیل هم از موکاپ، استفاده می شود. در صورتی که در طراحی این تابلو از حروف برجسته استفاده شده باشد؛ می توان حالت سه بعدی آن را با استفاده از فایل موکاپ به مشتری، نمایش داد. تابلو استیل انواع مختلفی دارد می ‌تواند از نوع استیل پانچ بوده و یا ترکیبی از استیل و دیگر متریال ها مثل پلکسی و یا نئون پلاستیک، باشد. یک تابلو استیل با هر متریال دیگری که تلفیق شده باشد را می توان با استفاده از فایل های موکاپ به راحتی به مشتری، نمایش داد.

نقش موکاپ در تابلوسازی

سفارش تابلو تبلیغاتی

اگر به دنبال سفارش یک تابلوی خلاقانه و البته بدون عیب و ‌نقص می گردید؛ بهتر است به تابلوسازی هایی رجوع کنید که از پیشرفته ‌ترین دستگاه ‌ها استفاده کرده و از تکنولوژی روز برای طراحی تابلوها، بهره می ‌گیرند. تنها در این صورت است که درصد خطا بسیار پایین آمده و طراحی تابلو دقیقا مطابق با نظر مشتری، انجام می شود. خوشبختانه با استفاده از موکاپ در فتوشاپ می توان قبل از ساخت تابلو تمامی مشکلات و نواقص آن را برطرف کرده و یا آن را مطابق سلیقه و نظر مشتری، تغییر داد.

تابلوسازی نامور سال ها در زمینه طراحی و ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی فعالیت داشته و با بهره گیری از نرم افزارهای دقیق طراحی مثل فتوشاپ، کورل و اتوکد، می ‌تواند طرح مورد نظر مشتری را به صورت کاملا دقیق؛ طراحی و در صورت تایید توسط مشتری، طرح را به مرحله اجرا ببرد.

در مرحله اجرا تمامی کارها از جمله برشکاری، خمکاری، جوشکاری و… انجام شده و تابلو برای انجام نورپردازی به مرحله بعدی، می رود. نورپردازی تابلو معمولاً با استفاده از لامپ های اس ام دی و ال ای دی، انجام می شود. پس از انجام نورپردازی؛ تابلو به محل مورد نظر برای نصب منتقل شده و توسط کارشناسان در بهترین موقعیت مکانی که از تمامی جهت دیده مناسبی داشته باشد، نصب می گردد.

آنچه که در سفارش تابلو باید به آن توجه داشته باشید؛ وجود ضمانت نامه و گارانتی تابلو است. خوشبختانه تابلوسازی نامور پس از نصب تا مدت زمان مشخصی تمامی تابلوهای خود را گارانتی می کند. به این معنا که اگر در مدت زمان مشخصی هرگونه آسیب و خرابی به تابلو وارد شود؛ به سرعت توسط کارشناسان این مجموعه، برطرف می گردد. وجود ضمانت نامه به همراه تابلو؛ نشان دهنده به کار بردن متریال با کیفیت و بادوام در ساخت تابلو است.

پیشنهاد می کنیم به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین ثبت سفارش تابلوی تبلیغاتی؛ با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید. کارشناسان تابلوسازی نامور می توانند به خوبی شما را در زمینه انتخاب نوع تابلو، راهنمایی کنند. انتخاب تابلو باید متناسب با فعالیت کاری مشتری و همچنین جامعه هدف آن، صورت گیرد.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: