۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

اگر کمی با صنعت تابلوسازی آشنایی داشته باشید؛ حتماً می ‌دانید که تابلو ‌چلنیوم یکی از پرطرفدارترین تابلوهای تبلیغاتی است. دلیل محبوبیت این تابلو، یکی برجسته بودن حروف آن و دیگری نورپردازی است که می ‌توان برای آن، اعمال کرد. اما حروف چلنیوم با چه متریالی تهیه شده و چگونه روی زمینه تابلوهای چلنیوم سوار می شوند؟! در ادامه این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم.

نصب تابلو چلنیوم

چگونگی نصب حروف چلنیوم

نصب حروف چلنیوم اصلاً کار سختی نیست. تنها کافیست این حروف با دقت بالا و با اندازه های مورد نظر برش داده شوند. مهم ترین قسمت کار برای تهیه تابلوهای چلنیوم، نصب حروف چلنیوم روی زیرساز تابلوست. زیرساز تابلو چلنیوم معمولا از جنس پی وی سی (PVC) می باشد. برای نصب حروف چلنیوم ابتدا یک پلات در ابعاد واقعی از متن حروف چلنیوم و کاملاً مطابق با طرح اولیه تهیه شده و روی محل مورد نظر، نصب می گردد و پس از آن همان پی وی سی که به عنوان زیرساز تابلو چلنیوم استفاده می شود؛ روی طرح قرار گرفته و با پیچ در جای خود، محکم می شود.

پس از این کار، نوبت به قرارگیری لامپ های اس ام دی می ‌رسد. این کار را می ‌توان با سوراخ کردن محل های لازم به راحتی، انجام داد. البته تمامی این مراحل باید با دقت و سلیقه انجام شود تا در نهایت بتوان یک تابلوی تمیز و بدون ایراد داشت.

پس از انجام سیم کشی ها و روشنایی تابلو؛ نورپردازی آن تست شده و در صورت صحیح بودن؛ حروف چلنیوم روی زیرساز پی وی سی قرار گرفته و توسط پیچ های کوچکی به همدیگر، متصل می شوند.

نکته دیگری که وجود دارد این است که پیچ ها روی زمینه کار نباید بیش از اندازه محکم شوند، چرا که می بایست قبل از بستن روکش حروف، کاغذ پلات از زیر آن بیرون آورده شود. پس از جداسازی پلات، تمامی پیچ ها محکم می شوند.

همانطور که اشاره کردیم، تمیزی کار در اجرای تابلوهای چلنیوم بسیار اهمیت دارد. سیم کشی های مربوط به لامپ های اس ام دی نباید از رو به رو نمایان شود بلکه باید با ایجاد یک سوراخ روی زمینه کار سیم ها از سوراخ رد شده و به پشت تابلو، هدایت شوند.

چگونگی نصب تابلو چلنیوم

نحوه انجام سیم کشی

لامپ های اس ام دی که برای نورپردازی تابلوهای چلنیوم استفاده می ‌شوند، معمولاً ۱۲ ولتی هستند. این لامپ ها اصلاً نباید به برق شهری وصل شوند بلکه باید از ترانس سوئیچینگ برای روشن کردن آن ها، استفاده شود. توصیه می شود ترانس را در جایی قرار دهید که در مواقعی مثل بارندگی و… محافظ داشته باشد. زمانی که سیم کشی به طور کامل انجام شد؛ روکش حروف را می بندیم. روکش حروف می تواند به صورت ساده و یا پانچی باشد. برای این کار حروف را یک به یک روی زیرساز قرار داده و پیچ های کناری آن را می بندیم.

نکاتی که در ارتباط با نحوه نصب تابلو چلنیوم ذکر شد، تنها به صورت تئوری بود. مسلماً برای اینکه بتوانید در عمل یک تابلو ‌چلنیوم بدون ایراد و باکیفیت داشته باشید؛ به تجربه و مهارت های خاصی، نیازمندید. به همین دلیل توصیه می کنیم برای پرهیز از دوباره کاری و پرداخت هزینه ‌های اضافی، کار طراحی و ساخت تابلو چلنیوم را تنها به تابلوسازانی بسپارید که در این کار مهارت و تجربه لازم را دارند.

چرا تابلوهای چلنیوم محبوب شده اند؟

چرا تابلوهای چلنیوم محبوب شده اند؟

تقاضا برای طراحی و ساخت تابلوهای چلنیوم روز به روز بیشتر می‌ شود. این موضوع باعث شده است اکثر تابلوسازان تمرکز خود را روی این نوع تابلوی تبلیغاتی بگذارند اما اینکه چرا تابلوهای چلنیوم محبوب شده اند سوالی است که با ذکر مزایای تابلو چلنیوم می توان به راحتی به آن، پاسخ داد.

مزایای مهم تابلو چلنیوم عبارتند از:

مقرون به صرفه بودن

به طور کلی تابلوهای چلنیوم تابلوهای مقرون به صرفه ای هستند. چرا که شما می توانید با صرف هزینه ای نه چندان زیاد، یک تابلوی مدرن و امروزی داشته باشید. پس برای افرادی که قصد ندارند در ابتدای راه اندازی کسب و کار خود هزینه بالایی برای تبلیغات صرف کنند، انتخاب تابلو ‌چلنیوم می ‌تواند منطقی باشد.

دوام بالا

مزیت مهم دیگری که تابلوهای چلنیوم دارند؛ مقاومت آن ها در شرایط جوی متفاوت است. مثلاً زمانی که تابلو در محیط خارجی یک فروشگاه، مغازه‌ یا دفتر کار نصب می گردد؛ در معرض عوامل محیطی مثل باد، باران، نور خورشید و… قرار دارد. در صورتی که تابلو از متریال بی ‌کیفیتی تهیه شده باشد؛ به سرعت در برابر این شرایط محیطی تغییر کرده و آسیب می بیند. تابلویی که رنگ پریدگی پیدا کند و یا حروف آن زنگ زدگی داشته باشد؛ دیگر آن جذابیت و زیبایی اولیه را نخواهد داشت.

مدرن بودن

تابلوی چلنیوم جزء تابلوهای مدرن و امروزی محسوب می ‌شود. این تابلوها به دلیل داشتن ترکیب رنگ و همچنین داشتن نورپردازی فوق العاده؛ می ‌توانند به هنگام شب، جلوه بی‌ نظیری داشته باشند. به همین دلیل اکثر صاحبان کسب و کار برای معرفی برند و یا نام تجاری خود از تابلوهای چلنیوم با نورپردازی زیبا، استفاده می ‌کنند. خوشبختانه قابلیت ایجاد نورپردازی به شیوه ‌ای متفاوت برای تابلو چلنیوم، وجود دارد. بنابراین می توان به آسانی با داشتن یک نورپردازی جالب توجه؛ جذب مشتری داشته و فروش کالا و خدمات را چندین برابر کرد.

مزایای مهم تابلو چلنیوم

مصرف بهینه انرژی

اگر از افرادی هستید که سعی در مصرف بهینه انرژی دارید؛ بهتر است به سراغ تابلو ‌چلنیوم بروید. از آنجایی که در ایجاد نورپردازی برای این تابلو از لامپ های اس ام دی و ال ای دی استفاده می شود، مصرف برق بسیار پایینی خواهند داشت. این موضوع شاید در وهله اول چندان اهمیت نداشته باشد اما به مرور زمان می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های تمام شده شما شود.

تنوع رنگ بندی

خوشبختانه متریال چلنیوم در انواع رنگ ها در بازار، وجود داشته و از این نظر به خوبی می تواند پاسخگوی نیاز مشتریان باشد. ساخت تابلو برای برخی از مکان‌ ها مثل شهربازی و اسباب بازی فروشی ها نیازمند استفاده از ترکیب رنگ های شاد و مهیج می باشد. بنابراین با استفاده از متریال چلنیوم می ‌توان به راحتی یک تابلو با رنگ بندی متنوع و زیبا، داشت.

در این مقاله درباره چگونگی نصب حروف چلنیوم توضیحاتی ارائه دادیم. همانطور که در متن مقاله هم اشاره کردیم، برای اینکه یک تابلو چلنیوم زیبا، مدرن، بادوام و باکیفیت داشته باشید؛ باید تنها به تابلوسازانی رجوع کنید که از نحوه انجام کار آن ها، اطمینان کافی داشته باشید. برخی از تابلوسازان همانند تابلو سازی نامور پس از ساخت تابلو به مشتری ضمانت نامه معتبر هم ارائه می ‌کند. وجود ضمانت نامه حاکی از آن است که تابلو از متریال باکیفیت و خوبی تهیه شده است. بنابراین شما به عنوان مشتری دیگر نگران خدمات پس از فروش و آسیب ‌های احتمالی وارد شده به تابلو پس از نصب، نمی باشید.

تابلوسازی نامور علاوه بر تابلو چلنیوم می ‌تواند دیگر تابلوهای تبلیغاتی را با هر متریالی، طراحی و پیاده سازی کند. از دیگر تابلو‌های پرطرفدار می توان به تابلو استیل، تابلو کامپوزیت، تابلو ترمووود و… اشاره کرد.

اگر قصدتان برای داشتن یک تابلوی تبلیغاتی جدی است؛ پیشنهاد می کنیم از نمونه کارهای ساخته شده توسط تابلوسازی نامور، دیدن کنید. شما حتی می توانید در صورت لزوم با کارشناسان این تابلوسازی، مشاوره داشته باشید.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی؛ می توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: