۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

نقش تابلو لایت باکس ایستاده در تبلیغات

نقش تابلو لایت باکس ایستاده در تبلیغات بسیار پر رنگ و اثرگذار است. صنعت تبلیغات عرصه پهناوری است که از سالیان گذشته وجود داشته و همچنان برقرار می باشد. در واقع مدت کمی بعد از شکل گیری زندگی انسان ها و رسیدن به مرحله تولید، آنان دریافتند که باید محصولات خود را به فروش برسانند. برای این کار نیاز داشتند تا به روش های مختلف لوازم و کالاهای خود را به دیگران معرفی کنند. بنابراین کم کم مفهومی به نام تبلیغات به وجود آمد.

بعد از این مرحله انسان به این نتیجه رسیدند که باید لوازمی را تهیه کنند تا به وسیله آن، تبلیغات را به اجرا برسانند. جارچی ها جز اولین راه ها برای این کار بودند. آن ها با صدای بلند متون تبلیغی را می خواندند و یا شعارهایی در این زمینه سر می دادند. اما از آن جایی که یک جارچی نمی تواند شبانه روز این کار را انجام دهد استفاده از اشیا برای تبلیغات اهمیت پیدا کرد و از اولین ابزارها می توان به تابلوها و بنرها اشاره کرد.

نیاز انسان به تابلوسازی

در واقع نیاز به نصب تابلو مقدمه ای بود بر شکل گرفتن صنعت تابلو سازی و رونق پیدا کردن آن. در ابتدا آدم ها از تابلوهایی همچون تابلو فلزی یا چوبی استفاده می کردند، تا این که در قرن های بعد با پیشرفت تکنولوژی تابلوهایی با ساختار جدید وارد بازار شدند.

تابلوهایی که مقاومت و شکل پذیری بالا داشته و در عین حال سبک بودند. تابلو چلنیوم، تابلوهای حروف برجسته، تابلو کامپوزیت و ترموود و در نهایت تابلو لایت باکس از جمله ابزارهای مورد استفاده شناخته می شوند. این تابلوها عمدتاً برای تبلیغات محیطی مورد استفاده قرار می گیرند.

لایت باکس به زبان ساده

تابلو لایت باکس در اصل قاب هایی هستندکه آنها را از جنس آلومینیوم، چوب ( MDF ) و پلاستیکی (پلکسی) ساخته می سازند. سپس در داخل آن نورهای کم مصرف به روش های مختلف قرار می گیرد و در نهایت ورق رویه را بر روی تابلو نصب می کنند. رویه کار اکثراً از جنس پلکسی (گلس) و فلکسی می باشد.

پاراگراف فوق یک تعریف کلی از این تابلو جذاب است. در پیرو همین بحث باید گفت که لایت باکس را در تابلوسازی به چند شیوه مختلف می سازند و روانه بازار می کنند. هر کدام از آنها نیز کاربرد خاص خود را دارند.

آشنایی با ساختار لایت باکس ایستاده

یکی از پرکاربردترین انواع این تابلو، لایت باکس ایستاده است. همان طور که از اسم آن مشخص می باشد، به صورت مستقل بر روی زمین قرار می گیرد و مانند سایر تابلوها نیاز به آویز یا نصب بر روی دیوار ندارد. از این رو می توان دریافت که ارتفاع بیشتری نسبت به بقیه تابلوها دارد.

در ابتدا بدنه آن را از ورق کامپوزیت، آلومینیوم  و یا ورق های گالوانیزه شده می سازند. در همین بخش باید گفت که قالب تابلو ایستاده می تواند به شکل های مختلفی ساخته شود چندان محدودیتی در این بخش نداریم. همچنین ابعاد آن نیز با توجه به خواسته کارفرما تعیین می شود.

بعد از نورپردازی داخل آن ورقی که طراحی تابلو بر روی آن ایجاد شده است، بر روی قاب نصب می شود.

معرفی انواع چاپ لایت باکس ایستاده

لایت باکس آماده ای که در سطح شهر می بینیم زمانی که طراحی می شوند، به روش های مختلفی طرح بر روی ورق های آن چاپ شده و یک لایت باکس تبلیغاتی را به وجود می آورد. به طور کلی بیشتر از این سه روش برای چاپ استفاده می کنند که شامل موارد زیر است.

چاپ بک لایت

این مدل چاپ بر روی کاغذی به نام بک لایت انجام می شود. این ورق ضخامت بسیار ناچیزی دارد و می تواند نور را از خود عبور دهد. طرح تابلو توسط دستگاه های مخصوص بر روی این کاغذ چاپ می شود و سپس آن را داخل تابلو قرار می دهند. نکته مهم این که به خوبی قابلیت تعویض طرح، در این نوع تابلو وجود دارد.

چاپ مستقیم روی طلق

از اسم چاپ مستقیم پیداست که طرح بر روی ورق های پلکسی چاپ می شود. طبیعتاً کیفیت پایینی داشته و به راحتی هم نمی توان آن را تعویض کرد.

چاپ استیکر

به بیانی ساده این چاپ به این گونه است که طرح بر روی یک وسیله مخصوص چاپ می شود و سپس بر روی ورق پلکسی چسبانده می شود. در این بخش هم مشکل کیفیت پایین را مشاهده می کنیم. به علاوه در هنگام چسباندن طرح ممکن برخی از قسمت های آن آسیب ببیند.

بررسی عملکرد تابلوهای تبلیغاتی

ساخت لایت باکس تبلیغاتی از مهم ترین کارهایی است که در اکثر تابلوسازی ها انجام می شود. لایت باکس ایستاده از زمان ورود خود به بازار، تابلو بسیار خوبی بوده و توانسته بازدهی بالایی در امر تبلیغات داشته باشد. از طرفی ساختار آن به گونه ای است که هم در فضاهای داخلی و هم در فضای خارجی قابلیت نصب و استفاده را دارا می باشد.

اگر به دنبال این هستید که در محل کار خود یک تحول ایجاد کرده و برخی از محصولات و یا ویژگی شغل خود را تبلیغ کنید، باید گفت که این تابلو برای شما مناسب ترین گزینه است. اگر به دنبال لایت باکس ارزان هستید این نکته را فراموش نکنیدکه هر ارزانی بی حکمت نیست! بنابراین کیفیت به خصوص در بخش چاپ برای لایت باکس، بسیار مهم است.

انواع لایت باکس تبلیغاتی

لایت باکس های تبلیغاتی که به صورت ایستاده ساخته می شوند، خود نیز به روش های گوناگونی تهیه شده و مورد استفاده قرار می گیرد. که شامل بخش های زیر است.

لایت باکس آلومینیومی

ساده ترین مدل لایت باکس ایستاده، جنس آلومینیومی آن است. این تابلوها معمولاً به شکل مستطیلی ساخته می شوند و گاهی بر روی زمین نصب می گردد تا واژگون نشود. همان شیوه ساخت لایت باکس را دارد که قاب را ساخته و ورق را روی آن نصب می کنند. با این تفاوت که ابعاد آن بزرگ تر از تابلوهای آویز می باشد.

لایت باکس دو طرفه

رمدل دو طرفه نیز همانند مدل آلومینیومی است. با این تفاوت که زمانی که قاب ساخته می شود، هر دو طرف آن خالی بوده و باید ورق طراحی شده بر روی آن نصب گردد. بنابراین نمی توان این تابلو را گوشه دیوار نصب کرد و باید در مکان قرار گیرد که هر دو طرف آن دیده شود.

لایت باکس استندی

این لایت باکس ایستاده از ورق PVC ساخته می شود. در واقع یک پایه جدا برای تابلو لایت باکس در نظر گرفته می شود که آن را تبدیل به لایت باکس استندی می کند. برای طرح آن از چاپ بک لایت استفاده می کنند و با توجه به کاربری آن می تواند به صورت یک طرفه و یا دو طرفه ساخته شود.

لایت باکس اسکرول

لایت باکس اسکرول یک نوع پیشرفته و جذاب این تابلو است. این تابلو به صورت ایستاده ساخته می شود و در داخل آن دستگاهی قرار می دهند تا چند طرح را با فاصله زمانی مشخص به نمایش دربیاورد. باید گفت که یکی از بهترین روش های تبلیغاتی به شمار می آید.

لایت باکس گردان

لایت باکس گردان به این صورت است که موتوری را داخل آن قرار می دهند تا تابلو به چرخش دربیاید. این موتور دو نوع دارد. نوع اول آن موتورهای معمولی هستند که فقط در یک جهت به چرخش در می آیند. نوع دوم موتورهای هوشمند هستند که با سنسور کار می کند و قابلیت های بیشتری دارد.

برخی از آن ها به گونه ای است که اگر مقابل آن بایستید، حرکتشان متوقف می شود و یا تغییر رنگ می دهند و…

کاربرد لایت باکس ایستاده

مغازه نیاز دارند تا محصولات و کالاهای خود را تبلیغ کنند. یکی از بهترین و ساده ترین روش ها استفاده از تابلو تبلیغاتی است که می توان به صورت طولانی مدت از آن استفاده کرد. بنابراین مهم ترین کاربرد لایت باکس ایستاده نیز در تبلیغات است.

تقریبا در تمامی نقاط شهر چند نمونه از آن مشاهده می شود که در محل های گوناگونی را برای نصب آن در نظر می گیرند. باید گفت که برای این که بتوان نتیجه خوبی از نصب تابلو گرفت، باید مکان درستی را برای این کار انتخاب کرد. به این ترتیب چند نمونه از فضاهای خوب برای نصب لایت باکس ایستاده را معرفی کرده ایم.

مراکز تجاری

مرکز خرید یک مکان چند منظوره است. فضاهایی همچون مغازه ها و فروشگاه های پوشاک، لوازم خانگی، مواد غذایی، فودکورت، بانک و دفاتر مختلف در آن جا کنار هم قرار دارند. از این رو از همه سنین به این مکان آمده و تردد زیادی در آنجا صورت می گیرد.

بنابراین یکی از بهترین مکان ها برای تبلیغ و نصب لایت باکس ایستاده است. به خصوص استفاده از مدل های اسکرول و گردان جذابیت و هیجان بیشتری به فضا می دهد.

خیابان ها

خیابان های پر رفت و آمد که محل خرید هستند، از جمله بهترین فضاها می باشند. به خصوص خیابان هایی که در مرکز شهر بوده و به بازارهای اصلی ختم می شوند.

ایستگاه ها

ایستگاه اتوبوس، تاکسی و مترو یکی از پیشنهادهای اصلی برای نصب تابلو است. چرا که هم رفت و آمد زیاد می باشد و هم توقف! اصولاً فضاهایی در شهر که مردم چند دقیقه ای در آن جا مکث می کنند، برای تبلیغات بسیار مناسب است. چرا که در لحظه ای مکث فرصت خوبی برای مشاهده تبلیغات است.

تصور کنید در ایستگاه مترو ایستاده اید و ناگهان چشم شما به یکی از تابلوهای تبلیغاتی برخورد پیدا می کند. طبیعی است که در چنین زمانی یک وقفه کوتاه ایجاد می شود و شما چند ثانیه به تبلیغ نگاه می کنید و در صورتی که طراحی آن جذاب باشد، حتماً بر روی شما اثر مثبتی می گذارد.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: