۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

حتماً با مزون ها آشنایی دارید. مزون ها مکان هایی هستند که افراد می توانند لباس های مختلف در رنگ ها و طرح های متفاوت و خاص را امتحان کنند تا لباسی را که واقعاً باب میلشان است، خریداری نمایند. علاوه بر این، معمولا خانم ‌ها علاقه خاصی به سفارش لباس های ویژه دارند تا بتوانند در یک مهمانی و یا جشن، حسابی خوش بدرخشند. در هر صورت مزون ها یکی از مکان های پررفت و آمد محسوب می‌ شوند و لازم است برای جلو افتادن از رقیبان مشغول در این حوزه؛ حتماً از روش های صحیح و اصولی تبلیغات برای معرفی آن‌ها، استفاده شود. در این مقاله به نقش تابلو مزون در میزان جذب مشتری می پردازیم.

نقش تابلو مزون در میزان جذب مشتری

بهترین روش های معرفی برای مزون ها

از آنجایی که مزون ها معمولاً مانند فروشگاه‌ ها و بوتیک های سطح شهر دیده نمی شوند؛ لازم است که حتماً با استفاده از تبلیغات به دیگران، معرفی شوند. ممکن است یک مزون در یک آپارتمان یا یک ساختمان اداری و تجاری، راه اندازی شده باشد. این مزون را می توان با استفاده از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و… به دوستان و آشنایان، معرفی کرد. البته برای اینکه تعداد افراد بیشتری از وجود مزون در یک ساختمان آگاه شوند، حتماً به تابلوی تبلیغاتی هم نیاز است.

مزون ها معمولا حوزه کار تخصصی خود را دارند. درست برخلاف بوتیک ها که انواع متفاوتی از لباس ها مثل پیراهن، تیشرت، شومیز، شلوار، روسری و… را به فروش می رسانند.

یک مزون می‌ تواند به صورت تخصصی در حوزه لباس عروس، لباس مجلسی، لباس شب، لباس ورزشی، لباس خانگی، مانتو و یا شال و روسری، فعالیت داشته باشد.

بهترین روش های معرفی برای مزون ها

اهمیت وجود تابلو مزون در میزان جذب مشتری

وجود تابلو برای مزون باعث می‌ شود که رهگذران و عابران بتوانند به راحتی مزون مذکور را شناسایی کنند. تابلوی مزون در صورتی که مدرن و زیبا طراحی شده باشد؛ می تواند در جذب مشتری بسیار اثرگذار باشد. البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که حتماً تابلوی مورد نظر در بهترین موقعیت مکانی و بهترین زاویه دید، نصب شود. با این تفاسیر می ‌توان امیدوار بود که افراد بیشتری تابلو را رویت کرده و به سمت مزون، راهنمایی شوند. یکی از گزینه ‌های مهمی که حتماً برای شناسایی به تابلو نیاز دارد، مزون عروس می باشد. افراد با هر سلیقه و عقیده ‌ای که باشند؛ معمولا برای برگزاری مراسم عقد و ازدواج به مزون های لباس عروس، مراجعه می ‌کنند. بنابراین مزون هایی که در این حیطه فعال هستند؛ رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. به همین دلیل لازم است تابلوی استفاده شده برای آن ها بسیار مدرن و شیک جلوه کند. چرا که یک تابلوی شیک و زیبا خود گویای وجود طرح‌ های زیبای لباس در یک مزون، می باشد.

تابلوی مناسب مزون علاوه بر این که می تواند نام مزون را به خوبی معرفی کند؛ نقش مهمی در دکوراسیون بیرونی مغازه و زیباسازی محیط آن دارد.

اهمیت وجود تابلو مزون در میزان جذب مشتری

معرفی تابلوهای مناسب برای مزون

معمولاً نحوه طراحی و ساخت تابلو برای مزون به این صورت است که طرح پیشنهادی با استفاده از نرم افزارهای دقیق کامپیوتری مثل تری دی مکس و فتوشاپ اجرا شده و طرح پس از تایید سفارش دهنده، به مرحله چاپ و آماده سازی می رود. طرح مورد نظر معمولاً توسط طراح مجموعه تابلوسازی طراحی می‌ شود. طراح مجموعه با توجه به حیطه کاری مزون و همچنین روانشناسی رنگ ها می تواند بهترین و مناسب ترین طرح را برای تابلوی مزون، آماده سازد.

برای انتخاب طرح تابلو هم می توانید از طرح های لایه باز موجود و آماده استفاده کنید و هم می توانید طرح را از ابتدا و پایه، طراحی کنید. معمولاً تابلوی یک مزون بر اساس میزان بودجه و سلیقه ای که سفارش دهنده دارد، انتخاب می شود. گزینه های متفاوتی برای انتخاب تابلوی مزون وجود دارد که به اختصار هرکدام را توضیح خواهیم داد:

تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم زیبا، درخشان و جذاب بوده و از این نظر می تواند برای مزون لباس، انتخاب مناسبی باشد. به این صورت که با داشتن حروف برجسته و یک نورپردازی فوق العاده نگاه هر رهگذری را به خود، جلب می کند. تابلو چلنیوم را می توان به انواع مختلفی همچون طلایی، الماسی، کریستالی، ساده، دوبل، رینگی، پانچی، ترکیبی و… ساخت.

تابلو وکیوم

ویژگی خاص تابلوهای وکیوم این است که می توان هر نوع شکل فانتزی و حجیم را روی آن، حک کرد. بنابراین برای تابلوی مزون عروس می توان از اشکال مختلف مثل لباس عروس برای خوانایی بیشتر تابلو، استفاده کرد.

تابلو استیل

متریال استیل یکی از فلزهای پرکاربرد در صنعت تابلوسازی است که به دو صورت ساده و خش دار و در رنگ های مختلف، استفاده می شود. در صورت تمایل می توان این تابلوها را همراه با نورپردازی، اجرا کرد.

تابلو نئون

تابلوهای نئونی که امروزه طراحی و ساخته می شوند، معمولا از نوع پلاستیک هستند. این تابلوها با استفاده از پلاستیک شفافی به نام پلکسی ساخته می شوند. پلکسی این قابلیت را دارد که نور را به صورت یکنواخت برای حروف، فراهم کند. تابلوهای نئون پلاستیک به نسبت برخی دیگر از انواع تابلوهای مدرن، قیمت مناسب تری دارند. بنابراین جزء تابلوهای مقرون به صرفه و اقتصادی، محسوب می شوند.

تابلو ترمووود

تابلو ترمووود نوعی چوب حرارت دیده است که در سال ‌های اخیر استفاده از آن در صنعت تابلوسازی و همچنین نمای ساختمان ها، افزایش پیدا کرده است. وجود این چوب به عنوان زمینه اصلی تابلو می تواند یک محیط کلاسیک را برای مزون یا فروشگاه، فراهم کند. اکثر فروشگاه های پوشاک و مزون ها و همچنین بوتیک ها برای دکوراسیون داخلی خود از چوب ترمووود، استفاده می کنند.

تابلو لایت باکس

اگر مزون مورد نظر در مکان کم نوری واقع شده باشد؛ بد نیست از تابلو لایت باکس برای معرفی آن، استفاده کنید. این تابلوها به دلیل نورانی بودن در چنین فضاهایی بهترین انتخاب می ‌باشند. لایت باکس این قابلیت را دارد که تصاویر تبلیغاتی درون آن را بتوانید به راحتی، تعویض کنید. بنابراین از نظر اقتصادی جزء تابلوهای با صرفه هستند. لایت باکس را می توان در انواع مختلف لایت باکس های ایستاده، دیواری، آویز، یک طرفه و دوطرفه، طراحی کرد.

تابلو کامپوزیت

متریال کامپوزیت به صورت ورقه های سبک در طرح و رنگ های مختلف در بازار، موجود است. از این متریال برای اجرای نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی و همچنین به عنوان زیرساز تابلوهای تبلیغاتی، استفاده می شود. یکی از دلایل محبوبیت تابلوهای کامپوزیت، رنگ بندی متنوعی است که دارند.

معرفی تابلوهای مناسب برای مزون

تابلو لاسوگاسی

تابلوهای لاسوگاسی جلوه بی نظیر و متفاوتی دارند. معمولا از لامپ های ۱۲ یا ۲۴ ولت برای نورپردازی این تابلوها، استفاده می شود. این لامپ ها در فواصل مشخصی در کنار هم قرار گرفته و می توان برای هر حرف برجسته حک شده روی تابلو، رنگ متفاوتی را اجرا کرد. این تابلو برای اولین بار در شهر لاس وگاس ایالت متحده آمریکا طراحی و ساخته شد.

تابلو رینگی

در تابلوهای رینگی حروف به شکل رینگ برش خورده و نور از قسمت های برش خورده، نمایان می شود. همین موضوع باعث می شود زیبایی تابلو چند برابر گردد.

سفارش تابلو‌ برای مزون

علاوه بر تابلوهای معرفی شده در این مقاله، انواع متفاوت دیگری هم وجود دارد که شما به عنوان مزون دار می توانید هر کدام را بر اساس سلیقه و بودجه ای که دارید، انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که تابلوی مزون می ‌تواند تاثیر قابل توجهی روی جذب مشتری و فروش بالاتر، داشته باشد. بنابراین بهتر است در انتخاب آن کمی وسواس به خرج دهید و یک تابلوی باکیفیت مدرن و زیبا، انتخاب کنید.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلو؛ می توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: