۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلو کامپوزیت چیست و چگونه ساخته می شود؟

تابلو کامپوزیت یکی از تابلوهای بسیار پر طرفدار می باشد که از نظر استقامت و همچنین تنوع رنگی می ‌تواند نیاز مشتری را برطرف کند. تابلوهای کامپوزیت با استفاده از ورق های کامپوزیت تهیه می شوند. اگر به دنبال یک تابلوی مدرن زیبا و مقاوم هستید؛ تابلو کامپوزیت می تواند برای شما انتخاب معقولانه ای باشد. خیلی افراد تابلو کامپوزیت را به دلیل ویژگی هایی مثل سبک بودن، انعطاف بالا و عایق بودن، انتخاب می کنند. در ادامه نقش تابلو کامپوزیت در تابلو سازی را بررسی کرده و به دیگر ویژگی های این نوع تابلوها، می پردازیم.

تابلو کامپوزیت چیست و چگونه ساخته می شود؟

کامپوزیت یکی از متریال های مدرن است که امروزه در صنعت تابلو سازی کاربرد زیادی دارد. همانطور که از نام این متریال مشخص است؛ ساخت آن به صورت کاملاً ترکیبی انجام می گیرد به این صورت که شامل دو ورق آلومینیومی، دو لایه چسب و لایه پلی اتیلن می باشد. خیلی از مشتریان ترجیح می دهند برای داشتن یک تابلو فروشگاهی یا مغازه به سراغ تابلو کامپوزیت بروند.

کامپوزیت انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

کامپوزیت پانل

این نوع کامپوزیت از چند لایه متفاوت تشکیل شده است که داشتن پوشش آلومینیوم مانع از ورق شدن آن می شود.

کامپوزیت پانل نانو

در تهیه این نوع از تابلوهای کامپوزیت از فناوری نانو استفاده شده است. این فناوری باعث می‌ شود ورق های کامپوزیت ضد آلایندگی محیطی و مقاوم در برابر شرایط جوی و یا آتش سوزی، باشند.

کامپوزیت پانل طیف دار

این کامپوزیت تنوع رنگی بالایی داشته و می‌ تواند به صورت براق، مات و یا آیینه ‌ای باشد. از کامپوزیت پانل طیف دار در دکوراسیون داخلی و یا به عنوان تابلو نمای ساختمان، استفاده می شود.

برای ساخت تابلو کامپوزیت ابتدا در مرحله اول طرح مورد نظر با استفاده از نرم افزارهایی مثل کورل (Corel) طراحی شده وبه طور دقیق، اندازه گیری می شود. پس از آن، طرح مورد نظر توسط دستگاه های برش لیزری بر روی ورق کامپوزیت، برش داده می شود. پس از این مرحله، عایق کاری و چسب کاری بخش ‌های مختلف تابلو انجام شده و پشت حروف لامپ‌ هایی جهت ایجاد نورپردازی، تعبیه می گردد. مرحله آخر مربوط به نصب تابلو در مکان مورد نظر و تست عملکرد آن می باشد. پس از اینکه تابلو با عملکردی مناسب و صحیح در اختیار مشتری قرار گرفت؛ گارانتی و خدمات پس از فروش آن، آغاز می گردد.

انواع کامپوزیت

تابلو کامپوزیت چه ویژگی هایی دارد؟

زمانی که برای سفارش تابلو تبلیغاتی به یک تابلو سازی مراجعه می کنید؛ با گزینه های مختلفی برای انتخاب تابلو، مواجه می شوید. هر کدام از تابلوهای انتخابی کار تبلیغات را به خوبی انجام می دهند اما بر اساس ویژگی هایی با یکدیگر، متفاوت هستند.

ویژگی های تابلو کامپوزیت شامل موارد زیر می شود:

سبک بودن

متریال تابلوهای کامپوزیت اگرچه به صورت ترکیبی است اما این دلیلی بر وزن بالای این تابلو، نمی باشد. در واقع وزن کمی که تابلوهای کامپوزیت دارند؛ در محبوبیت آن ها، موثر بوده است. شاید در نگاه اول این وزن کم جزء ویژگی های مثبت تابلو به حساب نیاید اما در طولانی مدت و زمانی که قصد جابجایی تابلو را به مکان دیگر داشته باشید، به اهمیت این موضوع پی می برید.

تابلوهای سبک وزن به راحتی قابلیت جابجایی دارند و تقریبا در هر مکان دلخواهی، می توانند نصب شوند اما تابلوهای سنگین وزن تنها در موقعیت های بسیار امن قابلیت نصب دارند. بنابراین در صورتیکه قصد دارید در آینده نه چندان دور نقل مکان کنید، بهتر است این آیتم را جزء مزیت های تابوی انتخابی خود، قرار دهید.

مقاومت بالا

تابلویی که برای نصب سر درب مغازه و یا فروشگاه ساخته می شود؛ باید در شرایط جوی مختلف، استقامت لازم را داشته باشد. خوشبختانه تابلوهای کامپوزیت در برابر رطوبت و یا نور خورشید، مقاومت بسیار خوبی دارند. خیلی افراد به هنگام سفارش تابلو تنها مقاومت را اولویت خود قرار می دهند. البته این موضوع تا حد زیادی منطقی به نظر می رسد. یک تابلوی زیبا و منحصر به فرد اگر دوام کافی را نداشته باشد، به سرعت زیبایی خود را از دست می دهد.

به همین دلیل است که تابلوسازان معمولا در همان وهله اول تابلوهای مقاوم مثل تابلو استیل، تابلو چلنیوم، تابلو کامپوزیت و… را به مشتریان، پیشنهاد می دهند. این تابلوها به خوبی می توانند در برابر بارش باران، رطوبت بالای هوا، نور شدید خورشید و یا باد و طوفان، دوام بیاورند. بنابراین چنانچه در مناطقی با شرایط محیطی متفاوت زندگی می کنید، بهتر است به هنگام سفارش تابلو حتما این موضوع را مد نظر قرار دهید.

ضد حریق بودن

یکی دیگر از ویژگی های تابلوهای کامپوزیت مقاومت بالا در برابر آتش سوزی است. به گونه ‌ای که می ‌تواند دما را تا ۴۰۰ درجه، تحمل کند. آتش سوزی ممکن است در هر جایی و به دلایل مختلف، صورت بگیرد. برای جلوگیری از بروز این حوادث تدابیری اندیشیده می شود اما در هر صورت اگر بخواهید در چنین شرایطی کمترین میزان خسارت را داشته باشید، باید به سراغ تابلوهای ضد حریق بروید.

به همین دلیل است که در سال های اخیر از متریال های ضد حریق برای ساخت تابلو بیشتر استفاده شده است و البته کامپوزیت هم یکی از این متریال هاست. مشاهده می کنید که تابلوهای کامپوزیت از هر منظری می توانند رضایت مشتری را جلب کنند و به همین دلیل است که تا این اندازه، پرطرفدار شده اند.

متنوع بودن

تنوع رنگ در طراحی و تولید تابلوهای کامپوزیت آنقدر زیاد است که دست مشتری و طراح را برای انتخاب هر رنگی، باز می گذارد. متنوع بودن کامپوزیت ها این امکان را فراهم می کند که مشتری بتواند متناسب با سایر بخش ها، بهترین و مناسب ترین رنگ را انتخاب کند.

سهولت نگهداری

هر تابلویی پس از گذشت مدت زمانی که از نصب آن بگذرد؛ دچار کثیفی و آلودگی می شود و لازم است که با مواد شوینده به خوبی، تمیز شود اما تابلوهای کامپوزیت به دلیل ماهیتی که دارند؛ کمتر آلودگی را نشان می دهند. بنابراین تعداد دفعاتی که نیاز به تعویض شدن دارند، نسبت به تابلوهای دیگر کمتر است. تمامی این مزایا در کنار هم باعث می شود که خیلی از مشتریان به هنگام رجوع به تابلوسازی از همان ابتدا به سراغ تابلوهای کامپوزیت بروند.

هماهنگی با نمای ساختمان

اگر نگاهی به ساختمان های اطراف بیندازید؛ متوجه می شوید که اکثر آن ها از متریال کامپوزیت برای نماسازی قسمت بیرونی یا خارجی، استفاده کرده اند. اگر تابلوی سفارشی هم از نوع کامپوزیت باشد، می توان یک هارمونی خاصی بین نمای ساختمان و تبلیغات نصب شده روی آن، مشاهده کرد. همین موضوع باعث می شود بیننده در نگاه اول جذب تابلو شده و حداقل طراحی یا نوشته های روی آن را بخواند.

تابلو کامپوزیت چه ویژگی هایی دارد؟

انواع تابلو های کامپوزیت

تابلو کامپوزیت طلایی

تابلوهای کامپوزیت انواع مختلفی دارند. می ‌توان به منظور ایجاد حروف برجسته از ورق کامپوزیت طلایی رنگ به عنوان زیر ساز کار استفاده کرد که به آن تابلو کامپوزیت طلایی، گفته می شود.

تابلو کامپوزیت پولکی

بیشتر تفاوت تابلوهای کامپوزیت در استفاده از زیرساز یا همان پس زمینه، خلاصه می شود. در تابلو کامپوزیت پولکی برای زیرساز از نوعی پلاستیک به نام پولکی استفاده می شود که حالت آیینه وار دارد. انعکاس نور از پولک ها جلوه ای سه بعدی به تابلو می بخشد و باعث جذابیت چشمگیر آن می شود.

تابلو کامپوزیت چوب

حتما تاکنون نمونه‌ هایی از این تابلوها را در سطح شهر، دیده اید. برای ساخت این تابلوها معمولاً از روکش ورق های کامپوزیت طرح چوب، استفاده می شود. اگر از دوست داران سبک کلاسیک هستید؛ تابلو کامپوزیت چوب انتخاب بسیار مناسبی برای شماست.

تابلو کامپوزیت استیل

این تابلو از ترکیب حروف استیل با زیرساز کامپوزیت، ساخته می‌ شود که هم استیل و هم کامپوزیت به دلیل داشتن براقیت خاص، بسیار جلب توجه می کنند.

تابلو کامپوزیت نئون پلاستیک

حروف برجسته پلاستیک جلوه خوبی برای تابلوهای تبلیغاتی دارند و می توانند نور را به خوبی از خود، عبور دهند اما تنها عیبی که دارند این است که براقیت ندارند. برای حل این مشکل؛ بهتر است تابلوهای نئون پلاستیک با زیرساز کامپوزیت، تهیه شوند. به این صورت که برای زیرسازی این تابلوها؛ یک ورق کامپوزیت در نظر گرفته می شود و سپس حروف بر روی آن، سوار می شوند. به این ترتیب جلوه و جذابیت بیشتری پیدا می کنند.

تابلو کامپوزیت وکیوم

تابلوهای وکیوم به صورت سه بعدی و برجسته، طراحی و تولید می‌شوند و همین ویژگی است که آن را به یک تابلوی محبوب در میان مشتریان، تبدیل کرده است. در صورتی که به جای زیرساز پی وی سی (Pvc) از زیرساز کامپوزیت برای این تابلوها استفاده شود، زیبایی کار بیشتر می شود.

انواع تابلو های کامپوزیت

آشنایی با مراحل ساخت تابلو کامپوزیت

هر سازه ای برای اینکه به مرحله تولید برسد، نیاز دارد مراحلی را طی کند. در کارگاه های تابلوسازی نیز اوضاع به همین منوال است. بنابراین چه برای تابلوهای کامپوزیت و چه برای هر نوع تابلوی دیگری، این مراحل باید به طور اصولی طی شود تا تابلو برای نصب در محل درخواستی مشتری آماده گردد.

اگر بخواهیم مراحل ساخت تابلو کامپوزیت را با جزئیات بیشتر بررسی کنیم، خواهیم داشت:

مرحله اول: تماس با کارشناسان

زمانی که برای داشتن یک تابلوی تبلیغاتی تصمیم می گیرید به کارگاه های تابلوسازی رجوع کنید، قطعا ذهنیت خاصی در مورد انواع تابلو ندارید. شما نمی دانید به سراغ کدام متریال و با چه طراحی تابلو بروید. در این زمان است که کمک مشاوران و کارشناسان تابلوساز می تواند شما را از سردرگمی، رها سازد. به این منظور یک جلسه مشاوره با کارشناسان تابلوساز، خواهید داشت.

در این جلسه می توانید تمام انتظاراتی که از تابلو دارید، با تابلوساز در میان بگذارید. همچنین می توانید در مورد موارد دیگر مثل ترکیب رنگ، طراحی و… به نتایج خوبی برسید. اگر به تابلوسازی های معتبر رجوع کنید، خیالتان از بابت کیفیت مواد اولیه و مهارت تابلوساز، راحت است. پس انتخاب تابلوساز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و در نهایت می تواند رابطه مستقیمی با نتیجه کار، داشته باشد.

مرحله دوم: انتخاب بهترین متریال

مواد اولیه ‌ای که برای ساخت تابلوها استفاده می ‌شود، در برندها و کیفیت‌ های متفاوت در بازار وجود دارد و منطقی است که شما به عنوان مشتری، هیچ اطلاعاتی در مورد آن ها نداشته باشید. این وظیفه تابلوساز است که شما را با انواع متریال و ویژگی های هر کدام، آشنا سازد. تنها در این صورت است که می توانید با یک ذهنیت آگاه، بهترین ها را انتخاب کنید.

اگر تجربه ای در زمینه ساخت تابلو ندارید، پیشنهاد می کنیم انتخاب مواد اولیه را به عهده تابلوساز، بگذارید. آنان در این زمینه تجربه کافی داشته و می توانند متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه شما و همچنین نوع کسب و کار و بودجه‌تان، بهترین ها را انتخاب کنند.

مرحله سوم: طراحی تابلو

از دید تابلوسازان طراحی مهم ترین بخش از فرآیند ساخت تابلو می باشد و البته دقیقا همین طور است. یک تابلوی باکیفیت بدون طراحی مناسب، ارزش چندانی نخواهد داشت. معمولا طراحان برای انجام این کار از نرم افزارهای دقیق کامپیوتری مثل کورل دراو، استفاده می کنند. طرح مورد نظر باید با دقت میلی‎متری، طراحی شود. در چنین شرایطی است که می ‌توان از فضای موجود در زمینه تابلو، بیشترین بهره را برد.

مرحله چهارم: ساخت حروف و نوشته ها

این مرحله در کارگاه های مجهز، توسط دستگاه های برش لیزری انجام می شود. ساخت حروف باید با دقت بالا و با فونت مناسب، انجام شود. اگر قرار است تابلو در ارتفاعات بالا نصب شود، حروف و نوشته های ریز قابلیت دیده شدن ندارند. بنابراین انتخاب سایز و فونت نوشته ها در این مرحله، باید با دقت بالا انجام شود.

مرحله پنجم: انتخاب نوع زیرساز تابلو

پس از ساخت حروف برجسته، نوبت به انتخاب زیرساز می رسد. زیرسازها در جنس های مختلفی وجود دارند. مشتری می تواند کاملا سلیقه ای عمل کرده و هر نوع زیرسازی اعم از چوبی، استیل و… را برای تابلوی سفارشی خود، انتخاب کند. اگر مشتری تجربه چندانی نداشته باشد و در انتخاب زیرساز دچار سردرگمی شود، تابلوساز پیشنهادهایی مطرح می کند. جنس زیرساز انتخابی می‌ تواند تاثیر زیادی روی زیبایی ظاهری تابلو، داشته باشد. بنابراین توصیه می کنیم در انتخاب آن، حتما دقت و وسواس کافی داشته باشید.

خیلی افراد ترجیح می‌ دهند از جنس کامپوزیت برای این کار استفاده کنند؛ چرا که معتقد هستند این متریال مزایای زیادی داشته و از طرفی می ‌تواند هماهنگی خوبی با نمای بیرونی مغازه و فروشگاه، داشته باشد.

تابلو مغازه کامپوزیت

مرحله ششم: نصب حروف برجسته روی زمینه تابلو

نصب حروف روی زیرساز انتخابی یکی از مراحل مهم و حساس در فرآیند تولید تابلوست که باید با دقت زیادی انجام گیرد. توصیه می کنیم زمینه تابلو را با انواع حروف بیش از اندازه شلوغ نکنید، چرا که در این صورت تابلو زیبایی و جذابیت خود را از دست می دهد. امروزه اکثر افراد جذب تابلوهای ساده و با ترکیب رنگ های خنثی می شوند.

مرحله هفتم: نصب تابلو در موقعیت مورد نظر

نصب تابلو یک کار تخصصی بوده و بهتر است توسط تابلوساز، انجام گیرد. موقعیتی که برای نصب در نظر گرفته می شود باید از تمامی جهت ها دید کافی داشته باشد. معمولا تابلوها سر درب فروشگاه، مغازه و شرکت ها نصب می شوند اما اگر مغازه شما درون یک مجتمع بزرگ تجاری قرار داشته باشد، تابلوی مذکور باید روی بدنه بیرونی ساختمان و در ارتفاعات نسبتا بالا، نصب شود. تنها در این صورت است که مخاطبان می توانند به راحتی و بدون وجود هیچ مانعی، آن را مشاهده کنند.

دقیقا از زمان نصب تابلو تا مدت زمان محدودی، گارانتی و ضمانت تابلو آغاز می شود. وجود ضمانت نامه یک مزیت اساسی برای تابلوها، محسوب می شود. پس تنها به کارگاه هایی رجوع کنید که این خدمات را به مشتریان خود، ارائه کنند. با وجود ضمانت نامه اصلا نیازی نیست نگران خرابی های احتمالی در آینده باشید. چرا که در صورت بروز چنین اتفاقی، کارشناسان تابلوساز آسیب یا خرابی ایجاد شده را برطرف خواهند کرد.

سفارش تابلوی کامپوزیت

تابلوهای کامپوزیت به جز موارد گفته شده در بالا انواع دیگری هم دارند که ذکر تمامی آنان در این مقاله، نمی گنجد. به همین دلیل است که می گوییم کامپوزیت کاربرد بسیار زیادی در تابلوسازی دارد زیرا می ‌توان آن را با هر نوع تابلوی دیگری ترکیب کرده و به این ترتیب زیبایی تابلوها را دوچندان کرد.

تابلوسازی نامور این امکان را برای مشتریان فراهم آورده است که طبق نظر و سلیقه خود هر نوع تابلو کامپوزیتی که مد نظر دارند، سفارش دهند. کارشناسان این مجموعه پس از نیازسنجی؛ بهترین طرح و رنگ را به مشتری پیشنهاد داده و تابلو به مرحله پیاده ‌سازی، می ‌رود. لازم به ذکر است که تمامی برش ها در فرایند تولید تابلو در تابلوسازی نامور با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک و با دقت و کیفیت بالا، انجام می گیرد.

در این مقاله تا حدی با تابلوهای کامپوزیت، آشنا شدید اما اگر قصد دارید یکی از انواع این تابلوها را سفارش دهید؛ بهتر است به هر تابلوسازی که رجوع می کنید؛ نمونه کارهای ساخته شده توسط آنان را از نزدیک، مشاهده کنید. کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور همواره آماده ارائه راهنمایی و همچنین مشاوره به شما مشتریان عزیز می باشند.

به منظور دریافت مشاوره و ثبت سفارش تابلوی تبلیغاتی با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید. آنان با توجه به حیطه فعالیت شما و همچنین بودجه‌ ای که برای این کار در نظر گرفته اید؛ بهترین و مناسب ترین تابلو تبلیغاتی را به شما، پیشنهاد می دهند.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: