۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

نقش کامپوزیت در تابلوسازی با بررسی دقیق

نقش کامپوزیت در تابلوسازی کاملاً مشهود است. تابلو سازی صنعت گسترده ای می باشد که هرچه زمان می گذرد، پیشرفت های قابل توجهی در این حوزه دیده می شود، و تابلوهای جذابی وارد بازار تجارت و تبلیغات می شود. در اصل این تابلوها بر اساس نیاز هر بازار و خریداران تابلو، ساخته می شوند.

از طرفی دیگر امروزه جذابیت، یکی از فاکتورهای مهم برای جذب مشتری در هر شغل و صنعتی است. هرچه قدر هم که شما در کار خود موفق و با تجربه باشید، به یک فضای خیره کننده برای معرفی کسب و کار خود، نیاز خواهید داشت. به این ترتیب می توانید مخاطبتان را تحت تأثیر قرار داده و به این طریق آنها را مشتری دائم خود کنید.

تابلو کامپوزیت

ورود تابلو کامپوزیت به بازار تبلیغات

با توجه به نیازهایی که در طراحی و ساخت تابلو وجود داشته است، راه ورود کامپوزیت به تابلوسازی باز شد و بعد از مدتی شاهد بودیم که بر سردر اکثر مغازه های شهر این تابلو دیده می شد. بنابراین در حال حاضر از کامپوزیت به عنوان یک تابلو تبلیغاتی مشهور یاد می شود، و جز اولین انتخاب های خریداران تابلو است.

از زمان ورود کامپوزیت به صنعت ساختمان سازی، در طراحی داخلی به خصوص فضاهای تجاری و اداری، از آن استفاده شده است. ویژگی هایی همچون قابلیت شستشو، نصب سریع و همین طور قیمت مناسب، باعث شده در صدر متریال های محبوب، برای طراحی فضاهای داخلی باشد. به همین برای هماهنگی بهتر در ساخت تابلو نیز از آن استفاده می شود.

آشنایی با ماهیت کامپوزیت

کامپوزیت در واقع یک مصالح ساختمانی است. همان طور که از نام آن مشخص است به معنای ترکیبی از چند ماده می باشد که به صورت فشرده تبدیل به کامپوزیت می شود. کامپوزیت ها نیز بر اساس نوع ساختار و ترکیب‌های مولکولی آنها، به انواع مختلفی تقسیم می شوند.

با توجه به ویژگی های متفاوتی که در این ماده وجود دارد، از آن نه تنها در ساختمان سازی و تابلو سازی بلکه در بسیاری از صنایع دیگر همچون، صنایع دریایی، هوافضا، پزشکی و همین طور صنایع نظامی نیز استفاده می شود. به همین دلیل برخی از ویژگی های جالب این ماده را با هم بررسی می کنیم.

  • سبک بودن و کم وزن بودن و کاربردی در صنایع مختلف
  • استحکام و دوام بالا و طولانی مدت
  • مقاوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی
  • عایق مناسب در برابر حرارت
  • قیمت مناسب و به صرفه نسبت به سایر متریال های ساختمانی

بررسی ویژگی های تابلو کامپوزیت

یک سازنده تابلو کامپوزیت، می بایست به خوبی از ویژگی ها و ورق کامپوزیت های موجود در بازار، اطلاع داشته باشد، تا به این ترتیب یک تابلو خوب و با کیفیت به شما ارائه دهد. تابلو کامپوزیت به عنوان زمینه در تابلو سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

تابلو مغازه کامپوزیت

به زبانی ساده تر اگر قصد خرید تابلو کامپوزیت را داشته باشید باید ابتدا ورق مورد نظر خود را انتخاب کنید، سپس با روش های مختلف تابلو بر سردر مغازه یا شرکت تان نصب می شود و سپس طراحی اصلی که به وسیله تابلوهای دیگر ساخته شده است روی آن قرار می گیرد.

سرعت نصب تابلو

طراحی و ساخت تابلو تبلیغاتی نیازمند صرف زمان و هزینه قابل توجهی است تا در نهایت به یک نتیجه مثبت ختم شود. اما هر مغازه داری نیاز دارد تا پروسه ساخت تابلو، در کمترین زمان ممکن انجام شود. به همین دلیل است که به سراغ تابلوهایی با چنین قابلیتی می روند.

کامپوزیت این ویژگی را دارد که در کوتاهترین زمان ممکن طراحی و ساخته شود. به این ترتیب علاوه بر اینکه یک تابلو مدرن و گیرا خواهید داشت، وقت شما نیز به هدف نمی رود.

قسمت های تشکیل دهنده تابلو کامپوزیت

شاید برای شما هم این سوال مطرح شده باشد که تابلویی که در مغازه نصب می شود، از چه بخش هایی تشکیل شده است. به طور کلی تابلو کامپوزیت به سه بخش تقسیم می شود، که با ترکیب آن ها تابلو زمینه شکل می گیرد.

ساخت تابلو کامپوزیت
این سه بخش عبارتند از:
  • بخش زیرین تابلو: که شامل شبکه بندی است و ورق ها به روی آن نصب می شوند. در این قسمت از انواع مصالح فلزی و اتصالات مختلف برای ساختن قاب، استفاده می شود.
  • بخش رویه: که همان قسمتی است که دیده می شود و شامل ورق های کامپوزیتی است. این ورق ها در رنگ های و طرح های متفاوت موجود هستند و هم نمونه خارجی دارند و هم داخل کشور تولید می شوند.
  • بخش محافظ: در این بخش باید ورق ها به خوبی آب بندی شوند و قسمت اتصال آن ها پوشانده شود.

روش های رایج نصب تابلو کامپوزیت

  1. نصب فیکسینگ: در این روش ابتدا باید یک قاب فلزی بر روی قسمتی که قرار است تابلو بر روی آن نصب شود متصل گردد. این قاب با پروفیل مقطع مربع یا به اصطلاح قوطی ساخته می شود. سپس ورق کامپوزیت را برش زده و و لبه هایش خم شد، کنار یک دیگر بر روی قاب ساخته شده، نصب می گردد.

نکته مهم این است که ورق ها یا به وسیله پیچ شدن و یا پرچ کردن کنار هم نصب می شوند.

  1. نصب هنگینگ: این روش نیز مانند نصب به صورت فیکس می باشد. اما تفاوت اصلی آن این است که به جای اینکه از پیچ و یا پرچ استفاده شود، ورق ها کنار هم بر روی قاب فلزی به صورت آویز نصب می شوند. در واقع باید گفت که این روش زیبایی بیشتری دارد و ورق ها منظم و زیبا کنار هم دیده می شود.

آشنایی با طراحی و برش ورق ها

اگرچه شاید طراحی تابلو کامپوزیت کار آسانی به نظر برسد، اما حقیقت این است که طراح تابلو با یک چالش سخت روبرو می باشد. برای درک بهتر باید ابتدا بدانیم که، ابعاد ورق های کامپوزیت یک مقدار مشخص دارد. معمولاً ابعاد اکثر ورق ها مستطیلی به طول 320 سانتی متر و عرض 125 سانتی متر است.

بنابراین تابلوساز می بایست بر روی هر کدام از صفحه ها، مقادیر لازم خود را جدا کند به طوری که بتواند از تمام فضای ورق استفاده کرده و کمترین دور ریز را داشته باشد.

هماهنگی خطوط برش

از دیگر چالش های پیش رو طراح این است که، باید تابلو زمینه کامپوزیت و تابلو دوم که روی آن نصب می شود را به هماهنگ باهم  طراحی کند. یعنی خطوط برش هر ورق که بعد از نصب کاملاً مشخص است، در وسط حروف یا نشانه ها قرار نگیرد.

به طور مثال گاهی حروف یک کلمه از تابلو دقیقاً بر روی برش نصب می شود که، همین موضوع کیفیت طراحی و ساخت تابلو را به طور کل زیر سوال می برد. زیرا  از زیبایی تابلو می کاهد و چشم مخاطب درگیر این نقص خواهد شد.

کامپوزیت در تابلوهای تجاری

اگر به تابلو مغازه و تابلو فروشگاه هایی که در سطح شهر هستند نگاهی بیاندازید، متوجه می شوید که به وفور از انواع تابلو کامپوزیت استفاده شده است. به دلیل مناسب بودن قیمت ساخت تابلو کامپوزیت توجه خیلی از افراد به سمت و سوی آن کشیده شده است.

نصب تابلو کامپوزیت

نه تنها در تابلو مغازه بلکه در اکثر تابلو های اداری، شرکت ها و دفاتر نیز ساخت تابلو کامپوزیت دیده می شود. یکی از این مراکز مهم نیز بانک ها هستند. به جرأت می توان گفت بیش از 90 درصد تابلو کامپوزیت بانک ها عموماً از یک قالب مشخص برای طراحی پیروی می کنند.

تابلو کامپوزیت چلنیوم

در ساخت تابلوی کامپوزیت، این وسیله عملکردی شبیه به یک بک گراند را دارد ، پس باید لوگوها، نشانه ها و کلمات به وسیله تابلویی دیگر ساخته شده و سپس بر روی این فضا، نصب شود. یکی از این تابلوهای کمکی چلنیوم است.

تابلو چلنیوم بعد از نصب نمایش زیبایی از یک تابلو تجاری را نمایان می کند. به علاوه با اضافه شدن نورپردازی در تابلوسازی، به میزان زیبایی و جذابیت تبلیغاتی آن نیز اضافه خواهد شد.

تابلو کامپوزیت حروف برجسته

نوع بعدی تابلو قابل نصب بر روی ورق های کامپوزیت، تابلو حروف برجسته است. حروف برجسته ها تقریبا مشابه چلنیوم ساخته می شوند با این تفاوت که در ساخت تابلو حروف برجسته، ورق چلنیوم استفاده نمی شود. با توجه نوع ورق های پلکسی و رنگ های چشمگیری که دارد، یکی از ترکیب های فوق العاده در تابلوسازی، این دو تابلو هستند.

البته یکی از موارد پر کاربرد آن را می توان در تابلو داروخانه و تابلو رستوران مشاهده کرد. ورق های کامپوزیت سفید جز پرطرفدار ترین تابلوها هستند، که می توان  در بسیاری از مشاغل و مغازه ها استفاده کرد.

برند های معروف، مشتری همیشگی

اگر نمونه تابلو مغازه یا دیگر تابلوها را جستجو کرده باشید، حتماً متوجه شده اید که اکثر برندهای معروف در حوزه های مختلف مانند پوشاک، اغلب از تابلو کامپوزیت استفاده می کنند. از آنجایی که این برندها در مراکز تجاری و مرکز خرید و فروشگاه ها شعبات مختلفی دارند، خرید تابلو کامپوزیت برای آنها از همه نظر به صرفه و کاربردی است.

کامپوزیت در تابلو سازی شهرک های صنعتی

به دلیل ویژگی های منحصر به فرد کامپوزیت و ماهیت صنعتی آن، این تابلو در اغلب شهرک های صنعتی کارآیی مناسبی دارد. کارخانه ها و تولیدی ها، فضای بزرگی هستند که معمولاً از چندین بخش تشکیل شده اند. بنابراین با توجه به فعالیت سنگینی که دارند به  یک تابلو با ابعاد بزرگ تر از تابلو مغازه نیاز خواهند داشت.

از آنجایی که ورق های تابلو وزن کمی دارند، تابلو کامپوزیت در شهرک های صنعتی استفاده می شود. نمایندگی خودروهای داخلی و خارجی، کارخانه های تولید کننده قطعات صنعتی و… همگی مشتری ثابت تابلوهای کامپوزیتی هستند.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: