۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

احتمالا برای طراحی و ساخت یک تابلو فروشگاهی نسبت به دیگر تابلوها؛ دقت و حساسیت بیشتری لازم باشد. چرا که قرار است مخاطبین و مشتریان با دیدن این تابلو از محصولاتی که در فروشگاه ارائه می ‌شود، اطلاع پیدا کنند. از آنجایی که تابلوی یک مغازه یا فروشگاه می تواند کار تبلیغات را برای فروشگاه انجام دهد؛ باید یک تابلوی خوب و بی نقص باشد اما خصوصیات یک طرح مناسب برای تابلو فروشگاه چیست؟ در ادامه به این سوال، پاسخ خواهیم داد.

چرا به تابلوی فروشگاه نیاز داریم؟

یک تابلوی خوب برای فروشگاه یا مغازه می تواند کسب و کار شما را به درستی به مخاطبان، معرفی کند و این موضوع باعث می‌ شود که کسب و کار شما سریع تر رونق گیرد چرا که یک تابلوی تبلیغاتی خود به تنهایی می تواند یکی از بهترین روش های تبلیغات باشد.

دلایل زیادی برای استفاده از تابلوی فروشگاهی وجود دارد. همانطور که گفتیم؛ استفاده از تابلو یکی از روش ‌های تبلیغات محسوب می‌ شود که اثر‌گذاری زیادی روی مخاطب دارد. از همه مهم تر اینکه اگر بخواهید با هر روش دیگری محصولات فروشگاه خود را تبلیغ کنید؛ می بایست هزینه گزافی بابت آن، بپردازید اما با سفارش یک تابلوی تبلیغاتی با یک بار هزینه؛ می توانید تا مدت های طولانی از جنبه تبلیغاتی آن، استفاده کنید.

چرا به تابلوی فروشگاه نیاز داریم؟

تصور کنید تمام فروشگاه های موجود در یک شهر بدون هیچ گونه تابلو و نام و نشانی باشند. در چنین شرایطی هیچ کس نمی تواند به درستی آدرس فروشگاه مورد نظرش را پیدا کند. از طرفی صاحبین فروشگاه ها هم نمی‌ توانند عموم افراد را از محصولات و خدمات قابل عرضه در فروشگاه خود، مطلع سازند.

بنابراین وجود یک تابلو مغازه جذاب و مدرن هم می تواند کالا و خدمات قابل عرضه در فروشگاه را به مشتریان معرفی کند و هم باعث می ‌شود فروش محصول و خدمات آن فروشگاه به طرز قابل توجهی، بیشتر شود. چه بسا که خیلی از افراد تنها به واسطه وجود یک تابلوی حرفه ‌ای و زیبا و با برند خاص جزء مشتریان ثابت و دائمی یک فروشگاه شده ‌اند.

ویژگی های یک طرح مناسب برای تابلو فروشگاه

اگرچه رسالت اصلی یک تابلو تبلیغاتی، اطلاع رسانی و هدایت مشتریان است اما نمی ‌توان نقش زیبایی و مدرن بودن و همچنین جذابیت تابلوها را هم در جذب مشتری و مخاطب، نادیده گرفت. به همین دلیل همواره توصیه می شود برای یک تابلو فروشگاهی از طرح و سبک مناسب و ایده آلی، استفاده شود. رعایت موارد زیر در طراحی تابلوهای فروشگاهی، توصیه می گردد:

تناسب با کالا و‌خدمات

طرح یک تابلو فروشگاهی باید کاملاً گویای کالا و خدمات قابل عرضه در فروشگاه باشد؛ به گونه ای که مخاطب بتواند با یک نگاه گذرا به این موضوع، پی ببرد. بنابراین معمولاً طراحان قبل از اینکه طرح یک تابلو فروشگاهی را آماده کنند؛ از صاحب فروشگاه درباره برند و محصولات سوالاتی می پرسند‌تا بتوانند با داشتن ذهنیت قبلی، بهترین و متناسب ترین طرح تابلو فروشگاهی را برای مشتری، طراحی کنند.

ویژگی های یک طرح مناسب برای تابلو فروشگاه

رعایت اصل سادگی

در مواقعی که هدف شما از طراحی تابلو فروشگاهی ارائه برند خاصی می باشد؛ بهتر است تابلو در نهایت سادگی طراحی و پیاده سازی شود. به طوری که توجه افراد تنها به برند معطوف گردد. در این صورت می توانید امیدوار باشید که برند شما بهتر در ذهن مشتری، ماندگار شود. در صورتی ذهن مشتری و مخاطبان را با عناصر اضافی منحرف کنیم؛ دیگر نمی توانیم انتظار داشته باشیم که مخاطب با یک نگاه برند یا نام فروشگاه را به ذهن، بسپارد. علاوه بر این؛ دیگر تابلوهای بسیار شلوغ جزء تابلوهای مدرن محسوب نمی شوند. در واقع امروزه زیبایی در کنار سادگی معنا پیدا می کند.

پرهیز از اضافه گویی

همان طور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم؛ به هیچ عنوان نباید در طرح مناسب برای تابلو فروشگاهی نوشته های اضافی دیده شود. حتی استفاده از تصاویر متعدد می تواند ذهن مخاطب را پریشان کرده و آن تمرکز ذهنی که ما انتظار داریم به دنبال، نداشته باشد. زمانی که شما بتوانید از طریق برند خاص خود محبوب واقع شوید؛ مشتریان تنها با دیدن نام و برند شما به حیطه کاری تان، پی می ‌برند. به عنوان مثال؛ بسیار بعید است کسی برند “کوکا کولا” را در مکانی مشاهده کند اما متوجه نوع محصولات تولیدی این شرکت، نشود. این برندهای جهانی و شناخته شده دیگر هیچ نیازی به اضافه گویی درباره محصولات خود، ندارند. با این دید شما می توانید برای فروشگاه خود یک طرح خاص بدون تصاویر و نوشته های غیر ضروری، داشته باشید. مطمئن باشید چنین طرحی بهتر در ذهن مشتری و مخاطب، ماندگار می شود. البته می ‌توانید عناصر ضروری مثل لوگو، خدمات، شماره تلفن، آدرس وب سایت و رسانه ‌های اجتماعی را به صورت مختصر در تابلو، جای دهید. از آنجایی که تابلوهای اثرگذار باعث افزایش سود می ‌شوند؛ می بایست در مورد طرح آن، دقت زیادی داشته باشید. طبق آمار؛ 85 درصد از مشتریان یک فروشگاه به واسطه تابلوی آن، جذب شده اند.

رنگ بندی مناسب در تابلو فروشگاه

رنگ بندی مناسب

اکثر گرافیست ها به هنگام طراحی تابلو به جنبه روانشناسی آن هم توجه می ‌کنند. برخی از رنگ ها در عین حال که بسیار زیبا و جذاب هستند؛ مناسب برخی از شغل ها نمی باشند و ممکن است با استفاده از این رنگ ها در تابلو؛ بازخوردهای خوبی از جنبه تبلیغاتی آن، دریافت نشود. به طور مثال؛ استفاده از رنگ ‌های خنثی و رنگ ‌های تیره مثل قهوه ای هرگز برای معرفی یک شهربازی مناسب نیستند. بنابراین اثر گذاری رنگ ها را نباید در جذب مشتری، دست کم گرفت.

نورپردازی زیبا

وجود نورپردازی برای جلوه دار شدن تابلو در شب، بسیار اهمیت دارد. هر چقدر از نورپردازی خاص و جذابی برای تابلو استفاده شود؛ شاهد بازخورد بهتری در زمینه جذب مشتری، خواهید بود. برای نورپردازی از لامپ های ال ای دی و اس ام دی، استفاده می ‌شود به گونه ‌ای که لامپ های مورد نظر در پشت حروف برجسته، تعبیه می ‌شوند و کار نورپردازی تابلو را انجام می ‌دهند. اگرچه نورپردازی را برای اکثر تابلوها می توان پیاده سازی کرد؛ اما در این بین تابلوهای چلنیوم قابلیت بیشتری برای این کار دارند. برای فروشگاه هایی که در زمینه فروش خوراکی هایی مثل شکلات یا بستنی فعالیت می کنند؛ بهتر است از نورپردازی های رنگی متناسب با محصولات آن، استفاده کرد.

سفارش تابلوی فروشگاهی

از آنجایی که یک تابلو قرار است تمام روزهای سال و به صورت ۲۴ ساعته قابل نمایش باشد؛ توصیه می کنیم هرگز برای تصمیم گیری درباره انتخاب طرح آن، عجله نکنید. قدرت طرح و جذابیت ظاهری یک تابلو می تواند بیش از آنچه که تصور می کنید؛ برای بازاریابی و جذب مشتری، اثرگذار باشد. بر همین اساس توصیه می شود هرگز برای تعیین طرح‌ تابلو عجله نکنید و این کار را به طراحان گرافیست، واگذار کنید. آنان با روا‌شناسی رنگ‌ ها به خوبی آشنایی داشته و می توانند متناسب با فعالیت شما و در نظر گرفتن جامعه هدف؛ بهترین طرح ممکن را با نرم افزارهای دقیق مثل کورل و فتوشاپ، طراحی کنند.

اگر قصد دارید یک تابلوی فروشگاهی مدرن و زیبا با طرحی منحصر به فرد داشته باشید؛ بهتر است به سراغ یک تابلوسازی معتبر بروید. تابلو سازی نامور با تجربه چندین ساله در زمینه طراحی و تولید تابلوهای فروشگاهی، توانسته است نیاز مشتریان را در این زمینه به خوبی، پاسخ دهد.

برای دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین ثبت سفارش تابلوی فروشگاهی؛ با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: