گروه تابلو سازی ناموَر

چگونه با تابلو فروشگاه مشتری بیشتری جذب کنیم؟

امروزه، تبلیغات و بازاریابی آنلاین نقش زیادی در جذب مشتری برای فروشگاه ها دارند و ما منکر آن نیستیم. با این وجود، هیچ تبلیغی جز تابلو فروشگاه نمی‌تواند باعث جلب توجه مشتریان و جذب آنها به داخل فروشگاه گردد. به همین دلیل، ما مقاله‌ ای آماده کرده ایم که در آن، روش های جذب مشتری توسط تابلوهای تبلیغاتی را برایتان بیشتر شرح دهیم.

اصول مهم طراحي تابلو برای جذب مشتری

توجه داشته باشید که رعایت سه اصل مهم در طراحی تابلو فروشگاه می‌تواند جذابیت آن را بسیار بیشتر کند. این سه اصل عبارتند از:

انتخاب رنگ جذاب

در تابلوهای تبلیغاتی، رنگ تابلو می‌تواند در هویت بخشی به کسب و کارتان بسیار موثر باشد. بنابراین، تا جایی که امکان دارد درباره شیوه‌ی ترکیب رنگ ها با یکدیگر اطلاعاتی کسب کنید.

توجه به کنتراست برای خوانایی تابلو

یکی از ویژگی های تابلو فروشگاه مناسب کنتراست آن است که با رعایت تضاد رنگ حروف تابلو با پس زمینه آن میزان کنتراست یا خوانایی افزایش می یابد. این صرفا یکی از روش های تنظیم کنتراست است. از روش های دیگر تعیین کنتراست افزودن نور یا حاشیه در اطراف متن تابلو برای افزایش سرعت خوانایی متن است.

انتخاب تابلو برای جذب مشتری

انتخاب بهترین اندازه برای تابلو

همانطور که می دانید بزرگ بودن حروف تابلو باعث می شود که متن روی آن به راحتی خوانده شود. این موضوع با قرار گرفتن تابلو در فاصله دورتر از خیابان اصلی بیشتر مدنظر قرار می گیرد.

معرفی انواع تابلو

نکته ای که تمامی مغازه داران باید آن را مدنظر قرار دهند، این است که نمای بیرونی مغازه در جذب مشتری بسیار تاثیرگذار است. شما هرچقدر هم برای تبلیغات هزینه کرده باشید، چنانچه فروشگاهتان نمای مناسبی نداشته باشد، عملا کاری پیش نخواهید برد. برای اینکار استفاده از یک تابلو مغازه می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. در زیر انواع تابلوهای تبلیغاتی برایتان شرح داده شده است:

تابلو چلنیوم

این تابلو که دارای نورپردازی های مخصوصی می باشد، خود شامل انواع مختلفی است که عبارتند از: تابلو چلنیوم لترمکس، تابلو چلنیوم ساده، تابلو چلنیوم الماسی، تابلو چلنیوم طلایی، تابلو چلنیوم کریستالی و تابلو چلنیوم ستاره ای.

تابلوهای فلزی

از انواع تابلوهای فلزی می توان موارد زیر را نام برد:

تابلو استیل رینگی، تابلو لایت باکس، تابلو لبه سوئدی یا لبه رینگی، تابلو لاس وگاسی یا تابلو حروف برجسته یا لامپی.

تابلو فلکسی

این تابلوها از صفحه هایی قابل انعطاف تهیه می شوند و به عنوان جایگزین پلاستیک مورد استفاده قرار می گیرند. تابلوهای مورد نظر با خاصیت روکش ابریشمی و پوشش کوتینگ مقاومت زیادی در برابر نور خورشید و شرایط جوی نامناسب دارند.

به طور کلی، تابلوهای فلکسی دارای یک مدیای بک لایت (نور از پشت) هستند که متشکل از یک فیلم نیمه شفاف pvc تقویت شده با الیاف اکرولیک هستند. این نوع فیلم ها قادر به عبور نور بوده و از استحکام کششی خوبی برخوردارند.

تابلو نئون

این تابلوها شباهت زیادی با تابلو چلنیوم دارند، اما لبه آنها از جنس پلکسی گلس است که نوعی پلی کربنات شفاف به شمار می رود و شفافیت زیاد آن باعث می شود که مشابه شیشه به نظر برسد. همین سبب شده است که تابلوهای مزبور نام تابلو پلکسی گلس به خود بگیرند. در ایران، این تابلوها به نام نئون پلاستیک نیز شناخته می شوند.

باید توجه داشت که در ساختار تابلو نئون هیچ آهنی وجود ندارد و به طور کامل با ورق های پلاستیکی نظیر سامپکس و ییرلانگ ایجاد می شود. روشنایی این ورق ها نیز با استفاده از اس ام دی تامین می گردد.

تابلو حروف برجسته

این نوع تابلوها امکانی را فراهم می آورند که بتوانید نام تجاری خود را به شیوه ای منحصر به فرد تبلیغ کنید. شما با استفاده از تابلوهای حروف برجسته قادر خواهید بود از رقیبهای کاریتان پیشی بگیرید. چرا که این تابلوها، در ایجاد نگرش مثبت و متفاوت در نظر مخاطبان و مشتریان تاثیر بسزایی دارند و می توانند تا مدت ها نام برند شما را در ذهن مخاطبان ماندگار کنند. امروزه، استفاده از تابلوهای حروف برجسته در مکان های مختلف بسیار متداول می باشد، که در زیر به شرح آنها می پردازیم:

  • استفاده در مغازه ها، فروشگاه ها، مترو و قطار، نمایشگاه ها، تبلیغات شهری، رستوران ها و فست فود، استخر و اماکن ورزشی.

این تابلوها در انواع مختلفی از قبیل تابلو حروف برجسته پلکسی گلس، پی وی سی و پلاستیکی تولید می شوند که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند. تابلوهای مورد نظر علاوه بر معرفی نام برند تجاری، برای نوشتن شعارها و نقل قول های مختلف و نصب آنها بر روی دیوار نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

تابلو کامپوزیت

این تابلوها دارای مزایای بسیاری از قبیل اجرای سریع و استفاده از طرح و رنگ زیبا در ساختار خود هستند. همچنین، شستشوی تابلو کامپوزیت بسیار راحت بوده و به دلیل قابلیت اجرای طرح های مختلف، طرفداران زیادی دارند.

تمامی تابلوهایی که در بالا اشاره شد، دارای جایگاهی منحصر به فرد هستند. اما امروزه استقبال مغازه داران از تابلوهای برجسته بسیار بیشتر می باشد، چرا که این تابلوها قادرند جلوه‌ زیبایی به سردر مغازه شما ببخشند و در معرفی کسب و کارتان به مشتریان بسیار موثرند.

البته، هنوز هم تابلوهای ثابت توسط بسیاری از مغازه داران استفاده می شوند. یکی از تابلوهای ثابت مورد استفاده، تابلوهای نئونی قدیمی است که هنوز هم جذابیت خود را دارد.

شرح دلایل اهمیت تابلو مغازه در برندسازی و فروش

طراحی و نصب یک تابلو مغازه از جمله بهترین روش های تبلیغاتی است که می تواند در زمینه افزایش فروش بسیار تاثیرگذار باشد. چرا که قادر است روزانه کسب و کار شما را به صدها رهگذر معرفی کند. علاوه بر آن، در صورت استفاده از یک طرح مناسب و دائمی، تابلوی شما می تواند به عنوان سمبلی برای نمایش مغازه، به مشتریان دائمی مورد استفاده قرار بگیرد. در این مقاله قصد داریم دلایل بیشتری را برای اهمیت تابلو مغازه  برایتان شرح دهیم تا به کمک این اطلاعات بتوانید بهترین تابلو مغازه را برای کسب و کارتان سفارش دهید:

جذب مشتریان از جنبه روانی

امروزه، به دلیل آگاهی مغازه داران نسبت به اهمیت تابلو مغازه، صنعت تابلوسازی رونق بسیاری یافته است. بهتر است بدانید که یکی از دلایل اهمیت این تابلوها به جنبه روان شناختی آنها برمی گردد. امروزه، تابلوهای قدیمی با وجود انواع مختلف تابلو با قابلیت های ویژه مثل گذشته مقبولیت ندارند. چرا که تابلوهای جدیدتر به گونه ای طراحی می شوند که در عین نمایش خدمات و حیطه کسب و کار، توجه مخاطبان را به خود جلب می کنند.

اهمیت تابلو مغازه در پیدا کردن آدرس

چنانچه مشتریان آدرس مغازه شما را نداشته باشند، امکان مراجعه نخواهند داشت که در این صورت میزان فروش شما کاهش می یابد. برای حل این مشکل بهترین راه این است که تابلو مغازه ای را انتخاب کنید که آدرس مغازه بر روی آن درج شده باشد.

تقویت برند و نام تجاری

امروزه، نیاز به برندسازی و نقش تابلو مغازه در این راستا بیشتر از گذشته احساس می شود. در این مورد، تابلو مغازه به عنوان کارت ویزیت دوم هر کسب و کاری به شمار می رود. چرا که یک تابلو خوب و مناسب این قابلیت را دارد تا میزان کیفیت برند و خدمات شما را به خوبی نمایش دهد. گذشته از آن، چنانچه این تابلو از شکوه و جلال کافی نیز برخوردار باشد، احتمال جذب مشتری توسط آن افزایش می یابد. بنابراین، نباید از نقش تابلو در برندسازی غافل شد.

اهمیت تابلو مغازه در رقابت با همکاران

اهمیت تابلو مغازه و جنبه رقابتی نصب تابلوی جذاب واقعیتی غیر قابل انکار است. در این مورد، انتخاب یک تابلوی برجسته با طراحی خاص و منحصر به فرد می تواند جذابیت نمای خارجی مغازه شما را تا حد زیادی افزایش دهد. این موضوع به خودی خود باعث می شود که شما از رقیبانتان پیشی بگیرید. مسلما تعداد قابل توجهی از مشتریان، خرید از یک مغازه شیک با تابلوی جذاب را به خرید از مغازه های عادی ترجیح می دهند.

انواع تابلو تبلیغاتی و جذب مخاطب

استفاده از تبلیغات دائمی با نصب تابلو

همانطور که مطلع هستید پیشرفت در زمینه هر کسب و کاری به شدت وابسته به تبلیغات است. چه چیزی بهتر از تابلو مغازه می تواند به صورت دائمی کسب و کارتان را تبلیغ کند؟ به طور حتم سفارش یک تابلو جذاب هزینه کمتری نسبت به سایر روش های تبلیغات دارد، اما در عین حال در زمینه جذب مشتری و جلب اعتماد آنها بسیار تاثیرگذار است.

اهمیت تابلو مغازه در افزایش فروش و سودآوری

همانطور که اشاره شد، یک تابلوی مناسب در جلب اعتماد مشتری و به تبع آن افزایش فروش و سودآوری بسیار تاثیرگذار می باشد.

ماندگاری در ذهن مخاطبان

هر چه تابلو مغازه جذابیت بیشتری داشته باشد، ماندگاری آن نیز در ذهن مخاطب بیشتر خواهد بود. این موضوع تاثیر زیادی در موفقیت کسب و کار شما دارد.

دوام تابلو تبلیغاتی در شرایط مختلف محیطی

با توجه به اینکه تابلوهای تبلیغاتی از مواد اولیه باکیفیتی تهیه می شوند، در برابر شرایط مختلف محیطی از قبیل سرما، گرما، تابش نور خورشید و… دوام بیشتری دارند. در واقع، دوام تابلوهای تبلیغاتی به اندازه ای است که شما حتی می توانید هنگام جابجایی فروشگاه، در مکان جدید نیز از آنها استفاده کنید. به همین دلیل مجموعه تابلوسازی نامور به شما پیشنهاد می کند که با سفارش یک تابلو تبلیغاتی باکیفیت یکبار برای همیشه موضوع تبلیغات خود را حل کنید.

زیبایی بخشی به محیط

تابلوهای تبلیغاتی علاوه بر تاثیری که در تبلیغات دارند، به دلیل طراحی زیبا و منحصر به فرد خود باعث جذابیت محیط کسب و کارتان نیز می شوند.

نکات قابل توجه در طراحی تابلوهای تبلیغاتی

گاهی اوقات، رعایت برخی نکات ساده می تواند طراحی تابلو شما را منحصر به فرد جلوه دهد. برخی از این نکات عبارتنداز:

  • استفاده از مواد اولیه مقاوم و درجه یک
  • ساخت تابلوهای فروشگاهی مقاوم در برابر آب و هوا
  • استفاده از تبلیغات مدرن و متفاوت
  • طراحی داشبورد مطابق با آخرین روش های بازاریابی

در کشورمان زمانی که مردم به اهمیت نصب تابلوهای تبلیغاتی و میدانی پی بردند، شرکت هایی آغاز به ساخت و تولید این تابلوها کردند. در این میان شغل برخی از این شرکت ها طراحی، تولید و نصب انواع بیلبورد از دسته تابلوهای خیابانی بود. با این وجود، مجموعه هایی نظیر مجموعه تابلوسازی نامور نیز وجود دارند که با دارا بودن تجربه زیاد در زمینه تابلوسازی و ساخت انواع تابلوها مطابق با سلیقه مشتری، یکی از پیشتازان این عرصه می باشد.

عوامل تاثیرگذار تابلو در جلب توجه مشتریان

عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند توجه مخاطبان را به خود جلب کنند. برای مثال، صاحبان کسب و کار در برخی موارد توجه به جزئیات را در اولویت قرار می دهند. گاهی اوقات نیز آنها به ابعاد و اندازه کلی تابلو توجه بیشتری نشان می دهند.

با این وجود، آنچه مسلم است ابعاد تابلو و رنگ مورد استفاده در آن باید متناسب با کسب و کار انتخاب شوند. در زیر تعدادی از عوامل تاثیر گذار در جلب توجه مشتریان برایتان شرح داده شده است:

نوع طراحی تابلو

ممکن است این سوال به ذهنتان برسد که در صورت انتخاب طرح نامناسب برای تابلو چه باید کرد؟ در این مورد باید عنوان کنیم که طراحان و گرافیست های تابلوسازی نامور به دلیل تجربه بالایی که دارند، در ابتدا تابلو موردنظر شما را با استفاده از نرم افزارهای مخصوص طراحی تابلو، متناسب با حرفه و فعالیت شما در صفحه کامپیوتر طراحی می کنند. در واقع تاثیر طراحی در ساخت تابلو بسیار حائز اهمیت است. برای اینکار آنها به طور معمول جهت طراحی تابلوهای برجسته و فلکسی فیس به ترتیب نرم افزارهای کورل و فتوشاپ را به کار می گیرند. سپس، در صورت رضایت مشتری طرح های خود را به تابلوسازان ارائه می دهند.

باید توجه داشت که طراحی تابلو از جمله مهمترین مراحل در تابلوسازی به شمار می رود و به کار گرفتن خلاقیت در این زمینه بسیار مهم است. این بدان جهت است که طرح تابلو برای همیشه در ذهن مشتری ماندگار می شود.

رنگ پنل های تبلیغاتی

رنگ شناسی از جمله شاخه‌ های علم روانشناسی به شمار می رود که شناخت و استفاده درست از آنها در جذب حداکثری مخاطبان تاثیر بسزایی دارد. علم روانشناسی از اثرات ویژه هر کدام از رنگ ها در حوزه تبلیغات سخن به میان آورده است.

امروزه، شاهد این هستیم که شرکت های دارای رنگ سازمانی در تابلوهای تبلیغاتی خود نیز از این رنگ بهره‌ می برند. بنابراین، نباید از تاثیر رنگ بر ذهن مخاطب در هنگام انتخاب تابلو غافل شد.  دقت کنید که رنگ و گرافیک محیطی در تابلوسازی مدرن در کنار یکدیگر تاثیر بسزایی دارند.

اندازه و ابعاد تابلو

بدون شک تابلوهای بزرگ به علت ایجاد جلوه بصری مناسب در جذب مشتری های بیشتر، موثر می باشند. البته، باید این نکته را نیز در نظر گرفت که تابلوها در اندازه ها و طراحی های مختلف قادرند پیام ویژه ای را به مخاطبان القا کنند. از طرفی محل نصب تابلو برای مثال نصب در نمای داخلی یا خارجی نیز در تعیین اندازه تابلو مهم است.

متریال مورد استفاده و نوع تابلو

در هر فروشگاهی متناسب با محصول یا خدمات ارائه شده، تابلویی با متریال منحصر به فرد به کار گرفته می شود. امروزه جدیدترین متریال در تابلوسازی، متریال های چلنیوم، لایت باکس، فلکسی فیس و یا کامپوزیت می باشند.

استفاده درست از نورپردازی

تابلوهایی از قبیل تابلو چلنیوم، حروف برجسته و لایت باکس نیاز به نورپردازی دارند که بدین منظور استفاده از لامپ های اس ام دی در آنها متداول است. این لامپ ها باعث ایجاد جلوه بصری مناسب در تابلوهای تبلیغاتی می شوند. گاهی اوقات تابلوسازان به جای استفاده از این لامپ ها، از پروژکتورها برای ایجاد نورپردازی در تابلو بهره می برند.

تبلیغات در جذب مخاطب

استفاده از تبلیغات کلیدی

شناسایی مخاطبان هدف از جمله مواردی است که می تواند در تبلیغ محصول یا خدمت بسیار تاثیرگذار باشد. چرا که در این صورت می توان با برجسته کردن نکات مثبت کسب و کار خود مطابق با سلیقه‌ این مخاطبان، از آنها به عنوان یک مزیت رقابتی بهره برد. علاوه بر آن، بعد از رعایت این نکته باید حتما مکان مناسبی برای نصب تابلو خود در نظر بگیرید تا تبلیغات شما موثر واقع شوند.

تبلیغات درون فروشگاهی

یکی از مهمترین انواع تبلیغات، تبلیغات درون فروشگاهی است. به طور کلی، تبلیغات درون فروشگاهی را می توان تبلیغ در مکان کسب و کار برای ترویج و پیشبرد فروش یک محصول یا خدمت تعریف کرد. این نوع از تبلیغات در جلب توجه مشتریان و برندسازی مورد استفاده قرار می گیرند.

برای مثال، در بسیاری از داروخانه ها و فروشگاه های زنجیره ای در ویترین های فروش و استندهای تبلیغاتی، انواع کالاها در معرض نمایش گذاشته می شوند که همان تبلیغات درون فروشگاهی هستند. باید توجه داشت که عوامل مختلفی در میزان تاثیرگذاری این نوع تبلیغات دخیل هستند که برخی از آنها عبارتنداز: جنس، کیفیت، متن تبلیغ و نوع تابلو تبلیغاتی.

نکات و ایده های مهم در طراحی یک تابلو مناسب

همانطور که در این مقاله اشاره شد، بنرها، پوسترها و انواع تابلوهای نصب شده در فضای اطراف فروشگاه شما نخستین فرصت برای ارتباط با مشتریان به شمار می روند. باید توجه داشت که برداشت اول مشتریان از کسب و کار شما، به عنوان برداشتی ماندگار تلقی می شود. در زیر بهترین ایده ها در تابلوسازی در جهت انتخاب یک طرح مناسب تابلو برای تابلو تبلیغاتی مطرح شده اند که می توانید از آنها استفاده کنید:

  • مشخص کردن هدف تابلوها
  • جذب عابرین پیاده با انتخاب تابلوهای تبلیغاتی ایده آل
  • اطمینان از خوانا بودن نوشته روی تابلو
  • استفاده از رنگ های متضاد
  • استفاده از ایده تابلو تبلیغاتی ثابت
  • استفاده از تابلوهای برگردان بر روی پنجره فروشگاه برای تعیین ساعت کاری
  • پرهیز از شلختگی و به هم ریختگی در تابلو
  • استفاده از متن های مختصر و مفید
  • ارتقای ارزش برند

نتیجه گیری

امروزه، استفاده از تابلو فروشگاهی جذاب، در تبلیغات و به تبع آن در جهت جذب مشتری، گامی مهم محسوب می شود. به همین دلیل، مجموعه تابلوسازی نامور پیشنهاد می کند که با سفارش یک تابلو مناسب در زمینه تبلیغات، در کسب و کار خود بدرخشید و به یک برند ماندگار تبدیل شوید. این مجموعه دارای سابقه طولانی در زمینه تابلوسازی بوده و می تواند انواع تابلوهای چلنیوم، تابلو نئونی، تابلو فلکسی، تابلو ترموود و انواع استندهای تبلیغاتی در تابلوسازی را برای شما طراحی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا