گروه تابلو سازی ناموَر

چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؛ بله این یک ضرب‌ المثل قدیمی است اما امروزه در بیشتر جنبه های زندگی، صدق می کند. اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید؛ متوجه می شوید که تنوع محصولات و خدمات امروزه جایی برای تعلل و صبر باقی نمی گذارد. جهان به سرعت در حال پیشرفت است و به طبع آن، محصولات متنوعی تولید و روانه بازار می شوند اما این که چرا بعضی از مغازه دارها فروش بالایی دارند اما برخی دیگر در عین حال که جنس باکیفیتی ارائه می کنند بازخورد خوبی ندارند، موضوعی است که قصد داریم در این مقاله به بررسی آن، بپردازیم. اگر کسب و کاری دارید و یا قصد راه اندازی یک مغازه یا فروشگاه را دارید؛ بد نیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. ما در نهایت ۱۰ راهکار ساده اما موثر برای افزایش فروش کالا و خدمات را به شما، معرفی خواهیم کرد.

۱۰ راهکار ساده برای افزایش فروش

۱۰ راهکار ساده برای افزایش فروش

اگر از صاحبان کسب و کار باشید؛ معمولا با هدف فروش بالا اقدام به تاسیس یک مغازه یا فروشگاه کرده اید اما برخی اوقات با اتفاقات غیرقابل پیش بینی مواجه می شوید که از کنترل شما، خارج هستند. از طرف دیگر در برخی از فصول سال ممکن است میزان فروش محصولاتتان کمتر از مواقع دیگر باشد. در هر صورت می توانید با راهکارهای ساده‌ ای که ذکر می‌ کنیم رکورد فروش محصولاتتان را بهبود بدهید:

۱. تبلیغات را سرلوحه کار خود قرار دهید

بسیار ساده انگارانه است اگر بخواهید به محض شناخته شدن و تبدیل شدن به یک برند تجاری، تبلیغات را کنار بگذارید. حتی بسیاری از شرکت های بزرگ تجاری که در سراسر دنیا به شهرت رسیده اند، هنوز هم دست از تبلیغات برنداشته اند. برندهایی مثل کوکاکولا، آدیداس، نایک و… هر سال بخشی از درآمد خود را صرف انجام تبلیغات می ‌کنند و البته بازخورد خوبی هم از این کار، می گیرند. بنابراین بودجه ای که صرف انجام تبلیغات می ‌شود؛ نه تنها هزینه نبوده بلکه باید به چشم سرمایه گذاری به آن، نگاه کرد.

توصیه می شود حجم تبلیغات را در زمان هایی که فروش شما به دلایل مختلف کندتر از زمان‌ های دیگر است، افزایش دهید. چرا که در این دوره های زمانی رقابت بیشتری بین فروش کالا و خدمات وجود دارد و درست در همین لحظه باید از نظر تبلیغات و بازاریابی، قوی باشید.

تبلیغات را سرلوحه کار خود قرار دهید

۲. روی قیمت گذاری تان تجدید نظر کنید

قیمت گذاری روی محصولاتتان باید معقولانه و منطقی باشد. به هر حال مشتریان امروزی بسیار باهوش هستند و تفاوت اجناس را نسبت به قیمتی که دارند، به خوبی درک می کنند. بنابراین در جستجوی دلایل کاهش فروشتان بد نیست نگاهی هم به قیمت گذاری های انجام شده بیندازید و اگر لازم می دانید برخی از این قیمت‌ ها را اصلاح کنید تا در نهایت محصول مورد نظر برای مشتری، جذاب به نظر برسد. البته نحوه قیمت گذاری باید کاملاً هوشمندانه و سودآور باشد.

۳. با مشتری ارتباط برقرار کنید

در مواجهه با مشتریان سعی نکنید نظرات خود را به آنان، تحمیل کنید. شما تنها نقش راهنما را دارید و بنابراین باید خواسته های آن ها را اولویت قرار دهید. برای ارتباط برقرار کردن با مشتری می توانید خدمات و محصولات باارزشی ارائه داده و یا از مشتری اطلاعات تماس دریافت کنید. خیلی اوقات مشتریان با ورود به یک مغازه و یا فروشگاه قصد کسب تجربه دارند. بنابراین اگر با خوشرویی آن ها را راهنمایی کنید؛ با احتمال بیشتری برای خریدهای بعدی به فروشگاه شما، مراجعه می کنند.

برای اینکه بتوانید ارتباط صمیمانه تری با مشتری داشته باشید؛ بهتر است از پرسیدن سوالات تکراری و کسل کننده، خودداری کنید. به طور مثال اگر در بخش فروش لباس مشغول به فعالیت هستید؛ می توانید در مورد رنگ لباس و اینکه آیا امسال چنین رنگی ترند هست یا خیر، با مشتری صحبت کنید. مسلما چنین بحث هایی برای مشتری جذاب تر می باشد.

۴. از شبکه ‌های اجتماعی کمک بگیرید

این روزها اینترنت و فضای مجازی جزء جدایی ناپذیر زندگی افراد شده است. بنابراین یکی از آسان ترین روش هایی که می توانید برای فروش بیشتر کالا و خدمات از آن استفاده کنید؛ همین شبکه ‌های اجتماعی است. روزانه میلیون ها نفر در این شبکه ها پرسه می ‌زنند، بنابراین با فعالیت مستمر و دائمی می توانید فروش اینترنتی بالایی، داشته باشید‌. اینستاگرام یکی از پلتفرم هایی است که بر اساس آن می توانید فروش خود را چندین برابر کنید.

جذب مشتری و فروش بالاتر با تابلو

۵. اجازه دهید مشتری خود به تنهایی تصمیم گیری کند

یکی از دلایلی که باعث فرار مشتری می شود؛ تحمیل عقاید و نظرات شما به وی، می باشد‌. این موضوع را فراموش نکنید که نقش شما به عنوان فروشنده تنها ارائه راهنمایی در مورد انتخاب محصولات است. به هیچ عنوان مشتری را مجبور به خرید چیزی که به آن علاقه ای ندارد، نکنید. به همین دلیل اکثر مشتریان سعی می کنند به سراغ فروشنده هایی بروند که راستگو و باملاحظه باشند و هیچ گاه اطلاعات غلطی درباره محصولات به آن ها ندهند. چرا که وجود بستر اینترنت کار را برای تمامی افراد، آسان کرده است. مشتری می تواند به محض ورود به خانه محصول خریداری شده را در اینترنت جستجو کرده و اطلاعات خوبی از آن، به دست آورد. حال اگر متوجه شود که قصد فریب او را داشته اید و یا قصد داشته اید که تنها محصول خود را بفروشید؛ قطعا برای خرید های دیگر به شما، مراجعه نخواهد کرد.

۶. چیدمان فروشگاه را بازبینی کنید

آنچه که مشتری در نگاه اول می ‌بیند؛ چیدمان فروشگاه شماست. خواه این فروشگاه به صورت فیزیکی و یا به صورت اینترنتی باشد. اگر قصد دارید ویترین مغازه خود را به بهترین شکل بچینید؛ بهتر است از نورپردازی و نمایشگرهای خلاقانه هم استفاده کنید. نورپردازی در شب جلوه ویژه ای داشته و می تواند در جذب مشتری و فروش بالاتر، اثرگذار باشد. حتی استفاده از تابلوهای مدرن و امروزی با نورپردازی های خیره کننده و منحصر به فرد هم به شدت پیشنهاد می شود. به این منظور می توانید به تابلوسازی نامور مراجعه کرده و یک تابلوی تبلیغاتی زیبا، انتخاب کنید. حتی می توانید برای نورپردازی ویترین هم از راهنمایی کارشناسان این مجموعه، استفاده کنید.

۷. برای هر مناسبتی برنامه داشته باشید

مشتریان عاشق هیجان و جشن‌ هستند. منتظر مناسبت های بزرگ مثل شب یلدا و عید نوروز نمانید؛ بلکه خودتان دست به کار شوید و برای مناسبت های ویژه برنامه های سرگرم کننده ای داشته باشید. قطعاً بازخورد خوبی از آن، دریافت خواهید کرد.

راهکارهای ساده برای افزایش فروش

 

۸. از ابزار معرفی استفاده کنید

حتماً تا به حال در یک مجتمع تجاری لایت باکس ها را دیده اید. آن ها تابلوهای کوچک تبلیغاتی و پرنوری هستند که می توانند در جذب مشتری، غوغا کنند. بنابراین اگر فروش محصولات و خدماتتان به تازگی کاهش پیدا کرده است؛ بد نیست دست به دامن تکنولوژی شوید و از به روزترین و زیباترین تابلوها برای معرفی خود به دیگران، استفاده کنید. مزیتی که استفاده از لایت باکس ها دارد این است که می توانید تنها یک بار برای ساخت آن ها هزینه کنید و بارها با تصاویر و متون تبلیغاتی جذاب و جدید از آن ها، استفاده کنید. خوشبختانه لایت باکس ها قابلیت استفاده به دفعات مختلف را دارند.

۹. حواستان به گردش مالی باشد

به عنوان صاحب اصلی یک کسب و کار ممکن است درگیری ‌های زیادی داشته باشید اما پیگیری مسائل مالی نباید هیچ گاه از دستتان، خارج شود. برای خرید اجناس مغازه و فروشگاه می توانید بودجه خاصی تعیین کنید و دقیقاً هر رویداد مالی را ثبت کنید تا بتوانید به سادگی روی گردش مالی فروشگاه خود، تسلط داشته باشید.

۱۰. به مشتری کد تخفیف بدهید

یکی از عواملی که باعث می شود انگیزه مشتری برای خریدهای بعدی بالاتر برود؛ داشتن کد تخفیف است. بنابراین توصیه می‌ کنیم به مشتریان جدیدی که از مغازه و فروشگاه شما خرید می کنند، حتما برای خریدهای بعدی کد تخفیف بدهید. اگر روی حساب های در گردش خود مدیریت کافی داشته باشید؛ حتی با وجود ارائه کدهای تخفیف هم حاشیه سود شما، بالاتر می رود. افرادی هستند که به واسطه همین کدها و کوپن های تخفیف؛ برای مراجعات بعدی هم به فروشگاه شما، می آیند.

امیدواریم از راهنمایی های ذکر شده در این مقاله استفاده کافی را برده باشید و بتوانید با به کارگیری ترفندهای ارائه شده و همچنین با داشتن یک دیزاین حرفه ای و زیبا؛ فروش خود را چندین برابر کنید.

پیمایش به بالا