۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

چرا طراحی تابلو اهمیت دارد؟

به جرات می ‌توان گفت طرح تابلو بیشترین تاثیر را روی موفقیت یک کسب و‌ کار و ‌یا شناخته شدن یک برند در دنیای تبلیغات دارد. اهمیت انتخاب طرح تابلو تا جایی است که حتی قبل از انتخاب جنس و متریال تابلو، باید صورت گیرد. بنابراین کسی که طراحی تابلوهای تبلیغاتی را بر عهده دارد؛ باید به خوبی با فونت ها و رنگ ها، آشنایی داشته باشد تا بتواند در نهایت یک طرح نوآورانه، جذاب و خلاقانه، ایجاد کند.

طرح های تکراری امروزه جایگاه زیادی در صنعت تبلیغات ندارند، چرا که نمی توانند تاثیر مورد انتظار را در جذب مشتری و فروش بالاتر، داشته باشند. اگر با نکات مهم در انتخاب طرح تابلو تبلیغاتی آشنا نیستید؛ پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در ادامه ۷ نکته مهم را در این زمینه، ذکر می ‌کنیم.

مهمترین عامل در موفق بودن یک تبلیغ، طرح انتخابی آن می باشد. طرح تابلو به شیوه عجیبی می تواند روی جلب نظر مشتری، تاثیرگذار باشد. به همین دلیل است که همواره توصیه می شود طراحی تابلوهای تبلیغاتی خود را به دست گرافیست های ماهر و حرفه‌ ای، بسپارید. آنها به خوبی می‌ دانند متناسب با هر کسب و کار، چه طراحی خارق العاده ای را باید ایجاد کنند تا بتوانند در ذهن مشتری، ماندگار شوند.

برای طراحی تابلوهای تبلیغاتی نکات مهمی وجود دارد که اگر آنها را در نظر بگیرید، می توانید در نهایت یک طرح خاص، منحصر به فرد و کاملاً مناسب با کسب و کارتان، داشته باشید. در ادامه این مقاله قصد داریم نکات مهم در انتخاب طرح تابلو تبلیغاتی را بررسی کنیم.

چرا طراحی تابلو اهمیت دارد؟

همانطور که می‌ دانید، در بازار رقابت از روش های تبلیغاتی مختلفی مثل استفاده از تابلو تبلیغاتی، استفاده می شوند. در چنین شرایطی هر فردی تلاش می کند تا کسب و کار خود را به دیگران بیشتر معرفی کرده و بتواند مشتریان بیشتری را به سمت خود، جذب کند.

یکی از مهمترین اصولی که در زمینه تبلیغات تاثیرگذار است؛ برقراری ارتباط درست با مخاطب می باشد. بنابراین طراحی یک تابلوی تبلیغاتی باید به گونه ای باشد که بتواند این ارتباط را با مخاطب، برقرار کند. تنها در چنین شرایطی است که با به چالش کشیدن ذهن مخاطب می توان به هدف اصلی یعنی جذب بیشتر مشتری، رسید.

طرح یک تابلو تبلیغاتی، به نوعی هویت یک کسب و کار تلقی می ‌شود. خیلی افراد در نگاه اول تنها چیزی که مشاهده می کنند، تابلوی تبلیغاتی شماست.

به همین دلیل است که باید انرژی زیادی بابت طراحی تابلو صرف کنید تا در نهایت بتوانید هم یک تابلوی مناسب و زیبا داشته باشید و هم تابلوی مذکور بتواند سال ها کار تبلیغات را برای شما، انجام دهد.

خیلی از کسب و کارهای بزرگ توانسته اند تنها به واسطه یک طراحی منحصربه‌فرد، گوی سبقت را از رقیبان خود بربایند. بنابراین هرگز انتخاب طرح تابلو را دست کم نگیرید. طرح تابلو می تواند به نوعی روی سرنوشت کسب و کار شما، تاثیر زیادی داشته باشد.

۷ نکته مهم در انتخاب طرح تابلو تبلیغاتی

حال که به اهمیت انتخاب یک طرح مناسب برای تابلو تبلیغاتی پی بردید، بهتر است نکات مهم آن را ذکر کنیم. شاید در گذشته به اندازه امروز طراحی تابلوهای تبلیغاتی اهمیتی نداشتند، اما در دنیای امروز انتخاب تابلو یکی از مهمترین گام های راه اندازی کسب و کار محسوب می شود. چرا که هر کسب وکاری برای مطرح شدن و معرفی کالا و خدمات خود به مشتریان، نیازمند تبلیغات است.

اما برای انتخاب یک طرح مناسب برای تابلو مغازه چه نکاتی را باید در نظر بگیریم تا بتوانیم در نهایت نسبت به رقیبان خود، متمایز شویم.

اگر تمایل دارید از تابلوی طراحی شده نهایت استفاده را ببرید؛ به طوری که در زمینه فروش بیشتر محصول برایتان اثرگذاری داشته باشد، پیشنهاد می کنیم به هنگام انتخاب طرح تابلو تبلیغاتی این هفت نکته مهم را در نظر بگیرید:

۷ نکته مهم در انتخاب طرح تابلو

  1. انتخاب طرح تابلو متناسب با نوع فعالیت

اینکه شما قرار است یک فروشگاه عرضه مواد غذایی و یا یک دفتر وکالت داشته باشید، دو موضوع کاملاً مجزاست. هرگز نمی توان از روی تابلوهای مختلف کپی برداری کرد، چرا که هر تابلویی متناسب با همان نوع فعالیت طراحی و تولید شده است. بنابراین در طراحی تابلو ابتدا باید شغل و حوزه فعالیت، بررسی شود و انتخاب تابلو براساس شغل صورت گیرد.

برای مشاغل خدماتی طراحی خاصی نیاز است. همانطور که برای یک تابلو فروشگاهی هم باید از دید یک مشتری طراحی تابلو را انتخاب کرد. بنابراین هرگز سعی نکنید ایده اجرا شده روی یک تابلو را از تابلوساز خود، درخواست کنید.

تابلوسازان خود به این مسئله واقف هستند که تابلوهای تکراری می توانند تاثیر بسیار منفی روی کسب و کارها، داشته باشند. یک تابلوی مناسب علاوه بر اینکه کاملا متناسب با نوع کسب و کار طراحی می شود، باید بتواند به خوبی با مشتری ارتباط برقرار کند.

  1. به کار بردن نورپردازی در طراحی تابلو

قطعا تاکنون در مورد تاثیر نورپردازی در تابلو برای جذاب شدن هر چه بیشتر آنها زیاد شنیده اید. نورپردازی باعث می شود تابلوهای شما با هر طرح و رنگی، در نگاه مشتری جذاب تر به نظر برسند. به همین دلیل است که اغلب تابلوسازان در جهت زیبایی بیشتر تابلوهای تبلیغاتی خود از نورهای پس زمینه و همچنین نورپردازی هایی به صورت چشمک زن، استفاده می کنند. نوع و رنگ نورپردازی برای تابلوها کاملاً متناسب با سلیقه و نظر مشتری، اجرا می گردد.

  1. استفاده از المان های مناسب

این یک واقعیت است که در دنیای امروز تصاویر بیشتر از کلمات می توانند انتقال اطلاعات داشته باشند. المان ها همان تصاویر کوچکی هستند که به عنوان نشانه روی تابلوها، درج می شوند. این نشانه ها می توانند گویای نوع کسب و کار مربوطه هم باشند.

بنابراین وجود نشانه ها می تواند مزایای زیادی داشته باشد. چرا که هم جای کمتری روی تابلو اشغال کرده و هم می تواند از دید مشتری، جالب توجه باشد. فراموش نکنید که از نشانه ‌ها و تصاویر نباید بیش از اندازه برای طراحی تابلو استفاده کنید، چرا که در نهایت یک طرح شلوغ ایجاد می ‌شود. طرحی که اصلاً با سلایق مشتریان جور درنمی آید. در ادامه المانهای دیگری را نیز بررسی می کنیم:

انتخاب فونت

فونت تابلو اهمیت زیادی دارد، چرا که باید این امکان را داشته باشد که در فواصل متفاوت، از خوانایی لازم را برخوردار باشد. بنابراین فونت نوشته تا حد امکان بهتر است ساده و ضخیم باشد. استفاده از فونت های شکسته و فانتزی اگرچه زیبا هستند اما برای تابلوهای تبلیغاتی، توصیه نمی شوند چرا که خواندن آن ها برای مخاطب، مشکل است. بنابراین در انتخاب فونت باید دقت زیادی داشته باشید.

مهمترین نکاتی که می توان در طراحی تابلوهای تبلیغاتی در نظر گرفت را ذکر کردیم اما موارد دیگری هم وجود دارد که در حیطه تخصصی کار طراحان و گرافیست ها، قرار می گیرد. به عنوان مثال، همان طور که اشاره شد، نوع فونت استفاده شده برای درج شعارهای تبلیغاتی، قطر قلم و… از این موارد هستند.

انتخاب رنگ

انتخاب رنگ تا حدودی سلیقه ای است اما نظر طراح در این باره می تواند کمک کننده باشد تا بهترین رنگ برای تابلو مغازه انتخاب شود. اگر قصد دارید در نگاه اول مشتری را جذب کنید؛ می ‌توانید از تضاد رنگ ‌ها به نفع خودتان، استفاده کنید.

به این صورت که رنگ هایی که از نظر هارمونی با یکدیگر شبیه نیستند را در کنار هم، به کار ببرید. به عنوان مثال؛ ترکیب زرد و مشکی می‌ تواند در کنار هم تضاد رنگی جالبی ایجاد کند که در نگاه اول بتواند باعث جلب نظر مشتری گردد.

توصیه می کنیم کار طراحی تابلو تبلیغاتی خود را به دست گرافیست هایی بسپارید که علم کافی را در زمینه شناخت رنگ ها دارند. ترکیب رنگ تابلو متناسب با نوع فعالیت کاری شما موضوع بسیار مهمی است، چرا که می ‌تواند تابلوی شما را از صفر به صد برساند. توصیه می شود حتما از رنگ های مکمل در کنار هم استفاده شود. علاوه بر این، رنگ های خنثی و رنگ هایی با تناژ روشن هم می‌ توانند انتخاب‌های مناسبی در این زمینه باشند.

استفاده از پیام های خوانا و واضح

اصل سادگی را همیشه در نظر داشته باشید. سادگی علاوه بر اینکه برا‌یتان زیبایی به ارمغان می آورد؛ باعث می ‌شود بهتر در ذهن مخاطب، ماندگار شوید. استفاده از تبلیغات مفهومی در تابلوسازی همیشه نتیجه بخش بوده است. اگر قرار است یک شعار تبلیغاتی برای یک طرح منحصر به فرد داشته باشید؛ بهتر است تمامی اضافه گویی ها را حذف کنید و به یک طرح ساده، رضایت دهید.

در باب اهمیت سادگی برند، طرح و یا لوگوهای تجاری همین مورد بس است که نگاهی به بزرگ ترین برندهای تجاری بیندازید. مشاهده می کنید که اکثر تولید کننده های بزرگ تنها از یک آرم مختصر و ساده، استفاده کرده‌ اند.

درج لوگوی جذاب

لوگو یک نشانه تجاری است که باعث می ‌شود خیلی سریع در بین مشتریان، شناخته شوید. تا جایی که حتی سال ها بعد مشتریان تنها با دیدن لوگوی شما، خدمات و تولیداتی که عرضه می کنید را به یاد می آورند. پس اهمیت درج لوگو در طراحی تابلوهای تبلیغاتی را به هیچ عنوان دست کم نگیرید. هر چقدر لوگو ساده تر باشد، بهتر در ذهن مشتری ماندگار می گردد.

در نظر گرفتن جامعه هدف

اگر قرار است روی قشر خاصی از افراد تاثیرگذار باشید؛ بهتر است طرح تابلو خود را تنها متناسب با همان قشر، انتخاب کنید. در واقع  یکی از نکات کلیدی سفارش تابلو تبلیغاتی، در نظر گرفتن جامعه هدف می باشد.

در انتخاب طرح تابلو تبلیغاتی باید به جنسیت، سن و علاقه مخاطبان خود، توجه داشته باشید. به عنوان مثال اگر قرار است یک مغازه اسباب بازی فروشی را معرفی کنید؛ بهتر است هدف شما روی جذب کودکان، متمرکز شود. بنابراین بهتر است از رنگ های شاد و هیجان انگیز در طراحی چنین تابلویی، استفاده شود.

ابعاد یک تابلو

 4. در نظر گرفتن ابعاد متناسب

تعیین ابعاد یک تابلو باید بر اساس معیارها و استانداردها، صورت بگیرد. به گونه ای که در طرح یک تابلو باید حتماً نسبت طول و عرض، رعایت شود. این موضوع در تابلوهای بنری اهمیت بیشتری دارد.

بنابراین توصیه می شود لوگوهای خود را خیلی پهن یا باریک و بلند، طراحی نکنید زیرا از نظر بصری، گیج ‌کننده هستند و باعث درگیری بی‌ جهت مخاطب می‌ شوند. بنابراین طرح تابلو تبلیغاتی شما زمانی مطلوب و مورد پسند است که بین طول و عرض آن تناسب به خوبی، رعایت شده باشد.

5. استفاده از شعار های تبلیغاتی

اگر اصرار به درج شعار تبلیغاتی دارید؛ بهتر است از حداقل کلمات در قسمت متن تابلوی تبلیغاتی، استفاده کنید. به طور متوسط دریافت شعار تبلیغاتی شما نباید بیشتر از ۶ ثانیه از مخاطب، زمان بگیرد. بنابراین بهتر است از کلمات ساده و کوتاه در متون خود استفاده کنید تا بتوانید در این مدت زمان محدود کسب و کاری که دارید را به بهترین نحو به مشتری، معرفی کنید.

دوران به کاربردن شعارهای تبلیغاتی کلیشه‌ ای، به سر آمده است. تبلیغات زمانی برای مشتری جذاب است که تازگی داشته باشد. بنابراین بهتر است خلاقیت به خرج دهید و شعار مناسبی را برای طراحی تابلو، انتخاب کنید. سعی کنید از کلمات تکراری و گزافه گویی و یا اغراق هم در این زمینه، پرهیز کنید. چرا که مشتری امروزی کاملا هوشمندانه دست به انتخاب می زند و این اغراق و بزرگنمایی را به خوبی، متوجه می شود.

6. بازبینی طرح تابلو

پس از انتخاب طرح؛ برای رفتن به مراحل پیاده سازی و تولید تابلو، عجله نکنید. توصیه می شود طرح را بارها مورد بازنگری قرار دهید تا بتوانید ایرادات احتمالی آن را برطرف کنید و اگر عناصر خاصی لازم است، به آن اضافه کنید. در واقع انتخاب طرح مناسب برای تابلو فروشگاه بسیار مهم است.

بهتر است در مورد طرح مورد نظرتان از دیگران نظر خواهی کنید تا از میزان تاثیرگذاری طرح، مطمئن شوید. در این مرحله به راحتی می توانید کلمات، متن و فونت و رنگ مورد استفاده در طرح تابلو را عوض کنید اما اگر تابلو به مرحله تولید رفت و برش های اولیه روی آن صورت گرفت؛ دیگر تغییر آن به راحتی، امکان پذیر نمی باشد.

7. هزینه طراحی تابلو تبلیغاتی

هزینه طراحی یک تابلو به عوامل مختلفی بستگی دارد و هر چقدر طراح روی این زمینه انرژی و زمان بگذرد، مسلماً هزینه طراحی بالاتر می رود. در حقیقت طراحی یکی از عواملی است که بر روی قیمت انواع تابلو تبلیغاتی بسیار موثر است. با این وجود، توصیه می کنیم حتما روی طراحی تابلو سرمایه گذاری کنید. چرا که می ‌تواند در مدت زمانی کوتاه، بازخورد فوق العاده خوبی داشته باشد.

جالب است بدانید خیلی از برندهای مطرح جهانی به واسطه تبلیغات از طریق تابلوها، بیلبوردها و… همواره بین رقبای خود در صدر نشسته اند و روز به روز شاهد فروش بالاتر محصولات و خدمات خود هستند. مسلما برای یک کسب و کار نوپا اولین مرحله سفارش تابلوی تبلیغاتی است. زیرا این روش تبلیغاتی هم ارزان قیمت است و هم می توان به عنوان یک تبلیغ همیشگی، روی آن حساب کرد.

سخن آخر

از آنجاییکه معمولا صاحبان کسب و کارها تمایلی ندارند به سرعت تابلوی تبلیغاتی خود را تعویض کنند؛ توصیه می شود روی طراحی و متریال استفاده شده برای ساخت تابلو، تمرکز کنند. چرا که حتی اگر بهترین متریال تابلوسازی هم در یک تابلو به کار برده شده باشد، اما طرح مناسبی برای آن انتخاب نشده باشد، نمی تواند تاثیر مورد انتظار را روی مخاطب، بگذارد.

اینکه یک تابلوی جذاب و منحصر به فرد برای تبلیغ خدمات و تولیدات خود داشته باشید، تنها در گرو مراجعه به یک تابلوسازی معتبر است. تابلوسازی نامور سال هاست کار طراحی و ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی را انجام داده و به تمامی نکات مهم در طراحی تابلوهای تبلیغاتی، تسلط دارد.

علاوه بر این، تابلو نامور از متریال باکیفیتی برای ساخت تابلوها استفاده می کند. بنابراین می توانید با خیال راحت کار طراحی و ساخت هر نوع تابلوی تبلیغاتی که در نظر دارید را به این تابلوسازی، بسپارید. همچنین نمونه تابلوهای ساخته شده توسط این مجموعه را نیز می توانید در سایت تخصصی تابلو نامور مشاهده فرمائید.

کارشناسان تابلوساز در تابلوسازی نامور آماده هستند تا بر اساس نیازی که دارید، شما را در جهت انتخاب تابلوی تبلیغاتی، راهنمایی کنند. قطعا انتخاب نهایی نوع تابلو بر عهده مشتری و طبق نظر و سلیقه وی، انجام می گیرد. آنچه که اهمیت دارد انتخاب متریال باکیفیت در ساخت تابلو است که از این نظر تابلو نامور اطمینان لازم را به مشتری، می دهد.

مواردی که در این مقاله برای طراحی تابلو ذکر شد؛ بسیار حائز اهمیت هستند اما جدای از این نکات؛ انتخاب مواد اولیه مناسب هم برای ساخت تابلو موضوع قابل اهمیتی است چرا که حتی اگر طرح مورد نظر شما به بهترین شکل ممکن انتخاب شده باشد اما از متریال باکیفیتی برای ساخت تابلو استفاده نشود؛ نمی ‌توان انتظارات زیادی از آن داشت.

خوشبختانه در سال‌ های اخیر متریال های بادوامی همچون چلنیوم وارد صنعت تابلوسازی شده اند و می توانند از نظر دوام و کیفیت، بسیار قابل قبول باشند.

یکی از تابلوسازی هایی که علاوه بر طراحی زیبا و منحصر به فرد، به جنس تابلو هم اهمیت زیادی می ‌دهد، تابلوسازی نامور است. این تابلوسازی به عنوان بهترین تولیدکننده تابلو تبلیغاتی، از باکیفیت ترین و بادوام ترین متریال موجود در بازار برای ساخت تابلوها، استفاده می کند. از این نظر می توانید با خیال راحت کار طراحی و تولید تابلو را بدون نگرانی از بابت خرابی و آسیب، به آن ها بسپارید.

تمامی تابلوهای ساخته شده دارای گواهی و ضمانتنامه معتبر هستند. به این صورت که اگر پس از نصب تابلو مشکلاتی برای آن پیش آمد، کارشناسان تابلوساز موظف هستند در اسرع وقت؛ نسبت به رفع مشکل ایجاد شده، اقدام کنند. البته مشکلاتی که ایجاد می شود بیشتر مربوط به اختلال در سیستم نورپردازی و یا سوختن ال ای دی هاست و تابلو از نظر جنس، تضمین شده می باشد.

به منظوردریافت مشاوره طراحی تابلو و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی و همچنین دیدن نمونه کارهای ساخته شده توسط تابلوسازی نامور؛ می توانید با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: