۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

تابلو تبلیغات سه بعدی چیست؟

تابلو تبلیغات سه بعدی چیست؟

در بازار پررقابت امروزی هر فردی با هر کسب و کاری که دارد؛ سعی می کند کالا و خدمات خود را به واسطه برتری که دارند، به دیگر افراد معرفی کند. تابلوهای تبلیغاتی نصب شده سر درب فروشگاه ها و مغازه ها، به راحتی می ‌تواند زمینه فعالیت کاری شما را مشخص کند. حال هر چقدر بتوانید تابلوی مذکور را بهتر، خلاقانه ‌تر و منحصر به فرد تر جلوه دهید، در این مسیر موفق تر خواهید بود. چرا که معمولا افراد جذب تبلیغاتی می شوند که تا اندازه ای متفاوت از سایرین باشد. بر همین اساس صاحبان کسب و کارهای مختلف سعی می کنند در داشتن تابلوی تبلیغاتی به نوعی با یکدیگر، رقابت کنند. همین جنبه رقابتی است که باعث به وجود آمدن نسل جدیدی از تابلوها شده است. تابلوهای سه بعدی، تابلوهای لاسوگاسی، تابلوهای لایت باکس و… جدیدترین نوع تابلوهای تبلیغاتی هستند که می ‌توانید از هر کدام برای نمایش کالا و خدمات خود، استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با تابلو تبلیغات سه بعدی به عنوان یکی از موثرترین روش ها برای جذب مشتری و فروش بالاتر، آشنا کنیم.

 

تابلو تبلیغات سه بعدی چیست و چگونه ساخته می شود؟

قطعاً همه افراد برای برطرف کردن نیازهای زندگی و همچنین دریافت مایحتاج روزانه به فروشگاه و مغازه ها، مراجعه می کنند. تابلویی که برای یک فروشگاه و یا مغازه نصب می شود؛ این اطلاعات را در اختیار مشتریان قرار می دهد که در آن مغازه چه محصولی به فروش می رسد.

تابلوهای سه بعدی نسل جدیدی از تابلوهای تبلیغاتی هستند که به جرأت می ‌توان گفت جزء کاربردی ترین تابلوهای تبلیغاتی محسوب می شوند. جذابیت خاصی که تابلوهای سه بعدی دارند، باعث محبوبیت هر چه بیشتر آن ها شده است.

از تابلوهای سه بعدی می توان در مکان های مختلف مثل دفاتر کار، آزمایشگاه ها، مراکز تجاری، مجتمع های پزشکی، آژانس های مسافرتی و هر کسب و کار دیگری، استفاده کرد.

 

آشنایی با انواع تابلو تبلیغاتی سه بعدی

همانطور که از اسم این تابلو مشخص است، نوشته های نصب شده روی تابلو حالت برجسته و سه بعدی دارد و همین ویژگی است که باعث نمای زیبای این تابلوها شده است. تابلوهای سه بعدی خود به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که هر فردی با توجه به سلیقه و نیازی که دارد، می تواند هر کدام را انتخاب کند.

البته که هزینه مربوط به طراحی و ساخت هر کدام از تابلوهای تبلیغاتی سه بعدی با یکدیگر متفاوت است. بنابراین در انتخاب نوع تابلو حتماً بودجه مورد نظر خود را هم در نظر بگیرید:

آشنایی با انواع تابلو تبلیغاتی سه بعدی

تابلو سه بعدی چلنیوم

در این تابلو تبلیغاتی از حروف برجسته پلکسی گلاس همراه با لبه های چلنیوم دورتادور این حروف، استفاده می شود. از آنجایی که چلنیوم مقاومت بسیار خوبی دارد، در بیشتر تابلوهای حروف برجسته، استفاده می شود. در واقع زیبایی و حالت سه بعدی تابلوهای چلنیوم در کنار یک نورپردازی جذاب، آن ها را تابلوهای محبوب در بین مشتریان تبدیل کرده است.

تابلو وکیوم سه بعدی

تابلو وکیوم از جنس پلاستیک بوده و می توان در طراحی و ساخت آن از رنگ های متنوع و طرح های فانتزی و زیبا، استفاده کرد. طراحی و اجرای تابلو تبلیغاتی سه بعدی نیاز به تبحر و دقت دارد. به همین دلیل معمولا تابلوسازانی که از افراد متخصص در کارگاه خود استفاده می کنند، در این امر موفق هستند.

تابلو استیل سه بعدی

متریال استیل را می ‌توان به صورت حروف برجسته و به حالت سه بعدی روی زیرکاری از جنس کامپوزیت، سوار کرد. استیل دوام و کیفیت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل است که جزء متریال های اصلی در صنعت تابلوسازی محسوب می‌ شود. این متریال استقامت کافی را در برابر تابش مستقیم نور خورشید و بارش برف و باران دارد.

قیمت تابلو تبلیغاتی سه بعدی

همانطور که در قسمت های قبل توضیح دادیم؛ تابلو تبلیغاتی سه بعدی را با متریال های مختلفی می توان طراحی و پیاده سازی کرد. بنابراین قیمت تمام شده برای طراحی و تولید چنین تابلویی در درجه اول به مواد اولیه به کار رفته در ساخت آن، بازمی گردد.

ضخامت ورق استفاده شده به عنوان زیرساز، متر محیط حروف سه بعدی سوار شده روی زیرساز، جنس منبع تغذیه، قطعات الکترونیکی به کار رفته در نورپردازی تابلو و… همگی در قیمت تمام شده تابلو، تاثیرگذار هستند. مسلما هر چقدر یک تابلوی تبلیغاتی از متریال بهتر و در ابعاد بزرگتری تهیه شده باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت.

اجزای تشکیل دهنده تابلو تبلیغاتی سه بعدی

به طور کلی برای طراحی و ساخت تابلو تبلیغاتی سه بعدی به سه جزء اصلی، نیاز است. سطح رویه حروف برجسته که می تواند از جنس فلز استیل و یا پلاستیک باشد، سطح کناری تابلو یا لبه حروف که می تواند از جنس چلنیوم باشد و سطح زیرین تابلو که معمولاً از ورق های pvc می باشد. البته برای سطح زیرین می توانید از متریال های دیگر هم استفاده کنید.

به جز موارد بالا، به اجزای دیگری هم برای ساخت تابلو تبلیغاتی سه بعدی نیاز است. به عنوان مثال، اگر قرار است تابلو همراه با نورپردازی باشد، باید از لامپ های ال ای دی یا اس ام دی به همراه منبع تغذیه برای این کار، استفاده کرد.

اجزای تشکیل دهنده تابلو تبلیغاتی سه بعدی

نحوه طراحی و ساخت تابلو تبلیغاتی سه بعدی

تابلوها می ‌توانند از طریق برقرار کردن ارتباط چشمی، در ذهنیت افراد ماندگار شوند و علت قوی بودن حافظه دیداری مخاطبان است. بنابراین تابلوهای سه بعدی می ‌توانند بیشترین تاثیر مثبت را روی ذهن افراد، داشته باشند. در این قسمت قصد داریم شما را با نحوه ساخت تابلو تبلیغات سه بعدی، آشنا سازیم.

همانند دیگر تابلوهای تبلیغاتی برای ساخت تابلو تبلیغاتی سه بعدی باید مراحلی طی شود که عبارتند از:

طراحی

اولین و مهم ‌ترین مرحله در طراحی تابلوهای تبلیغاتی، ایجاد طرح اولیه برای تابلوست. در طراحی اولیه مواردی مثل شکل ظاهری حروف، چیدمان عناصر تابلو، رنگ ‌ها و… با استفاده از نرم ‌افزارهای تخصصی مثل فتوشاپ، پیاده ‌سازی می‌ شوند.

گرافیست‌ های حرفه‌ ای به اصول استفاده از رنگ‌ ها کاملاً مسلط بوده و می‌ توانند به واسطه دانشی که دارند، رنگ‌ های هم خانواده و یا متضاد را به شیوه ‌ای بسیار ماهرانه در کنار یکدیگر قرار دهند. هدف از انجام این کار، ارتباط برقرار کردن با مخاطب است. بنابراین هر چقدر روی طراحی یک تابلو تبلیغاتی سه بعدی سرمایه‌ گذاری کنید، بازخورد بهتری می ‌گیرید.

انتخاب مواد اولیه

شما به عنوان مشتری قطعاً آشنایی کافی با متریال‌ های مختلف تابلوسازی نداشته و برای انتخاب مواد اولیه نمی‌ توانید تصمیم درستی بگیرید. این وظیفه تابلوساز است که با توجه به تجربه کاری که در زمینه طراحی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی داشته است، بهترین و مناسب‌ ترین مواد اولیه را انتخاب کند.

معمولاً متریالی که برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی سه بعدی استفاده می ‌شود، پلکسی است. پلکسی ‌ها در مدل‌ های مختلف مثل ساده، دوبل، رنگی و… وجود دارند. بنابراین زمانی که مناسب ‌ترین نوع پلکسی را انتخاب کردید، می ‌بایست به سراغ مراحل بعدی یعنی برش روی پلکسی بروید.

انتخاب قالب

در این مرحله می ‌بایست قالب مورد نظر خود را برای اجرای طرح سه بعدی، انتخاب کنید. حروف برجسته را می ‌توان به واسطه قالب‌ های مختلفی که وجود دارد، شکل داد. البته که هیچ قالبی بر دیگری برتری خاصی نداشته و هر کدام از آن ها، زیبایی خاص خود را دارند. پس از برش، پلکسی به واسطه گرما و حرارتی که می ‌بیند، کاملاً فرم قالب را به خود گرفته و جلوه زیبایی ایجاد می‌ کند. اگرچه مشتری می‌ تواند در انتخاب قالب کاملا سلیقه ای عمل کند اما تابلوساز قطعا در این رابطه پیشنهادهایی به مشتری  می دهد تا در نهایت بتواند یک تابلوی جذاب و زیبا، تولید کند.

چسباندن لبه‌ ها

پس از قالب سازی، نوبت به چسباندن لبه ‌ها می ‌رسد. برای اینکه لبه ‌ها به خوبی روی پلکسی قرار بگیرند، باید از آهنربای مخصوصی استفاده شود. معمولاً برای فیکس کردن لبه‌ ها از چسب ‌های مخصوصی برای این کار استفاده می ‌کنند که استحکام لازم را برای حروف، ایجاد می ‌کند. مزیت استفاده از چسب ‌های مخصوص این است که لبه ‌ها بر اثر عوامل محیطی مثل بادهای شدید و رطوبت، جدا نشوند.

تابلو سه بعدی

اعمال نورپردازی

زمانی که تمامی مراحل فنی طراحی و ساخت تابلو تبلیغاتی سه بعدی انجام گرفت، نوبت به بخش جذاب آن یعنی نورپردازی می‌ رسد. نورپردازی در ساخت تابلوهای سه بعدی جایگاه خاصی دارد. چرا که جذابیت و جلوه بی‌نظیری برای تابلو، ایجاد می ‌کند.

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی ساخت تابلو؛ برای اعمال نورپردازی از لامپ ‌های اس ‌ام ‌دی رشته ‌ای، استفاده می ‌شود. این لامپ ‌ها زیر حروف نصب می‌ شوند و تابش بی‌نظیری را در اطراف حروف، ایجاد می ‌کنند. برخی افراد ترجیح می‌ دهند علاوه بر حروف برجسته، زمینه کار هم نورپردازی داشته باشد. در این صورت تابلوساز از لامپ های ال ای دی، به این منظور کمک می ‌گیرد.

خوشبختانه استفاده از این لامپ ‌ها باعث صرفه ‌جویی در مصرف برق می ‌شود. چرا که این لامپ های جدید بسیار کم مصرف بوده و البته طول عمر بالایی هم دارند. پس با به کارگیری آن ها در روشنایی تابلوهای سه بعدی، نگرانی از بابت خرابی زود هنگام نورپردازی نخواهید داشت.

نصب حروف روی زیرساز

زمانی که حروف برجسته آماده نصب شدند؛ باید زیرسازی با متریال مورد علاقه مشتری، انتخاب شود. البته همخوانی جنس زیرساز با نوع کسب و کار هم اهمیت دارد اما در هر صورت اکثر مشتریان به سراغ زیرسازهایی از جنس پی‌ وی ‌سی، کامپوزیت، چوب و… می ‌روند.

اگرچه پی‌ وی ‌سی طرفداران زیادی برای زیرساز تابلو دارد، اما در هر صورت هیچ محدودیتی در انتخاب متریال برای این کار وجود نداشته و مشتریان می ‌توانند در این مورد سلیقه‌ ای عمل کنند. مزیت استفاده از متریال پی وی ‌سی این است که در برابر شرایط محیطی متفاوت مقاومت کافی را داشته و کمتر در معرض پوسیدگی و تخریب، قرار می‌ گیرد.

نصب تابلو

آخرین مرحله از طراحی و ساخت تابلو تبلیغاتی سه بعدی، مربوط به نصب تابلو در محل تعیین شده می‌ باشد. برخی افراد تمایل دارند علاوه بر نصب تابلو سر درب فروشگاه و مغازه، تعدادی تابلو در فضای داخلی فروشگاه هم داشته باشند. این مورد به بحث تبلیغات کالا و خدماتی که دارید، بسیار کمک می‌ کند. برای این کار می ‌توانید از تابلوهای ایستاده، تابلوهای دیواری، لایت باکس ‌های گردان و… استفاده کنید.

در هر صورت با وجود تابلوهایی در فضای داخلی؛ باز هم نیاز اصلی یک کسب و کار، وجود تابلو سر درب مغازه و فروشگاه است. چنین تابلویی باید از نظر ابعاد کاملاً هماهنگ با عرض ورودی فروشگاه باشد. به این صورت که تابلوی مذکور نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ باشد. این هماهنگی باعث می‌ شود نظم خوبی در فضای بیرونی فروشگاه، برقرار شود.

برای تعیین محل نصب تابلو می ‌توانید از تابلوساز، کمک بگیرید. تابلوسازان معمولاً موارد متعددی را در تعیین محل نصب تابلو در نظر می‌ گیرند. این که تابلو از تمامی زوایا دید داشته باشد و یا اینکه در چه ارتفاعی نصب شود، موضوعات مهمی هستند که حتماً باید مد نظر قرار گیرند. معمولا رهگذران فرصت کمی برای مشاهده طرح و نوشته ‌های روی تابلو دارند. بنابراین تابلوی ساخته شده باید در مکانی قرار گیرد که به راحتی و بدون هیچ زحمتی، قابل مشاهده باشد.

طراحی و ساخت تابلو حروف برجسته یا تابلو سه بعدی

نکته مهم هنگام طراحی و ساخت تابلو حروف برجسته یا تابلو سه بعدی

اگر به طراحی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی سه بعدی علاقه مند هستید، فرصت را از دست ندهید. شما می ‌توانید در اسرع وقت به یک تابلوسازی باتجربه و باسابقه مراجعه کرده و درخواست خود را مطرح کنید. البته تابلوهای سه بعدی تنها یکی از گزینه ‌های پیش روی شما هستند. شما می ‌توانید دیگر انواع تابلوهای تبلیغاتی مثل تابلو لایت باکس، تابلو کامپوزیت، تابلو استیل، تابلو ترمووود، تابلو پلکسی گلاس و… را نیز سفارش دهید.

کاملا طبیعی است که در مورد انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی، دچار تردید شوید. البته که هیچ کدام از تابلوها برتری برجسته ‌ای نسبت به یکدیگر نداشته و هر کدام خصوصیات خود را دارا هستند. در هر صورت خیلی افراد ترجیح می‌ دهند به هنگام سفارش تابلو به سراغ مدرن‌ ترین و جدیدترین آن ها بروند. مسلماً ساخت چنین تابلوهایی با هزینه بالاتری صورت می‌ گیرد.

البته تمامی تابلوسازان نیز قادر به طراحی و پیاده سازی تابلوهای مدرن نیستند. بنابراین  چنانچه دوست ندارید محدودیتی در زمینه انتخاب نوع تابلو داشته باشید، بهتر است به تابلوسازان معتبر و باسابقه طولانی مدت، رجوع کنید. در این صورت خیالتان از بابت کیفیت مواد اولیه مصرفی برای ساخت تابلو، راحت است. زیرا تابلوسازان با داشتن سابقه درخشان، هرگز کمیت را فدای کیفیت نمی‌ کنند و همواره رضایت مشتری را اولویت کار خود قرار می دهند.

اگر به دنبال تابلوهای مقرون به صرفه هستید، می ‌توانید به سراغ گزینه‌ های اقتصادی بروید. مشاوران تابلوساز قطعاً در این زمینه پیشنهادهایی برای شما، خواهند داشت. تابلوهای فلکسی جزء تابلوهای اقتصادی و مقرون به صرفه هستند که نه تنها می ‌توانند به خوبی کار معرفی محصولات و خدمات شما را انجام دهند، بلکه در زمینه جذب مشتری هم موفق عمل کرده اند.

تابلوهای مدرن قیمت بالاتری دارند و البته به همان میزان در نورپردازی و متریال کمی متفاوت ‌تر از سایر تابلوها می ‌باشند. اگر بخواهیم از دید تبلیغاتی به این قضیه نگاه کنیم، بهتر است اینطور عنوان کنیم که تابلوهای تبلیغاتی از هر نوعی که باشند در زمینه تبلیغات شبیه به یکدیگر عمل می‌ کنند. به این صورت که نام تجاری و یا برند شما را در معرض دید مخاطبان، قرار می‌ دهند. اما اینکه کدام یک از انواع تابلوها بتوانند در زمینه جذب مشتری و فروش بالاتر محصولات شما گام مثبتی بردارند، موضوعی است که نمی ‌توان به سادگی از آن گذشت.

دوام و کیفیت یک تابلوی حروف برجسته یا تابلو سه بعدی تا حد زیادی به متریال استفاده شده برای ساخت آن و همچنین تجهیزات به کار رفته در اجرای نورپردازی آن، برمی گردد. اینکه شما به عنوان مشتری بتوانید از کیفیت قطعات به کار رفته در ساخت تابلو اطمینان کافی داشته باشید؛ کمی سخت است.

بهترین و آسان ترین راه مراجعه به تابلوسازانی است که همراه با تابلوهای ساخته شده؛ ضمانت نامه معتبر هم به مشتری، تحویل می دهند. متاسفانه برخی از تابلوسازان از قطعات غیراصل و تقلبی استفاده می کنند که این موضوع موجب می ‌شود تابلو مدتی پس از نصب، دچار اشکال گردد.

بنابراین سعی کنید حتما به تابلوسازان باسابقه و باتجربه مراجعه کنید تا خیالتان از بابت کیفیت تابلو، راحت باشد.

سفارش تابلو سه بعدی

سفارش تابلوی تبلیغاتی سه بعدی

اولین قدم در سفارش تابلو تبلیغاتی حروف برجسته و سه بعدی، مشاوره است. مجموعه تابلوسازی نامور از مرحله اول تا مرحله نهایی که همان نصب تابلو در محل می باشد، با شما مشتریان عزیز همراه است.

زمانی که برای سفارش تابلوی حروف برجسته و تابلوی سه بعدی به تابلوسازی نامور مراجعه می ‌کنید، امکان دریافت مشاوره رایگان برای شما فراهم است. در چنین شرایطی بهتر می‌ توانید در مورد انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی، تصمیم گیری کنید.

شما همچنین می توانید برای اطمینان از نمونه کارهای ساخته شده توسط این تابلوسازی و حتی از دستگاه های دقیق و پیشرفته این مرکز، دیدن کنید.

وجود طراحان خلاق و ایده پرداز در مرکز تابلوسازی نامور این اطمینان را به شما می دهد که طرح تابلو کاملا منحصر به فرد و خلاقانه باشد. انتخاب رنگ، طرح، متریال و… همگی با نظر مشتری و در کنار آن با توجه به راهنمایی های کارشناسان تابلوساز، صورت می گیرد.

شما می توانید به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی بر اساس کسب و کار و بودجه ای که دارید؛ با کارشناسان در تابلوسازی نامور، مشورت کنید. شماره تماس های درج شده در وب سایت، راه ارتباطی شما و کارشناسان می باشد.

 

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: