۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

تابلو تبلیغات محیطی

تابلو تبلیغاتی محیطی

تابلو تبلیغات محیطی از جمله محصولاتی است که سال ها به عنوان یکی از بهترین روش های تبلیغاتی برای کسب و کارهای مختلف، استفاده شده است. این گونه تابلوها از نظر جنس و نوع نمایش، کاملاً متفاوت می‌ باشند. بنابراین هرگز از تابلوهای تکراری و کسل کننده نباید برای انجام تبلیغات محیطی، استفاده کرد.

آنچه که در تابلو تبلیغات محیطی اهمیت زیادی دارد، استفاده از رنگ بندی بسیار زیبا و جذاب و همچنین محتوای تبلیغاتی مناسب است. تنها در این صورت است که می توانید با استفاده از این تابلو، نظر افراد مختلف را به خود جلب کنید. بر همین اساس معمولا دفاتر تبلیغاتی سعی می کنند برای اجرای این روش تبلیغاتی، به سراغ کارگاه های تابلوسازی معتبر با بهترین طراحان و گرافیست ها، مراجعه کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با ویژگی ‌های دیگر تابلو تبلیغات محیطی، آشنا شویم.

 

چرا تبلیغات محیطی اهمیت دارد؟

زمانی که محصولات و خدمات خود را از طریق روش‌ های مختلف تبلیغات محیطی مثل اجاره بیلبوردهای تبلیغاتی و… در معرض دید عموم افراد قرار دهید؛ می توانید امیدوار باشید که محصولات و خدمات قابل عرضه شما به سرعت در بین مخاطبان، شناخته شود. علاوه بر این، اگر برند خاصی هم داشته باشید؛ استفاده از تبلیغات محیطی باعث می شود نام تجاری یا برند شما در ذهن افراد، ماندگار گردد‌.

جالب است بدانید استفاده از تابلو تبلیغات محیطی به نسبت سایر روش های تبلیغاتی، ارزان قیمت خواهد بود. همچنین با وجود یک تابلو تبلیغات محیطی بدون محدودیت زمانی می توانید محصولات خود را به دیگران، معرفی کنید. چیزی که در دیگر روش‌ های تبلیغاتی، وجود ندارد.

اولین و مهمترین چیزی که با انجام تبلیغات محیطی عایدتان می شود، فروش بیشتر است. فروش بیشتر از اهداف اصلی هر کسب و کاری جهت انجام تبلیغات می باشد. تبلیغاتی که منجر به فروش بالاتر نشود، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نخواهد بود. بنابراین بسیار اهمیت دارد که قبل از انتخاب روش های تبلیغاتی، حتما جوانب مختلف را از نظر سود دهی، بررسی کنید.

البته این موضوع را هم در نظر بگیرید که ممکن است یک تابلو تبلیغات محیطی به نسبت هر روش تبلیغاتی دیگر، اثرگذاری بالاتری داشته باشد. البته در صورتی این مهم حاصل می شود که محتوای درست و رنگ بندی صحیحی برای تابلو، انتخاب شده باشد.

در اکثرموارد هدف از انجام تبلیغات محیطی، معرفی کالا و خدمات است. زمانی که یک محصول خاص و باکیفیت به مرحله تولید می رسد، ممکن است افراد بسیار کمی از وجود آن اطلاع داشته باشند. در چنین شرایطی تبلیغات محیطی به کمک بشر می آید که اگر به شیوه ای درست و اصولی انجام شود؛ باعث می شود که محصول و خدمات قابل ارائه شما به سرعت توسط افراد زیادی، خریداری گردد.

خوشبختانه مخاطب امروزی با قدرت استدلال و منطقی که دارد، به سرعت می تواند مزایای یک محصول خاص را بسنجد. اگر بتوانید در طراحی تابلو تبلیغات محیطی روی این جنبه از محصولات و خدمات خود تمرکز کنید؛ به سرعت شاهد فروش چند برابری خود، خواهید بود.

مزایا و معایب استفاده از تابلو تبلیغات محیطی

مزایا و معایب استفاده از تابلو تبلیغات محیطی

ابتدا به سراغ ذکر مزایای تبلیغات محیطی می رویم. در مورد تاثیرات مثبت تبلیغات محیطی روی جذب مشتری اطمینان کامل داریم. تبلیغات محیطی را پس از تبلیغات چاپی، می ‌توان یکی از قدیمی ‌ترین روش‌ ها برای تبلیغات به حساب آورد که از سال ‌ها پیش همواره مورد استفاده قرار گرفته است. تقریبا اکثر کشورهای دنیا از این روش تبلیغاتی برای معرفی کالا و خدمات خود، استفاده می ‌کنند و البته بازخورد بسیار خوبی هم می ‌گیرند.

خیلی از کشورها با دو هدف متفاوت از تبلیغات محیطی بهره می ‌گیرند. یکی جذب مشتری و فروش بالاتر و دیگری زیباسازی محیط. در هر صورت تبلیغات محیطی اگر به شیوه‌ ای صحیح و اصولی انجام شود، کمک می‌ کند محیط اطراف بسیار مهیج و پرنشاط شود. چیزی که بسیار مورد علاقه نسل جوان است. این تنها یک مورد از مزایای استفاده از تبلیغات محیطی است. در ادامه مزیت ‌های دیگر را به صورت مختصر، توضیح خواهیم داد:

دیده شدن اگهی

یکی از مهمترین مزیت‌ های تبلیغات محیطی، دیده شدن است. به این صورت که آگهی شما در معرض دید عموم قرار گرفته و تعداد زیادی از افراد جامعه در ساعات مختلفی از شبانه روز، آن را مشاهده می ‌کنند. اگر آگهی به صورت شبانه روزی درج شده باشد، درصد بالایی از افراد آن را می بینند. بنابراین منطقی است که تعدادی از این افراد به واسطه همین تبلیغات محیطی، به مشتریان دائمی شما تبدیل شوند. پس شما با انجام تبلیغات محیطی به نوعی این تضمین را دریافت می ‌کنید که آگهی شما حتماً توسط بسیاری از افراد، مشاهده شود.

افزایش اعتبار برند

یک برند شناخته نشده به هیچ عنوان نمی ‌تواند آنطور که شایسته است، در بین افراد محبوب واقع شود. معمولا برندهایی خریداری می ‌شوند که از قبل شناخته شده باشند. شما با انجام تبلیغات محیطی به راحتی می ‌توانید ارزش و اعتبار برند خود را افزایش دهید. زمانی که یک برند تجاری در مقابل دیدگان افراد قرار بگیرد، ناخودآگاه این برند در ذهن مشتری یک برند معتبر تلقی می‌ شود. بنابراین با احتمال بالایی سعی می‌ کند به هنگام خرید به سراغ برندهایی که از قبل دیده و یا در مورد آن ها شنیده است، برود.

پس با انجام تبلیغات محیطی هم می ‌توان اعتبار زیادی برای برند تجاری کسب کرد و هم در زمینه فروش محصولات، گام مهمی برداشت.

ماندگار شدن در ذهن مشتری

یک برند تبلیغاتی به واسطه دیده شدن است که می ‌تواند در ذهن مشتری، ماندگار شود. در واقع حافظه تصویری افراد در این زمینه بسیار خوب عمل می‌ کند. افراد معمولاً چیزهایی که دیده ‌اند را به خاطر می‌ سپارند و در مواقع لزوم، با احتمال بالایی به سراغ آن ها خواهند رفت. تبلیغات محیطی به شما کمک می‌ کند بتوانید محصولات تولیدی خود را به راحتی در برابر دیدگان مشتریان، قرار دهید. حتی اگر مشتری آن لحظه تصمیم خاصی برای خرید محصول نداشته باشد؛ به واسطه تصویر ذهنی که در طولانی مدت همراه او خواهد بود، احتمالاً در آینده برای خرید به سراغ برند تجاری تبلیغ شده، خواهد رفت.

تبلیغات محیطی افزایش اعتبار برند

جذب جامعه هدف

هر کدام از کسب و کارها جامعه هدف خود را دارد. به طور مثال، کسب و کارهایی که با کودکان در ارتباط هستند، معمولاً باید مخاطبان خود که همان کودکان هستند را تحت تاثیر قرار داده و یا به گونه ‌ای باشند که والدین ترجیح دهند برای تامین مایحتاج کودک به سراغ آن ها بیایند. بنابراین در خیلی از مواقع تبلیغات محیطی با امکان هدف‌ گیری محلی و در مکان های خاصی، انجام می‌ شود.

خلاقیت در نوع رسانه

در گذشته انجام تبلیغات محیطی محدود به استفاده از تابلوها و یا بنرها بود؛ اما امروزه شادهد خلاقیت در رسانه ‌های تبلیغاتی متفاوت هستیم. به طوری که می ‌توانیم تبلیغ مورد نظر خود را روی انواع بیلبوردهای دیجیتال و یا بیلبوردهایی با طراحی ‌های متفاوت و خاص نیز، اجرا کنیم. این تفاوت و نوآوری در انجام تبلیغ یک محصول یا خدمات باعث می ‌شود که افراد مخصوصاً نسل جوان بیشتر به سمت تبلیغ مورد نظر، جذب شوند.

بازدید بالا

این مورد را نیز قبلاً توضیح داده‌ایم. با این وجود باز هم تاکید می کنیم که بازدید بالا از مزایای بی‌نظیر انجام تبلیغات محیطی است. شما با ارائه یک تابلو، بیلبورد یا بنر تبلیغاتی به راحتی می ‌توانید بازدید بالایی بگیرید. این همان چیزی است که اکثر دفاتر تبلیغاتی به دنبال آن هستند. به این معنا که سعی می‌ کنند از روش‌ هایی استفاده کنند که مطمئن باشند افراد بسیار زیادی، شاهد آن هستند.

بنابراین خیلی از دفاتر تبلیغاتی سعی می ‌کنند تبلیغ مورد نظر را در مکان ‌های پر رفت و آمد، نصب کنند. البته هزینه نصب تبلیغ در چنین مکان ‌هایی، قطعاً بالاتر است. چرا که این تضمین را به صاحب کسب و کار می ‌دهد که کالا و یا خدمات قابل عرضه‌ ای که دارد، در مدت زمان محدودی توسط هزاران نفر دیده شود.

حال که با مزایای استفاده از تابلو تبلیغات محیطی آشنا شدید؛ بد نیست به معایب آن هم بپردازیم. یکی از ایراداتی که به تابلو تبلیغات محیطی وارد شده است، عدم امکان آمارگیری از تاثیرگذاری روی مخاطب، می باشد. به این صورت که اگر به سراغ هر کدام از روش های تبلیغات دیجیتال بروید؛ به راحتی می ‌توانید متوجه شوید که چه تعداد آن را مشاهده کرده اند و یا حتی افرادی که محصول یا خدمت مورد نظر را خریداری کرده اند هم به طور دقیق، قابل بررسی هستند. اما این امکان در تابلوهای تبلیغات محیطی وجود ندارد.

البته که این موضوع در قبال هزینه پایینی که برای طراحی و ساخت این گونه تابلوها می پردازید، ایراد خاصی محسوب نمی شود. دیگر معایب تبلیغات محیطی عبارتند از:

هزینه بالا

معمولا استفاده از رسانه‌ های محیطی برای انجام تبلیغات، هزینه بالایی می ‌طلبد. البته بسته به موقعیت و نوع تابلوی استفاده شده، این هزینه می ‌تواند متفاوت باشد. اگر قصد دارید یک تبلیغات محیطی موثر داشته باشید؛ می ‌توانید با کارشناسانی که در زمینه تبلیغات فعالیت می‌ کنند، مشورت داشته باشید. اما به طور کلی تبلیغات محیطی جزء تبلیغات پرهزینه می‌ باشد.

البته تابلوهای تبلیغاتی که به منظور معرفی یک فروشگاه و یا مغازه تهیه می ‌شوند را نمی‌ توان جزء تبلیغات محیطی پرهزینه به حساب آورد. این روش تبلیغاتی در عین حال که کم هزینه است، می تواند تاثیر فوق العاده بالایی در جذب مخاطب و فروش بیشتر داشته باشد. منظور ما از تبلیغات محیطی تبلیغات در محل‌ های پررفت‌وآمد و تبلیغات مربوط به بیلبوردهای بزرگ تبلیغاتی می ‌باشد.

محدودیت در انتقال پیام

یکی از ایرادات انجام تبلیغات محیطی را می‌ توان محدودیت در انتقال پیام، عنوان کرد. این ابزارها برای انتقال پیام فرصت کمی دارند و باید در کمترین زمان؛ به شکل خلاقانه و جذابی پیام تبلیغاتی را به مخاطب، منتقل کنند. بنابراین طراح تبلیغات محیطی باید بسیار حرفه‌ ای و خلاق باشد تا بتواند با استفاده از تصاویر، المان ‌ها و پیام ‌های تبلیغاتی کوتاه، در کمترین زمان ممکن پیام تبلیغاتی مورد نظر را به اطلاع مخاطب برساند.

معمولا افراد هنگام عبور و مرور فرصت کمی (در حد چند ثانیه) برای مشاهده تبلیغ در اختیار دارند و می ‌بایست در همین مدت زمان کم متوجه شوند که تبلیغ مورد نظر در مورد چه کالا و یا چه برندی است.

عدم استفاده برای تبلیغات کوتاه مدت

اگر شما قصد دارید محصولات و یا خدمات خود را طی مدت زمان محدودی در معرض دید عموم قرار دهید، تبلیغات محیطی روش مناسبی محسوب نمی ‌شود. معمولاً آژانس ‌های تبلیغاتی این کار را برای طولانی مدت یا میان مدت، بر عهده می‌ گیرند. بنابراین صاحبین رسانه‌ های تبلیغات محیطی سازه‌ های خود را به صورت کوتاه مدت یا روزشمار، ارائه نمی ‌دهند و این یکی از محدودیت ‌های انجام تبلیغات محیطی برای برندهایی است که قصد ندارند هزینه بالایی برای تبلیغات محیط بلند مدت بپردازند.

محدودیت در اندازه‌ گیری میزان بازدید

این مورد را قبلاً هم توضیح داده‌ ایم. در حقیقت مهم ‌ترین ایرادی که به تبلیغات محیطی وارد می‌ شود، همین موضوع است. بر اساس هزینه ‌ای که صرف انجام تبلیغات محیطی می‌ شود، معمولاً افراد تمایل دارند در مورد میزان بازدیدها هم اطلاعاتی داشته باشند اما متاسفانه هیچ روشی برای انجام این کار، وجود ندارد.

شما با انجام تبلیغات محیطی در یک مکان پرتردد، می ‌توانید امیدوار باشید که بازدید بالایی دریافت کنید اما اینکه دقیقاً چه میزان بازدیدی دریافت می ‌کنید، موضوع مبهمی است که جزء محدودیت‌ های تبلیغات محیطی محسوب می‌ شود. این موضوع در تبلیغات اینترنتی یا دیجیتالی کاملاً واضح است. به طوری که می ‌توان میزان بازدید و رفتار مخاطبان را به طور دقیق، آنالیز و بررسی کرد.

در هر صورت با تمام وجود معایبی که برای انجام تبلیغات محیطی وجود دارد، باز هم عده ‌ای ترجیح می ‌دهند به سراغ این روش تبلیغاتی بروند و به این موضوع معتقد هستند که این روش، می ‌تواند تضمین شده باشد. ممکن است خیلی افراد اهل فضای مجازی نباشند و یا ترجیح بدهند خرید خود را در دنیای واقعی انجام دهند. تبلیغات محیطی در این زمینه می ‌تواند بسیار سودآور باشد.

آشنایی با انواع تابلو تبلیغات محیطی

تابلوهای مختلفی را می توان به این منظور، استفاده کرد. در واقع انتخاب تابلو برای تبلیغات محیطی تا حدی سلیقه ای است اما در این رابطه می‌ توان از تجربیات کارشناسان تابلوساز نیز، استفاده کرد.

برخی از انواع تابلو تبلیغات محیطی شامل موارد زیر می شود:

تابلوهای لایت باکس

از آنجایی که این تابلوها بسیار نورانی هستند؛ می توانند در جلب نظر مخاطبان و رهگذران، موفق عمل کنند. تابلوهای لایت باکس این امکان را دارند که هم در روز و هم در شب، درخشندگی قابل توجهی داشته باشند.

به این منظور می توان از تابلوهای لایت باکس فریم لس و یا لایت باکس های آلومینیوم پلکس با روکش طلقی، استفاده کرد. اگر یک تابلوی لایت باکس داشته باشید، به راحتی می توانید پس از گذشت مدت زمانی طرح درون آن را تعویض کنید. این یکی از مهمترین مزایای لایت باکس هاست که صرفه اقتصادی خوبی هم دارد.

تابلو نئون تبلیغاتی

بدون شک یکی از زیباترین تابلوهای تبلیغات محیطی، تابلو نئون می باشد. برای ساخت حروف تابلوهای نئون از لوله های پلاستیکی استفاده می شود. نورپردازی این تابلوها نیز با استفاده از گاز نئون صورت می گیرد. یکی از معایب تابلوهای نئون، شارژ کردن گاز نئون است که ممکن است کمی دردسرساز باشد اما در کل تابلوهای نئون زیبایی خاصی داشته و در مکان های مختلف، قابل استفاده هستند.

تابلو چلنیوم تبلیغاتی

تابلو چلنیوم از دسته تابلوهایی است که در اکثر مشاغل مثل رستوران ها، بانک ها، مجتمع های تجاری و… دیده می ‌شود. این تابلو تبلیغات محیطی را می توان در طرح ها و رنگ های مختلفی، سفارش داد. تابلو چلنیوم ظاهر خاص و زیبایی داشته و علاوه بر این، مقاومت بسیار خوبی هم در برابر شرایط متفاوت آب و هوایی دارد. اگر به دنبال یک تابلو تبلیغات محیطی باکیفیت و البته زیبا می گردید، تابلو چلنیوم می‌ تواند انتخاب مناسبی باشد.

سفارش تابلوی تبلیغاتی

تصور نکنید با انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی و سفارش آن می توانید در میدان رقابتی که وجود دارد، پیروز شوید. شما قبل از هر چیز باید یک تابلوسازی معتبر پیدا کنید که بتوانید کار ساخت تابلو تبلیغات محیطی خود را بدون هیچ گونه نگرانی، به آن بسپارید.

تابلوسازان مختلفی وجود دارند که مدعی هستند این کار را با کیفیت بالا برای شما انجام می دهند اما شما باید تنها به کسانی اعتماد کنید که همراه با تابلوهای ساخته شده؛ ضمانت نامه معتبر هم مشتری، ارائه می ‌کنند. وجود ضمانت نامه نشان دهنده استفاده از متریال باکیفیت برای ساخت تابلو می باشد.

خوشبختانه تابلوسازی نامور سابقه درخشانی در زمینه طراحی و ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی دارد. شما می ‌توانید بر اساس نوع کسب و کار و همچنین بودجه ای که برای سفارش تابلو در نظر گرفته اید، به این تابلوسازی رجوع کرده و از نظرات کارشناسان تابلوساز، استفاده کنید.

کارشناسان و مشاوران می توانند به خوبی شما را در انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی، راهنمایی کنند. به این منظور می توانید از طریق شماره های درج شده در وب سایت با آنان، تماس بگیرید.

تابلو سازی نامور این اطمینان را به شما می دهد که بهترین تابلوی تبلیغاتی را با متریال باکیفیت موجود در بازار، برای شما طراحی و تولید کند. همچنین طراحان باتجربه ای که در این تابلوسازی مشغول به فعالیت هستند، می توانند یک طرح خلاقانه و منحصر به فرد برای تابلو تبلیغات محیطی شما، طراحی کند.

 

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: