۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

۷ مدل تابلو تبلیغاتی پرکاربرد

7 مدل تابلو تبلیغاتی پرکاربرد

در سال ‌های اخیر صنعت تابلوسازی تحولات زیادی را پشت سر گذاشته است. این روزها استفاده از انواع تابلوهای زیبا و شیک، آن هم با طرح های خلاقانه و نوآورانه رواج زیادی پیدا کرده است. خوشبختانه پیشرفت های علمی فراوانی در زمینه گرافیک و دانش طراحی صورت گرفته و به واسطه همین پیشرفت هاست که شاهد طراحی های منحصر به فرد هستیم. علاوه بر این، اختراع دستگاه های پیشرفته لیزری باعث افزایش دقت و سرعت در تولید تابلوها شده است. اگرچه تابلوها تنوع زیادی دارند اما خیلی افراد تنها به سراغ مدل های پرکاربرد می روند. در ادامه قصد داریم ۷ مدل تابلو تبلیغاتی پرکاربرد را به شما دوستان، معرفی کنیم.

 

معرفی ۷ مدل تابلوی پرکاربرد

اکثر مشتریان با هدف معرفی و تبلیغ کالا و خدمات به تابلوسازی ها برای سفارش یک تابلوی تبلیغاتی، مراجعه می‌ کنند. تابلوهایی که سفارش داده می شوند، اکثرا برای نصب سر درب فروشگاه ها و مغازه ها، استفاده می شوند. بنابراین بیشترین کاربردی که تابلوها دارند به عنوان تابلو معرفی فروشگاه، مغازه و یا دفتر کار می باشد. همچنین به منظور برندسازی هم از تابلوهای پرکاربرد، استفاده می شود. تعدادی از تابلوهای پرکاربرد عبارتند از:

تابلوهای ساخته شده با رول های چلنیوم

تابلوسازان هرگز تصور نمی ‌کردند ورود یک متریال تا این اندازه بتواند باعث پیشرفت صنعت تابلوسازی شود. واقعیت این است که تابلوهای چلنیوم جزء پرکاربردترین تابلوهای تبلیغاتی هستند که معمولا برای تولید آن ها، از حروف برجسته استفاده می شود.

نحوه ساخت به این صورت است که ابتدا با استفاده از متریالی مثل پلکسی گلاس حروف مورد نظر برش داده می شوند و سپس به منظور حجم دهی از رول های چلنیوم برای دور حروف، استفاده می ‌شود. این رول ها اولین بار از کشورهای خارجی وارد کشور ما شد و توانست به سرعت بازار تابلوسازی را در دست گیرد.

اما دلیل محبوبیت بی اندازه تابلو چلنیوم تنها زیبایی نیست. اگرچه تابلوهای چلنیوم ظاهر مطلوبی دارند اما این تابلوها در برابر عوامل محیطی مثل گرما، سرما، بارش برف و باران و سایر شرایط نامناسب جوی، مقاومت زیادی دارند. به همین دلیل است که اکثر افراد تابلو چلنیوم را جزء اولین انتخاب های خود، قرار می دهند.

البته که امروزه تابلو چلنیوم از نوع ساده فراتر رفته است و به انواع مختلفی مثل چلنیوم الماسی، چلنیوم ستاره ای، چلنیوم دوبل و… قابل پیاده سازی است. بنابراین حتی افرادی که به دنبال خاص بودن و متفاوت بودن هستند هم می توانند روی تابلو چلنیوم، حساب کنند.

تابلوهای رینگی

تابلوهای رینگی جزء مدرن ترین و جذاب ترین تابلوها می باشند که البته کاربرد زیادی هم در معرفی اکثر مغازه ها دارند. برای ساخت حروف رینگی از ترکیب فلز و پلاستیک، استفاده می شود. به این صورت که حروف از فلز ساخته شده و یک لایه پلاستیکی روی قسمت فلزی، قرار می ‌گیرد.

فضایی که بین پلاستیک و فلز ایجاد می شود، باعث نورپردازی زیبای این تابلوها شده است. معمولا برای نورپردازی در این تابلوها، از لامپ هالوژن استفاده می شود. خوشبختانه این تابلو هم همانند نمونه قبلی در شرایط مختلف اقلیمی می تواند مقاومت بسیار بالایی، داشته باشد.

تابلوهای فلزی

زمانی که صحبت از دوام و استحکام تابلوها به میان می ‌آید، همه به یاد متریال فلز می ‌افتند. بله درست است، فلز استحکام فوق العاده بالایی در برابر عوامل محیطی دارد اما مشکلی که برای تابلوهای فلزی وجود دارد این است که نمی توانند نور را از خود، عبور دهند.

بنابراین کاربرد تابلوهای فلزی بیشتر محدود به مکان هایی می شود که نیاز به نوردهی ندارند. علاوه بر این، فلز یک متریال سنگین وزن است. بنابراین لازم است برای نصب تابلوهای فلزی از پایه، استفاده شود.

تابلوهای استیل

به جرأت می ‌توان گفت پرکاربردترین تابلوهای تبلیغاتی انواع استیل هستند. البته هزینه مربوط به طراحی و ساخت تابلوهای استیل کمی بالاست اما ارزشش را دارد. چرا که این تابلوها فوق العاده درخشان و براق بوده و می توانند حتی بدون وجود نورپردازی هم جذابیت داشته باشند.

همانطور که گفتیم؛ مشکل متریال فلز در ساخت تابلو، عدم عبور نور است. تابلوهای استیل هم همین مشکل را دارند. می توان برای جذابیت بیشتر تابلو، نور را از بخش زیرین حروف، تاباند.

تابلوهای استیل به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که می توانید برای متمایز شدن از رقبای خود، به سراغ سبک مدرن و جدید آن ها بروید. استیل طلایی و نقره ‌ای جزء پرکاربردترین متریال ها برای ساخت تابلوهای استیل هستند. خوشبختانه تابلو استیل مقاومت بسیار بالایی دارد. علاوه بر این، فلز استیل را می توان به شکل های بسیار مختلف و متنوعی، طراحی کرد.

تابلوهای کامپوزیت

همانطور که از اسم این تابلو مشخص است؛ تابلو کامپوزیت با استفاده از ورق های کامپوزیت، ساخته می شود. معمولا برای معرفی یک مغازه تازه تاسیس و یا درج نام یک فروشگاه و یا شرکت خدماتی، از تابلوهای کامپوزیت استفاده می کنند. ورق کامپوزیت درخشان بوده و تابلوهای ساخته شده با استفاده از این ورق، بسیار براق هستند. همین موضوع باعث جذابیت بیشتر این تابلوها شده است.

خوشبختانه ورق های کامپوزیت را می توان در انواع رنگ ها در بازار، پیدا کرد. این تنوع بالا و انعطاف پذیری زیاد، باعث شده است تابلو کامپوزیت رقیب سرسخت تابلوهای چلنیوم شوند. خوشبختانه متریال کامپوزیت را می توان به شکل های مختلف درآورد و انواع طرح های پیچیده را روی آن، اجرا کرد.

تابلوهای ال ای دی

تابلوهای ال ای دی بیشتر برای نمایش حروف و نوشته های پشت ویترین مغازه ها، کاربرد دارند. از آنجایی که تابلوهای ال ای دی را می توان به راحتی و با استفاده از نورهای رنگی نمایش داد، کاربردهای زیادی در صنعت تبلیغات دارد. تجربه نشان داده است که تابلوهای رنگی در جذب مخاطب بسیار موفق عمل می ‌کند. به همین دلیل است که در سطح شهر نمونه های مختلفی از تابلوهای ال ای دی را می بینیم.

تابلوهای چوبی

به طور کلی چوب حس خوبی به انسان منتقل می کند، چرا که با طبیعت عجین شده است. تابلوهای چوبی که به آن ها “تابلو ترموود” هم گفته می‌ شود؛ به دلیل حرارت دیدن متریال اصلی، مقاومت بسیار خوبی در شرایط آب و هوایی متفاوت دارند. ترموود به هیچ عنوان دچار پوسیدگی و دیگر مشکلات احتمالی برای چوب، نمی شود.

معمولاً تابلوهای چوبی را به صورت تلفیقی با متریال استیل، طراحی و تولید می کنند. چرا که استیل و چوب در کنار همدیگر ترکیب بسیار زیبایی ایجاد می کنند.

تابلو تبلیغاتی چوبی

به هنگام سفارش تابلو به چه مواردی باید دقت کنیم؟

برای مغازه و یا فروشگاهی که تازه تاسیس شده است، ممکن است تنها یک بار فرصت سفارش تابلو داشته باشید. در این صورت بهتر است تمامی نکات و مواردی که لازم است، حتما در نظر بگیرید تا در انتخاب خود دچار تردید نشوید. یک تابلوساز باتجربه بر اساس سابقه فعالیتی که دارد، می تواند به خوبی شما را در این زمینه راهنمایی کند. البته اگر اطلاعات بالایی در مورد انواع تابلوهای تبلیغاتی داشته باشید، به راحتی می توانید تابلوی مناسب خود را انتخاب کنید اما نکات مهمی به هنگام سفارش تابلو وجود دارد که در ادامه به ذکر آن ها می پردازیم:

انتخاب متریال مقاوم

بسیار بعید است که بعد از سفارش تابلوی تبلیغاتی، بخواهید در مدت زمان کوتاهی آن را تعویض کنید. از این رو اکثر افرادی که برای این کار به تابلوسازی ها مراجعه می‌ کنند، درخواست استفاده از یک متریال مقاوم را دارند. متریال های تابلوسازی از نظر مقاومت درجه بندی شده اند. به این ترتیب که متریال های فلزی و استیل، بالاترین مقاومت را دارا هستند.

در واقع اکثر افرادی که با هدف تبلیغات به سراغ سفارش تابلو می روند؛ این انتظار را از تابلوساز دارند که بهترین و مقاوم ترین متریال تابلوسازی را به آن ها، معرفی کند.

تابلوسازی نامور این اطمینان را به مشتری می دهد که در ساخت تابلوهای تبلیغاتی از بهترین و باکیفیت ترین مواد اولیه موجود در بازار، استفاده کند. وجود ضمانت نامه ای که همراه با تابلوهای ساخته شده به مشتری ارائه می ‌شود، نشان دهنده این موضوع است که تابلوساز کیفیت را مد نظر کار خود، قرار داده است.

انتخاب ابعاد مناسب برای تابلو

یکی از مواردی که باعث گیرایی بیشتر تابلو می شود، داشتن ابعاد مناسب است. تصور کنید برای یک مجتمع تجاری غول پیکر، یک تابلو تبلیغاتی کوچک طراحی و تولید شده باشد. چنین تابلویی چگونه می تواند مشتری جذب کند، در حالی که مشتریان نوشته های روی تابلو را هم نمی ‌توانند به راحتی بخوانند. در نتیجه برای ساخت تابلو مخصوص ساختمان های بزرگ، باید ابعاد بزرگتری در نظر گرفت.

عکس این قضیه نیز صادق است. فروشگاه های کوچک نیازی به تابلوی بسیار بزرگ ندارند. در واقع ابعاد تابلو بر اساس اندازه سر درب مغازه و فروشگاه، انتخاب می گردد. اگر در مورد اندازه های دقیق تردید دارید؛ از تابلوساز بخواهید به محل مورد نظر شما مراجعه کرده و ابعاد استاندارد دقیق را برای تابلو، تعیین کند.

در نظر گرفتن نوع فعالیت

اینکه بخواهید در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی کاملا سلیقه ای عمل کنید، منطقی به نظر نمی رسد. البته که زیبایی ظاهری تابلو اهمیت دارد اما آنچه که باعث جذب مخاطب می‌ شود، تناسب نوع تابلو با نوع فعالیت مورد نظر است. هر کسب و کاری تابلوی مناسب خود را می طلبد. به عنوان مثال، برای یک آرایشگاه زنانه نمی ‌توان از یک تابلوی فوق العاده رسمی که مناسب ادارات و سازمان ها هستند، استفاده کرد. این موضوع باعث می شود مشتریان کمتری جذب چنین آرایشگاهی شوند.

ماهیت تابلوی نصب شده برای یک دفتر کار، فروشگاه، آرایشگاه، آتلیه عکاسی و… ، تبلیغاتی بودن آن است. بنابراین قبل از اینکه سلیقه ای عمل کنید، باید به فکر جذب مشتری و انجام تبلیغات موثر باشید.

تابلو تبلیغاتی ساده

طرح ساده تابلو

بهتر است از فضای مورد نظر برای درج نوشته روی تابلو، به صورت بهینه استفاده کنید. البته نه به این معنا که از نقطه نقطه این فضا برای نوشتن کلمات و شعارهای تبلیغاتی، بهره بگیرید. اشتباه نکنید، زمینه یک تابلوی تبلیغاتی باید تا جای ممکن ساده و شفاف باشد. تابلوهایی که بسیار شلوغ هستند، نمی توانند تاثیر مثبتی در جذب مخاطب، داشته باشند.

معمولاً کسی نوشته های بیش از اندازه روی تابلوهای تبلیغاتی را نمی خواند. چرا که افراد در حین رفت آمد ممکن است تنها چند ثانیه فرصت داشته باشند تا بتوانند متن تبلیغاتی روی تابلو را مشاهده کنند. هر چقدر از جملات مختصر و کلمات تاثیرگذار استفاده کنید، در زمینه جذب مشتری موفق تر عمل کرده اید.

المان ها و عناصر مناسب

تصاویر و المان های کوچک، گویای حرف ‌های بسیار هستند. به این صورت که می‌ توانید به جای درج نوشته؛ از این المان ها برای رساندن مفهوم خود به مخاطب، استفاده کنید. المان ها برای هر کسب و کاری متفاوت هستند و به نحوی طراحی شده اند که مخاطب به محض دیدن آن ها، به نوع فعالیت کاری یک فروشگاه یا دفتر کار پی ببرد.

مزیت خوبی که المان ها دارند، این است که فضای بسیار کمی را اشغال می‌ کنند. بنابراین خیلی افراد به جای درج جملات؛ از المان های کوچک در کنار برند تبلیغاتی خود، استفاده می کنند. این افراد معتقد هستند مخاطب امروزی زمان زیادی برای مکث کردن و خواندن نوشته های روی یک تابلو را ندارد و بهتر است با المان ها و تصاویر کوچک؛ مفهوم را به سرعت به مخاطب، منتقل کرد.

به کار بردن رنگ های مکمل

معمولاً طراحان مشغول در مجموعه های تابلوسازی طی جلسه مشاوره ای که با مشتری برگزار می کنند؛ می ‌توانند تا حدی از طریق نیازسنجی متوجه شوند که چه ترکیب رنگی را برای تابلو، استفاده کنند. ترکیب رنگ انتخاب شده باید کاملا مناسب با همان حوزه کاری باشد. بنابراین سلیقه ‌ای عمل کردن در این مورد هم نتایج چندان خوشایندی به دنبال ندارد.

گرافیست ها معمولاً با استناد به چرخه رنگ ها می توانند رنگ های مکمل را تشخیص داده و از آن ها در جهت جذابیت بیشتر تابلوهای تبلیغاتی، استفاده کنند. واقعیت این است که طراحی تابلو از هر موضوع دیگری، بااهمیت تر است.

طراحی و دوام تابلو، دو عنصر فوق العاده مهم برای انتخاب تابلوهای تبلیغاتی هستند. یک طراحی خاص و خلاقانه می تواند باعث رونق کسب و کار شما شود. بنابراین هر چقدر روی طراحی تابلو سرمایه گذاری کنید، ضرر نکرده اید.

استفاده از نورپردازی

در گذشته تجهیزات مورد نیاز برای اعمال نورپردازی در تابلوهای تبلیغاتی وجود نداشت. به مرور و با پیشرفت صنعت تابلوسازی این امکان برای تمامی تابلوها، فراهم شد. البته نورپردازی می تواند بسیار جالب و شگفت‌انگیز باشد، مخصوصا اگر با طراحی خلاقانه همراه شود. خوشبختانه امروزه برای نورپردازی از لامپ های اس ام دی و ال ای دی، استفاده می شود. این لامپ ها نه تنها هزینه بالایی از نظر مصرف انرژی نخواهند داشت، بلکه طول عمر بالایی هم دارند.

تابلوهایی با نورپردازی ویژه قطعاً می توانند تاثیر مثبتی در موفق بودن یک کسب و کار، داشته باشند. بر همین اساس، خیلی از تابلوها را با نورپردازی های منحصر به فرد تولید می کنند .تابلوهای لاسوگاسی از این دست هستند که به صورت چشمک زن و‌ یا ثابت، حتی از فواصل بسیار دور هم جلب توجه می کنند. این گونه تابلوها بیشتر برای جذب قشر جوان، به کار برده می شوند.

نورپردازی در تابلو تبلیغاتی

درج لوگو

لوگو، یک تصویر گرافیکی کوچک است که به صورت خلاقانه تولید می ‌شود. در اصل اکثر کسب و کارها برای اینکه در ذهن مشتری بیشتر ماندگار شوند؛ لوگو را هم در زمینه تابلوهای تبلیغاتی خود، درج می ‌کنند. وجود لوگو باعث می ‌شود مشتری به محض دیدن آن، برند و تولیدات شما را به خاطر آورد. بر همین اساس یک تابلوی تبلیغاتی هر چقدر هم ساده و خلوت باشد، جای کافی برای درج لوگو را خواهد داشت.

تاکید روی برند تجاری

در سال ‌های اخیر برندسازی به موضوع مهمی برای اکثر صاحبان کسب و کار، تبدیل شده است. به طوری که سالانه خیلی از افراد هزینه هنگفتی برای برندسازی و برندینگ، به شرکت های تبلیغاتی پرداخت می کنند. برندسازی به شما کمک می کند تا بتوانید جهانی شوید. همانطور که می دانید، خیلی از برندهای مطرح مثل نایک، کوکاکولا، آدیداس و… به واسطه داشتن یک برند خاص، توانسته اند در دنیا مشهور شوند.

البته صاحبان این برندها هنوز هم با وجود شهرت فراوان، دست از انجام تبلیغات  برنداشته اند و رمز موفقیت خود را در درجه اول، کیفیت بالای محصول و در درجه دوم، انجام تبلیغات به موقع و موثر می دانند.

 

سفارش تابلوی تبلیغاتی

در این مقاله با ۷ تابلوی پرکاربرد برای تبلیغ کالا و خدمات، آشنا شدید. البته که شما بر حسب سلیقه و همچنین نیازی که دارید؛ می توانید تابلوهای دیگر را هم انتخاب کنید. به عنوان مثال، خیلی از افراد برای اینکه خاص بودن خود را به رخ مخاطب بکشند، به سراغ تابلوهایی می ‌روند که کمتر دیده شده است. تابلوهای لاسوگاسی از این دست هستند.

در هر صورت انتخاب تابلو کار چندان آسانی نمی باشد و لازم است در این زمینه حتما از تجربیات و راهنمایی های تابلوسازان، استفاده شود. تابلوساز با سابقه فعالیتی که در زمینه طراحی و ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی داشته است، به خوبی می تواند مشتری را نسبت به داشتن یک تابلوی تبلیغاتی مناسب، هدایت کند.

تابلوسازی نامور جزء با سابقه ترین ها در زمینه تولید انواع تابلوست. این مرکز با داشتن تیم تخصصی و حرفه‌ ای؛ قادر است انواع تابلوهای تبلیغاتی مورد نیاز مشتری را به مرحله پیاده سازی، برساند.

شما می توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان تابلوساز؛ از طریق شماره های درج شده در وب سایت، با آنان تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: