گروه تابلو سازی ناموَر

از طراحی تا ساخت تابلو تبلیغاتی

آنچه در ادامه می خوانید:

همانطور که در مقالات گذشته گفته شد؛ تابلوهای تبلیغاتی نقش بسزایی در جذب مشتری دارند. اما هر تابلویی نمی تواند به خوبی مشتری را جذب کند.  یکی از مهمترین عوامل در جذب مخاطبان، طراحی و ساخت تابلو تبلیغاتی است. تابلوهای تبلیغاتی انواع مختلفی مانند چلنیوم، حروف برجسته، ترموود و … دارند. مهمترین عامل زیبایی هر کدام از انواع تابلو، طرح آن می باشد.زیرا اولین چیزی که مخاطب در همان نگاه اول مشاهده می کند، طراحی تابلو تبلیغاتی است.

اگر طرح تابلو نتواند در همان وهله اول نظر مخاطب را به خود جلب کند، عملا این تابلو دیگر جنبه تبلیغات، نخواهد داشت. به همین دلیل است که تابلوسازی های بزرگ و حرفه ای روی جنبه طراحی تابلوهای تبلیغاتی، تمرکز ویژه ای دارند.اما روند طراحی و تولید تابلوهای تبلیغاتی چگونه است؟ در ادامه به این موضوع، می پردازیم.

مطالب مرتبط: تأثیر طراحی در ساخت تابلوهای تبلیغاتی

طراحی، نقطه آغاز

تمامی تابلوهای ساخته شده در ابتدا طراحی می شوند. بدون وجود طراحی و تنها با درج شعارهای تبلیغاتی نمی توانید بازخورد مثبتی از انجام تبلیغات محیطی بگیرید. طراحی کمک می کند مخاطب بتواند هدف از تبلیغ را به سرعت متوجه شود. البته امروزه طراحی های خاصی برای تابلو لحاظ می گردد. به عنوان مثال؛ یک طراح حرفه ای در برخی موارد ترجیح می دهد از درج یک معما یا پرسش برای جلب نظر مخاطب، استفاده کند. علاوه بر این، درج برخی از المان های مرتبط با کسب و کار هم می تواند به جذب بیشتر مخاطب، کمک کند.

به جرات می توان گفت طراحی علاوه بر اینکه نقطه آغاز است؛ مهمترین بخش از فرآیند ساخت تابلو هم محسوب می شود. یک طراح حرفه ای باید با اصول استفاده از رنگ ها، انتخاب فونت مناسب در طراحی تابلو و… آشنا باشد تا بتواند تابلویی خلاقانه و جذاب، طراحی نماید.

مطالب مرتبط: فونت مناسب در طراحی تابلو مغازه

کسی که بیشترین تاثیر را روی طراحی تابلو دارد، طراح یا گرافیست می باشد. اگرچه در زمینه طراحی نظر و سلیقه مشتری هم لحاظ می شود؛ اما در نهایت این طراح است که با ذهن خلاق و قدرت تصویرسازی خوبی که دارد، می تواند یک طراحی بی نقص را ایجاد کند.

امروزه طراحی تابلوها با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری انجام می شود. این نرم افزارها هم سرعت بالایی داشته و هم به دلیل دقیق بودن، باعث کاهش خطاهای انسانی می گردند. نحوه طراحی به این صورت است که در ابتدا طرح اولیه تابلو را به همراه متن مناسب تابلو تبلیغاتی در اختیار کارفرما، قرار می دهند. در صورت تایید؛ طراحی مورد نظر روی تابلو، پیاده می شود.

مهمترین نرم افزار هایی که در این زمینه استفاده می شوند؛ کارل دراو (Corel Draw) و فتوشاپ هستند. البته شرکت های تابلوسازی ممکن است از هر نرم افزاری استفاده کنند. نرم افزار تنها به منزله یک ابزار کمکی در طراحی می باشد.

مطالب مرتبط: انتخاب متن مناسب برای تابلو تبلیغاتی

کار اصلی به عهده طراح یا گرافیست است. اینکه طراح بتواند به خوبی از نرم افزار استفاده کند و یا اینکه به واسطه ذهن خلاقی که دارد، تصاویر و المان ها را به درستی در کنار یکدیگر قرار دهد، موضوع مهمی است. بنابراین کیفیت بالای طراحی تابلو مغازه و فروشگاه تا حد زیادی وابسته به طراح یک مجموعه تابلوسازی می باشد.

در باب اهمیت انتخاب طرح تابلو تبلیغاتی تنها این نکته را ذکر کنیم که هرچقدر هم از مواد باکیفیتی برای ساخت تابلوی تبلیغاتی استفاده شود؛ اگر تابلو به خوبی طراحی نشده باشد، نمی تواند مخاطبان زیادی را جذب، کنند. در این صورت هزینه ای که برای ساخت تابلو تبلیغاتی صرف کرده اید، بیهوده بوده است. چرا که هیچ نتیجه مثبتی برای شما به دنبال نداشته است. یک طراحی خوب هم اصولی و دقیق است و هم خلاقانه.

البته که نقش مهم متریال را هم نمی توان نادیده گرفت. زمانی که برای طراحی یک تابلو هزینه می پردازید؛ انتظار دارید از تابلوی مورد نظر حداقل سال ها استفاده کنید. بنابراین اگر تابلو متریال خوب و بادوامی نداشته باشد؛ زمانی نمی گذرد که با خرابی و آسیب های وارد شده به تابلو، مواجه می شوید. یک تابلو با طراحی منحصر به فرد باید با مواد اولیه مرغوبی ساخته شده باشد تا به سرعت دچار مشکلاتی مثل زنگ زدگی و یا رنگ پریدگی حروف، نشود.

مطالب مرتبط: 0 تا 100 طراحی تابلو مغازه

ممکن است یک تابلوساز به این مورد مهم اصلا توجهی نداشته باشد و تمام تمرکز خود را روی بحث طراحی بگذارد که البته این موضوع کاملا به زیان مشتری، خواهد بود. به همین دلیل است که همواره تاکید می کنیم کار ساخت تابلوهای خود را تنها به تابلوسازان باتجربه و با سابقه کاری بالا، بسپارید. زیرا دوام تابلو تبلیغاتی موضوع مهمی است و نباید به سادگی از آن، گذشت.

طراحی تابلو تبلیغاتی

فرآیند تولید

با فرض اینکه طرح تابلو هم توسط تیم تخصصی تابلوساز و هم توسط مشتری تایید شود؛ نوبت به تولید آن می رسد. در این قسمت طرح مورد نظر به همراه تمامی حروفی که قرار است روی زمینه تابلو قرار گیرند؛ به دستگاه های برش لیزری سپرده می شود. این دستگاه ها دقت و سرعت بالایی دارند و یک برش باکیفیت و تمیز، تحویل می دهند.

حال که حروف دقیقا با فونت مورد نظر ما برش داده شد؛ برای برجسته سازی وارد مرحله بعد می گردد. سه بعدی بودن طرح، لوگو و یا حروف باعث زیبایی بیشتر تابلوهای تبلیغاتی می گردد. با این وجود، اجرای آن سلیقه ای است و تنها در صورتی که از سمت مشتری درخواست شود، انجام می گردد. برای برجسته سازی حروف لبه هایی دورتادور حروف قرار می دهند. در این صورت نوشته های روی تابلو در حد چند سانتی متر نسبت به زمینه اصلی تابلو، برجسته تر می شود.

مطالب مرتبط: پرطرفدارترین تابلوهای مغازه

نوبتی هم که باشد، نوبت اجرای نورپردازی است. اگر قصد دارید یک تابلوی مهیج و زیبا داشته باشید؛ توصیه می کنیم هرگز از خیر نورپردازی نگذرید. تابلوهای نورانی شب هنگام جلوه خاصی داشته و می توانند روی جنبه تبلیغات بسیار موثر عمل کنند. امروزه لامپ ها و تجهیزاتی که برای روشنایی تابلوها استفاده می شوند، مصرف انرژی پایینی دارند. پس نگران هزینه های مربوط به مصرف برق نباشید و با خیال راحت یک تابلوی پرنور و زیبا، سفارش دهید.

شاید با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه برسید که وجود نورپردازی می تواند هزینه های شما را بالاتر ببرد. بله، درست است. تمامی تابلوهایی که همراه با نورپردازی هستند، هم به هنگام ساخت هزینه بالاتری داشته اند و هم پس از نصب و به واسطه مصرف برق، برای کارفرما هزینه اضافی به دنبال دارند. اما این موضوع را بدانید که این مورد اصلا هزینه تلقی نمی شود.

شما با داشتن یک تابلوی پرنور و زیبا به نوعی روی کسب و کاری که دارید، سرمایه گذاری می کنید. جذب مشتری در تابلوهایی با نورپردازی جذاب اصلا با تابلوهای ساده قابل مقایسه نیست.

بنابراین اگر هدف شما از نصب تابوی تبلیغاتی، جذب بیشتر مشتری باشد؛ توصیه می کنیم حتما روی این جنبه از طراحی و ساخت تابلو هم سرمایه گذاری کنید. با این کار در نهایت یک تابلوی منحصربه فرد و جذاب خواهید داشت که شب هنگام می تواند حسابی خودنمایی کند.

مطالب مرتبط: دوام تابلوهای تبلیغاتی

در نهایت زیرساز تابلو به سلیقه مشتری انتخاب شده و حروف برجسته روی آن، سوار می گردد. البته تمامی تابلوها به صورت برجسته تولید نمی شوند. این تصمیم اگرچه تا اندازه ای سلیقه ای است اما به مکان نصب تابلو، نوع تابلو و دیگر عوامل هم بستگی دارد. چه بسا در یک موقعیت خاص؛ یک تابلوی ساده مثل تابلو استیل، بسیار مناسب تر از تابلوهای برجسته مانند چلنیوم باشد.

معمولا تابلوسازان انتخاب زیرساز را به عهده مشتری می گذارند اما پیشنهاداتی هم در این زمینه دارند. تابلوساز بر اساس شرایط آب و هوایی، نوع کسب و کار، بودجه مد نظر مشتری و دیگر عوامل، سعی می کند بهترین گزینه ممکن را به مشتری، پیشنهاد دهد.

امروزه زیرسازهای مدرن مثل چوب ترمووود، حسابی در صنعت تابلوسازی ترند شده است. البته این زیرساز برای محیط هایی با میزان رطوبت و بارندگی بالا، چندان مناسب نمی باشد. در هر صورت اکثر کافی شاپ ها، رستوران ها و بوتیک های لوکس ترجیح می دهند از این زیرساز، برای تابلوهای خود استفاده کنند.

شروع گارانتی

شاید تصور کنید کار تولید تابلو به پایان رسیده است، اما این گونه نیست. نصابان حرفه ای در یک مرکز تابلو سازی آماده هستند تا تابلوی ساخته شده را به موقعیت تعیین شده برای نصب، منتقل کنند. تابلو باید در بهترین نقطه ممکن نصب گردد تا تمام رهگذران بتوانند آن را مشاهده کنند. از همین لحظه یعنی زمانی که تابلو نصب شود؛ ضمانت نامه آن آغاز می گردد. تا مدت زمانی که در ضمانت نامه قید می شود؛ تیم پشتیبانی موظف است هر گونه آسیب و خرابی احتمالی ایجاد شده برای تابلو را برطرف کند.

مطالب مرتبط: تابلو تبلیغاتی و بهترین تولید کنده انواع آن

وجود گارانتی برای تمامی تابلوها لازم است. چرا که نشان دهنده کیفیت تابلو می باشد. متاسفانه برخی از تابلوسازی ها از ارائه ضمانت نامه به مشتری، سر بازمی زنند. تابلوسازی نامور به عنوان بهترین تولید کننده تابلو تبلیغاتی با داشتن سابقه چندین ساله در زمینه طراحی و ساخت تابلو؛ همراه با تمامی تابلوهای ساخته شده، ضمانت نامه معتبر هم به مشتری ارائه می کند. چرا که از کیفیت مواد اولیه مصرفی خود در ساخت تابلو، اطمینان دارد.

مطالب مرتبط: مزایای تابلو تبلیغاتی

وجود ضمانت نامه از یک طرف می تواند گواهی بر ادعای باکیفیت بودن تولیدات یک تابلوساز و از طرفی جزء مزایای تابلو تبلیغاتی باشد. اگر تابلوساز با هدف کاهش هزینه ها از متریال نامرغوبی استفاده کرده باشد، هرگز تولیدات خود را ضمانت نمی کند. بنابراین برای اینکه مجبور به دوباره کاری و هزینه مازاد نشوید، بهتر است دور چنین شرکت های تابلوسازی را یک خط قرمز پررنگ، بکشید.

حتی اگر برای تابلوهایی با ضمانت نامه می بایست هزینه بیشتری بپردازید، این کار را انجام دهید. چرا که هزینه های مربوط به تعویض تابلو بسیار بالاست و در صورتیکه تابلو گارانتی نداشته باشد، ممکن است در آینده ای نزدیک، مجبور به انجام این کار شوید.

ساخت تابلو تبلیغاتی

انتخاب تابلو

اگر آشنایی زیادی با تابلوهای تبلیغاتی ندارید؛ بهتر است از کارشناسان تابلوساز بخواهید شما را در انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی، راهنمایی کنند. ممکن است درخواست طراحی یک بیلبورد تبلیغاتی را داشته باشید و یا حتی بخواهید یک تابلو راهنمای کوچک برای بخش داخلی فروشگاه خود، سفارش دهید. هدف شما هر چیزی که باشد؛ مشاوران آماده ارائه راهنمایی به شما هستد. حتی اگر به دنبال ارزان ترین تابلوهای تبلیغاتی هم باشید، کارشناسان پاسخگوی شما خواهند بود.

اگر به دنبال تابلوهای پرکاربرد هستید؛ بد نیست به سراغ تابلوهای لایت باکس فریم لس و یا لایت باکس آلومینیوم پلکس بروید. این تابلوها هم زیبایی داشته و هم جزء تابلو تبلیغاتی پرطرفدار در بین مخاطبان، می باشند. البته که انواع محبوب دیگری هم وجود دارد که شما بر اساس سلیقه و بودجه ای که دارید، می توانید هر کدام را انتخاب کنید.

به طور کلی تابلوهایی که می توانید سفارش دهید، در انواع زیادی هستند و ممکن است به هنگام سفارش دچار سردرگمی شوید. شما در اولین قدم برای سفارش تابلو تبلیغاتی باید انتظارات خود را از داشتن تابلوی تبلیغاتی، مشخص کنید.

آیا هدف شما از نصب یک تابلو تنها تکمیل زیبایی دکوراسیون مغازه و فروشگاه است؟! و یا اینکه قصد دارید با نصب تابلو حتما سودآوری قابل توجهی هم داشته باشید. تمامی این موضوعات برای انتخاب نوع تابلو، اهمیت دارند و باید در نظر گرفته شوند.

مشاوران تابلوساز نیز با مطرح کردن سوالاتی سعی دارند نیازهای شما مشتریان عزیز را بررسی کنند. به طور کلی تابلوهای پرطرفداری که اکثر مشتریان سفارش می دهند شامل موارد زیر می شود:

تابلو چلنیوم

این تابلو به واسطه متریال باکیفیتی که دارد جزء اولین انتخاب ها می باشد. حتی تابلوسازان هم در اکثر مواقع این نوع تابلو را به مشتری، پیشنهاد می دهند. دوام و مقاومتی که تابلوهای چلنیوم دارند، باعث شهرت آن ها شده است. این تابلوها برای اکثر مشاغل مناسب هستند. مغازه ها و فروشگاه های عرضه مواد غذایی، رستوران ها، دفاتر خدماتی و…

تابلو چلنیوم خود به انواع مختلفی تقسیم می شود که باز هم بر اساس سلیقه ای که دارید، می توانید هر کدام را سفارش دهید. تابلو چلنیوم ستاره ای، الماسی، کریستالی و… نمونه هایی از جددیترین تابلوهای چلنیوم هستند.

مطالب مرتبط: نکات کلیدی سفارش تابلو تبلیغاتی

تابلو لایت باکس

اگر جلوه ظاهری یک تابلو برایتان اولویت بالاتری داشته باشد، بهتر است به سراغ لایت باکس ها بروید. خبر خوب اینکه با داشتن یک تابلو لایت باکس می توانید به دفعات و با طرح های مختلف، کار تبلیغ کالا و خدمات خود را انجام دهید.

به این صورت شما  تنها یک بار برای طراحی تابلو لایت باکس هزینه پرداخت کرده اید اما می توانید بارها و با هدف تبلیغات، از آن استفاده کنید. لایت باکس ها امروزه بسیار مدرن تر شده اند. به طوریکه می توانید آن ها را در نمونه های جدیدتر مثل لایت باکس گردان، لایت باکس پرچمی و…. سفارش بدهید.

تابلو استیل

تابلوهای استیل در براق بودن و درخشنگی حرف اول را می زنند. این نوع تابلوها حتی بدون وجود نورپردازی هم می توانند به راحتی کار تبلیغات را انجام دهند. زیرا فلز استیل یک فلز درخشان است و نور را به آسانی، انعکاس می دهد. حتما در اطراف خود نمونه هایی از تابلو استیل را دیده اید. برای اکثر مشاغل می توان از این نوع تابلو، استفاده کرد.

پرطرفدارترین رنگ ها برای تابلوهای استیل، طلایی و نقره ای می باشد. بیشترین مشاغلی که از تابلوهای استیل طلایی استفاده می کنند، جواهر فوشی ها هستند. معمولا وجود چنین تابلوهایی به مغازه های طلافروشی جلا و جذابیت زیادی، می بخشد.

مطالب مرتبط: بهترین تابلو تبلیغاتی برای محیط

تابلو ترموود

به شخصه تابلو ترموود را جزء بهترین تابلوهای تبلیغاتی برای محیط می دانم. چرا که ترکیب چوب با نوشته های فلزی روی آن می تواند هارمونی زیبایی، ایجاد کند. تابلوهایی که زیرسازی از جنس ترمووود دارند؛ می توانند احساس صمیمیت و نوستالژیک خاصی را در مخاطب، ایجاد کنند. همین موضوع می تواند مخاطب را به مشتری دائمی، تبدیل کند.

معمولا از تابلوهای ترموود برای معرفی بوتیک ها، کافه ها، فست فود فروشی ها، رستوران ها، کتابفروشی ها، فروشگاه های عرضه لوازم التحریر و… استفاده می کنند. البته دفاتر و شرکت های طراحی که در زمینه دکوراسیون داخلی ساختمان ها فعالیت دارند هم ترجیح می دهند برای معرفی خود، از تابلوهای چوبی استفاده کنند.

اگر قرار است این تابلوی زیبا و کلاسیک را سفارش دهید؛ نباید نسبت به کیفیت متریال آن، تردید داشته باشید. زیرا چوب ترمووود یک چوب معمولی نبوده و در دمای بالا، حرارت دیده شده است. به همین دلیل می تواند در برابر باران و رطوبت، مقاومت خوبی داشته باشد. البته با این وجود، خیلی از تابلوسازان ترجیح می دهند این تابلو را برای مناطق شمالی کشور که میزان بارندگی بالایی دارد، استفاده نکنند.

سفارش تابلو

سفارش تابلوی تبلیغاتی

تابلوسازی نامور یک تیم تخصصی و حرفه ای از طراحان و تابلوسازان داشته که بر اساس آخرین متدهای طراحی و اصول بازاریابی؛ تابلوهای سفارشی شما مشتریان عزیز را طراحی می کنند. این تابلوسازی سال هاست در زمینه تبلیغات و ساخت تابلوها فعالیت داشته و همواره برای تولیدات خود از به روزترین متریال و تکنولوژی موجود در صنعت تابلوسازی، استفاده می کند.

خوشبختانه تابلوسازی نامور خدمات پس از فروش خوبی هم دارد و مشتری مداری را جزء اصول اصلی کار خود، قرار داده است. شما با هر کسب و کاری که هستید و به تابلو برای معرفی محصولات و خدمات نیاز دارید؛ کافی است با شماره های درج شده در وب سایت، با کارشناسان تابلو نامور تماس بگیرید. کارشناسان برا معرفی تابلو به شما عوامل مختلفی را در نظر می گیرند. چرا که تجربه کاری بالایی در این زمینه دارند.

علاوه بر این، می توانید به صورت حضوری به این تابلوسازی رجوع کرده و نمونه کارهای ساخته شده را مشاهده کنید. در این صورت می توانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید. تابلوسازی نامور حتی برای افرادی که امکان مراجعه حضوری ندارند، ثبت سفارش اینترنتی را فعال کرده است. بنابراین از هر کجای کشور عزیزمان که باشید، می توانید به راحتی تابلوی مورد نظر خود را سفارش دهید.

پیمایش به بالا