۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

انواع تابلوهای تبلیغاتی برای کسب و کار شما

ما هر روز هزاران عدد تابلو تبلیغاتی را مشاهده و از کنار آن ها، عبور می کنیم. آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا انواع بسیار مختلف و متفاوتی از تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد؟ آیا تنها بحث سلیقه در میان است یا تفاوت زیادی که بین تابلوها وجود دارد، ناشی از عوامل دیگری است؟!

البته شما باید در مورد انواع مختلف تابلوهای تبلیغاتی اطلاعات دقیقی داشته باشید تا بتوانید برای کسب و کار خود بهترین گزینه های ممکن را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم شما را در انتخاب تابلو تبلیغاتی مناسب با کسب و کارتان، راهنمایی کنیم.

مطالب مرتبط: چه فاکتورهایی را برای انتخاب تابلو تبلیغاتی در نظر بگیریم؟

تابلوهای تبلیغاتی مرسوم کدامند؟

یک ورق دو بعدی و چند رنگ، چیزی است که یک تابلو تبلیغاتی معمولی از آن ساخته می شود. شما با استفاده از این تابلوهای تبلیغاتی مرسوم، می توانید توجه مخاطبان زیادی را جلب کرده و به آسانی آن ها را در هر نقطه ای که بخواهید و حتی در فاصله ای نزدیک به همدیگر، نصب کنید.

اگرچه تابلوهای معمولی و مرسوم می توانند برای شما جذب مشتری داشته باشند، اما اگر کمی فراتر بروید و تابلوهای خاص تری را برای بحث تبلیغ کالا و خدمات انتخاب کنید، قطعا بازدهی بهتری دریافت خواهید کرد. تابلوهای خاص معمولا نورپردازی خیره کننده ای داشته و به نوعی از سایر تابلوها، متمایز هستند.

بنابراین اگر قصد دارید در بین مخاطبین صنف خود بدرخشید، حتما به سراغ تابلوهای مدرن و منحصر به فرد بروید. مطمئن باشید هزینه بیشتری که برای طراحی و ساخت چنین تابلوهایی می پردازید، شاید چندین برابر آن را در مدت زمان کوتاهی از طریق فروش بیشتر، دریافت خواهید کرد. البته این سودآوری بالا در صورتی میسر می شود که کار ساخت تابلو را به یک تابلوسازی حرفه ای و کاربلد، بسپارید.

معرفی برخی از تابلوهای مناسب برای انواع کسب و کارها

در بین تنوع بی نظیر تابلوهای تبلیغاتی برخی از تابلوها وجود دارند که تقریبا برای هر کسب و کاری مناسب هستند. بنابراین اگر فرصت کافی برای بررسی تابلوها ندارید، می توانید یک راست به سراغ این نمونه از تابلوها بروید. این تابلوها شامل موارد زیر می گردند:

 تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم با ظاهر سه بعدی و جذابی که دارد، خیلی زود در بین مشتریان محبوب شد. چلنیوم در واقع رول هایی از جنس آلومینیوم است که دورتادور حروف و به منظور برجسته نشان دادن آن ها، قرار می گیرد. چلنیوم دوام و کیفیت بسیار خوبی دارد. بنابراین افرادی که به دنبال یک تابلو مقاوم و بادوام هستند، تابلو چلنیوم را جزء اولین گزینه های انتخابی خود قرار می دهند. امکان اعمال نورپردازی به راحتی برای تابلوهای چلنیوم، وجود داشته و بنابراین تبلیغ کسب و کار با تابلو چلنیوم به راحتی انجام می گردد.

تابلو کامپوزیت

تابلو کامپوزیت ترکیب رنگ متنوعی دارد. بنابراین این نوع تابلوها بیشتر برای کسب و کارهایی کاربرد دارند که نیاز است از رنگ های شاد و متنوع برای معرفی برند تجاری، استفاده کنند. اگر کمی تیزبین باشید، حتما نمونه هایی از تابلو کامپوزیت را سر درب فروشگاه های عرضه اسباب بازی و یا تابلوهای نصب شده سر درب مهدکودک ها، خانه های بازی و… می بینید.

تابلوسازان زمانی که برای طراحی یک تابلوی تبلیغاتی نیاز به رنگ های زنده و شاد داشته باشند، به سراغ تابلوهای کامپوزیت می روند. البته تابلوهای کامپوزیت در کنار ظاهر زیبا، دوام بسیار خوبی هم دارند.

تابلو استیل

تابلوهای استیل هم از آن دسته تابلوها هستند که تقریبا برای معرفی اکثر کسب و کارها، مناسب می باشند. دلیل محبوبیت تابلو استیل بیشتر به درخشندگی فوق العاده بالای حروف استیل، بازمی گردد. ورق استیل را می توان در رنگ های رزگلد، طلایی و نقره ای در بازار، پیدا کرد. با داشتن یک تابلوی استیل نگران کثیف شدن آن نخواهید بود، زیرا به سرعت آلودگی را جذب نمی کند.

تابلو ترمووود

اگر از علاقه مندان به طبیعت زیبا هستید، بد نیست تابلوهای ترمووود را هم بررسی کنید. زمینه این تابلوها از نوعی چوب حرارت دیده با مقاومت بالاست که زیبایی بی حدی به تابلو می بخشد. استفاده از تابلو ترموود به فضای کسب و کار شما یک حالت کلاسیک و خاص می بخشد. به همین دلیل است که امروزه این نوع از تابلوها را سر درب بیشتر فروشگاه ها، می بینید. می توانید برای زیبایی بیشتر تابلوهای ترمووود، آن را با متریال های دیگری مثل استیل، ترکیب نمائید.

تابلو اس ام دی (SMD)

لامپهای SMD که روی این نوع از تابلوها قرار دارند، برای ارتباط پیام به مخاطبان خود تعبیه شده اند. این نوع از تابلوها مخصوصا در شب بسیار پرکاربرد و چشمگیر هستند. به کمک تابلوهای SMD ، می توانید تصاویر با رزولوشن بالا و همچنین متن های مهم را با ایجاد این تابلوهای نمایشی بصری زیبا، در معرض دید افراد قرار دهید.

اگر قصد دارید برای کسب و کارتان یک تابلوی متفاوت و خاص داشته باشید، داشتن تابلوی SMD  قطعا یکی از گزینه هایی است که حتما باید در نظر بگیرید.

 تابلوهای نئون

این نوع از تابلوهای تبلیغاتی با استفاده از چراغ های نئون که احساس یکنواختی را به تابلو می دهند، ساخته می شوند. اما این تابلوها مصرف انرژی زیادی دارند و از این نظر زیاد کارآمد نیستند. مصرف بالای انرژی ممکن است در ابتدا اهمیت چندانی نداشته باشد اما در طولانی مدت، زیانبار است.

 تابلوهای نئونی

تابلو لایت باکس

تابلوهای لایت باکس ترکیبی از تابلوهای تبلیغاتی معمولی و تابلوهای تبلیغاتی LED هستند.
 آنها حاوی چراغ های کوچکی در لایه داخلی تابلوی تبلیغاتی هستند که این چراغ ها، تابلو را روشن می کنند و در طول شبانه روز، دید بسیار خوبی را به مخاطب می دهند. تابلو لایت باکس بیشتر برای مکان های کم نور، سفارش داده می شوند.

تابلو فلکسی

در این تابلوها از یک رویه فلکسی قابل تعویض استفاده می شود. بنابراین، در صورت نیاز، پس از مدتی می توانید طرح این تابلوها را عوض نمائید. در واقع با تعویض  رویه تابلو، می توانید اینکار را انجام دهید. مغازه داران به طور معمول هر سال مهتابی های تابلو فلکسی را عوض می کنند. این تابلوها کاربردهای مختلفی دارند و علاوه بر سردر مغازه ها، در بیلبوردها، سردر شرکت ها و… استفاده می شوند.

تابلو فلکسی یک تابلو چاپی محسوب می شود که قابلیت به نمایش گذاشتن هرگونه تصویر یا محتوا را دارد. در طی سال های اخیر و مطابق با روشی جدید با ایجاد فاصله مابین محتوای تبلیغاتی چاپ شده و زمینه فلزی، لامپ های اس ام دی را در این تابلوها جاسازی می کنند. بدین ترتیب تابلو فلکسی به تابلو نوراندریک تبدیل می شود.

توجه داشته باشید که تابلو فلکسی از نظر برخی ویژگی ها با تابلو لایت باکس متفاوت است. برای مثال، یک تفاوت لایت باکس و فلکسی در این است که تابلوهای لایت باکس به سبب ضخامت استاندارد خود قابلیت استفاده در فضاهای داخلی را دارند.

تابلو سه بعدی وکیوم

تمامی حروف برجسته ای که توسط حرارت بر روی پلکسی و درقالب چوبی پرس شود، با عنوان تابلوهای وکیوم شناخته می شود. این تابلوها با استفاده از رنگ های متنوع و طرح های فانتزی ایجاد می شوند. تابلوهای موردنظر از تابلوسازی حروف برجسته سه بعدی قابل تهیه هستند.

تابلو فلزی

چنانچه در ساخت تابلوها از آلیاژهای نظیر آهن، مس، روی، برنج و برنز استفاده کنیم، تابلوهای ایجاد شده با عنوان تابلوهای فلزی شناخته می شوند. با توجه به اینکه این فلزات در برابر زنگ زدگی و تیرگی رنگ مقاومت زیادی ندارند، امروزه استفاده از ورق های استیل متداول شده است. بدین ترتیب، علاقه مندان به این تابلوها می توانند تابلویی بدون تغییر رنگ سفارش دهند.

هنوز هم بسیاری از افراد تابلوهای فلزی را به سایر تابلوهای تبلیغاتی ترجیح می دهند. این بدان جهت است که تابلوهای فلزی در برابر شرایط جوی مختلف مقاومت بالایی دارند و با قیمت مناسبی می توان آنها را تهیه کرد.

لازم به ذکر است که حروف برجسته مورد استفاده در این تابلوها به دلیل ساخته شدن با جنس استیل قابلیت عبور نور را ندارد. به همین دلیل، استفاده از سطوح پایه ای برای نورپردازی این تابلوها از ضروریات است. چرا که این سطوح فاصله ای را مابین سطح تابلو و پایه ایجاد می کند که لامپ های اس ام دی می توانند در آن جایگزین شوند. بدین ترتیب می توان یک تابلو فلزی با نور مخفی یا بک لایت تهیه کرد.

تابلو پلاستیل

این تابلوها از انواع تابلوهای ترکیبی هستند که حروف برجسته روی آنها به واسطه ادغام ورق پلکسی گلس و استیل ایجاد می شود. در حقیقت رویه حروف این تابلوها از جنس پلکسی و لبه های آن از استیل تهیه می شوند.

تابلوهای پیکسلی

جالب توجه است که قرارگیری یکسری پیکسل ها با قابلیت برنامه ریزی در کنار یکدیگر باعث ایجاد زیرساز و حروف برجسته تابلو پیکسلی می شود که قابلیت نمایش انواع افکت های نوری با رنگ های متعدد را دارد.

تابلو بنری

از گذشته های دور استفاده از تابلوهای بنری متداول بوده است. این تابلوها از جمله تابلوهای تبلیغاتی ساده ای هستند که با چاپ تبلیغ بر روی سطوح مختلف کاغذی، پارچه ای و… ایجاد می شوند. تابلوهای موردنظر به شیوه های مختلفی توسط دستگاه چاپ بنر تولید می گردند که از جمله آنها می توان به موارد ذیل اشاره کرد: بنر با عرض سه متر، بنر با عرض ۵ متر، بنر دوطرفه، لمپوست بنر، بنر سولیت و بنر شبرنگ.

از میان تابلوهای بنری بالا لمپوست بنرها به عنوان بنرهای کوچکی شناخته می شوند که با یک سازه با اجزای مختلف براکت، بازوهای نگهدارنده، ستون و فونداسیون تولید می شوند. دقت کنید که تصاویر چاپی در این بنرها به صورت چاپ های یکطرفه و دوطرفه به نمایش گذاشته می شوند و به صورت دو وجهی و چهاروجهی قابلیت نصب دارند.

تابلوهای لاسوگاسی

تابلو لاس وگاسی در دسته تابلوهای حروف برجسته قرار می گیرد که نحوه چیدمان لامپ ها در آن متفاوت است. باید توجه داشت که نورپردازی تابلوهای مورد نظر با لامپ های ۱۲ و ۲۴ ولتی انجام می شود. این لامپ ها در تابلوهای لاسوگاسی با فاصله های زیاد و قابل رویت در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

بدین ترتیب این شیوه چینش لامپ ها باعث ایجاد افکت های نوری متفاوت می شود که در هر کاراکتر به صورت جداگانه مشاهده می گردد. این یکی از مزیت های تابلو لاسوگاسی به شمار می رود. جالب توجه است که در صورت استفاده از تبلیغات مفهومی در تابلوسازی به واسطه تابلوهای لاسوگاسی تاثیرگذاری این تابلوها بسیار بیشتر می شود.

معرفی برخی از تابلوهای مناسب برای انواع کسب و کارها

تابلو پولکی

چنانچه در بخش زیرین تابلوهای حروف برجسته نوعی پلاستیک به نام تایل تعبیه شود، تابلوهای جدیدی ایجاد می شوند که قابلیت های بالقوه ای دارند. در واقع، به دلیل اینکه تایل در اشکال هندسی مختلفی موجود است و این اشکال دارای حالتی لغزان هستند، می توان به وسیله آن طرح های زیبایی را در تابلو به نمایش گذاشت. تایل ها علاوه بر خاصیت لغزندگی درخشندگی فوق العاده ای هم دارند. بنابراین می توان به وسیله آنها یک تابلو جذاب و چشمگیر تهیه کرد.

تابلو پانچی

همانطور که می دانید ایجاد منافذ در سطوح مختلف با عنوان پانچ شناخته می شود. در صنعت تابلوسازی نیز استفاده از این عمل باعث ایجاد تابلوهای شکیل و زیبا به نام تابلوهای پانچی شده است. باید توجه داشت که ایجاد پانچ در این تابلوها با استفاده از دستگاه های مخصوصی انجام می شود و استادکاران به وسیله آن قسمت رویه و لبه های حروف را سوراخ کاری می کنند. بدین ترتیب، نور اس ام دی از قسمت های سوراخ شده به چشم مخاطبان می رسد.

تابلو رینگی

این تابلوها به واسطه برش متریال های متعدد مانند استیل، پلکسی گلاس و چلنیوم توسط دستگاه های مخصوص به شکل رینگ با اشکال هندسی مختلف ایجاد می شوند. سپس یک حالت رینگی در لبه حروف پیاده سازی می شود که نور را از قسمت های رینگ شده انعکاس می دهد. این نوع تابلو به جهت استفاده از بهترین متریال در ساخت تابلو ارزش زیادی دارد.

بیلبوردها

بیلبوردها، سازه های عظیم الجثه ای هستند که برای نصب نیاز به اجرای فوندانسیون دارند و از جمله ابزارهای تبلیغاتی چاپی در حوزه تابلوسازی به شمار می روند. این نوع از تابلوهای تبلیغاتی در صورت نصب در مکان مناسب می توانند به عنوان تاثیرگذارترین نوع ابزارهای تبلیغاتی به شمار روند.

آشنایی با استیکرهای تبلیغاتی

استیکرهای تبلیغاتی در واقع نشانه هایی هستند که به راحتی می توان آن ها را با یک چسب چوب به سطوح مختلف مثل بدنه یک وسیله نقلیه بزرگ، دیوارها ، پله برقی و … چسباند. این شیوه جزء روش های بسیار مؤثر برای انجام تبلیغات تجاری است، زیرا می توان از آن ها در فضاهای غیرمتعارف و در جاهایی که سایر تابلوهای تبلیغاتی غیر قابل استفاده هستند، بهره برد.

تابلوهایی که در این مقاله معرفی شدند، تنها برخی از ایده های مختلف برای تولید تابلوهای تبلیغاتی هستند که می توانید برای معرفی نام و برند تجاری خود از آن ها، استفاده کنید. در نهایت با توجه به ایده های مختلف در زمینه تهیه تابلو تبلیغاتی، انتخاب تابلوی مناسب به نیازها و بودجه شما، بستگی دارد اما باید بدانید داشتن تابلوی حرفه ای منجر به افزایش فروش و رونق بیشتر کسب و کارتان، خواهد شد.

سفارش تابلو تبلیغاتی

شما برای انتخاب بهترین تابلو تبلیغاتی که کاملا هماهنگ با زمینه کاری تان باشد، می توانید با مشاورین ما در مجموعه تابلوسازی نامور، تماس حاصل نمائید. کارشناسان ما، شما را به خوبی راهنمایی کرده و ویژگی های مثبت یا منفی هر کدام از تابلوهای تبلیغاتی را به اطلاع شما خواهند رسانید.

خوشبختانه تابلو نامور افتخار این را دارد که با داشتن یک تیم تخصصی و ماهر، هر نوع تابلو تبلیغاتی را طراحی و اجرا کند. البته در این راه از متریال باکیفیت موجود در بازار هم بهره می گیرد. تمامی تابلوهای ساخته شده توسط این تابلوسازی، ضمانت نامه معتبر داشته و این موضوع نشان از خدمات پس از فروش مطلوبی است که این تابلوسازی به مشتریان خود، ارائه می کند.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی، می توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.


تابلوهای تبلیغاتی مرسوم کدامند؟

مختصری درباره تابلوهای پشت بامی

این تابلوها معمولا در نقاط مرتفع و پشت بام ها قابلیت نصب دارند. بنابراین، به دلیل ارتباط مستقیم با شرایط آب و هوایی مختلف امکان آسیب‌پذیری آنها بالاست. به همین دلیل استفاده از پروفیل آهن برای زیرسازی این نوع از تابلوها متداول است. توجه داشته باشید که حروف برجسته مورد استفاده در این تابلوها از جنس های مختلفی از قبیل چلنیوم، پلکسی و استیل می باشند.

در طراحی و پیاده سازی تابلوهای پشت بامی نیز عواملی دخیلند که در زیر به شرح آنها می پردازیم:

نورپردازی تابلوهای پشت بامی

به دلیل نصب این تابلوها در ارتفاع زیاد، نورپردازی آنها باید طوری باشد که توجه هر رهگذری را به خود جلب کند. این نورپردازی باید رنگ های متنوع و جذابی هم داشته باشد. بنابراین، به واسطه آشنایی با روانشناسی رنگ ها در تبلیغات و تاثیر گرافیک محیطی در تابلوسازی باید بتوان از ترکیب رنگ های زنده استفاده کرد که از دوردست توجه مشتریان را به خود جلب کند.

ابعاد و اندازه تابلوهای پشت بامی

بدیهی است که اندازه این تابلوها به دلیل نصب در ارتفاع زیاد باید بزرگ انتخاب باشد، چرا که از فاصله های دور اجسام ریزتر مشاهده می شوند.

قوانین و استانداردهای نصب این تابلوها

نصب این تابلوهای تبلیغاتی وابسته به یکسری قوانینی است که شهرداری و آژانس های تبلیغاتی تصویب می کنند.

کیفیت تابلوهای پشت بامی

این تابلوها به طور معمول با ابزار و متریال باکیفیت تهیه می شوند تا بدین ترتیب شفافیت و میزان انتشار نور آنها افزایش یابد. به عنوان مثال نوع لامپ های نورپردازی، زیرساز پروفیل آهنی و زمینه اصلی تابلو باید با استفاده از کامپوزیت، ترموود و چوب پلاست ایجاد شود.

تابلوهای موردنظر دارای حروف برجسته ای با جنس متفاوت از قبیل حروف برجسته استیل، حروف برجسته پلاستیکی، حروف برجسته وکیوم و حروف برجسته چلنیوم هستند.  این تابلوها و بسیاری از تابلوهای دیگر در تبلیغ محصولات مختلف نقش بسزایی دارند. باید توجه داشت که به واسطه تاثیر دائمی تابلوهای تبلیغاتی در امر تبلیغ نباید از اهمیت تابلوسازی در تبلیغات غافل شد.

سخن آخر

در این مقاله درباره انواع تابلوهای تبلیغاتی مطالبی ارائه و تعدادی از آنها معرفی گردید. لازم به ذکر است که  تابلوهای تبلیغاتی تنها محدود به این موارد نیستند، بلکه تابلوهای مختلف دیگری نیز به یمن وجود تکنولوژی ایجاد شده اند که هر کدام از آنها کاربرد متفاوتی دارند. شما می توانید تابلوی موردنظر خود را با طرح و رنگ دلخواه به مجموعه تابلوسازی نامور سفارش دهید که نه تنها به عنوان یک تابلوسازی حرفه ای، بلکه تحت نام یک تابلوسازی مقرون به صرفه در تهران شناخته شده است.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: