۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

 در دنیایی که زندگی می کنیم با انبوهی از محصولات مشابه مواجه هستیم که برای متمایز شدن نیاز به نام و نشان تجاری دارند. تصور کنید محصولی بدون هیچ لوگو و نامی در بازار وجود دارد. آیا به شخصه تمایلی به خرید چنین محصولی دارید؟! قطعا جوابتان منفی است. برندسازی در واقع به شما به عنوان تولید کننده یک محصول کمک می کند بتوانید محصولات خود را به راحتی، به فروش برسانید. اما برای اینکه در این کار موفق شوید؛ باید تکنیک ها و نکاتی را بدانید. در این مقاله به بررسی موضوع برندسازی یا برندینگ، می پردازیم.

برندسازی یا برندینگ چیست؟

برندسازی فرآیندی است که هدف آن طراحی هویت برند است. زمانی که کسب و کار نوپایی داشته باشید؛ چاره ای جز شناساندن و تبلیغات برند خود به دیگران ندارید. در واقع با استفاده از برندسازی است که می توانید به شهرت برسید و کالا یا خدمات قابل عرضه خود را حتی در سطح جهانی، به فروش برسانید. بسیاری از برندهای مطرح در دنیا از طریق برندینگ است که توانسته اند جایگاه حقیقی خود را بیابند.

برند سازی در تابلو سازی

برندینگ شامل مجموعه ای از فعالیت هایی است که مشتری در خصوص هویت تجاری شما، حس و تجربه و تداعیات ذهنی باید بداند و یا احساس کند. خیلی افراد به اشتباه تصور می کنند اگر یک لوگو و یک فونت سازمانی انتخاب کنند، حجت را بر برندسازی تمام کرده اند. در حقیقت این گونه نیست. شما در برندینگ باید بتوانید ذهنیت افراد را نسبت به برندی که دارید؛ به همان شکلی که دلخواهتان است، درآورید.

این موضوع باعث می شود افراد به هنگام نیاز، تنها به برند شما رجوع کنند. اگر در این زمینه موفق عمل کنید؛ می توانید امیدوار باشید که در کسب و کارتان به جایگاه مطلوبی، برسید. به بیان ساده می توان گفت با استفاده از برندینگ به محصولات و خدمات، قدرت داده می شود.

چگونه می توان برندسازی کرد؟

به طور کلی نمی‌ توان برای تمامی برندهای موفق، یک فرمول جادویی واحد در نظر گرفت. برای اینکه در این کار موفق شوید؛ باید در وهله اول روی تبلیغات، سرمایه گذاری کنید. زمانی که تبلیغات صحیح و اصولی داشته باشید؛ نیمی از مسیر برندینگ را طی نموده اید.

قدم بعدی داشتن روابط عمومی خوب است. باید بتوانید با مخاطبانتان به خوبی ارتباط گرفته و آن ها را در جهت رفع نیازهایی که دارند، راهنمایی کنید. در فرایند برندسازی باید به پیشبرد فروش و بازاریابی، اهمیت زیادی بدهید. مواردی مثل بسته بندی و خدمات مشتری هم می تواند برند شما را در بین افراد به یک برند محبوب، تبدیل کند.

 چگونه می توان برندسازی کرد؟

 آشنایی با برندسازی اینترنتی  (Internet Branding)

اینترنت بستر مناسبی برای این کار است. به این صورت که می توان از بستر اینترنت در راستای برندسازی، بهره برداری کرد. بر خلاف تصور عموم افراد، برندسازی اینترنتی علم بهره برداری از موتورهای جستجو و شبکه‌ های اجتماعی نیست، چرا که این ها صرفاً نوعی ابزار هستند. در برندسازی اینترنتی یا آنلاین از وب سایت های اینترنتی به عنوان رسانه ‎و به منظور قراردادن برند در بازار آنلاین، استفاده می ‎شود.

در این راستا مواردی مثل طراحی و بهینه ‎سازی وب سایت، انتشار تصاویر و ویدیوها در شبکه های اجتماعی، تبلیغات گسترده در فضای مجازی و… همگی در رابطه با اهداف برندسازی آنلاین به کار گرفته می ‎شوند.

 تکنیک ‎های برندسازی آنلاین  (Online Brandig)  

۱. تبلیغات دائمی و خلاقانه:

اگر می خواهید در برند خود موفق باشید؛ چاره ای جز روی آوردن به تبلیغات ندارید. تبلیغات همانند پلی بین شما و مشتریان عمل می کند. سعی کنید در تبلیغات خود حتما مواردی که موجب متمایز شدن محصولات و خدماتتان می شود را ذکر کنید. در این صورت به راحتی می توانید مشتری را به سمت کالای خود، جذب کنید. مشتری باید این احساس را داشته باشد که با خرید محصول، به یک منفعت می رسد.

۲. ارائه خدمات به مشتری:

تصور نکنید که با فروش یک محصول کارتان تمام می شود. اگر قرار است سال ها در حرفه خود درآمد کسب کنید؛ باید بتوانید مشتری را نسبت به کیفیت محصولات یا خدمات خود، راضی نگه دارید. ارائه خدمات چه در مرحله قبل از فروش چه بعد از فروش یکی از ارکان برندسازی به ‌شمار می ‌رود. چنانچه بتوانید رضایت مشتری را جلب کنید؛ می توانید امیدوار باشید که افراد به صورت شفاهی کسب و کار شما را به دیگران، معرفی کنند.

مطالب مرتبط: عوامل کلیدی جذب نگاه مشتری در تابلو سازی

۳.  داشتن روابط عمومی قوی:

سعی کنید با مخاطبین خود در محیط آنلاین ارتباط مثبتی برقرارکنید. افراد با داشتن یک ارتباط صمیمانه با شما بسیار زودتر و سریع تر اعتماد کرده و با احتمال بیشتری در مراجعات بعدی هم به سراغتان، می آیند. سعی کنید به تعهداتی که به هنگام خرید محصول به مشتری می دهید، پایبند باشید و مشتریان خود را ناامید نکنید.

۴. فعال بودن در محیط اینترنت:

خوشبختانه ابزارهای ارتباط جمعی گسترده و در دسترس می باشند. داشتن یک وب سایت فعال و یا یک پیج کاری فعال در شبکه های اجتماعی می تواند شما را به هدف، نزدیک تر کند. سعی کنید همیشه مطالب سایت را به روز نگه دارید و مطالبی قرار دهید که نیاز روزانه کاربران باشد. همین که مشتری در هر جستجو به وب سایت شما برسد، مسیر برندینگ برایتان هموارتر خواهد شد.

۵. استفاده از فایل های ویدیویی: 

هرگز تاثیر زیاد ویدیو را در برندسازی دست کم نگیرید. افراد در سال های اخیر تمایل بیشتری به تماشای فایل های ویدیویی پیدا کرده اند. چرا که این گونه فیلم های کوتاه راهی سریع برای رسیدن به نیازهای آن هاست. ویدیویی که در وب سایت قرار می دهید می تواند درباره نحوه تولیدات خود و یا نحوه استفاده از محصولاتتان باشد.

هر چیزی که دیدن آن برای مشتری جذاب است، می توانید در فضای اینترنت قرار داده و از این طریق برند خود را به دیگران، معرفی کنید. آمارها نشان می دهد در هر دقیقه چیزی حدود ۱۰۰ ساعت ویدیو در جهان در حال آپلود شدن است و این یعنی بستری مناسب برای دیده شدن و حضور در ذهن مخاطبان برای یک برندسازی خوب.

 تکنیک های برندسازی

۶. استفاده از شبکه های اجتماعی:

شبکه های اجتماعی، بازوی مهم برندسازی و توسعه برند به شمار می روند. در این فضاها میلیاردها کاربر حضور فعال دارند که همه چیز را رصد می کنند. بنابراین منطقی است که از این فرصت ها در جهت رشد و برندسازی، استفاده کنید. برخی از مهم ترین شبکه های اجتماعی شامل توییتر، اینستاگرام و فیسبوک می شود.

 سفارش برندسازی دارید؟

مجموعه تبلیغاتی تابلو نامور مفتخر است در امر برند سازی، بازاریابی اینترنتی و بازاریابی مویرگی با خدمات نوین و بهرمندی از نیروی متخصص و باتجربه در خدمت کلیه شرکت ها و موسسات باشد. یکی از بهترین روش ها برای برندسازی استفاده از تابلو تبلیغاتی است. این تابلوها در ابعاد متفاوت و با متریال مختلف تابلوسازی قابل پیاده سازی هستند. بنابراین اگر در ابتدای مسیر برند شدن قرار دارید؛ می توانید در اولین قدم یک تابلوی منحصربه فرد و خلاقانه، سفارش دهید. تابلوی مذکور می تواند کار تبلیغات را به صورت شبانه روزی برای شما، انجام دهد. در واقع زمانی که برند یا نام تجاری شما به صورت دائمی در معرض دید افراد باشد، سریع تر می توانید این مسیر را طی کنید.

جهت دریافت مشاوره در زمینه برند سازی و ساخت تابلو های تبلیغاتی می توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: