۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

انتخاب بهترین رنگ برای تابلو مغازه

همانطور که می دانید رنگ ها قدرت بسیار زیادی در جذب مخاطب دارند و می توانند احساسات متفاوتی را به مخاطب، القا کنند. به همین دلیل است که تابلوسازان معمولاً در انتخاب رنگ برای تابلو وسواس زیادی به خرج می ‌دهند. شاید تصور کنید انتخاب رنگ برای تابلو تنها یک مبحث سلیقه ای است اما این طور نبوده و تحت تاثیر پارامترهای مختلفی می باشد. در این مقاله قصد داریم نحوه انتخاب بهترین رنگ برای تابلو مغازه را ذکر کنیم‌.

انتخاب بهترین رنگ برای تابلو مغازه

تابلو مغازه یک ابزار تبلیغاتی است که انتخاب رنگ آن با توجه به روانشناسی رنگ ها، انجام می شود. این موضوع که شغل و حرفه مورد نظر شما چیست و قصد دارید تابلوی سفارشی خود را با چه رنگی سر درب مغازه خود نصب کنید؛ موضوع بسیار با اهمیتی است. بسیاری از رنگ ها خود به خود می توانند نوع کسب و کار را مشخص کنند. بنابراین لازم است زمانی که قصد سفارش یک تابلوی تبلیغاتی مدرن و زیبا را دارید؛ به این موضوع هم توجه داشته باشید و برای انتخاب بهترین رنگ با طراحان و کارشناسان حرفه تابلوسازی، مشورت کنید.

عوامل موثر در انتخاب رنگ برای تابلو مغازه

جالب است بدانید موفقیت برندهای بسیاری که امروزه در سراسر جهان شناخته شده هستند؛ وابسته به لوگو و رنگ انتخابی آن هاست. به عنوان مثال اگر نام برند (پپسی) را بشنوید؛ اولین تصویری که به ذهن شما می آید قطعاً لوگوی پپسی و رنگ قرمز آن است. بنابراین از آنجایی که تصاویر بیشتر از نوشته ها در ذهن ماندگار می‌ شوند؛ انتخاب رنگ و لوگو می‌ تواند موضوع حساس و بااهمیتی باشد. عوامل تاثیرگذار در انتخاب رنگ تابلو برای مغازه عبارتند از:

تناسب با نوع فعالیت یا کسب و‌کار:

در دنیای رنگ ها نمی توان برای ساخت تابلو تنها به تعداد محدودی رنگ، اشاره کرد. زمانی که قصد دارید کار طراحی تابلو را انجام دهید؛ باید رنگی را انتخاب کنید که بیشترین تناسب را با محصول یا کالای ارائه شده شما، داشته باشد. به طور مثال بسیار بعید است که برای معرفی یک اسباب بازی فروشی از رنگ ‌های تیره مثل قهوه ‌ای و یا طوسی پررنگ، استفاده شود زیرا برای چنین مکانی می بایست از رنگ‌ های شاد و مهیج مثل آبی، قرمز، نارنجی و زرد، استفاده شود.

اگر دقت کرده باشید مغازه های قهوه فروشی دکوراسیونی به رنگ های دارک مثل قهوه ای و مشکی دارند که البته در نوع خود بسیار جالب توجه هستند. بنابراین در انتخاب رنگ تابلو مغازه آنچه که بسیار اهمیت دارد، توجه به نوع کسب و کار است.

عوامل موثر در انتخاب رنگ برای تابلو مغازه

استفاده از رنگ های مکمل:

در صورتی که با روانشناسی رنگ ها آشنا باشید و بدانید چه ترکیب رنگی برای تابلو مغازه استفاده کنید؛ انتخاب رنگ برای شما آسان تر می شود. البته نگران نباشید؛ طراحان تابلوساز می‌ توانند در این مورد به شما، کمک کنند. استفاده از رنگ های مکمل برای تابلو مغازه توصیه می شود. برای اینکه بدانید چه رنگهایی با همدیگر مکمل هستند می توانید به چرخه رنگ ها، رجوع کنید. در این چرخه رنگ هایی که روبروی یکدیگر قرار دارند به نوعی همدیگر را تکمیل می ‌کنند. بنابراین اگر قصد دارید یک تابلو چند رنگ داشته باشید؛ بهتر است این اصل را مورد توجه قرار داده و از رنگ های مکمل در کنار یکدیگر، استفاده کنید تا در نهایت یک هارمونی جذاب داشته باشید.

استفاده از تضاد رنگی:

همانقدر که رنگ های مکمل می ‌توانند جذابیت داشته باشند؛ استفاده از رنگ های متضاد هم می ‌توانند به نوبه خود، جالب توجه باشند. این کنتراست رنگی در تابلوهایی قابلیت اجرا و پیاده سازی دارد که از دو رنگ در طراحی آن، استفاده شده باشد. به عنوان مثال؛ تابلوهایی که زمینه کار آن ها یک رنگ تیره مثل مشکی باشد را می توان با استفاده از حروف برجسته به رنگ سفید، طراحی کرد. این تضاد رنگی تاثیر بیشتری در جلب توجه مشتری، خواهد داشت.

تعیین جامعه هدف:

اینکه مشتریان شما از کدام دسته هستند هم در تعیین رنگ تابلو، دخیل است. به عنوان مثال در صورتی که مخاطبان شما کودکان هستند؛ هرگز نباید از رنگ‌ های قهوه‌ ای و سرمه ای در طراحی تابلو، استفاده کنید زیرا جذابیتی برای کودکان نخواهد داشت. برعکس استفاده از رنگ‌ های شاد و مهیج در این زمینه، توصیه می‌ شود. اما در صورتی که مشتریان شما از قشر سالمند جامعه هستند؛ بهتر است در طراحی و رنگ آمیزی تابلو از رنگ هایی مثل سرمه ای، آبی پررنگ، نسکافه ای، قهوه ای و سبزه تیره، استفاده کنید‌.

ترکیب رنگ های پیشنهادی برای تابلو مغازه

اگرهمچنان برای انتخاب رنگ تابلو مغازه دچار شک و تردید هستید؛ ما به شما برخی از ترکیب های رنگی پرطرفدار را پیشنهاد می کنیم:

ترکیب رنگ سیاه و زرد

یکی از بهترین و هوشمندانه ترین ترکیب رنگ ها برای تابلو مغازه، ترکیب سیاه و زرد است. این دو رنگ اگرچه متضاد همدیگر هستند اما در جذب مخاطب تاثیر زیادی دارند. رنگ زرد نشانه گرمی و توجه بوده و رنگ سیاه نشانه درونگرا بودن و هوشمندی است که به خوبی مکمل یکدیگر می باشند. اگر دقت کرده باشید بسیاری از تابلوها در سطح شهر همچون تابلوهای مخصوص علائم راهنمایی و رانندگی، به همین رنگ هستند.

ترکیب رنگ های پیشنهادی برای تابلو مغازه

ترکیب رنگ قرمز و سبز

این ترکیب رنگ احساس سرزندگی و شادابی را به مخاطب، منتقل می ‌کند و معمولاً برای معرفی محصولات و مواد غذایی پیشنهاد می شود. این رنگ ها برای تبلیغ نوشیدنی هم بسیار مخاطب پسند و جذاب هستند.

ترکیب رنگ سفید و آبی

اگر به دنبال رنگ های آرامش بخش هستید؛ این ترکیب رنگ می تواند نیاز شما را پاسخگو باشد. رنگ آبی احساس آرامش را به بیننده منتقل می ‌کند و رنگ سفید هم به‌ عنوان یک رنگ خنثی به هیچ عنوان باعث آزار و تشویش، نخواهد شد. رنگ سفید قابلیت ترکیب شدن با هر رنگی را دارد. علاوه بر این؛ می توانید آن را با رنگ های خاکستری، سرمه ای و… ترکیب کنید.

همانطور که مشاهده کردید؛ انتخاب رنگ کار چالش برانگیزی در طراحی تابلوهای تبلیغاتی است. در صورتی که کار ساخت تابلو را به یک تابلوساز حرفه‌ ای بسپارید؛ قطعاً بهترین ترکیب رنگ را برای شما، انتخاب می‌ کند. ترکیب رنگی که برای تابلو انتخاب می ‌شود باید تحت تاثیر عوامل مختلفی باشد که در این مقاله به ذکر تعدادی از آن ها، پرداختیم. علاوه بر این؛ نورپردازی هم باید متناسب با رنگ بندی تابلو، انجام شود.

رنگ تابلو چه تاثیری در جذب مخاطب دارد؟

در مقالات پیشین در مورد این موضوع که تصاویر تبلیغاتی تا چه اندازه می‌ توانند در ذهن مخاطبان ماندگار شوند، مفصلاً صحبت کرده ایم اما در این مقاله هم اشاره ای به این موضوع خواهیم داشت. حافظه بصری یا دیداری بسیار قوی بوده و نسبت به حافظه شنیداری در ذهن ماندگاری بالاتری دارد. به این صورت اگر سعی کنید در هر طرح تبلیغاتی که مد نظر دارید از ترکیب رنگ زیبا و تصاویر خلاقانه برای جذب نگاه مخاطبان استفاده کنید، می ‌توانید امیدوار باشید که طرح شما با احتمال بالایی در ذهن رهگذران و مخاطبان، ماندگار شود.

به همین دلیل است که در سال ‌های اخیر تابلوسازان از طراحان و گرافیست‌ های زبده و خلاق برای طراحی تابلوهای تبلیغاتی خود، کمک می‌ گیرند. در حقیقت، طراحی اولین چیزی است که مخاطب به آن توجه می‌ کند. مخاطبان معمولاً برای دیدن یک طرح تبلیغاتی فرصت اندکی دارند و اگر طرح تبلیغاتی شما به گونه ‌ای باشد که بتواند در عرض چند ثانیه تاثیر خوبی روی ذهن مخاطب بگذارد، قطعاً تبلیغات موفقی خواهید داشت. شما می‌ توانید تاثیر این تبلیغات را از طریق بازخورد مثبتی که در روند فروش کالا و خدمات خود دارید، به وضوح مشاهده کنید.

به همین دلیل است که معمولاً انتخاب ترکیب رنگ برای طرح تابلوهای تبلیغاتی، موضوع مهمی به نظر می ‌رسد. البته برخی از افراد ترجیح می ‌دهند در این مورد کاملاً سلیقه‌ ای عمل کرده و همان ترکیب رنگ دلخواه خود را برای حروف برجسته و یا زمینه تابلو، اعمال کنند. اگر شما هم قصد دارید سلیقه ‌ای عمل کنید؛ این موضوع را مد نظر داشته باشید که طراحان و تابلوسازان معمولاً بر اساس تجربه کاری خود می‌ توانند حدس بزنند که کدام ترکیب رنگ تابلو برای چه کسب و کاری، مناسب‌ تر است و باعث می ‌شود مشتریان بیشتری جذب آن شوند.

بنابراین توصیه ما این است که علاوه بر اینکه سلیقه و نظر شخصی را مطرح می ‌کنید، به پیشنهادهای تابلوسازان هم فکر کنید. گاهی اوقات متوجه می ‌شویم که کسب و کار مربوطه نمایندگی یک برند خاص تجاری است و مسلماً باید رنگ سازمانی خاصی که برای آن برند استفاده می ‌شود، در زمینه تابلو حتما مشاهده شود. بنابراین همانطور که می‌ بینید، عوامل مختلفی در انتخاب ترکیب رنگ دخیل هستند.

ترکیب رنگ های پیشنهادی برای تابلو مغازه

 

رنگ ‌های پرطرفدار برای زمینه تابلو تبلیغاتی

هیچ الزامی برای انتخاب رنگ پس زمینه تابلوهای تبلیغاتی وجود ندارد. با این حال تابلوهای تبلیغاتی هم روز به روز متنوع ‌تر شده و از نظر رنگ بندی، جدیدتر می ‌شوند. به طوریکه امروزه اکثر افراد برای رنگ زیرساز یا پس زمینه تابلوهای تبلیغاتی، به سراغ طیف رنگی روشن و خنثی می ‌روند. رنگ ‌های خنثی این مزیت را دارند که به خوبی در کنار رنگ ‌های دیگر قرار گرفته و ترکیب زیبایی ایجاد کنند. بنابراین معمولاً افراد به هنگام انتخاب رنگ به سراغ رنگ‌ هایی مثل سفید، خاکستری، طوسی روشن یا تیره و مشکی می ‌روند.

هر کدام از رنگ ‌های ذکر شده در کنار حروف برجسته و یا نوشته‌ های روی تابلو، می ‌توانند جذابیت داشته باشند. در طراحی تابلوهای تبلیغاتی این موضوع را ذکر کنید که امروزه معمولاً طرح‌ های خلوت و ساده، ترند هستند. زیرا افراد به هنگام عبور و مرور تابلوهای بسیار شلوغ و بی‌نظم را مشاهده نمی‌ کنند.

به طور کلی تابلوهایی که پس زمینه ساده و با طیف رنگی خنثی دارند؛ بیشتر مورد توجه افراد مخصوصاً نسل جوان، واقع می ‌شوند. اگر تابلوساز در حیطه کاری خود فعال بوده و با موضوعات روز به خوبی آشنایی داشته باشد؛ می ‌تواند مخاطب را در جهت دریافت بازخورد بهتر از طرح تابلوی تبلیغاتی، یاری کند.

 

اهمیت استفاده از رنگ ‌های سازمانی

برخی از برندها هستند که با شنیدن نام آن ها سریعاً به یاد یک رنگ خاص می ‌افتیم. به عنوان مثال، زمانی که برند “کوکاکولا ” به گوشمان می‌ خورد، معمولاً رنگ قرمز را در ذهن تجسم می‌ کنیم. دیگر برندها نیز به همین ترتیب است. مثلا با شنیدن نام “ایرانسل” که یکی از اپراتورهای تلفن همراه در ایران است، به یاد رنگ زرد می‌ افتیم.

برندهای مشهور و شناخته شده در بین افراد معمولاً یک رنگ خاص را برای معرفی و تبلیغات خود، استفاده می ‌کنند. وجود یک رنگ متمایز باعث می ‌شود که برند مذکور بهتر در ذهن افراد، ماندگار شود. پس تا اینجا متوجه شدیم که رنگ‌ ها نه تنها در زیبایی ظاهری تاثیر دارند؛ بلکه می ‌توانند به یک برند هویت ببخشند و باعث شوند افراد حتی با شنیدن نام برند مورد نظر، رنگ سازمانی آن را به خاطر آورند.

معرفی برخی از پرطرفدارترین تابلوهای تبلیغاتی

جدا از انتخاب طرح و رنگ برای تابلوهای تبلیغاتی، قصد داریم در این قسمت به معرفی برخی از پرطرفدارترین تابلوها بپردازیم. در هر صورت، نوع تابلوی تبلیغاتی هم فارغ از هر طرح و رنگی، می ‌تواند روی جذب مخاطب تاثیرگذار باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم برخی از محبوب‌ ترین و پرطرفدارترین تابلوهای تبلیغاتی را معرفی کنیم:

تابلو کامپوزیت

کامپوزیت از آن متریال‌ هایی است که نه تنها در ساخت تابلو، بلکه در صنعت ساختمان سازی هم کاربردهای زیادی دارد. از این رو زمانی که از کامپوزیت به عنوان زیرساز تابلو تبلیغاتی استفاده می ‌کنید؛ می ‌توانید یک هماهنگی و هارمونی خاصی بین تابلو و نمای ساختمان، داشته باشید. این هارمونی جذاب می‌ تواند نگاه هر بیننده ‌ای را به خود، جذب کند.

تابلوهای کامپوزیت علاوه بر اینکه ظاهر بسیار مطلوبی دارند، از نظر هزینه هم جزء تابلوهای مقرون به صرفه محسوب می‌ شوند. بنابراین چنانچه به تازگی کسب و کاری راه اندازی کرده‌ اید و قصد ندارید هزینه بالایی برای تبلیغات آن بپردازید، سفارش تابلو کامپوزیت پیشنهاد می ‌گردد.

تابلو چلنیوم

چلنیوم به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارد؛ در سال های اخیر بین افراد بسیار محبوب واقع شده است. اگر نگاهی به آمار ساخت تابلوهای تبلیغاتی بیندازید، متوجه می ‌شوید که تا چه اندازه تابلو چلنیوم در بین افراد پرطرفدار هستند. این تابلوها به واسطه استقامت بسیار خوبی که در برابر شرایط جوی متفاوت دارند، جزء تابلوهای مقاوم با طول عمر بالا شناخته شده‌ اند. چلنیوم اولین بار از کشورهای خارجی وارد ایران شد و به سرعت توانست جایگاه خوبی در بین متریال های ساخت تابلو، به دست آورد.

تابلو ترمووود

اگر اولین بار است نام ترموود را می‌ شنوید، بهتر است توضیحاتی در مورد آن ارائه بدهیم. ترمووود نوعی چوب حرارت دیده است که مقاومت خوبی در برابر رطوبت و دیگر عوامل محیطی دارد. البته تابلوسازان برای اطمینان بیشتر استفاده از تابلوهای ترمووود را برای شهرهای ساحلی و با رطوبت بالا، پیشنهاد نمی ‌کنند اما حتی در چنین محیط‌ هایی هم ترمووود می‌ تواند مقاومت نسبتاً خوبی داشته باشد. خیلی افراد به دلیل حالت کلاسیک و زیبایی که این چوب به تابلوهای تبلیغاتی می ‌بخشد، ترجیح می ‌دهند تابلوهای ساخته شده با چوب ترمووود را سفارش بدهند.

تابلو استیل

تابلوهای استیل جزء تابلوهای بسیار مقاوم هستند و بعید است که در برابر نور آفتاب، بارش باران و… دچار آسیب و خرابی شوند. سال‌ هاست که افراد تابلوهای استیل را سفارش می‌ دهند و از مقاومت و کیفیت بالای آن، احساس رضایت دارند. پس چنانچه اولویت شما برای داشتن یک تابلوی تبلیغاتی استحکام و طول عمر بالا می ‌باشد، بهتر است به سراغ تابلوهای استیل بروید.

مزایای تابلوهای فلزی چیست؟

شما همچنین می‌ توانید متریال استیل را با دیگر متریال ‌ها ترکیب کرده و یک تابلوی خاص و بی‌نظیر، داشته باشید. به عنوان مثال، ترکیب چوب ترمووود و حروف برجسته استیل می ‌تواند یک نمای فوق العاده به تابلوی نصب شده سر درب فروشگاه و مغازه شما ببخشد.

انتخاب هر کدام از تابلوهای تبلیغاتی که در مورد آن ها توضیح دادیم، کاملاً سلیقه ‌ای می ‌باشد. البته به جز موارد ذکر شده، انواع دیگر تابلوها هم وجود دارد. شما مشتریان عزیز بر اساس بودجه و همچنین نوع کسب و کاری که دارید، می ‌توانید بهترین و مناسب ‌ترین تابلوی تبلیغاتی را انتخاب کنید. البته راهنمایی کارشناسان تابلوساز می ‌تواند در این زمینه بسیار کارساز باشد.

همانطور که مشاهده کردید؛ انتخاب رنگ کار چالش برانگیزی در طراحی تابلوهای تبلیغاتی است. در صورتی که کار ساخت تابلو را به یک تابلوساز حرفه‌ ای بسپارید؛ قطعاً بهترین ترکیب رنگ را برای شما، انتخاب می‌ کند. ترکیب رنگی که برای تابلو انتخاب می ‌شود باید تحت تاثیر عوامل مختلفی باشد که در این مقاله به ذکر تعدادی از آن ها، پرداختیم. علاوه بر این؛ نورپردازی هم باید متناسب با رنگ بندی تابلو، انجام شود.

پیشنهاد می کنیم برای سفارش تابلو تبلیغاتی حتما به یک تابلوسازی با تجربه و ماهر، رجوع کنید. تابلوسازی نامور سال‌ هاست در این زمینه فعالیت داشته و می‌ تواند بهترین ترکیب رنگ و نورپردازی را برای تابلوی مغازه، انتخاب کند. موضوع دیگری که اهمیت دارد استفاده از متریال باکیفیت در ساخت تابلوست. هرچقدر که طراحی و انتخاب رنگ تابلو هوشمندانه‌ انجام شود؛ اگر از متریال بی کیفیتی برای ساخت آن استفاده شود، به مرور در برابر شرایط جوی مثل تابش نور خورشید دچار رنگ پریدگی و آسیب می شود. در چنین حالتی دیگر تابلو زیبایی چندانی نخواهد داشت و مجبور به دوباره کاری می شوید. تابلوسازی نامور این اطمینان را به مشتری می دهد که برای ساخت تابلو مغازه از بهترین و باکیفیت ترین متریال موجود در بازار، استفاده کند. وجود گارانتی یا ضمانت برای تابلوهای ساخته شده، خود گواهی بر این ادعاست.

به منظور دریافت مشاوره و همچنین سفارش تابلوی تبلیغاتی؛ می توانید با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید. ‌

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: