۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تأثیر تابلو مغازه بر زیبایی شهر را از نو بخوانیم

تأثیر تابلو مغازه بر زیبایی شهر از جمله موضوعاتی است که اخیراً مورد توجه طراحان شهری قرار گرفته است. به مرور زمان، مسئولان شهری متوجه این نکته شدند که نوع تابلو مغازه تأثیر زیادی بر زیبایی شهر دارد. این موضوع در طراحی و ساخت تابلوها هم تأثیر گذاشت و صنعت تابلوسازی را دچار تحول کرد.

از آن پس در تابلو سازی، قبل از طراحی و ساخت تابلو مغازه، طراحان و سازندگان تابلو تبلیغاتی، ابتدا محیط پیرامون مغازه ها و سایر تابلوهایی که اطراف این مغازه نصب شده بودند را بررسی می کردند، سپس متناسب با محیط اطراف مغازه، تابلو ها را طراحی و نصب می کردند.

تاثیر تابلوسازی بر زیبایی شهر

شاید صاحبان کسب و کار در هنگام خرید تابلو فروشگاه ها، تابلو شرکت ها، تابلو مغازه یا هر نوع تابلو تبلیغاتی دیگر به تأثیری که تابلو آن ها را بر ظاهر شهر می گذارد توجه زیادی نکنند، اما حقیقت این است که وقتی هر کدام از این تابلوها کنار یکدیگر قرار می گیرند در نهایت، مجموعه ای از تابلو ها را کنار هم خواهیم داشت که اگر با هم تناسب نداشته باشند، زیبایی شهر را تحت تأثیر می گذارند.

تابلوهای نامتناسب، ایجاد هرج و مرج شهری

وقتی در سطح شهر به قدم بزنیم، در هر کوچه و خیابان ده ها تابلو مغازه و فروشگاه های مختلف را می بینیم. هر کدام از این تابلوها برای تبلیغات و فروش محصولات و کالاها بر سردر مغازه نصب می شود.

علاوه بر این مغازه های هم صنف همواره در حال رقابت با یکدیگرند و هر مغازه دار می کوشد تا با جذب مشتری بیشتر، سود بیشتری داشته باشد. اگرچه هر مغازه شیوه متفاوتی برای تبلیغات دارد، اما اکثر آن ها تابلو مغازه را مهمترین وسیله تبلیغات خود می دانند. همین موضوع هم باعث می شود تا هر مغازه دار بخواهد تابلو جذاب تری نصب کند.

تاثیر تابلوسازی بر زیبایی شهر

اما اگر هر مغازه، تابلویی به سلیقه خود بر سردر مغازه نصب کند و به طراحی تابلو مغازه های اطراف خود، توجه نکند، آن وقت چه اتفاقی خواهد افتاد؟ طبیعی است که در چنین شرایطی یک هرج و مرج بزرگ در سطح شهر به وجود می آید.

تابلوهایی که تناسبی باهم ندارند، وقتی در سطح شهر کنار هم قرار می گیرند یک بی نظمی عظیم در نمای شهر ایجاد می کنند، به طوری که این بی نظمی خیلی سریع جلب توجه کرده و چشم مردم را اذیت خواهد کرد.

تابلوها چگونه شهر را زیبا می کنند؟

همان طور که گفتیم تابلو تبلیغاتی و تابلو مغازه تأثیر زیادی بر زیبایی شهر دارد. اما برای به وجود آوردن این زیبایی باید راهکارهایی هم در نظر گرفت. بنابراین سوال این است، تابلوها چگونه باشند تا شهرها زیبا شوند؟

به تازگی شهرداری های مناطق مختلف برای اینکه در سطح شهر یک نظم بصری ایجاد شود و خیابان ها ظاهر مناسبی داشته باشد، راهکار بسیار خوبی را ارائه داده و آن را اجرا کرده اند. راهکار آنها این بوده که بر سر در تمام مغازه های یک خیابان تابلوهای یکسانی را نصب کرده اند.

یک مثال خوب در این مورد، تابلوهای خیابان انقلاب در شهر تهران است. تمام مغازه های این خیابان، تابلوهای یک شکل دارند که با یک رنگ و فونت مشخص اسم مغازه ها بر روی آن نوشته شده است. این کار تأثیر زیادی بر زیبایی این خیابان داشته و یک نظم کلی به سرتاسر خیابان بخشیده است.

برای زیبایی شهر چه تابلویی را انتخاب کنیم؟

در تابلو سازی برای طراحی تابلو مغازه و فروشگاه انتخاب ها، زیاد است. و یک مغازه دار همیشه سعی می کند  تابلویی را انتخاب کند که بیشترین تأثیر را بر ذهن مشتری بگذارد. به علاوه که هر چند وقت یک بار یک روش جدید در طراحی و ساخت تابلو تبلیغاتی به وجود می آید و در بازار مرسوم می شود.

تاثیر تابلوسازی بر زیبایی شهر

اما از آنجایی که توجه به زیبایی شهر هم، باید در انتخاب تابلو در نظر گرفته شود، پس باید هنگام انتخاب تابلو مغازه به این موضوع توجه کنیم که تابلو انتخابی ما باعث زیباتر شدن شهر می شود یا اینکه آثار مخرب بر نمای شهری دارد.

برای انتخاب یک تابلو مناسب ما برای شما چند پیشنهاد داریم که اگر به درستی هرکدام از این تابلوها را انتخاب کنید، به عنوان یک مغازه دار می توانید در نظمی که در نمای شهر به وجود می آید اثر مثبت بگذارید و در زیباتر شدن شهر خودتان سهیم باشید.

تابلو ترموود انتخاب همیشگی

تابلوهای ترموود را همه ی ما می شناسیم و بارها این تابلو را در خیابان های مختلف دیده ایم. پس می توان گفت که ترموود یک انتخاب اصلی برای تابلو مغازه است و در زیباسازی شهر تأثیر بسیار زیادی دارد. در خیابان هایی که شهرداری، مغازه داران موظف کرده تا از یک تابلو مشخص استفاده کنند، معمولاً از تابلوهای ترموود استفاده شده است.

ترموود ها با نمای چوبی زیبایی که دارند روح بخش فضای شهری هستند. به علاوه یکی از ویژگی های خوبی که این تابلوها دارند این است که اگر در یک خیابان از ابتدا تا انتهای آن تابلو ترموود نصب شود، به هیچ عنوان ظاهر یکنواختی ایجاد نمی کند. برعکس طرح چوبی که بر روی این تابلو نقش بسته، بسیار زیبا و جذاب خواهد بود.

تابلو ترموود و تابلو حروف برجسته

از انتخاب های مناسب برای تابلویی که شهر را زیبا کند تابلو ترموودی است که برای نوشته ها و لوگو مغازه با تابلو حروف برجسته ترکیب شود. ترکیب حروف برجسته با ترموود در خیابان هایی که قدمت بالایی دارند و مغازه های آن قدیمی هستند هم خیلی استفاده می شود.

در بیشتر خیابان هایی که مغازه دارن در صنف پوشاک فعالیت می کنند از ترکیب تابلو ترموود و تابلو حروف برجسته استفاده می کنند و می توان گفت این ترکیب برای تابلو مغازه پوشاک، انتخاب مناسبی است. همچنین رستوران ها و کافی شاپ ها هم برای زیباتر شدن مغازه و محل اطرافشان، از این تابلو استفاده می کنند.

تأثیر تابلو کامپوزیت بر زیبایی شهر

تابلو کامپوزیت هم از جمله تابلوهایی است که در شهر زیاد دیده می شوند. همان طور که می دانید از ویژگی های کامپوزیت، قابل شستشو بودن آن است. همین ویژگی باعث می شود تا گرد و غبار و آلودگی را به راحتی از روی این تابلوها زدود و از ایجاد یک نمای کثیف و آلوده جلوگیری کرد.

تاثیر تابلوسازی بر زیبایی شهر

اما تابلو کامپوزیت چگونه می تواند بر زیبایی شهر تأثیر بگذارد؟ اگر از این تابلو در فضای مناسب استفاده شود حتماً در زیبایی شهر مؤثر خواهد بود. یکی از این فضاها بانک ها هستند. تقریباً در تابلو تمام بانک ها، کامپوزیت استفاده می شود.

استفاده از تابلو کامپوزیت بر سردر بانک ها، باعث شده یه کار مرسوم است و همین موضوع باعث شده تا یک قالب مشخص برای طراحی تابلو بانک وجود داشته باشد که باعث ایجاد نظم بصری در نمای شهر شود.

تابلو کامپوزیت و تابلو چلنیوم

یکی دیگر از کارهایی که باعث می شود تا تابلو کامپوزیت در زیبایی شهر اثرگذار باشد ، ترکیب این تابلو با تابلو چلنیوم است. برای ایجاد نظم در نمای شهری، از این تابلو در سردر تابلو نمایندگی های فروش و تعمیر خودرو استفاده می شود.

نمایندگی ها معمولاً مغازه های بزرگی هستند که  به خوبی در شهر جلب توجه می کنند. استفاده از تابلو چلنیوم و تابلو کامپوزیت ظاهر خوبی به این گونه مغازه ها می دهد. همچنین در نمایشگاه های فروش اتومبیل هم از تابلو چلنیوم و تابلو کامپوزیت زیاد استفاده شده است.

در پاساژهای خرید هم شاهد استفاده از تابلو چلنیوم و تابلو کامپوزیت هستیم. ترکیب این دو تابلو برای تابلوهایی در ابعاد بزرگ نتیجه خوبی در زیباسازی فضای شهر داشته است.

تابلو لایت باکس و زیبایی شهر

در خصوص تابلو لایت باکس باید گفت، که این تابلوها آمدند تا به زیبایی مغازه ها و شهرها کمک کنند. نور موجود در این تابلو همواره با زیبایی خاصی همراه بوده است. لایت باکس به هر شکلی که مورد استفاده قرار بگیرد، در زیبای فضای اطرافش مؤثر است.

نصب تابلو مغازه لایت باکس بر سردر مغازه ها جذابیت بصری خاصی دارد. اما یک نکته را باید در نظر داشت، شاید اگر از لایت باکس برای تابلو سردر چندین مغازه کنار هم استفاده کرد خیلی خوشایند نباشد و اصطلاحاً به ذوق بزند. چرا که این تابلوها زمانی خیابان را زیباتر می کنند که در طول خیابان به تناسب پخش شده و دیده شوند.

لایت باکس های پرچمی هم در زیبایی فضای شهر خیلی اثر مثبت دارند. این تابلوها در خیابان، نمای خوبی ایجاد می کنند. علاوه بر آن لایت باکس هایی هم که به صورت فریم لس یا ایستاده در سطح خیابان، پارک یا اطراف اتوبان ها،  به عنوان تابلو تبلیغاتی نصب می شوند هم، فضای شهر را زیبا کرده اند.

نورِ تابلو و زیبایی شهر

در آخر نباید از این نکته گذشت که یکی از دلایل زیبا شدن شهر توسط تابلو مغازه و تابلو تبلیغاتی، وجود نور، در  آنها است. این موضوع در شب خیلی ملموس تر از روز است. شب ها که به خیابان برویم متوجه می شویم، تابلوهای نورانی که در فضاهای مختلف شهر نصب شده‌اند چقدر به زیباتر شدن شهر کمک کرده اند.

این تابلوهای نورانی نه تنها شهر را زیبا می کنند بلکه جوش و خروشی مردم در سطح شهر را هم در شب افزایش می دهند. اگر شب به خیابان رفته باشید حتماً این تأثیر نور تابلوها بر حرکت مردم را متوجه شده‌اید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: