۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلو حروف برجسته پلکسی گلس همانطور که از اسم آن مشخص است از جنس پلاستیک می باشد؛ به این صورت که حروف به صورت برجسته طراحی شده و جنس این حروف هم برای رویه کار و هم برای لبه ها از جنس پلکسی گلس می ‌باشد. معمولاً برای رویه کار از پلکسی گلس رنگی استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم نحوه طراحی و ساخت تابلو حروف برجسته پلکسی گلس را بررسی کنیم.

آشنایی با تابلو حروف برجسته پلکسی گلس

این تابلو از جنس پلاستیک شفاف و غیرشفاف ساخته می ‌شود که در گذشته با نام عامیانه و قدیمی نئون پلاستیک، شناخته می شد. مشخصه اصلی تابلوهای برجسته پلکسی گلس این است که در آن ‌ها فلزی استفاده نمی‌ شود و رویه و لبه های حروف از جنس پلکسی گلس هستند. در واقع تفاوت اصلی تابلوهای برجسته پلکسی گلس با تابلو برجسته چلنیوم در این است که لبه حروف در تابلو چلنیوم از جنس آلومینیوم ساخته می‌ شود؛ در صورتی که در تابلوهای برجسته پلکسی گلس این گونه نبوده و از همان جنس رویه برای ساخت لبه ها، استفاده می شود.
در ساخت تابلو حروف برجسته پلکسی گلس ظرافت خاصی به کار می رود. این گونه تابلوها در دو سبک اصلی با نام‌ های چفتی یا کنشکاف و لبه هندی، طراحی و تولید می ‌شوند.

تابلو حروف برجسته پلکسی گلس

طراحی و ساخت تابلو حروف برجسته پلکسی گلس

برای طراحی و ساخت حروف برجسته پلکسی گلس ابتدا طرح مورد نظر را در نرم افزار کورل (Corel) بر روی ورقه های پلکسی با استفاده از دستگاه های لیزری، برش می دهند. همچنین لبه های این حروف را به صورت نوارهایی در حدود هشت سانتی متر برش داده و به حروف، می چسبند. ویژگی تابلو با حروف برجسته پلکسی گلس این است که حروف برجسته قابلیت عبور نور از سطح رویه و لبه کار را دارد. حروف مورد نظر را می توان با فرمت های مختلفی، طراحی کرد. از این نظر مشتریان می ‌توانند با خیال راحت فرمت مورد نظر خود را برای درج حروف روی تابلو، سفارش دهند.
زمانی که حروف روی زمینه کار قرار می‌ گیرد؛ نوبت به نورپردازی و اتصال سیم هاست. برای نورپردازی تابلوهای پلکسی گلس از لامپ های اس ام دی (SMD) در داخل حروف، استفاده می‌ شود.
همانطور که اشاره کردیم؛ تابلوهای پلکسی گلس در واقع همان تابلوهای نئون پلاستیک قدیم هستند با این تفاوت که به دلیل بالا رفتن کیفیت متریال استفاده شده، دیگر در برابر نور آفتاب پوسیده نشده و‌دچار رنگ پریدگی نمی شوند. در واقع معایب تابلوی نئون پلاستیک در تابلوهای پلکسی گلس، برطرف شده است.

تابلوهای پلکسی

استفاده از تابلوهای پلکسی چه مزایایی دارد؟

تابلو تبلیغاتی از هر نمونه ‌ای که باشد؛ می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد. یکی از مزایای تابلوی تبلیغاتی که می ‌تواند به عنوان تابلو فروشگاهی یا مغازه استفاده شود؛ این است که به صورت شبانه روزی کسب و کار شما و یا فروشگاه تازه تاسیس شما را در معرض دید عموم قرار داده و به دیگران، معرفی می کند. این کار را می توانید تنها با یک بار هزینه برای سفارش ساخت تابلو به راحتی انجام دهید، در صورتی که اگر بخواهید از هر کدام از روش ‌های دیگر تبلیغات مثل رسانه ‌های ملی استفاده کنید؛ به ازای مدت زمان معینی تبلیغ شما را در معرض دید، قرار می دهند و اگر مدت زمان بیشتری را درخواست کنید؛ می بایست هزینه بیشتری برای آن، پرداخت کنید. حتی برای یک ثانیه نمایش بیشتر آگهی شما در تلویزیون هم باید هزینه پرداخت شود. این تنها یکی از مزایای تابلوهای تبلیغاتی است. حال اگر بخواهیم به طور ویژه به مزایای تابلوهای برجسته پلکسی گلس بپردازیم، موارد زیر را می توانیم ذکر کنیم.

مزایای تابلوهای پلکسی گلس

تنوع رنگی بالا:

یکی از مهمترین مزایایی که تابلوهای پلکسی گلس دارند؛ تنوع رنگی بالای آن هاست. به این صورت که شما می توانید بدون محدودیت هر رنگی که مد نظرتان است به تابلوسازی، سفارش دهید. به دلیل همین تنوع رنگی است که از این متریال در ساخت انواع تابلو مثل تابلو لایت باکس، استند، تابلو راهنما و…، استفاده می شود.

سبک بودن:

تابلوهای پلکسی گلس چون از جنس پلاستیک هستند؛ نسبت به تابلوهایی از جنس استیل و یا فلز بسیار سبک تر بوده و نصب آسان تری هم دارند. این تابلوها به دلیل داشتن وزن پایین، قابلیت جابجایی آسانی دارند. همین ویژگی باعث می ‌شود خیلی افراد تابلوهای پلکسی گلس را به دیگر تابلوها مثل چلنیوم، ترجیح دهند.

استحکام و طول عمر بالا:

این که تابلوی سفارشی شما بتواند سال های طولانی بدون آسیب در برابر شرایط جوی برای شما خدمات به دنبال داشته باشد، بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل است که همواره توصیه می ‌کنیم برای سفارش یک تابلوی مدرن و زیبا به یک تابلوسازی با تجربه رجوع کرده و متریالی که برای ساخت تابلوها استفاده می کنند، بررسی کنید.
یک تابلوی با کیفیت باید بتواند در برابر بارندگی و نور آفتاب استحکام داشته و دچار تغییرات نشود. البته تابلوهای نئون پلاستیک به دلیل متریالی که دارند دچار زنگ زدگی نمی شوند اما به علت آسیب پذیر بودن در برابر نور خورشید ممکن است به سرعت رنگ پریده شوند. چنین تابلویی دیگر نمای ظاهری زیبایی نداشته و نیاز به تعویض دارد. البته این مشکل در تابلوهای جدید پلکسی گلس برطرف شده است به طوری که اگر از متریال با کیفیتی در ساخت تابلوهای پلکسی گلس استفاده شود؛ این مشکل پیش نخواهد آمد.

تابلوسازی حروف برجسته

زیبایی:

همانطور که گفتیم یکی از مزایای تابلوهای پلکسی گلس داشتن تنوع رنگی بالاست. استفاده از طیف های رنگی شاد و زیبا می ‌تواند ظاهر فوق العاده ای ایجاد کند مخصوصاً برای فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی فست فودها و رستورانها بهتر است از رنگ‌های شاد استفاده شود. شهربازی ها از دیگر مکان هایی هستند که تابلوهای نصب شده در آنجا باید رنگهای شاد و جذاب برای کودکان داشته باشد.

مقرون به صرفه بودن:

همانطور که گفتیم یکی از مزایای تابلو تبلیغاتی، دائمی بودن آن است. به این منظور که شما تنها یک بار برای طراحی و ساخت آن هزینه می پردازید و تا سال ها از تاثیر تبلیغاتی آن، استفاده می کنید. بنابراین مقرون به صرفه بودن جزء مزایای تمامی تابلوهاست اما در این بین تابلوهای حروف برجسته پلکسی گلس نسبت به دیگر انواع تابلو باز هم از قیمت پایین تری برخوردار بوده و سفارش آن نسبت به سایر تابلوها، مقرون به صرفه تر می باشد.
هر کسب و کاری که داشته باشید برای سفارش تابلو تبلیغاتی باید به یک تابلو سازی معتبر و با تجربه، رجوع کنید. کارشناسان خبره با بررسی نوع کسب و کاری که دارید؛ تابلویی متناسب با حیطه کاری شما طراحی کرده و کاملاً مطابق با سلیقه و نظر شما آن را به مرحله تولید، می رسانند. یعنی در تمامی مراحل از طراحی تا تولید می توانید مشارکت داشته و تابلو را کاملاً سفارشی شده، تحویل بگیرید.
اگر به تازگی کسب و کاری را آغاز کرده اید و در شروع راه هستید و همچنین نمی خواهید هزینه زیادی بابت ساخت تابلو بپردازید؛ تابلو برجسته پلکسی گلس می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد. تابلو سازی نامور سال‌هاست در این زمینه فعالیت داشته و می تواند تابلوهای پلکسی گلس را با متریال باکیفیتی، تولید کند.
به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین سفارش تابلو تبلیغاتی؛ می توانید از طریق شماره های درج شده در وب سایت با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: