۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلوی مناسب سر در مراکز تجاری

نیاز به استفاده از تابلوهای راهنما در مراکز تجاری به شدت احساس می ‌شود. علاوه بر تابلوهایی که می ‌توان در طبقات یک مرکز تجاری مشاهده کرد، یک تابلوی اصلی هم سر در چنین مراکزی نصب شده و نشان دهنده هویت آن مکان و همچنین نام اصلی ساختمان، می باشد.

به دلیل تعدد مراکز تجاری؛ باید تابلویی نصب شود تا بتواند از نظر تبلیغاتی و یا رقابتی، متمایز از مراکز دیگر گردد. در این مقاله قصد داریم بهترین و مناسب ترین تابلویی که می توانید سر در یک مرکز تجاری نصب کنید، بررسی کنیم.

قطعا نکات کلیدی که در ادامه این مقاله آورده ایم، به شما کمک می کند بتوانید یک تابلوی مناسب برای ساختمان تازه تاسیس خود، انتخاب کنید. حتی می توانید با جایگزین کردن تابلوهای جدید، به مراکز تجاری رنگ و روی بهتری بدهید. در ادامه ویژگی های مهمی که برای تابلوهای مراکز تجاری اهمیت دارند، ذکر می شود.

چرا نصب تابلو برای هر مکانی اهمیت دارد؟

علم پزشکی ثابت کرده است که معمولاً انسان ها مفاهیم را به صورت تصویری و بصری، بهتر درک می کنند. به همین دلیل نیز از انواع تابلوهای تجاری و تبلیغاتی در سراسر دنیا بسیار استفاده می شود. از آنجایی که مراکز تجاری معمولاً برای خرید یا استقرار شرکت های تجاری تاسیس می شوند؛ اصولا لازم است یک تابلوی زیبا سر در چنین مکان هایی، نصب شود. بهترین تابلو برای مجتمع تجاری باید آنقدر از نظر گرافیکی زیبا و مدرن باشد که بتواند به راحتی در ذهن مخاطبان، ماندگار گردد.

اگر بخواهید یک ساختمان تجاری را منحصر به فرد جلوه دهید؛ باید روی طراحی تابلوی آن، تمرکز ویژه ای داشته باشید. پس اصل مهم و اصولی برای برنده شدن در عرصه رقابت، پرهیز از تکرار است. متاسفانه برخی از تابلوسازان بدون به کارگیری خلاقیت، تنها از تابلوهای ساخته شده تقلید کرده و یک طرح تکراری را برای اکثر مشتریان خود، در نظر می گیرند. این کار کاملا اشتباه است. هر کسب و کاری هویت مخصوص به خود را دارد و بنابراین باید کاملا منحصر به فرد و متمایز باشد.

اولین چیزی که افراد هنگام ورود به یک مرکز تجاری بزرگ مشاهده می کنند، نام آن است که توسط تابلوهای نصب شده سر در آن به مخاطب نشان داده می شود. بنابراین اهمیت دارد که روی طراحی چنین تابلویی، سرمایه گذاری گردد. در واقع طراحی مهمترین بخش برای چنین تابلوهایی می باشد که حتما باید توسط گرافیست های ماهر، انجام گردد.

یک گرافیست حرفه ای با در نظر گرفتن نوع مخاطب و همچنین نوع فعالیت کاری؛ سعی می کند بهترین ایده ها برای تابلوسازی را به کار گیرد. ممکن است در این راستا از تصاویر کوچک اما گویا، استفاده کند.

همچنین با در نظر گرفتن یک ترکیب رنگ زیبا، می تواند کار طراحی را تکمیل کند. ترکیب رنگ استفاده شده معمولا بر اساس سلیقه مشتری صورت می گیرد اما در خیلی از مواقع این طراح مجموعه است که می تواند پیشنهادهای بسیار خوبی در این رابطه، داشته باشد. پس به تابلوسازی که برای طراحی و ساخت تابلو مراجعه کرده اید، اعتماد کنید و اجازه دهید ایده ها و نظرات خود را نیز بیان کنند.

چرا نصب تابلو برای هر مکانی اهمیت دارد؟

ویژگی مهم تابلوهای نصب شده سر در مراکز تجاری

هر تابلویی برای هر نوع کسب و کاری که طراحی و ساخته می شود؛ باید کاملاً هماهنگ با همان حوزه باشد. به طور مثال، اگر قرار است برای یک خانه بازی تابلو تبلیغاتی طراحی گردد؛ باید حتما از رنگ های شاد و هیجان انگیز برای طراحی آن استفاده شود. اما مراکز تجاری مخاطبانی با گروه های سنی متفاوت دارد. بنابراین تابلویی که سر در آن نصب می شود، باید ویژگی های خاصی داشته باشد تا بتواند جامعه هدف خود را به خوبی، جذب کند.

به عنوان مثال یک باشگاه ورزشی باید تابلوی مهیجی داشته باشد. تابلویی که طراحی آن بیانگر حس سرزندگی، نشاط و شادابی باشد. چه بسا مراجعه کنندگانی که به دنبال یک باشگاه خوب برای ثبت نام می گردند، تنها به واسطه همین تابلوی نصب شده سر در آن، تصمیم بگیرند که به یک باشگاه مراجعه کنند یا خیر. در مورد مشاغل دیگر نیز، به همین منوال می باشد.

پس هرگز نمی توان بدون در نظر گرفتن زمینه فعالیت، تابلوی مناسب را طراحی و پیاده سازی کرد. به همین دلیل معمولا زمانی که مشتری برای سفارش تابلو تبلیغاتی اقدام می کند، تابلوساز طی جلسه ای، از مشتری سوالاتی می پرسد و به نوعی نیازسنجی مشتری را انجام می دهد. با این کار تابلوساز متوجه می شود که باید به سراغ چه نوع تابلویی و با چه طراحی برود.

برخی از ویژگی های مهم تابلو سر در مراکز تجاری عبارتند از:

ابعاد تابلو

حتما تا به حال نمونه ای از این تابلوها را سر در مراکز تجاری بزرگ، مشاهده کرده اید. معمولا چنین تابلوهایی در مرتفع ترین نقطه و برای دید همه جانبه، نصب می‌ شوند. هر چقدر تابلو در ارتفاعات بالاتری قرار بگیرد، از نظر ابعاد می بایست بزرگتر باشد. بنابراین بسیار بعید است که برای یک مرکز تجاری بزرگ، تابلویی با ابعاد کوچک سفارش داده شود. همواره با توجه به مکان تابلو باید مناسب ترین ابعاد تابلو را انتخاب کرد.

حتی در مواقعی که مشتری به دلایل مختلف مثل کاهش هزینه ها و… درخواست تابلویی با ابعاد کوچکتر داشته باشد، تابلوساز باید مشتری را مجاب کرده و برای وی توضیح بدهد که چرا به یک تابلو با اندازه های بزرگتر نیاز دارد. در واقع اگر تابلو ابعاد مناسبی نداشته باشد، بعید است که بتواند در زمینه جذب مشتری، موفق عمل کند.

معمولا صاحبان کسب و کار یک بار برای سفارش تابلو هزینه می پردازند. بنابراین بهتر است تابلویی سفارش دهند که حداقل چندین سال بدون هیچ مشکلی بتواند کار معرفی را برای آنان، انجام دهد.

البته تابلوسازان به این مسائل تسلط کامل دارند و می ‌توانند تناسب بین یک ساختمان و تابلوی آن را به خوبی، تعیین کنند. بنابراین اگر شما برای سفارش تابلوی تبلیغاتی خود به یک مرکز تابلوسازی معتبر مراجعه می کنید، هیچ نگرانی از این بابت نخواهید داشت.

طراحی و رنگ بندی

اگر بگوییم مهم ترین بخش مربوط به تولید تابلوهای سر در مراکز تجاری طراحی آن است، اغراق نکرده ایم‌. طراحی یک تابلو معمولاً با توجه به جامعه مخاطبینی که قرار است آن را مشاهده کنند، صورت می گیرد. اما یک مرکز تجاری تقریبا مخاطبینی از تمامی گروه های سنی دارد. پس بهتر است طراحی به نحوی انجام شود که هم برای افراد با سنین کمتر و هم برای افراد بزرگسال، مناسب باشد.

طراحی تابلو باید به شدت چشمگیر و جذاب باشد. امروزه رقابت شدیدی در بین مراکز تجاری وجود دارد و معمولاً یک تابلو با طراحی خلاقانه، زیبا و جذاب، می تواند یک برگ برنده محسوب شود.

در مورد طراحی تابلو در قسمت های قبل توضیحات کاملی ارائه داده ایم؛ اما باز هم تاکید می کنیم که حتما تابلوی انتخابی شما یک طراحی هوشمندانه و جذاب، داشته باشد. زیرا طراحی تابلو در نگاه اول می تواند تاثیر زیادی در جلب توجه مخاطب، داشته باشد.

نورپردازی

نورپردازی در تابلو، به ویژه تابلوهایی که در مراکز تجاری نصب می شوند، اهمیت زیادی دارد. چرا که این تابلو قرار است شب هنگام به خوبی در بین سیاهی آسمان بدرخشد و مرکز تجاری مورد نظر را معرفی کند. پس بهتر است که از یک نورپردازی خاص و زیبا برای این کار بهره بگیرید.

درست است که وجود نورپردازی می تواند هزینه های تمام شده برای ساخت تابلو را افزایش دهد اما پیشنهاد می کنیم برای جذابیت بیشتر تابلو به هنگام شب، حتما این هزینه اضافی را پرداخت کرده و از تابلوی نورانی نصب شده سر در مرکز تجاری تان، لذت ببرید. یک مرکز تجاری بیش از هر مغازه و فروشگاهی نیاز به تابلوی پرنور و زیبا دارد، چرا که مراکز تجاری معمولا تا اواخر شب باز هستند.

خیلی از مسافران در شهرهای توریستی ترجیح می دهند تنها به هنگام شب، به خرید بروند. حال تصور کنید در همان نگاه اول با مراکز تجاری که تابلوهای خاموشی دارند، مواجه شوند. شما اگر جای این افراد بودید چه می کردید؟

آیا مراکز تجاری با تابلوهای خاموش و سوت و کور را برای خرید انتخاب می کردید؟ قطعا پاسخ این سوال، منفی است. پس حتما باید روی نورپردازی تابلوهای تبلیغاتی، تمرکز داشته باشید. به همین خاطر است که اکثر فروشگاه ها از تابلو چشمک زن تبلیغاتی استفاده می کنند.

خوشبختانه امروزه نورپردازی تابلوهای تبلیغاتی مصرف انرژی بالایی ندارد. چرا که قطعات الکترونیکی جدیدی وارد بازار شده است که می تواند مصرف برق تابلو را تا حد زیادی پایین آورد. لامپ های اس ام دی و ال ای دی معمولا به این منظور استفاده می شوند و البته طول عمر بالایی هم دارند.

ویژگی مهم تابلوهای نصب شده سر در مراکز تجاری

حروف برجسته

استفاده از حروف برجسته برای تابلوهای نصب شده سر در مراکز تجاری، اختیاری می باشد. اما از آنجایی که حروف برجسته می توانند به دلیل حالت سه بعدی که دارند جذابیت خاصی ایجاد کنند؛ توصیه می شود این فاکتور را هم برای طراحی و ساخت تابلوهای خود، در نظر بگیرید. معمولا برای ساخت جدیدترین تابلوهای برجسته از متریال چلنیوم استفاده می کنند. این متریال دوام و کیفیت بالایی داشته و ظاهر زیبایی به تابلوهای تبلیغاتی، می بخشد.

البته می توان به صورت ترکیبی هم از این متریال، استفاده کرد. به طوری که پس زمینه تابلو از جنس دیگری مثل کامپوزیت، استیل و یا چوب بوده و حروف برجسته نصب شده روی آن از جنس چلنیوم باشند. این ترکیب و تلفیق متریال های مختلف باعث تولید انواع تابلو حروف برجسته مدرن شود که می توانند به نوبه خود، منحصر به فرد و خاص باشند.

متریال مرغوب

تابلویی که برای یک مرکز تجاری سفارش داده می ‌شود، قرار است سال ها چنین مکانی را به مخاطب معرفی کند. بنابراین منطقی است که از همان ابتدا به سراغ یک متریال مرغوب و باکیفیت بروید. اگر با انتخاب متریال های باکیفیت لازم است هزینه بیشتری بپردازید؛ این کار را انجام دهید. چرا که هزینه کردن برای تابلوهای تبلیغاتی به هیچ عنوان هزینه محسوب نشده و یک سرمایه گذاری مطمئن می باشد.

در گذشته متریال هایی مثل شیشه، چوب و پارچه برای ساخت تابلو استفاده می شدند اما امروزه با پیشرفت صنعت تابلوسازی هر روز شاهد ورود متریال های جدیدتری به این صنعت هستیم. به عنوان مثال؛ امروزه اکثر مشتریانی که درخواست ساخت تابلو را دارند، به دنبال متریال هایی مثل استیل، چلنیوم، کامپوزیت و… می باشند. چرا که به خوبی می دانند مخاطب امروزی طرفدار مدرنیته است. پس برای اینکه بتوانند مخاطب را جذب کنند، باید از مواد اولیه به روز در ساخت تابلوها، بهره بگیرند.

تابلوی شما اگر با مواد اولیه بی کیفیتی تهیه شده باشد؛ قطعاً مدت کوتاهی پس از نصب دچار مشکل شده و شما را مجبور به تعویض با پرداخت هزینه مازاد، خواهد کرد. پس بهتر است به سراغ بهترین و باکیفیت ترین متریال موجود در بازار بروید. در این شرایط طول عمر انواع تابلو، بیشتر خواهد شد.

پیام های تبلیغاتی

انتخاب متن مناسب تابلو تبلیغاتی اهمیت زیادی دارد. در سال های اخیر فضای تابلوها به هیچ عنوان با عبارات و جملات زیاد، اشغال نمی شوند. چرا که اکثر افراد به این مسئله پی برده اند که “زیبایی در سادگی نهفته است”. بنابراین سعی نکنید تمامی اجناس و محصولات خود را با استفاده از تابلو به مشتری، معرفی کنید. همین که یک برند و یا نام تجاری خوب داشته باشید، کافی است.

سعی کنید نام تجاری را در کنار یک لوگو، به مخاطبان نمایش دهید. از آنجاییکه لوگو یک تصویر کوچک است، بهتر در ذهن مخاطب، ماندگار می شود. همچنین برندها نیز به خاطر کوتاه بودن، در ذهن افراد می مانند. اگر تمایل دارید از پیام های تبلیغاتی استفاده کنید، بهتر است عبارات کوتاه و خلاصه ای را روی تابلو، درج کنید. در کنار این موارد، درج شماره تماس یا آدرس شعبه های دیگر هم لازم است.

فونت نوشته ها

فونت نوشته های روی یک تابلو باید به نحوی باشد که از فواصل دور و جایی که ممکن است رهگذران در رفت و آمد باشند، به خوبی قابل خواندن باشد. البته که هر چقدر ابعاد تابلو بزرگتر باشد؛ فونت نوشته های تابلو درشت تر است. اما در هر صورت فونت باید با دیگر اجزای تابلو هماهنگی داشته باشد. چیزی که اهمیت دارد این است که نوشته های روی تابلو یا همان برند و نام تجاری، خوانایی کافی را داشته باشد.

ویژگی های مهم تابلو سر در مراکز تجاری

موقعیت نصب تابلو

اهمیت مکان مناسب نصب تابلو موضوعی غیر قابل انکار است. همانطور که گفتیم؛ برای مراکز تجاری بزرگ معمولاً تابلو در مرتفع ترین قسمت نصب می شود. اما در برخی موارد علاوه بر تابلوی اصلی یک تابلوی کوچکتر هم در قسمت درب ورودی مجتمع تجاری، نصب می گردد. موقعیت نصب تابلو باید به گونه ای باشد که از تمامی جهت ها دید کافی داشته باشد.

به عنوان مثال، باید به این موضوع دقت کنید که شاخه های درختان مانع دید تابلو برای مخاطب نشوند.

خوشبختانه کارشناسان تابلو نامور قبل از نصب تابلو، موقعیت نصب را به خوبی تحلیل کرده و بهترین نقطه را برای این کار، انتخاب می کنند. اگر تابلو دید واضح و خوبی برای مخاطبان نداشته باشد، عملا ارزش بالایی نخواهد داشت.

چرا که اصلا کسی متوجه وجود این تابلو و کسب و کار شما نمی شود. در چنین شرایطی هر چقدر هم محصول باکیفیتی برای فروش داشته باشید، باز هم نمی توانید به سود قابل توجهی دست یابید.

نکته دیگری که برای تابلوهای مراکز تجاری اهمیت دارد، خوانایی است. تابلوی مذکور باید به راحتی توسط مخاطبان خوانده شود. بنابراین استفاده از فونت های پیچیده اصلا توصیه نمی شود. علاوه بر این، طرح روی تابلو باید در عین حال که جذاب می‌ باشد؛ کاملاً ساده به نظر برسد. استفاده از جملات طولانی و شلوغ کردن بیش از اندازه تابلو، تنها باعث سردرگمی مخاطب شده و از جنبه تبلیغات، تاثیر خوبی نخواهد داشت.

سفارش تابلوی تبلیغاتی

در این مقاله با ویژگی های یک تابلوی مناسب برای مراکز تجاری، آشنا شدید. برای دیگر مکان ها مثل دفاتر کار، شرکت ها، مغازه ها، فروشگاه ها و… هم می ‌توانید درخواست سفارش تابلو تبلیغاتی داشته باشید. تابلوسازی نامور سال هاست در این زمینه مشغول به فعالیت بوده و تجربه و دانش کافی را در این زمینه دارد.

شما می توانید با خیال راحت کار طراحی و ساخت تابلوهای خود را به این مرکز تابلوسازی بسپارید. انواع تابلو لایت باکس تبلیغاتی و تابلوهای ترمووود و همچنین استند تبلیغاتی با بهترین متریال در این تابلوسازی، طراحی و ساخته می شود.

خوشبختانه تمامی تابلوهای ساخته شده توسط تابلو نامور ضمانت نامه معتبر هم دارد. وجود ضمانت نامه به این معناست که اولا در تهیه تابلوها از باکیفیت ترین متریال موجود استفاده شده و ثانیاً اگر مشکل احتمالی برای تابلو ایجاد شود، کارشناسان تابلوسازی در اسرع وقت، آسیب یا خرابی ایجاد شده را برطرف خواهند کرد. همچنین علت رنگ پریدگی تابلو تبلیغاتی هر چیزی که باشد، تابلوساز موظف است این مشکل را برطرف کند.

اگر قصد سفارش تابلو لایت باکس یا هر تابلوی تبلیغاتی دیگر را دارید؛ می توانید هر نوع تابلویی که مد نظرتان است به تابلوسازی نامور، سفارش دهید. خوشبختانه این تابلوسازی کاملا متناسب با بودجه مشتری، کار طراحی و تولید تابلو را انجام می دهد. بنابراین اگر در ابتدای مسیر هستید و نمی خواهید هزینه بالایی برای این کار بپردازید، پیشنهاد می کنیم به سراغ تابلوهای مقرون به صرفه همچون تابلو کامپوزیت و یا تابلو پلکسی بروید.

این نکته را هم ذکر کنیم که ارزان بودن این تابلوها هرگز چیزی از ارزش آن ها کم نمی کند. چرا که این نوع تابلوها هم به نوبه خوب جذابیت زیادی داشته و در جذب مشتری، موفق عمل می کنند. همانطور که در متن مقاله اشاره کردیم، آنچه که اهمیت بالاتری برای ساخت یک تابلو دارد، قسمت طراحی است.

شما به عنوان مشتری می توانید روی تمامی مراحل طراحی و ساخت تابلو نظارت داشته باشید و هر جا که احساس کردید نیاز است مواردی تغییر کنند، این موضوع را با تابلوساز در میان بگذارید.

شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه انتخاب بهترین تابلو تبلیغاتی؛ با کارشناسان و مشاوران تابلوساز در تابلوسازی نامور، صحبت کنید. شماره تماس های موجود در وب سایت، راه ارتباطی شما و کارشناسان می باشد. علاوه بر این، شما می توانید از مزایای سفارش آنلاین تابلو هم برخوردار شوید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: