۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلوی نمای ساختمان، جدید و مهم

تابلوی نمای ساختمان، یکی از تابلوهایی است که سال ها  بر روی نمای اکثر ساختمان ها نصب می شد، اما اخیراً توجه زیادی به آن می شود به طوری که وجود این تابلو در نما ساختمان تأثیر زیادی بر قیمت بنا و خرید و فروش خواهد داشت.

نصب تابلو در نمای ساختمان به شکل های مختلفی اجرا می شود. اما چگونگی نصب آن است که اهمیت زیادی دارد، زیرا اگر تابلو در جای نامناسبی نصب نشود، می تواند اثر زیان باری در ظاهر یک بنا داشته باشد. بنابراین قبل از انتخاب و خرید تابلوی ساختمان باید حتماً فضای مناسبی برای آن در نظر گرفت.

انواع تابلوهای ساختمانی

چند نوع تابلو وجود دارد که  بر نمای ساختمان نصب می شود. دسته اول تابلوهایی هستند که در آن نام ساختمان به شکل های گوناگونی طراحی شده و بر قسمت ورودی و یا بر روی نما نصب می شود. این تابلوها هم در ساختمان های تجاری و هم در ساختمان های مسکونی کاربرد داشته و نصب می شوند.

دسته دیگر تابلو سازی برای نمای ساختمان، تابلوهای تبلیغاتی هستند که در ساختمان های تجاری و اداری  نصب می‌ گردند. طراحی و ساخت تابلو تبلیغاتی نما ساختمان در ابعاد کوچکتری انجام می شود، زیرا فضای کمی برای نصب تابلو وجود دارد.

تابلو نما ساختمان

اهمیت تابلو در نمای ساختمان

در خرید و فروش ساختمان های تجاری و مسکونی، موارد زیادی وجود دارد که در قیمت و نقل و انتقالات سریع، موثر است. نصب تابلو در نمای ساختمان یکی از موارد مهم در این زمینه می باشد. نمایش یک تابلو زیبا می تواند توجه هر بیننده ای را به خود جلب کند.

همچنین باعث اعتبار بخشی به یک آپارتمان خواهد شد. معمولاً در هر منطقه یکی از دلایلی که باعث می شود تا یک ساختمان مطرح شده و بین مردم شناخته شود، نما و تابلو آن است. این موضوع هم برای ساختمان های تجاری و اداری و هم برای ساختمان های مسکونی صدق می کند.

تابلوسازی تابلوهای ساختمانی و آپارتمانی

سفارش تابلو برای نمای ساختمان، در حال حاضر به یک فعالیت تخصصی در صنعت تابلو سازی تبدیل شده است. چرا که طراحی تابلو نمای ساختمان، متناسب با کاربری و فعالیت آن انجام خواهد شد. همچنین نصب کردن یا نکردن تابلو تبلیغاتی در ساختمان های اداری و تجاری نیز، در این امر تأثیرگذار است.

بر خلاف دیگر تابلوهایی که در مغازه ها و فروشگاه ها نصب می شود، هدف از ساخت و نصب یک تابلو بر روی بدنه یک بنا، به منظور زیباتر شدن ظاهر آن انجام می شود. در اصل می توان گفت که این کار برای جذب مشتری انجام نمی شود، بلکه به فروش بهتر ساختمان، کمک خواهد کرد.

رابطه بین مصالح نما و نوع تابلو

انتخاب تابلو نمای ساختمان، با مصالحی که در نما به کار رفته، باید با یکدیگر مرتبط باشند. به همین دلیل بعد از اینکه نما به طور کامل اجرا شد، باید تابلو را سفارش داده و نصب کنید. هر نوع مصالح ساختمانی ویژگی های متفاوتی دارند و همین طور ظاهر آنها نیز در این انتخاب مؤثر می باشد.

هیچ وقت نمی توانید قبل از اجرای نمای ساختمانی به تابلوسازی، طرح مد نظر خود را سفارش دهید چرا که بعد از نصب هیچ تناسبی بین نما و تابلو ایجاد نمی شود. برای آنکه در این بخش به موفقیت برسید باید ابتدا نصب نمای ساختمانی به اتمام برسد و بعد تابلوسازان متناسب با شرایط موجود، طراحی و ساخت تابلو را شروع کنند.

تابلو نما ساختمان

تأثیر مصالح بر انتخاب تابلو

انتخاب تابلو نمای ساختمان کاملاً تحت تأثیر متریال به کار رفته در نما می باشد. یکی از نکات مهم این است که رنگ نما با رنگ تابلو کاملاً با هم همخوانی داشته باشند، تا بعد از نصب ناهماهنگی در رنگ هر کدام از این عناصر به وجود نیاید. امروزه عمدتاً از سنگ، آجر، ترموود و کامپوزیت برای پوشش ظاهر یک بنا استفاده می شود.

علاوه بر آن نما، با هر کدام از مصالح ساختمانی که اجرا شود، تأثیر متفاوتی بر مشتری و خریدار و یا مستأجر می گذارد. معمولاً نمای سنگ و یا ترموود از نظر مردم جذاب تر و شیک تر هستند. پس تابلو برای نمای ساختمان هم باید با این متریال ها سازگاری داشته باشد.

تابلو سنگ نمای ساختمان

از آنجایی که از انواع سنگ در نمای ساختمان به وفور استفاده می شود، یکی از تابلوهای جذاب در پروژه ساختمانی در حال اجرا، تابلو سنگی است. در واقع در اینجا می توان از سنگ به عنوان زمینه کار استفاده کرد و بر روی آن نام ساختمان را به صورت چلنیوم و یا حروف برجسته طراحی کرده و نصب کرد.

انجام این عمل یک هماهنگی بی نظیر بین نما و تابلو به وجود می آورد. البه در این مرحله باید در انتخاب رنگ و طرح ورق های پلکسی و… دقت شود، تا با طرح و رنگ و بافت سنگ ساختمانی، متناسب باشد. با این کار یک تابلو جذاب و زیبا خواهید داشت.

نکات مهم نصب تابلو در نمای ساختمان

نصب تابلو در نمای ساختمان باید هوشمندانه و دقیق انجام شود. این کار یک ریسک بزرگ برای طراح نمای ساختمانی است. چرا که باید مکان قرارگیری تابلو را به گونه ای طراحی کند، تا علاوه بر اینکه زیبایی و اصالت بنا را حفظ می شود، به عنوان یک شی اضافی و غیر مرتبط در بدنه ساختمان دیده نشود.

همچنین تابلو باید در قسمتی نصب گردد که به خوبی برای بیننده قابل رویت باشد. الزامی برای نصب تا در قسمت ورودی ساختمان وجود ندارد، چرا که گاهی اوقات،  قرار دادن تابلو ساختمان در نماهای دیگر، تأثیر و نتیجه بهتری خواهد داشت.

بررسی طراحی تابلو نمای ساختمان

طراحی در حوزه نمای بنا، ساده اما مهم است. در واقع مهم ترین کار یک طراح تابلوسازی، طراحی حروفی است که نام ساختمان را نمایش دهد. چگونگی طراحی حروف و چیدمان آن کنار هم در فضایی که در اختیار دارید به تخصص و تجربه تابلوساز ربط دارد.

تابلوی نما ساختمان

در طراحی تابلو سازی این قسمت، هم از حروف فارسی و هم از حروف انگلیسی استفاده می شود. با این وجود چگونگی طراحی هر دو این حروف مهم است. البته باید گفت که در این حوزه، نمی توان از طرح های آرتیستی و پیچیده استفاده کرد. بلکه باید با توجه به نمای ساختمان، مصالح و رنگ آن یک تابلو خوانا و در عین حال زیبا و شیک ساخت.

تابلو چلنیوم برای نمای ساختمان

تابلو چلنیوم در نمای خیلی از بناها دیده می شود. ویژگی های چلنیوم باعث شده تا از این تابلو هم برای ساختمان های مسکونی و هم تجاری و اداری استفاده شود. اما عملکرد بهتری در بناهای اداری دارد. یکی از دلایل پرکاربرد بودن این تابلو، قابلیت ساخت در ابعاد بزرگ است.

قبلاً به نورپردازی در تابلو چلنیوم بهای کمتری داده می شد، اما در حال حاضر یکی از خواسته های اصلی مشتریان، نصب یک تابلو چلنیوم نورانی در نمای بنا است. نور، برای دیده بهتر در شب تعبیه می شود. همچنین در نورپردازی شب یک ساختمان، نور تابلو چلینوم باعث می شود تا ساختمان در شب، زیباتر دیده شود.

تابلو چلینوم در مراکز تجاری

ساختمان هایی که کاربری مسکونی ندارند، به شکل ساختمان های اداری، مراکز خرید، مرکز تجارت و … در قسمت های مختلف شهر به خصوص در مرکز آن ساخته می شوند. نصب تابلو در نمای ساختمان برای این گونه بناها ضروری بوده و باید حتماً انجام شود.

تابلو چلنیوم از مناسب ترین انتخاب ها برای ساختمان های اداری است. نصب تابلو چلنیوم در ابعاد بزرگ بر روی بدنه یک ساختمان تجاری بلند مرتبه، باعث می شود تا از دورترین فاصله نیز این بنا برای مردم قابل تشخیص باشد.

کارایی تابلو ترموود در ساختمان

ترموود اغلب به عنوان یک مصالح برای نما ساختمان شناخته می شود، و همان طور که گفته شد، تأثیر خوبی در جذب مشتری و زیبایی بنا دارد. در دیگر تابلوهای تجاری و تبلیغاتی، تابلو ترموود به عنوان زمینه برای نصب دیگر تابلوها، مورد استفاده قرار می گیرد. در تابلو ساختمانی هم نقش زمینه را بر عهده دارد.

اما تفاوت تابلو ترموود نمای ساختمانی با دیگر تابلوها در این است که در این قسمت، تابلو ترموود بخشی از نمای ساختمان به حساب می آید که نام بنا، بر روی آن نصب می شود. با انجام این کار دیگر تابلو، یک شی اضافی و نامرتبط نخواهد بود و بخشی جدانشدنی ساختمان به شمار می رود.

تابلو کامپوزیت نمای ساختمان

کامپوزیت نیز مانند ترموود یک متریال برای پوشش دهی بدنه ساختمان است. عمدتاً از کامپوزیت برای فضاهای اداری استفاده می شود. همچنین نمای مراکز خرید و مراکز تجاری نیز با کامپوزیت پوشش داده می شود. از این رو این تابلو، بیشتر در بخش تجارت و اداره ها به چشم می خورد.

تابلوی نمای ساختمان

البته در بعضی اوقات در ابتدای ورودی ساختمان نیز می توان تابلو کامپوزیت را نصب کرد، به طوری که در قسمت های بالایی نما قرار نگیرد. معمولاً هنگامی که تابلو کامپوزیت را برای زمینه انتخاب می کنیم، حروف به صورت چلنیوم طراحی می شوند.

نصب تابلو حروف برجسته در نمای ساختمانی

بی شک یکی از زیباترین تابلوها برای نما، تابلو حروف برجسته است. یکی از ویژگی های خوبی که این تابلو دارد این است که، با اکثر مصالح نما تناسب خوبی ایجاد می کند و یک تابلو منعطف برای هر نوع کاربری می باشد. سبک بودن ورق های به کار رفته در ساخت تابلو، نیز از دیگر مزیت های آن برای نصب در ارتفاعات بالاتر است.

استفاده از ورق های طلایی تابلو زیبایی می سازد. البته حروف برجسته جز تابلوهایی است که حتی در داخل ساختمان نیز از آن استفاده می شود. یکی از نکاتی که باعث شده تا این تابلو در نمای ساختمان قرار گیرد، امکان نصب پ بر روی بدنه های شیشه ای است.

برخی از ساختمان ها نمای کرتین وال و شیشه ای دارند. اگر برای این نما نیاز به تابلو داشته باشید، حروف برجسته انتخاب مناسبی خواهد بود.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: