۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

معمولا برای اینکه مکان های متفاوت از همدیگر متمایز شده و به راحتی قابل شناسایی باشند؛ از تابلو برای معرفی آن ها، استفاده می ‌شود. یکی از مکان هایی که صد درصد به یک تابلو برای اطلاع رسانی نیاز دارد، درمانگاه است. نه تنها درمانگاه؛ بلکه تمامی مراکز درمانی، بیمارستان ها، مطب پزشکان و… حتماً باید سردرب خود یک تابلوی خوانا و مناسب، داشته باشند‌. اما تابلوی مناسب درمانگاه چه ویژگی هایی دارد و چطور باید طراحی و ساخته شود؟! در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال، پاسخ دهیم.

چرا برای هر مکانی به تابلو نیاز داریم؟

تصور کنید در شهری زندگی می کنید که تمامی ساختمان ها و مراکز اداری و تجاری بدون هیچ گونه نام و نشانی هستند. مسلما پیدا کردن مکان های مختلف و مسیریابی در چنین شهری، بسیار سخت می باشد. همچنین ممکن است خیلی افراد از دیگر شهرها برای دریافت خدمات به چنین شهری وارد شوند. در چنین شرایطی وجود تابلوها باعث می شود این افراد بتوانند به سرعت مکان مورد نظر خود را پیدا کنند. درمانگاه ها و مراکز درمانی یکی از مهمترین مکان‌هایی هستند که حتماً برای شناخته شدن به تابلو سردرب، نیاز دارند. معمولاً برای بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی اندازه تابلو از قاعده خاصی پیروی می کند. این موارد جزء ویژگی‌ های تابلوی مناسب درمانگاه و بیمارستان می باشد که به اختصار در مورد هر کدام، توضیح خواهیم داد.

چرا برای هر مکانی به تابلو نیاز داریم؟

ویژگی تابلو برای درمانگاه

به طور کلی مطب‌ ها و مراکز درمانی می ‌توانند حداکثر سه تابلو در بیرون از ساختمان داشته باشند. این تابلوها هم می ‌توانند روی نمای ساختمان نصب شده و هم روی پایه های عمودی و در ورودی های ساختمان، قرار گیرند. البته مطب ها و درمانگاه هایی که در کوچه ها و خیابان ‌های فرعی قرار دارند؛ می توانند یک تابلو راهنما در خیابان اصلی هم داشته باشند تا افراد بتوانند راحت ‌تر و سریع ‌تر درمانگاه یا مطب مورد نظرشان را پیدا کنند. برای این که بهترین و مناسب ترین تابلو برای درمانگاه را سفارش دهید، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

اندازه تابلو

معمولاً تابلوهای مربوط به مطب، دفاتر کار، درمانگاه ها و سایر مراکز درمانی ابعادی به اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتی متر، دارند. البته اگر ورودی ساختمان شرایط خاصی داشته باشد، می ‌توان تابلویی با ابعاد بزرگ تر هم نصب کرد‌.

رنگ تابلو

تمامی تابلوهایی که برای درمانگاه ها و مراکز درمانی استفاده می ‌شوند، زمینه ای به رنگ سفید دارند. البته در سایر حرفه های مربوط به پزشکی تابلوهایی با زمینه زرد رنگ هم مشاهده می ‌شود.

ویژگی تابلو برای درمانگاه

طرح تابلو

به طور کلی تابلوهایی که مختص مراکز و ارگان های دولتی هستند، باید از استانداردهای تعیین شده پیروی کرده و طرح و الگوی مشخصی داشته باشند. بنابراین استفاده از هر گونه شکل، طرح یا زمینه دلخواه در تابلوی مربوط به مطب پزشکان، درمانگاه ها، بیمارستان ها و… ممنوع است. در صورتی که تابلوی طراحی شده به صورت دو طرفه باشد، می بایست هر دو سمت آن طرح یکسانی داشته باشد.

معمولاً موارد خاصی روی تابلوی مربوط به درمانگاه ها، درج می‌ گردد. این موارد شامل عناوین اصلی و آرم سازمان نظام پزشکی و… می باشد. البته برای تابلوها مواردی مثل شماره تلفن و ساعات و ایام پذیرش بیماران و همچنین شماره پروانه تاسیس درمانگاه هم درج می شود.

تابلوهای مورد نیاز برای یک درمانگاه

معمولا برای شناسایی درمانگاه یک تابلوی اصلی سر درب ورودی درمانگاه، نصب می ‌گردد. علاوه بر این، ‌می توان از تابلوهای عمودی در راهروهای اولیه به منظور هدایت بیماران، استفاده کرد. تابلوی راهنما که به صورت تابلوی استیل کوچک است را می توان سر درب اتاق ها، نصب کرد. تابلوهای راهنما اگرچه ابعاد کوچکی دارند اما می‌ توانند در زمینه هدایت مراجعه کنندگان درمانگاه، بسیار مفید واقع شوند.

معمولا برای مراکز درمانی صدور مجوز نصب تابلو باید توسط سازمان نظام پزشکی همان منطقه، صورت گیرد. تابلوسازان با توجه به استانداردهایی که برای چنین مراکزی در نظر گرفته شده است، تابلوی درخواستی مورد نظر را طراحی و پیاده سازی می کنند.

موضوع مهم دیگری که در ارتباط با تابلوهای مربوط به درمانگاه ها و مراکز درمانی وجود دارد این است که تابلو باید از تمامی جهت ها و به آسانی، قابل مشاهده باشد. به این صورت که علاوه بر در معرض دید بودن؛ می ‌بایست حروف درج شده روی آن هم خوانایی لازم را داشته باشند. همچنین اگر قرار است درمانگاه به صورت شبانه روزی باشد؛ می بایست از تابلوهایی با نورپردازی استفاده شود تا مخاطبان بتوانند در تاریکی شب، به آسانی درمانگاه و یا بیمارستان مورد نظر خود را پیدا کنند.

تابلوهای مورد نیاز برای یک درمانگاه

مناسب ترین تابلو برای درمانگاه و بیمارستان

همانطور که در قسمت های قبل توضیح دادیم؛ تابلوی مناسب برای درمانگاه و بیمارستان باید مطابق با الگوی خاصی، ساخته شود. برای ساخت چنین تابلویی می توان از متریال های مختلفی، استفاده کرد. متریال هایی مثل کامپوزیت و پلکسی گلاس به دلیل داشتن تنوع رنگی و همچنین مقاومت بالا می توانند گزینه های مناسبی برای انتخاب تابلو درمانگاه باشند.

تابلوهای راهنما که درون بیمارستان ها و درمانگاه ها به منظور معرفی بخش های مختلف نصب می‌ گردد؛ معمولاً از جنس استیل بوده و از طراحی با فرمت یکسان برای تمامی آن ها، استفاده می شود. تابلوهای استیل این امکان را دارند که حتی در مکان ‌هایی که نور کافی وجود ندارد، درخشندگی خود را داشته باشند. به همین دلیل است که این تابلوها بدون وجود نورپردازی هم قابلیت خوانایی را دارند و در فضاهای داخلی و به منظور معرفی قسمت های مختلف یک درمانگاه یا بیمارستان؛ از آن ها به عنوان تابلوهای راهنما، استفاده می شود.

مناسب ترین تابلو برای درمانگاه و بیمارستان

سفارش تابلو

تابلوهای مربوط به درمانگاه ‌ها معمولاً جنبه تبلیغاتی نداشته و تنها به منظور معرفی استفاده می شوند. در هر صورت هدف از نصب تابلو سر درب یک مرکز درمانی هر چیزی که باشد؛ می بایست برای طراحی و ساخت آن به سراغ یک تابلوسازی معتبر بروید. تابلوسازی نامور با سابقه درخشانی که در زمینه طراحی و ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی دارد، می تواند بهترین و مناسب ترین تابلو برای درمانگاه و بیمارستان را طراحی کرده و به مرحله اجرا ببرد.

از آنجایی که معمولاً درمانگاه ها و مراکز درمانی مکان های ثابتی هستند و به سرعت نیاز به تعویض تابلو ندارند؛ بهتر است از تابلوساز بخواهید برای طراحی و ساخت تابلو از متریال مقاوم و باکیفیتی، استفاده کند. چرا که این تابلو قرار است سال ها در یک مکان ثابت و در برابر عوامل محیطی مختلف مثل گرد و غبار، بارش باران و تابش نور خورشید، قرار گیرد. تابلو باید به گونه ‌ای باشد که در مدت زمان کوتاه دچار آسیب، رنگ پریدگی و زنگ زدگی، نشود.

خوشبختانه تابلوسازی نامور به همراه تحویل تابلو به مشتری؛ ضمانت نامه معتبر هم به وی، ارائه می ‌کند. وجود گارانتی و ضمانت نامه به این معناست که تابلوساز در ساخت تابلو از مواد اولیه باکیفیت و مرغوبی استفاده کرده است. علاوه بر این، خدمات پس از فروش این تابلوسازی نگرانی ‌های مشتریان را برطرف کرده است. به گونه ‌ای که اگر پس از نصب تابلو تا مدت زمان مشخصی تابلو دچار آسیب و خرابی شود؛ تابلوسازان موظف هستند در اسرع وقت نسبت به رفع خرابی ایجاد شده، اقدام کنند.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب تابلو؛ می توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: