۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

در صنعت تبلیغات و بازاریابی روش های مختلفی وجود دارد تا بتوان درآمد حاصل از فروش کالا و خدمات را چندین برابر کرد. یکی از موثرترین و مهمترین روش های تبلیغات؛ استفاده از تابلو می باشد. تابلوها جدای از اینکه می توانند یک کسب و کار را به خوبی معرفی کنند؛ جنبه زیبایی و دکوراتیو هم دارند. به گونه ‌ای که امروزه اکثر افراد با هدف جلب نگاه مشتری اقدام به نصب تابلوها می ‌کنند. نورپردازی های خیره کننده به هنگام شب باعث می شود مشتری در نگاه اول جذب فروشگاه یا مغازه شود. صنعت ساخت تابلو امروزه پیشرفت چشمگیری داشته است. به طوری که هر روز شاهد تولد نمونه های جدیدی از آن ها، هستیم. تابلو تبلیغاتی با باکس و حروف فلزی از جدیدترین تابلوهای تبلیغاتی است که در ادامه این مقاله قصد داریم بیشتر با آن، آشنا شویم.

آشنایی با تابلوهای تبلیغاتی

اگرچه تابلوها بیشتر رسالت پیام‌ رسانی را برعهده دارند؛ اما با اهداف متفاوتی، استفاده می شوند. این ابزارهای تبلیغاتی را با هر متریالی مثل کامپوزیت، پلکسی گلاس، چوب، آهن و… می توان ساخت. البته برخی از تابلوها با تلفیق تابلوهای دیگر ایجاد می ‌شوند و به نوبه خود می ‌توانند بسیار نوآورانه و خلاقانه، باشند.

از تابلوهای تبلیغاتی در مکان های تجاری و اداری، فروشگاه ها، مغازه ها، دفاتر کار، شرکت ها، سازمان های دولتی و غیر دولتی و… می توان استفاده کرد. تابلوها کاربردهای زیادی دارند که تنها منوط به معرفی کالا و خدمات، نمی باشند. به عنوان مثال؛ زمانی که به مجتمع تجاری بزرگی مراجعه می ‌کنید؛ اگر تابلوهای راهنما وجود نداشته باشند، پیدا کردن یک مغازه خاص در طبقات مختلف این مجتمع برای شما، دشوار خواهد بود. بنابراین وجود تابلوهای راهنما در مجتمع های مسکونی و اداری هم از دیگر کاربردهای مهم تابلوها، هستند.

آشنایی با تابلوهای تبلیغاتی

تابلو فلزی چیست؟

همانطور که گفتیم تابلوها با متریال های مختلف قابل پیاده سازی هستند. عنوان تابلو فلزی در واقع برگرفته از متریال به کار رفته برای ساخت حروف برجسته آن، می باشد. تابلوهای فلزی هم با متریال استیل و هم با آهن، قابل پیاده سازی هستند. متریال فلز به صورت ورق هایی با ضخامت های مختلف وجود دارد و بسته به قطر قلم در ساخت حروف، به کار می رود. به طور مثال برای ساخت حروف با قطر قلم پایین به ورق های نازک تر فلزی، نیاز است.

برای ساخت تابلو حروف فلزی، پس از اینکه طرح مورد نظر توسط مشتری تایید شد؛ به مرحله برش می‌ رود. برش حروف در گذشته با استفاده از دستگاه های جوش و یا به صورت دستی انجام می ‌شد که مستلزم صرف زمان نسبتا طولانی بود اما امروزه به لطف وجود دستگاه های برش لیزری و برش فایبر؛ این کار به آسانی و با دقت بالا و همچنین در زمان بسیار کوتاهی، انجام می شود.

پس از آن نوبت به برش لبه حروف می ‌رسد که این کار را هم می توان توسط دستگاه های برش، انجام داد. لبه های برش خورده در نهایت در کناره های طرح اصلی قرار گرفته و با استفاده از دستگاه جوش و قلع دستی، فیکس می گردد.

تابلو فلزی چیست؟

آشنایی با تابلوهای لایت باکس

لایت باکس ها دقیقا شبیه به جعبه ‌های نور، عمل می کنند. به این صورت که در فضایی که نور بسیار زیادی وجود ندارد، نصب می گردند. یک تابلوی لایت باکس هم می ‌تواند به صورت آویز و هم به شکل دیواری، نصب شود. همچنین می ‌تواند به صورت یک طرفه و دوطرفه، باشد. حتما تا به حال نمونه‌ ای از تابلوهای لایت باکس را در اطراف خود، دیده اید. مجتمع های تجاری، متروها و… مکان ‌هایی هستند که بیشتر از لایت ‌باکس ها، استفاده می کنند.

جلب توجه نگاه مشتری یکی از مزایای مهم لایت ‌باکس های تبلیغاتی است. به همین دلیل می توان با تلفیق این تابلو و دیگر متریال ها؛ انواع جدیدتری از تابلوهای لایت باکس را ایجاد کرد. یکی از این تابلوهای نوآورانه از تلفیق دو تابلوی لایت باکس و تابلو فلزی با عنوان تابلو باکس فلزی، ساخته می شود.

فرآیند طراحی و ساخت تابلو باکس فلزی

تابلو باکس فلزی همان طور که از اسم آن مشخص است؛ ترکیبی از تابلو لایت باکس و تابلوهای فلزی می باشد. این تابلو را می‌ توان با استفاده از دو متریال پلکسی گلاس و فلز، ساخت. برای نورپردازی تابلو باکس فلزی از اس ام دی بلوکی، استفاده می ‌شود. این لامپ ها مصرف انرژی پایینی داشته و مقرون به صرفه هستند. پلکسی گلاس متریالی است که از سال های گذشته تا به امروز در تابلوسازی، کاربرد داشته و در رنگ‌ های متفاوتی در بازار، وجود دارد. توصیه می کنیم برای اینکه یک تابلوی باکیفیت و با ثبات رنگ داشته باشید؛ از پلکسی های مرغوب با برندهای معتبر، استفاده کنید. اگر قرار است تابلو باکس فلزی در محیط خارجی نصب شود؛ لازم است از اس ام دی بلوکی ضد آب برای آن، استفاده شود.

تابلو فلزی چیست؟

قیمت تابلو باکس فلزی

قیمت یک تابلو با توجه به نوع تابلو ساخته شده، محاسبه می ‌شود. بنابراین می ‌توان یک قیمت واحد برای انواع تابلوها، ذکر کرد. به عنوان مثال قیمت تابلو حروف فلزی با توجه به متراژ حروف برجسته و بر اساس متر محیط یا متر دور، محاسبه می گردد. البته این به آن معنا نیست که دو نوع تابلو با متراژهای یکسان حروف؛ قیمت یکسانی داشته باشند. عوامل دیگری مثل متریال استفاده شده در ساخت تابلو، جنس متریال، تعداد لامپ های استفاده شده و… همگی در قیمت نهایی یک تابلو، اثرگذار هستند.

مزیت استفاده از باکس های فلزی

یکی از مهم ترین ویژگی ها و مزایای تابلو باکس فلزی، امکان تغییر متن و یا تصاویر داخل باکس است. به این صورت که اگر پس از مدتی که از نصب تابلو گذشت احساس کردید نیاز به متن تبلیغاتی جدیدی دارید و یا قصد دارید لوگو یا نام تجاری خود را به آن اضافه کنید؛ می توانید با باز کردن قاب دور باکس این کار را به راحتی، انجام دهید. این موضوع می تواند هزینه های مربوط به طراحی و ساخت یک تابلوی جدید را برای شما، کاهش دهد. از این نظر لایت ‌باکس ها می توانند مقرون به صرفه باشند.

مزیت استفاده از باکس های فلزی

سفارش تابلوهای تبلیغاتی

اگر قصد دارید برای کسب و کار خود یک تابلوی تبلیغاتی داشته باشید؛ بهتر است در وهله اول نوع آن را مشخص کنید. تابلوها انواع مختلفی دارند و بسته به اینکه چه نوع متریالی برای آن ها به کار می ‌رود، قیمت ‌های متفاوتی هم خواهند داشت. می توانید یک تابلوی ساده بدون نورپردازی داشته باشید و یا یک تابلو با نورپردازی خاص و خیره کننده.

مسلماً کیفیت متریال استفاده شده در ساخت تابلو اهمیت زیادی دارد؛ چرا که شما را از هزینه های مربوط به دوباره کاری، باز می دارد. یک تابلوی تبلیغاتی باکیفیت و مرغوب، باید بتواند سال ها بدون مشکل در شرایط جوی متفاوت، دوام داشته باشد. برخی از تابلوسازان با هدف کاهش هزینه های مربوط به طراحی و ساخت تابلو؛ اقدام به استفاده از متریال بی کیفیت می کنند. این موضوع اگرچه می ‌تواند در وهله اول جذاب به نظر برسد؛ اما قطعاً در دراز مدت تاثیر ناخوشایند خود را روی تابلو، می گذارد.

چنانچه تابلو از متریال بی کیفیت و نامرغوبی تهیه شده باشد؛ در مدت زمان کوتاهی دچار رنگ پریدگی و یا زنگ زدگی، می ‌شود. خاموشی برخی از قسمت‌ های تابلو و یا سوختن لامپ های تعبیه شده در تابلو؛ از دیگر مشکلاتی است که نباید در مدت زمان کوتاهی، رخ دهد.
وجود ضمانت نامه و گارانتی معتبر همراه با نصب تابلو می تواند خیال مشترک را از بابت استفاده از متریال باکیفیت برای ساخت تابلو، راحت کند.
تابلوسازی نامور سال هاست در زمینه ساخت انواع تابلوی تبلیغاتی فعالیت داشته و همراه با تمامی تابلوهای ساخته شده؛ ضمانت نامه معتبر هم ارائه می ‌کند. به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلو؛ می توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: