۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

برش لیزری چیست؟

صنعت تابلوسازی همانند سایر مشاغل و صنایع به تکنولوژی روی خوش نشان داده و مرتبا در حال پیشرفت می باشد. اکثر تابلوسازان به واسطه نیاز به برش های لیزری برای ساخت تابلو؛ از دستگاه های اتوماتیک برش لیزری، استفاده می کنند. استفاده از دستگاه برش لیزری این امکان را فراهم می کند که طراحی و ساخت تابلو با دقت بالایی، انجام شود. در این مقاله قصد داریم به موضوع تابلو سازی با لیزر و نحوه انجام این کار، بپردازیم.

برش لیزری چیست؟

برش لیزری توسط دستگاه های مخصوصی انجام می شود که با استفاده از آن می توان انواع متریال‌ مثل فلز، شیشه، چوب، سنگ و استیل را برش داد. برشی که با استفاده از دستگاه لیزر انجام شود؛ از دقت و سرعت بالایی برخوردار است و همین موضوع سبب می شود صاحبان کارگاه های تولیدی ترغیب به استفاده از این دستگاه شوند.

در قدیم برش متریال های مختلف نوعی مهارت دست به حساب می آمد که برای انجام این کار مدت زمان نسبتا طولانی هم صرف می شد اما امروزه با استفاده از این دستگاه ها، برش در مدت زمان بسیار کوتاهی بدون هیچ گونه ایراد به طور دقیق، انجام می ‌شود.

تابلو سازی با لیزر

دستگاه های برش لیزری به تابلوسازی ها هم راه یافته اند چرا که تجربه نشان داده است استفاده از این دستگاه های دقیق؛ عملیات برش متریال های مختلف را به آسانی و در مدت زمان کمتری، انجام می دهد. این موضوع حتی برای مشتریان عجولی که منتظر تحویل گرفتن هر چه زودتر تابلوی سفارشی خود هستند هم یک امتیاز مثبت تلقی می شود.

در صنعت تابلو سازی ابتدا طرح مورد نظر مطابق سلیقه مشتری توسط نرم افزارهایی مثل اتوکد و یا کورل طراحی می شود اما پیاده سازی این طرح ها به یک برش دقیق نیاز دارد که این کار توسط دستگاه برش لیزری به صورت اتوماتیک، انجام می شود. با استفاده از برش لیزری می توان ورقه های پی وی سی (PVC) و یا پلکسی را مطابق با همان طرح ایجاد شده و با دقت بالا، برش داد.

ساخت حروف برجسته یکی از مهمترین مراحل در طراحی و ساخت تابلو چلنیوم می باشد. حتی اگر بهترین طرح ممکن را هم برای یک تابلو داشته باشید اما نتوانید حروف و اشکال آن را به صورت دقیق برش دهید؛ به سرعت مشتریان خود را از دست خواهید داد زیرا مشتری امروزی بسیار دقیق و حساس بوده و از تابلوساز انتظار تحویل یک کار بی نقص و با کیفیت را دارد.

تابلو سازی با لیزر

انجام برش در صنعت تابلو سازی تنها مربوط به تابلو چلنیوم نمی ‌باشد. تابلوهایی با متریال های دیگر مثل تابلو کامپوزیت، تابلو ترمووود، تابلو نئون پلاستیک و.. هم برای طراحی و پیاده سازی نیاز به برش لیزری دارند.

دستگاه برش لیزری از اشعه لیزر برای برش، استفاده می‌ کند. این دستگاه می بایست قدرتمند باشد و توانایی برش هر متریالی که در صنعت تابلوسازی استفاده می شود را داشته باشد. نحوه انجام کار دستگاه برش لیزری به این صورت است که طرح ترسیم شده با استفاده از نرم افزار را در بخش پردازش دستگاه، پردازش می کند و سپس آن را با استفاده از گاز CO2، برش می دهد.

مزیتی که استفاده از دستگاه برش لیزری در طراحی و ساخت تابلو دارد این است که لبه های حروف را به صورت کاملاً صاف و بدون هیچ موجی، برش می دهد. کاری که در گذشته با دست انجام می ‌شد و مسلماً با خطاهای زیادی همراه بود. علاوه بر احتمال بالای بروز خطا؛ مدت زمان زیادی هم طول می کشید تا یک فرد با مهارت دست خود بتواند حروف را برش دهد.

کاربرد تابلو سازی با لیزر

تابلوهایی که با استفاده از برش لیزری طراحی و ساخته می شوند؛ معمولاً برای نصب در سر در مغازه ها، استفاده می شوند. معمولاً در ساخت این گونه تابلوها از قطعات پلکسی استفاده می شود. علاوه بر مغازه ها و فروشگاه ها، این گونه تابلوها برای ادارات و نمایشگاه ها هم بسیار پرکاربرد هستند. به طور کلی کاربرد تابلوهای تهیه شده با استفاده از لیزر شامل موارد زیر می شود:

کاربرد تابلو سازی با لیزر

تابلو راهنما

حتما شما هم تا به حال به محض ورود به یک مجتمع اداری و یا پزشکی در بدو ورود با تابلوهایی مواجه شده اید که شما را برای رفتن به مکان مورد نظرتان، راهنمایی می کنند. این تابلوها با استفاده از ورق های فلزی ساخته شده و حروف آن ها هم با استفاده از لیزر بر روی پس زمینه کار، حکاکی می ‌شود. به این گونه تابلوها، “تابلو راهنما” گفته می ‌شود که یکی از پرکاربردترین تابلوها در مجتمع های بزرگ، می باشد.

تابلو ترموود

در برخی مواقع از دستگاه برش لیزری برای برش چوب ترموود، استفاده می شود. این چوب ظاهر بسیار زیبایی داشته و و معمولاً به عنوان زمینه تابلو، استفاده می شود. تابلوهای ساخته شده با استفاده از چوب ترموود اخیراً طرفداران زیادی پیدا کرده است.

تابلو کامپوزیت

کامپوزیت یک متریال پرکاربرد در صنعت تابلوسازی است که همانند چوب ترموود معمولاً برای زمینه کار، استفاده می شود. برش کامپوزیت توسط دستگاه های لیزری و به سلیقه مشتری، انجام می شود.

تابلو چلنیوم

هرچقدر از محبوبیت تابلوهای چلنیوم بگوییم، کم گفته ایم. این تابلوها با داشتن حروف برجسته و نورپردازی خاص خود، مورد استقبال افراد زیادی واقع شده اند. تابلو چلنیوم خود انواع مختلفی دارد که عبارتند از چلنیوم ستاره ‌ای، چلنیوم دوبل، چلنیوم فول کالر و… . تابلوهای چلنیوم به دلیل ظاهر درخشانی که دارند؛ بیشتر توسط مشتریان سفارش داده می شوند. با وجود دستگاه برش لیزری و دستگاه سی ان سی (CNC) می توانید طرح های مختلفی را روی تابلوی چلنیوم، پیاده سازی کرد.

تابلو استیل

اگر به دنبال یک تابلو براق و زیبا می گردید که بتواند در طول مدت زمان طولانی زیبایی خود را حفظ کند؛ تابلو استیل بهترین انتخاب است. دستگاه برش لیزری این امکان را فراهم کرده است که بتوان این متریال مقاوم را به راحتی برش داده و به شکل دلخواه، درآورد. کاری که به وسیله دست تقریباً امکان ناپذیر است.

ویژگی های برش لیزری چیست؟

تابلویی که با دستگاه برش لیزری ساخته شود؛ کمترین میزان خطا را دارد‌. تابلویی که بدون خطا باشد در سطح بالایی قرار گرفته و انتظار و نیاز مشتری را به طور کامل، برطرف می کند. علاوه بر این، انجام سوراخ کاری هایی که مرتبط با نصب ال ای دی (LED) در جهت ایجاد نورپردازی می باشد؛ با استفاده از برش های لیزری به طور دقیق و با کیفیت، انجام می‌ گیرد.

لبه های تیز و برنده با استفاده از برش لیزری با نهایت دقت، انجام می ‌شود. این کاری است که انجام آن با دست بسیار زمان بر و مشکل است.

ویژگی های برش لیزری چیست؟

دستگاه های لیزری در انواع مختلفی مثل گازی، شیمیایی، رادیو اکتیو، جامد و فیبری هستند که در صنعت تابلو سازی با لیزر معمولاً از دو نوع جامد و گازی، استفاده می‌ شود. البته هر کدام از این دستگاه ها هم خود در انواع مختلفی، عرضه می شوند.

مصارف استفاده از برش لیزری و مزایای آن

به طور کلی هر طرحی که به دستگاه لیزر بدهید، می ‌توانید برش داده آن را تحویل بگیرید. محصول برش داده شده کاملاً مطابق خواسته مشتری می ‌باشد. چرا که در برش لیزری آنچه که اهمیت دارد، دقت بالای دستگاه است. به همین دلیل جدای از تابلوهای تبلیغاتی، خیلی افراد برای سفارش باکس‌ های پلکسی و… ترجیح می‌ دهند اشکال و یا لوگوی مورد نظر خود را از طریق دستگاه ‌های برش لیزری، ایجاد کنند.

برش لیزری تنها مختص ساخت تابلوهای تبلیغاتی نمی ‌باشد. در صنایع مختلف و به ویژه در صنعت صنایع دستی شاهد برش‌ های لیزری روی چوب و سایر متریال ‌ها هستیم. به طور کلی برش لیزری مزایای زیادی دارد که می‌ توانیم به مهم ‌ترین آن ها، اشاره کنیم:

دقت بسیار زیاد

هیچ فردی نمی‌ تواند با ادعای بدون خطا بودن، کاری را آغاز کند. در هر صورت خطای انسانی در همه کارها وجود دارد و نمی ‌توان از آن، چشم پوشی کرد. اگر بخواهیم برش ‌ها به دقت تمام انجام شوند، ناگزیر باید به دستگاه ‌های مکانیکی پناه ببریم. اگرچه این موضوع در سال های اخیر باعث تعدیل نیروی کار شده است اما به واسطه دقت بالایی که دستگاه ‌ها دارند؛ اکثر کارفرماها ترجیح می‌ دهند به جای انجام برش به صورت دستی، از دستگاه‌ های لیزری بهره بگیرند.

در این صورت می ‌توان با خیال آسوده و بدون نگرانی از بروز خطا، کار برش هر متریالی را انجام داد. خطا برای دستگاه ‌های برش لیزری تنها در صورتی وجود دارد که دستگاه دچار اشکال شده و یا در قسمت برنامه‌ ریزی آن اختلالاتی پیش آمده باشد که البته می ‌توان چنین مشکلاتی را به سرعت، برطرف کرد.

سرعت بالا

معمولا سفارش دهندگان تابلوهای تبلیغاتی زمانی که به کارگاه‌ ها مراجعه می ‌کنند، درخواست تحویل تابلو در کوتاه ‌ترین زمان ممکن را دارند. این موضوع اگرچه در خیلی از مواقع شدنی است، اما به عوامل مهمی هم بستگی دارد.

اگر یک کارگاه تابلوسازی تجهیزات به روزی در اختیار نداشته باشد و هنوز هم از شیوه ‌های سنتی برای برش و چسباندن حروف استفاده کند، هرگز نمی ‌تواند به قول خود برای تحویل زود هنگام تابلو، پایبند باشد. چرا که نیروی انسانی یک نیروی خستگی پذیر است و هر چقدر تلاش کند نمی ‌تواند زمان زیادی از شبانه روز را مشغول به فعالیت باشد. نیروی انسانی نیاز به استراحت، خواب، غذا و… دارد تا بتواند کار خود را به نحو احسن، انجام دهد.

این در صورتی است که دستگاه‌ های لیزری اصلاً نیاز به شرایط پیچیده ای برای ادامه کار ندارند. تنها کافیست انرژی مورد نظر که همان برق مورد نیاز دستگاه می ‌باشد را فراهم کرده باشید. در صورتی که از دستگاه‌ های پیشرفته برش لیزری استفاده کنید، می ‌توانید این اطمینان را به مشتری بدهید که تابلوی سفارشی در کوتاه ‌ترین زمان ممکن، تحویل داده می‌ شود.

وجود دستگاه‌ ها حجم کار را بالا می ‌برند که این موضوع در دراز مدت می ‌تواند صرفه اقتصادی بسیار خوبی برای کارفرما داشته باشد. چرا که در این صورت امکان دریافت سفارشات بیشتر برای کارفرما، فراهم می شود.

کاهش هزینه ‌ها

تصور کنید یک کارگاه تابلوسازی بخواهد تمامی تولیدات خود را از طریق روش سنتی به مرحله اجرا برساند. در این صورت نیاز است نیروی انسانی مورد نیاز را به کار بگیرد. این مورد اصلاً برای کارفرماها مقرون به صرفه نیست. چرا که از طرفی با استخدام نیروی انسانی بیشتر، هزینه ‌های تمام شده برای ساخت تابلو بالاتر می ‌رود و از طرفی سفارشات نیز به همان میزان کاهش چشمگیری پیدا می ‌کند.

استفاده از دستگاه های لیزری از دو جهت هم به نفع مشتری و هم به نفع تابلوساز است. چرا که مشتری به محض مراجعه به کارگاه تابلوسازی درخواست ساخت یک تابلوی باکیفیت آن هم با قیمت مناسب را دارد. دستگاه ‌های لیزری به کمک بشر آمده‌ اند تا انجام کارها را ساده ‌تر کنند. بنابراین از هر نظر که به این دستگاه‌ ها نگاه کنیم، متوجه می ‌شویم که وجود آن ها بسیار مفید و کاربردی می‌ باشد.

 

آشنایی با مراحل ساخت تابلو با استفاده از دستگاه‌ های برش لیزری

همه چیز از یک سفارش آغاز می ‌شود. زمانی که مشتری برای سفارش تابلوی تبلیغاتی به تابلوساز مراجعه می ‌کند، در واقع درخواست یک طرح تبلیغاتی تاثیرگذار را دارد. به این منظور گرافیست ‌ها و طراحان باتجربه و خلاق، در کارگاه ‌های تابلوسازی مشغول به فعالیت هستند. از نظر مشتری طرح مورد نظر باید به نحوی باشد که در نهایت بتواند به واسطه آن، در جهت تحقق اهدافی که دارد (فروش بیشتر کالا و خدمات) گام بردارد.

نحوه انجام کار به این صورت است که طرح مورد درخواست مشتری و یا طرح انتخابی توسط طراح مجموعه، پس از تایید به مرحله اجرا می ‌رود. در این مرحله طرح روی متریالی که توسط مشتری انتخاب شده است، قرار گرفته و کار برش حروف و نوشته‌ ها آغاز می‌ شود. در طراحی انجام شده می ‌توانید ترکیبی از لوگو، نوشته‌ ها، برند، نام تجاری و یا تصاویر المان ‌های کوچک را مشاهده کنید.

دستگاه‌ های برش لیزری با دقت و سرعت بالایی که دارند؛ طرح مورد نظر را برش داده و برای سوار کردن روی زمینه تابلو، آماده می ‌کنند.

در مرحله بعد مشتری باید زیرساز مورد نظر خود را انتخاب کند. معمولاً زیرسازهای مختلف با متریال ‌های متفاوتی به مشتری پیشنهاد می ‌شوند که در نهایت یکی ز آن ها، انتخاب می ‌شود.

تابلوساز می ‌تواند در این زمینه مشتری را راهنمایی کند. به این صورت که متناسب با نوع کسب و کاری که مشتری دارد؛ بهترین و مناسب ‌ترین زیرساز را به او، پیشنهاد کند.

هنوز کار طراحی و ساخت تابلوی تبلیغاتی برای مشتری به اتمام نرسیده است. در این مرحله طرح برش خورده به صورت سه بعدی و با ایجاد لبه ‌هایی دورتادور حروف، روی زمینه کار سوار می ‌شود. البته برجسته بودن حروف باز هم به سلیقه مشتری صورت می‌ گیرد اما اکثر مشتریان طرفدار حروف‌ های برجسته و سه بعدی هستند.

تمامی مواردی که ذکر شد با دقت بالا انجام می ‌شود و در نهایت تابلوی آماده شده پس از رنگ آمیزی و یا اعمال نورپردازی برای نصب به محل مورد نظر مشتری، منتقل می ‌شود. اگرچه برخی از مشتریان اصرار دارند کار نصب تابلو را به تنهایی انجام بدهند، اما توصیه می ‌کنیم این کار را حتماً به کارشناسان تابلوساز بسپارید. تابلوسازان با توجه به عوامل مختلف بهترین موقعیت مکانی را برای نصب در نظر گرفته و قادرند تابلو را با استفاده از تجهیزات پیشرفته ‌ای که دارند، حتی در ارتفاعات بالا نیز نصب‌ کنند.

دقیقاً از همین لحظه ضمانت نامه و گارانتی تابلو، آغاز می‌ شود. اگر تابلوساز به هنگام ثبت سفارش به مشتری این اطمینان را داده باشد که تابلوی مورد نظر را ضمانت کند؛ می ‌توانید از بابت خرابی و آسیب‌ های احتمالی در آینده، آسوده خاطر باشید.

دقیقاً از لحظه نصب تابلو که تاریخ آن در ضمانت نامه قید می‌ شود؛ تا مدت زمان مشخصی هر گونه مشکل ایجاد شده باید توسط کارشناسان تابلوساز، برطرف شود. بنابراین توصیه می ‌کنیم حتماً به تابلوسازانی مراجعه کنید که این خدمات را به مشتریان خود، ارائه می ‌کنند.

خوشبختانه تابلو نامور با داشتن سابقه چندین ساله در زمینه طراحی و ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی؛ علاوه بر ارائه تابلوهای باکیفیت، ضمانت نامه معتبر هم به مشتری می دهد.

تابلو جدید

وجود ضمانت نامه نشان از کیفیت متریال و همچنین کیفیت مطلوب خدمات انجام شده برای ساخت تابلو دارد. اگر هنوز هم برای سفارش تابلو مردد هستید؛ می ‌توانید قبل از اینکه کار ساخت تابلو را به یک کارگاه تابلوسازی بسپارید، از نمونه کارهای ساخته شده دیدن ‌کرده و یا ازمشتریان قبلی کارگاه تابلوسازی در مورد چگونگی انجام خدمات و کیفیت تابلوهای ساخته شده، نظرخواهی کنید.

هر چقدر در مورد انتخاب تابلوساز تحقیق کنید، ضرر نکرده اید. چرا که ممکن است شما تنها یک بار فرصت طراحی و ساخت تابلوی تبلیغاتی را داشته باشید و بنابراین منطقی است که تابلوی مذکور باید با بهترین متریال و طراحی، تولید شود

سفارش ساخت تابلو

اگر شما هم قصد دارید برای معرفی کسب و کار و یا معرفی برند تجاری خود به دیگران از یک تابلو تبلیغاتی استفاده کنید؛ پیشنهاد می کنیم از نمونه کارهای انجام شده توسط تابلوسازی نامور، دیدن فرمایید. این تابلوسازی با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و دستگاه های تمام اتوماتیک؛ کار طراحی و ساخت تابلو را با دقت و سرعت بالا، انجام می دهد.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین ثبت سفارش تابلو با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: