۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلوها یکی از موثرترین روش های تبلیغاتی به شمار می روند که مخصوصا اگر مدرن و به روز باشند؛ تاثیر زیادی در جذب مخاطب دارند. تابلو بک لایت یا همان پشت نور از تابلوهای مدرن است که به واسطه داشتن چراغ های پشتی تابلو؛ نور زیادی از خود، ساطع می کنند. این تابلوها معمولا در مکان های کم نور نصب می‌ شوند و بیشتر برای معرفی فست فودها، رستوران ها، موزه ها و…، استفاده می شوند. در این مقاله قصد داریم با تابلو سازی بک لایت، آشنا شویم.

تابلو بک لایت چیست؟

حتما شما هم تا به حال در مکان هایی مثل مترو یا نمایشگاه‌ها با تابلوهایی مواجه شده اید که از پشت، نورانی هستند. این تابلوها بیشتر شبیه جعبه های نوری هستند که به واسطه استفاده از لامپ های کم مصرف یا ال ای دی های مخصوص در پشت تابلو، نور زیادی دارند و در جذب مشتری اثرگذار هستند.

یکی از مزیت هایی که تابلوهای بک لایت دارند؛ مصرف پایین برق در آن هاست. این تابلوها تنها زمانی روشن می ‌شوند که شما به صورت دستی آن را روشن کنید. منبع انرژی تابلوهای بک لایت همان برق شهری است که معمولاً به هنگام ساخت؛ این تابلوها را به وسیله یک سیم برق مخفی به پریز، متصل می کنند. روشن و خاموش شدن تابلوهای بک لایت به واسطه کلید تعبیه شده روی آن، صورت می گیرد.

تابلو بک لایت چیست؟

از تابلوی بک لایت در چه مکان هایی استفاده می شود؟

تابلوهای بک لایت که به آن ها لایت باکس هم گفته می شود، به ‌دلیل کم مصرف بودن بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. از این تابلوها در موارد مختلفی می توان استفاده کرد. نمایش لوگوی شرکت، معرفی محصولات، تبلیغ در نمایشگاه یا محیط کار، دفتر کار مهندسی و مطب پزشکان، زیباسازی دکوراسیون منزل، معرفی فست فودها و رستوران ها و… تنها برخی از موارد استفاده از تابلوی بک لایت می باشد.

هزینه ساخت تابلوهای بک لایت

خوشبختانه با کمترین هزینه می توان از یک تابلوی بک لایت به عنوان تبلیغات، استفاده کرد و همین مقرون به صرفه بودن یکی از دلایل محبوبیت این تابلوها، می باشد‌.
به طور معمول هزینه ساخت هر نوع تابلویی به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینکه متراژ تابلو چقدر باشد، در تهیه آن از چه تعداد لامپ استفاده شود، متریالی که برای ساخت آن به کار می رود از کدام نمونه باشد و… از عوامل اثرگذار در قیمت تمام شده تابلو می باشد. تابلوهای بک لایت می ‌توانند از نوع پی وی سی، لمینت و پارچه ای باشند که هرکدام قیمت متفاوتی دارد.
بهترین روش برای آگاهی از قیمت تابلوهای بک لایت ارائه مشخصات و طرح تابلو به یک تابلوسازی معتبر است. تابلوسازان با توجه به خواسته مشتری و انتظاراتی که از یک تابلو دارد؛ می توانند بهترین نوع تابلو را به وی، معرفی کنند. حتی اگر مشتری اصرار بر ساخت تابلو بک لایت داشته باشد هم می ‌توان چنین تابلویی را متناسب با بودجه مشتری برای وی، طراحی و تولید کرد. خوشبختانه تابلوهای بک لایت مراحل ساخت پیچیده ای ندارند و حتی می توان آن ها را یک روزه، آماده کرد. بنابراین اگر نیاز به یک تابلوی تبلیغاتی دارید که در سریع ترین زمان ممکن آماده شود؛ تابلو بک لایت انتخاب مناسبی است.

هزینه ساخت تابلوهای بک لایت

مشخصات تابلوهای بک لایت

معمولاً برای ساخت این گونه تابلوها از رویه پلکسی گلاس شفاف یا شیشه ای، استفاده می شود که به آن ورق اکرولیک هم می گویند. همچنین بدنه تابلو عمدتاً از قاب های آلومینیومی ساخته می شود. این قاب ها به صورت فارسی بر در کنار همدیگر قرار گرفته و به یکدیگر، پیچ می شوند.
ممکن است پس از سفارش تابلو بک لایت تصمیم داشته باشید که طرح چاپی درون آن را تغییر دهید. این کار در تابلوهای بک لایت به آسانی انجام می ‌شود زیرا قاب های این گونه تابلوها قابلیت باز شدن آسان را دارند. ضخامت یا برجستگی قاب آلومینیومی در این تابلوها معمولا بین ۵ الی ۱۲ سانتی متر می باشد.
قابی که به این منظور استفاده می شود را هم می‌ توان به صورت یک طرفه و هم دو طرفه، طراحی کرد. در صورتی که از قاب های دوطرفه استفاده شود؛ به آن لایت ‌باکس دوطرفه یا لایت‌ باکس دورو، گفته می‌ شود. لایت‌ باکس ها برای استفاده در فضاهای داخلی و مکان هایی که از دو سمت تابلو برای افراد دید کافی وجود داشته باشد، مناسب هستند.

مشخصات تابلوهای بک لایت

فرایند ساخت تابلوهای بک لایت

زمانی که تصمیم می ‌گیرید یک تابلو بک لایت سفارش دهید؛ ابتدا باید طرح مورد نظر خود را به تابلوساز ارائه دهید. در صورتی که طرح خاصی مد نظر شما نیست؛ طراح با توجه به خواسته های شما به عنوان مشتری؛ بهترین طرح ممکن را در نرم افزارهای دقیق مثل کورل (Corel) طراحی کرده و زمانی که مورد تایید واقع شد، آن را به مرحله اجرا می برد. در این مرحله طرح مورد نظر درون قاب تابلوی بک لایت قرار گرفته و نورپردازی به واسطه لامپ هایی از پشت کار، انجام می شود.
مرحله آخر هم مربوط به مراحل تحویل تابلو به مشتری و آغاز گارانتی تابلو می شود.
یکی از ویژگی های مهم تابلوهای مدرن امروزی که آن ها را از تابلوهای قدیمی متمایز کرده است؛ نورپردازی خاص و جالب توجه این گونه تابلوهاست. تابلوی بک لایت به دلیل داشتن این نورپردازی می تواند نگاه مخاطبان را حداقل برای چند ثانیه، به خود جلب کند. استفاده از تابلوهای تبلیغاتی مزایای زیادی دارد که در قبال پرداخت هزینه ای نه چندان بالا، عایدتان می شود. اولین مزیت هر نوع تابلوی تبلیغاتی مثل تابلو بک لایت، دائمی بودن تبلیغ است. اگر شما به هر کدام از رسانه های عمومی درخواست تبلیغ بدهید؛ طی مدت زمان مشخصی تبلیغ شما در معرض عموم، نمایش داده می شود و در صورتی که درخواست داشته باشید زمان بیشتری برند و یا محصول شما نمایش داده شود؛ می بایست هزینه اضافه ای برای آن، پرداخت کنید. چیزی که در تابلوهای تبلیغاتی اصلاً دیده نمی شود. شما به عنوان صاحب کسب و کار تنها یک بار هزینه می پردازید و تا سال ها از جنبه تبلیغاتی تابلو، استفاده می کنید.

فرایند ساخت تابلوهای بک لایت

برای اینکه یک تابلوی بدون نقص داشته باشید؛ قبل از هر چیز باید در انتخاب تابلوساز، دقت کنید. برخی از تابلوهای مدرن نیاز به توانایی و تخصص خاصی برای تولید دارند. تابلو سازی نامور سال هاست در زمینه طراحی و تولید تابلوهای تبلیغاتی فعالیت داشته و انواع تابلوها را مطابق با سلیقه و نظر مشتری، به مرحله اجرا رسانده است. اگر مایل به داشتن یک تابلو لایت باکس بک لایت هستید؛ پیشنهاد می کنیم قبل از هر چیز از نمونه کارهای ساخته شده توسط تابلوسازی نامور، دیدن کنید.
چنانچه سفارش تابلو داشته باشید؛ تابلوسازی نامور سفارش شما را در اسرع وقت و متناسب با بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید، به شما تحویل می دهد. خوشبختانه تمامی تابلوهای ساخته شده توسط این تابلوسازی گارانتی و ضمانت داشته و در صورتی که در طی مدت زمان مشخصی تابلو دچار آسیب و خرابی شود؛ کارشناسان در اسرع وقت نسبت به رفع آن، اقدام خواهند کرد.
به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین سفارش تابلوی تبلیغاتی؛ با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: