۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلو سازی در ایران و جهان یک عنصر اساسی در تجارت میباشد. تابلوها از آن زمان که انسانهای اولیه با نقاشی در غارها، ابزار ارتباطی خود را پیدا کردند، وجود داشته اند. با اندیشیدن به تاریخچه تابلوها، عده کمی از ما به حضور آن در جهان باستان فکر می کنیم. اما آن ها در واقع بخش عظیمی از ارتباطات انسانی را تشکیل می دادند.

تاریخچه تابلوسازی در ایران و جهان

اولین استفاده از تابلوهای شناخته شده در دوره پالئولیس، در حدود 18000 سال قبل از میلاد بود، جایی که تابلوها نه تنها برای برقراری ارتباط استفاده می شدند، بلکه در نمادگرایی طبیعت نیز از نظر آیینی و معنوی مورد استفاده قرار می گرفتند. تابلو ها در زبان لاتین sign  نامیده می شوند و از ریشه این لغت به معنای علامت یا نشانه گرفته شده اند. رومی ها اولین کسانی بودند که تابلوهای ارزشمند را به رسمیت شناختند و اولین سیستم تابلوهای جاده ای را برای نشان دادن مسافت و جهت معرفی کردند.

تابلو سازی در ایران و جهان

رواج استفاده از طلاکاری، آهن زینتی در تابلوهای راهنما

پس از دوران تاریکی، تجارت و ثروت افزایش چشمگیری پیدا کرد و این امر باعث ایجاد طرح های هنری از تابلوهای تبلیغاتی تجاری در بازار شد. در این زمان رقابت بر سر این وجود داشت که چه کسی می تواند دقیق ترین تابلوهای تبلیغاتی را ایجاد کند. استفاده از طلاکاری، آهن زینتی، رنگ روشن و حک شده به طور فزاینده ای در این زمان رایج شد. در طول انقلاب صنعتی و با اختراع ماشین های موتوری، تابلوهای جاده ای برای حفظ ایمنی مردم از اهمیت بیشتری برخوردار شدند.

از منظر تاریخی، تابلوهای تبلیغاتی و راهنمایی که بیشترین توجه را به خود جلب می کردند، تابلوهای بارها و مسافرخانه هایی بودند که در انگلیس، اروپا و آمریکای شمالی قرار داشتند. تابلوها در سال 1393 در زمانی به یک روش تبلیغاتی تبدیل شدند که پادشاه ریچارد دوم قانونی را تصویب كرد كه در آن ذکر شد همه ی بارها باید یک تابلو مغازه داشته باشند. نتیجه ی این رویه، تابلو مغازه ها و تابلوهای تبلیغاتی بسیار خلاقانه و غیرمعمول بودند، صاحبان مغازه ها اسامی خود را برای اهداف تبلیغاتی بالای درب تجاری قرار میدادند.

ساخت اولین تابلو نئون

تولید روزنامه ها ، آگهی ها و فروشگاه ها در اواسط دهه 1800 اتفاق افتاد. این همزمان با اختراع روشنایی گاز و لامپ های برقی بود که یک فناوری جدید ایجاد می کردند. در سال 1929، یک فروشنده اتومبیل آمریکایی اولین تابلو تبلیغاتی نئون را سفارش داد. این تابلو با لوله نئون تازه اختراع شده ساخته شد، که می توانست به اشکال بی شماری خم شود و در رنگ های متنوع تولید شود. موفقیت چراغ های نئونی به زودی در سراسر قاره و سایر نقاط جهان گسترش یافت.

قبل و بعد از جنگ جهانی دوم، کیفیت پلاستیک ها و الیاف ساخته شده توسط انسان بهبود یافته و ساختن تابلوهای تبلیغاتی با تولید انبوه ساده تر شد. پیشرفت های بیشتر مانند روشنایی LED و امکان استفاده از آن ها در تابلو مغازه ها، تابلو راهنمای جاده ای و تابلوهای تبلیغاتی، و امکان تغییر پیام های روی تابلو از قبیل “جاده بسته” ، “جاده باز” و … ،  این نوع تابلو ها را به ابزاری کارآمد در میان عموم رواج داد.

تابلو سازی در ایران

استفاده از ابزاری به عنوان تابلوهای تبلیغاتی برای معرفی محصولات و یا معرفی مغازه ها در ایران در سال 1340 شروع شد. در این زمان انتقال پیام های تبلیغاتی بر عهده ی خوشنویسان بود. خوشنویسان که تعدادشان در آن زمان کم هم نبود، پیام های افراد را بر روی بنرها و یا مستقیم بر روی شیشه های مغازه یادداشت می کردند. از آن جایی که خوش نویسی خود هنری ارزشمند تلقی می شود، ساخت این بنر ها هم به عنوان هنری زیبا تلقی می شد. روند استفاده از بنر های تبلیغاتی تا سال های بعد ادامه داشت  تا اینکه برای اولین بار تابلو فلکسی و تابلو نئون  وارد بازار ایران شدند. تابلو فلکسی ها در رنگ های متنوعی ارائه شده و قابلیت نورپردازی داشتند و به سرعت در بازار ایران طرفداران زیادی را پیدا کردند.

تابلوسازی در ایران

تابلو فلکسی ها اولین تابلوهای تبلیغاتی پیشرفته در ایران

فلکسی نوعی متریال منعطف بود که پیام ها از طریق استیکرها بر روی آن چسبانیده می شدند. استادان تابلو سازی حروف را به صورت دستی برش داده و سپس بر روی سطح تابلو می چسباندند. پس از گذشت مدتی فناوری چاپ بر روی فلکسی نیز وارد ایران شد و از آن پس زیبایی تابلوهای فلکسی چندین برابر شد زیرا چاپ مستقیم بر روی فلکس قرار می گرفت و تابلو نمایی زیبا پیدا می کرد.

امروزه تابلوهای فلکسی علاوه بر زیبایی، مقاومت و استحکام بالایی که دارند، با توجه به جنس خاص فلکس قابلیت عبور نور را داشته و تابلوسازها برای درخشش و جلوه بیشتر آن، در پنل پشت تابلو از روشنایی استفاده میکنند.

 

ورود تابلو چلنیوم

در سال 2000 میلادی شرکت MCI واقع در کشور اسپانیابرای اولین بار توانست با استفاده از آلومینیوم، در طی مراحل فراوری آن را به شکل ورقه هایی با سطح آیینه در بیاورد به گونه ای که ظاهر آن مانند فلز استیل به نظر میرسد.

تابلو چلنیوم

پس از تابلو فلکسی ها، حروف برجسته چلنیوم وارد ایران شدند. در ابتدا حروف توسط استادکاران به صورت دستی برش داده می شد. اما کار دستی باعث اشکالاتی در لبه ها شده و از زیبایی تابلو می کاست. پس از چندی فناوری برش لیزری چلنیوم وارد ایران شده که انقلابی در تابلوهای چلنیوم به پا کرد. امروزه تابلوهای حروف برجسته ی در انواع مختلفی از جمله تابلو چلنیوم ساده، تابلو چلنیوم دوبل، تابلو چلنیوم RGB، تابلو چلنیوم پانچ، تابلو چلنیوم کریستال و … ساخته می شوند و هر یک زیبایی های منحصر به خود را دارند.

ایران در جهان، رتبه ی بالایی در صنعت ساخت تابلوهای تبلیغاتی داشته و آینده ای روشن در این صنعت در پیش روی تابلوسازان قرار دارد.

تابلو سازی نامور

تابلوسازی نامور، با استفاده از پیشرفته ترین و به روزترین متدهای روز و بهرمندی از بهترین و با کیفیت ترین متریال موجود و همچنین همکاری با طراحان و گرافیست‌های حرفه ای این افتخار را دارد که با کسب سالها تجربه در زمینه تابلو سازی به یکی از شناخته شده ترین و زبده ترین تابلوسازی‌های موجود در تهران تبدیل شود. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا از طریق شماره تماس های موجود در سایت با ما تماس بگیرید. مشاورین ما با در نظر گرفتن نیاز و بودجه ای که در نظر گرفته اید شما را برای انتخاب بهترین نوع تابلو تبلیغاتی راهنمایی خواهند کرد تا با خیالی آسوده یکی از زیباترین تابلو تبلیغاتی های ممکن را تهیه فرمایید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: