۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلوسازی در شیراز چگونه است؟

تابلو سازی در شیراز به روش های مختلفی اجرا می شود. استان فارس از استان های مهم، با پیشینه تاریخی و فرهنگی عظیم است. شهر شیراز نیز شهری سرشار از شور و ادبیات و تمدن می باشد. در طول سال به خصوص فصل بهار که شیراز هوای مطلوبی دارد، گردشگران زیادی به این شهر سفر می کنند.

شیراز نه تنها برای ایرانی ها مقصد جذابی برای مسافرت می باشد، بلکه یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران خارجی است. به همین خاطر هم، تابلو سازی در استان فارس از مشاغل مهم به حساب می آید و تابلوسازان در شیراز با بهره گیری از تکنولوژی های روز تابلوهای زیبایی می سازند.

تابلوسازی در شیراز

در یک قرن گذشته شیراز جزء اولین شهرهایی بود که بعد از تهران اداره شهرداری برای آن تأسیس شد و به سرعت رشد کرد. از همان سالهای دور هر تغییری که در تهران و سایر شهرهای بزرگ صورت می گرفت به سرعت به شیراز هم می رسید و این شهر همواره از مدرن ترین شهرهای ایران به شمار می رود.

تابلوسازی شیراز و قدمت دیرینه آن

اگر بخواهیم صنعت تابلو سازی را در شهر شیراز بررسی کنیم، باید گریزی به قدمت و تاریخچه این شهر بزنیم. از زمان شکل گیری اولین حکومت ها در ایران، شهر شیراز به عنوان یک شهر مهم به رسمیت شناخته شده بود. همچون خیلی از شهرهای دیگر ایران، بازارها، نقش مهمی در شکل گیری این شهر داشتند.

بازار وکیل از مراکز تاریخی شیراز می باشد. به همین خاطر هم تابلوسازی در شیراز از آن زمان وجود داشته است. بازار وکیل فضایی سرپوشیده و متشکل از مغازه های مختلف است. از این رو تابلو مغازه برای هر کدام از مغازه ها نیاز بوده چرا که به دلیل تعداد زیاد مغازه های موجود در این بازار هر مغازه نیاز داشته تا نام و اعتبار خود را به مشتریان و مردمی که برای خرید به بازار می آمدند معرفی کند.

شیراز شهری مملو از مکان های تاریخی مانند مساجد، کاروانسرا، کاخ، حمام، بازار و مکان های تاریخی دیگر است. هر کدام از این فضاها نیاز به تابلویی دارند که به عنوان وسیله ای برای معرفی اینگونه مکان ها به مردم استفاده شود، پس تابلو ساز در شیراز برای طراحی تابلو، باید به ویژگی های تاریخی هر مکان هم توجه کند.

بررسی تابلو تبلیغاتی در شیراز

تابلو تبلیغاتی در شیراز هم مانند سایر شهرها با هدف افزایش فروش محصولات و کالاها و همین طور رونق اقتصادی در هر بخش صورت می گیرد. شیراز شهری، با هویت مشخص و تاریخچه افتخارآمیز است. تابلو تبلیغاتی در این شهر به شکل های مختلف طراحی، ساخته و نصب می شود.

طراحی تابلو تبلیغاتی در شیراز به صورت عمده به روش های مدرن و بهره گیری از دانش روز انجام می شود. در اینگونه تابلوهای تبلیغاتی که در بیشتر مناطق شهر دیده می شوند، محصولات مختلف، کسب و کارهای متنوع و موارد دیگر به منظور تبلیغات به نمایش در می آیند و از انواع و اقسام تابلوهای مختلف برای این کار استفاده می شود.

تابلو سازی در شیراز

تابلوسازی با طرح قدیم

نوع دیگر تابلو تبلیغاتی در شیراز وجود دارد، که طراحی و ساخت تابلو مغازه به سبک تابلوهای قدیمی انجام می شود. انواع اقسام تابلو گالری ها، نگارخانه ها و امکان تاریخی در شهر شیراز شبیه به تابلوهای قدیمی طراحی می شوند.

هدف از طراحی اینگونه تابلوها حفظ تاریخ این شهر و ایجاد جذابیت بصری برای تأثیر بهتر بر مخاطب است. معمولاً در مراکز تاریخی طراحی تابلو با فونت های قدیمی و رنگ هایی که در گذشته بیشتر استفاده می شده است برای مسافرانی که به این شهر می آیند جالب خواهد بود.

در مغازه هایی که صنایع دستی و آثار تاریخی به فروش می رسد، بهتر است از این تابلوها استفاده شود. همچنین به جهت پیوند این شهر با ادبیات، استفاده از شعرهای شاعرانی چون سعدی و حافظ بر روی تابلو مغازه ها، ایده جالبی می تواند باشد.

چه تابلوهایی در شیراز استفاده می شود؟

همان طور که پیش تر گفتیم، هر تکنولوژی و تابلو جدیدی که در تابلو سازی پدیدار می شود، بلافاصله به این شهر ورود پیدا می کند. بنابراین در شهر شیراز استفاده از انواع و اقسام تابلو مغازه و تابلو تبلیغاتی را شاهد هستیم.

در شهر شیراز هم مانند دیگر شهرها مغازه های پوشاک، رستوران، کافی شاپ، مراکز خرید، شرکت ها و… وجود دارند. هر کدام از این مشاغل و مکان ها نیاز به تابلو تبلیغاتی مناسبی دارند. متناسب با نوع هر شغل تابلوسازان در شیراز تابلوها را طراحی و اجرا می کنند. همچنین علاوه بر این در سطح شهر هم تابلوهای تبلیغاتی مختلفی در گوشه و کنار خیابان ها نصب شده است که از انواع مختلف تابلو مانند لایت باکس به منظور این کار استفاده شده است.

تابلو چلنیوم در شیراز و روش های طراحی و ساخت

تابلو چلنیوم در شهر شیراز کاربرد زیادی دارد. برای ساخت تابلو چلنیوم در شیراز از لبه های آلومینیومی مختلفی در اندازه های 7 سانتی متر، 9 سانتی متر و 11 سانتی متر استفاده می کنند. قیمت تابلو چلنیوم در شیراز با توجه به جنس ورقه و ضخامت لبه آن متفاوت است، به طور  کلی تابلو چلنیوم قیمت مناسبی دارد.

تابلو سازی در شیراز

از تابلو چلنیوم در اکثر تابلو رستوران و کافی شاپ ها استفاده شده است. همچنین بیشتر تابلو مغازه های املاک در سطح شیراز، تابلو چلنیوم است. از دیگر فضاهایی که از این تابلو استفاده شده  می توان به تابلو مغازه شیرینی فروشی اشاره کرد. در تابلو چلنیوم شیراز، حروف به صورت چلنیوم ساخته شده و بر روی کامپوزیت، ترموود و سایر تابلوها نصب می شود.

طراحی تابلو چلنیوم در شیراز بی شباهت با تابلوهای تهران نیست. امروزه طراحی فونت های خلاقانه و استفاده از رنگ های جذاب و متنوع در تابلوهای شیراز زیاد دیده می شود. همچنین استفاده از المان های تاریخی استان فارس مانند سرستون های تخت جمشید در برخی از تابلوها دیده می شود.

تابلو کامپوزیت در شیراز و نکات جالب آن

تابلو کامپوزیت از جمله تابلوهایی است که در شیراز زیاد به چشم می خورد. از این تابلو که با ترکیب تابلوهای دیگر می سازند بر سردر بسیاری از امکان موجود در شهر شیراز استفاده می شود. همچنین در بین کامپوزیت های استفاده شده کامپوزیت نقره‌ای یا خاکستری محبوب تر است و به نسبت دیگر رنگ ها بیشتر استفاده شده است.

همچون دیگر شهرهای ایران، از تابلو کامپوزیت برای تابلو بانک ها هم استفاده می شود. طراحی تابلو بانک روند ثابت و مشخصی دارد و تنها نکته مهم در تابلو بانک نحوه اجرا آن می باشد که باید با کیفیت و دقت بالایی انجام شود.

کاربرد تابلو کامپوزیت در شیراز

می دانیم که شیراز شهری مناسب برای مسافرت و گشت و گذار است و همین موضوع هم سالانه افراد زیادی را به این شهر زیبا جذب می کند. از آنجایی که وجود مسافر در این شهر به خصوص در فصل های خوش آب و هوا برای مسافرت کاری دلپذیر است، پس مکان هایی که مسافران به آن نیاز پیدا خواهند کرد از قبل در این شهر نظر گرفته شده است.

یکی از ضرورت ها برای مسافرت با ماشین پمپ بنزین ها هستند، پمپ بنزین باید در ورودی و خروجی شهر و همچنین در نزدیکی محل اسکان مسافران وجود داشته باشد. در شیراز بر سردر اکثر پمپ بنزین ها از تابلو کامپوزیت استفاده شده است که به راحتی هم قابل مشاهده هستند.

همچنین تابلو اکثر ادارات دولتی مانند اداره برق، گاز، شهرداری و… از تابلو کامپوزیت ساخته شده است. در شهرک های صنعتی استان فارس هم بر سردر کارخانه ها و تولیدی های مختلف تابلو کامپوزیت استفاده کرده اند.

تابلو حروف برجسته در شیراز، اثری خاص

تابلو حروف برجسته همان تابلوهایی هستند که بر روی ورقه های مختلف طراحی می شوند و برای برجستگی و سه بعدی نشان دادن آن باید از لبه هایی با ضخامت های مختلف استفاده کرد.

طراحی و ساخت تابلو حروف برجسته در شیراز بسیار زیبا و ماهرانه صورت می گیرد. با نگاهی به تاریخ و ادبیات شهر شیراز و همچنین آثار باستانی و زیبایی همچون مسجد نصیرالملک شیراز هزاران طرح و ایده می توان برای طراحی تابلو مغازه در تابلوسازی به دست آورد.

تابلوسازی در شیراز

تأثیر هر کدام از این زیبایی ها در شهر شیراز و اشکال هندسی که در دیوار بناهای تاریخی وجود دارد، بر روی  طراحی تابلو حروف برجسته اثر گذار بوده و از آن یک اثر هنری زیبا به وجود آورده است. همچنین قابلیت ساخت تابلو حروف برجسته به صورت فونت لایت هم در شیراز وجود دارد و تعداد زیادی از تابلو های حروف برجسته به این شکل ساخته شده‌اند.

بررسی تابلو لایت باکس در شیراز

ساخت تابلو لایت باکس برای تابلو مغازه در شیراز، کاری مرسوم و رایج است. خیلی از مغازه های این شهر به خصوص بوتیک ها و مغازه های لوکس بر سردر مغازه تابلو لایت باکس نصب کرده‌اند.

از دیگر مکان هایی که تابلو لایت باکس زیاد دیده می شود لوگو رستوران ها و فست فودها است. استفاده از لایت باکس در چنین مغازه هایی بر افزایش فروش تأثیر خواهد گذاشت.

به علاوه در اکثر پاساژها و مراکز خرید تابلو لایت باکس دیده می شود. تابلوهای لایت باکس فریم لس را برای تبلیغات استفاده می کنند و این تابلو را می توان در خیابان های شهر دید. تابلو لایت باکس ایستاده هم در مراکز خرید و حتی در برخی خیابان های شهر دیده می شود.

در شیراز هم همچون تهران به قدرت تابلو لایت باکس پی برده اند و به خوبی می دانند که استفاده از این تابلو به خصوص در شب در جذب مشتری تأثیر به سزایی دارد.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: