۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلوسازی در قزوین، متفاوت تر از استان های دیگر

تابلو سازی در قزوین را اینبار می خواهیم در چند بخش مختلف بررسی کنیم. همان طور که مطلع هستید استان قزوین به دلیل وجود کارخانه ها و شهرک های صنعتی مختلف در اطراف آن از استان های صنعتی ایران به شمار می آید و نقش مهمی در اقتصاد و تولیدات داخلی ایران دارد. از طرفی قدمت بالای این استان و همین طور جاذبه های گردشگری آن، سالانه مسافران زیادی را به این شهر می کشاند.

این بار سعی داریم تا تابلوسازی قزوین را با نگاهی متفاوت تر بررسی کنیم. موقعیت مکانی قزوین به گونه ای است که با استان تهران، گیلان، مازندران، زنجان و استان مرکزی همسایه است. استان هایی که هرکدام به تنهایی نقش مهمی بر اقتصاد کشور دارند.

همین موقعیت قرارگیری آن بین استان های مهم کشور، در تابلو سازی نیز اثر گذار بوده و طراحی و ساخت انواع تابلو در استان قزوین در هر کسب و کار، قالب مشخصی دارد. برای اینکه بیشتر با صنعت تابلوسازی قزوین آشنا شوید با ما همراه باشید.

تابلوسازی در قزوین

تابلوسازی در بخش تاریخی استان قزوین و عجایب آن

استان قزوین از قدیمی ترین استان های ایران است و اهمیت این شهر آنقدر زیاده بوده که مدتی به عنوان پایتخت ایران به شمار می رفته است. اما شاید برای شما این سوال پیش آماده باشد که تابلوسازی چه ارتباطی با قدمت و پیشینه یک شهر دارد؟

برای اینکه به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم که، از زمانی که انسان ها دریافتند که برای گذران زندگی نیاز به یک شغل و حرفه دارند، سعی داشتند تا پیشه و کسب و کار خود را به روش های مختلف تبلیغ کنند. بنابراین، از زمانی که مفهومی به اسم کسب و کار به وجود آمده تبلیغات هم در کنار آن شکل گرفته است.

تابلو تبلیغاتی، مهمترین قسمت یک تبلیغات بوده و هست. تابلو مغازه هم به نوعی یک تابلو تبلیغاتی قدرتمند به حساب می آید. پس از این توضیحات درمیابیم که تابلوسازی از گذشته های دور در این شهر حضور داشته و همواره افرادی در صنعت تابلو سازی مشغول به کار بوده اند.

اما با گذشت زمان صنعت تابلوسازی قزوین هم دستخوش تغییرات شده است. در استان قزوین، مکان های تاریخی متفاوت وجود دارد. از بازارهای تاریخی تا کاخ ها و مکان های زیارتی، در طول سال پذیرای حجم بالای گردشگران است. اما تابلوهای تبلیغاتی این روزها چگونه توانسته اند بر جاذبه های تاریخی این استان اثرگذار باشند؟

تابلو لایت باکس مکان های تاریخی را جذاب می کنند!

همه ما تابلو لایت باکس را می شناسیم و از تأثیرات آن بر تبلیغات و رونق کسب و کار آگاهیم. اما لایت باکس چگونه توانسته در بخش های تاریخی نفوذ کند؟ اگر دقت کرده باشید، در میابید که، تابلوها از مهم ترین وسیله هایی هستند که باید در یک مکان تاریخی استفاده شوند.

تابلوسازی در قزوین

ممکن است در طول زندگی فقط یک بار به یک کاخ معروف برویم و اگر کسی نباشد که ما را راهنمایی کند این تابلوها هستند که راهنمای ما می شوند. اگر در یک قسمت تابلویی نباشد ممکن باعث سرگردانی و گمراهی ما گردد.

معمولاً بیشتر توضیحات از یک مکان تاریخی بر روی تابلوهای بزرگی نوشته شده و کنار هر بخش نصب می شود. اما امروزه می توان همین نوشته ها و توضیحات را بر روی لایت باکس ها نوشت و با نمایی جذاب تر برای دید عموم قرار داد. پس استفاده از لایت باکس ها می تواند جذابیت بیشتری را هم در محیط ایجاد کند.

همچنین در بیشتر مکان های تاریخی، معمولاً بخشی از بنا، از بین رفته و ناقص است. تاریخ شناسان با اطلاعاتی که از گذشته دارند این بخش ها را شبیه سازی کرده و به مردم نشان می دهند . نمایش قسمت های از دست رفته یک بنا بر روی لایت باکس های ایستاده و یا لایت باکس فریم لس از دیگر کاربردهای این تابلوهای بی نظیر است.

تابلو سازی در سطح شهرهای استان قزوین

در سطح شهرهای استان قزوین مغازه های مختلف با کاربری های متفاوت وجود دارند. تابلو سردر مغازه ها نصب می شوند تا توجه مردم را به خود جلب کنند. اما از آنجایی که این استان گردشگران زیادی دارد، یکی از مهم ترین هدف های مغازه داران این است که با نصب تابلو تبلیغاتی توجه مسافران را هم جلب کنند.

تابلو سازی در قزوین

به طور کلی در شهر تهران سوغاتی یا آثار دستی مشخصی وجود ندارد و در اصل می توان گفت همه نوع آثار دستی و سوغاتی را می توان در تهران یافت. در استان های دیگر این موضوع متفاوت است. هر شهر استان قزوین یک آثار دستی و سوغاتی خاص خود را دارد.

نکته جالب این است که، مغازه ها و فروشگاه هایی که سوغاتی می فروشند معمولاً در یک خیابان یا یک بخش خاص از شهر قرار دارند. گاهی از ابتدا تا انتهای یک خیابان ده ها مغازه، یک محصول را می فروشند. پس تابلو مغازه نقش بسیار مهمی در اینجا پیدا می کند.

برای مغازه هایی که صنایع دستی و سوغاتی شهر قزوین را می فروشند، طراحی تابلو اهمیت زیادی دارد. چندین مغازه از یک صنف کنار هم قرار می گیرند و تابلو مغازه ها در طراحی باهم رقابت دارند. هرچه طرح جذاب تر و گویا تر باشد مسافران بیشتری را هم سمت خود خواهد کشید.

تابلو چلنیوم در قزوین و جلب توجه مسافران

کمتر مغازه داری را می توان یافت که با تابلو چلنیوم آشنایی نداشته باشد. چلنیوم دنیایی از رنگ و تنوع است. در طراحی تابلو چلنیوم می توان از پیشینه و قدمت این شهر بهره برد و از آن در طراحی و ساخت این تابلو استفاده کرد.

از آنجایی که مغازه ها  و فروشگاه هایی که صنایع دستی و سوغاتی شهر قزوین را می فروشند، همگی کنار یکدیگر قرار دارند، جذب مشتری اولین و مهمترین اولویت آنهاست. به همین دلیل تابلوهای چلنیوم می توانند در این رقابت به آنها کمک کنند.

تابلو سردر مغازه های صنایع دستی باید با دقت و سلیقه بالا طراحی شود. استفاده از المان های شهر در طراحی این تابلو و جذاب شدن آن کمک زیادی خواهد کرد. همچنین از رنگ های شاد که به مسافران انرژی دهد هم نباید غافل شد.

رنگ و طرح تابلو و جذب مسافر

اگر مغازه شما میان انبوهی از مغازه های هم صنفتان قرار دارد بهتر است تابلو سردر مغازه خود را تابلو چلنیوم انتخاب کنید، هرچه تابلو بزرگ تر باشد بهتر دیده می شود و مسافران بیشتری هم به مغازه شما وارد خواهند شد. از طرفی قبل از طراحی و نصب این تابلو، ابتدا تابلوهای مغازه های کناری را بررسی کنید و سپس درخواست طراحی تابلویی را بدهید که از نظر رنگ، طرح و محتوا با سایر تابلوها متفاوت باشد.

تابل وسازی در قزوین

همچنین در طراحی این تابلوها روانشناسی رنگ ها را نیز در نظر داشته باشید، سالانه هزاران مسافر وارد شهر شما می شوند و حتماً قصد خرید سوغاتی و صنایع دستی از شهرتان را خواهند داشت. اگر تابلو مغازه شما هوشمندانه انتخاب شود حتماً مسافران زیادی به قصد خرید وارد مغازه‌تان خواهند شد.

تابلوسازی و نقش متفاوت آن در بخش صنعتی استان قزوین

استان قزوین دارای شهرک های صنعتی و کارخانه های فراوان است که، در حوزه های مختلف مشغول به فعالیت هستند. بر سردر تمام کارخانه باید تابلوی بزرگی نصب شود که برند و فعالیت کارخانه را مشخص کند. این تابلوها حذف شدنی نیستند و حتماً باید در جای مناسب نصب شوند.

در این شهرک های صنعتی نمایندگی های مختلف از برندهای مطرح هم وجود دارند. برای این نمایندگی ها تابلو مانند کارت شناسایی آن ها می باشد که هویتشان را نشان می دهد. پس متوجه می شویم که در بخش صنعتی استان قزوین تابلوسازی از آنچه که تصور می کردیم مهم تر بوده و طراحی و ساخت و اجرای آن متفاوت تر از بخش های دیگر است. اما معمولاً این تابلوها ویژگی های مشابه‌ای دارند که در زیر به آنها نگاهی می اندازیم.

تابلو کامپوزیت وجه مشترک تابلو کارخانه ها

همانطور که گفتیم در طراحی تابلو کارخانه، تفاوت هایی نسبت به تابلو سایر بخش ها وجود دارد. معمولاً برای این گونه تابلوها فرمت مشخصی در نظر گرفته می شود و هر جای دنیا که این کارخانه ها نمایندگی داشته باشند، تابلو آنها به یک شکل طراحی و نصب می شود.

از ویژگی های مشترک تابلو کارخانه می توان به جنس آن اشاره کرد. معمولاً بیشتر تابلو کارخانه ها تابلو کامپوزیت است. بیشتر دیده شده که هر کارخانه متناسب با نوع فعالیتی که دارد و یا رنگ سازمانی مجموعه آن رنگ کامپوزیت مشخصی را انتخاب می کند و در همه تابلوها از آن رنگ و طرح مشخص استفاده می کند.

همچنین از ترکیب تابلو حروف برجسته با تابلو کامپوزیت نیز زیاد استفاده می شود. در بخش صنعتی طراحی تابلوسازی با محدودیت های زیادی همراه است. مثلاً تابلو حروف برجسته باید دارای یک طراحی مشخص باشد. اینجا زیبایی و جذاب بودن تابلو الویت اول نیست بلکه خوانایی تابلو مورد توجه است.

تابلو کارخانه های صنعتی به عبارتی قرار است، کیفیت کار بخش های صنعتی را به نمایش بکشانند، و باید حتماً از نظم خاصی برخوردار باشد. ما باید نظم و قانونمندی را در طراحی و انتخاب رنگ تابلو کامپوزیت و تابلو حروف برجسته برای کارخانه ها، به وضوح شاهد باشیم.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: