۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلوسازی در کرج و استان البرز با بررسی عملکرد این صنعت

تابلو سازی در کرج، با رویکردهای متفاوتی طراحی و اجرا می شود. استان البرز در حال حاضر، یکی از پرجمعیت ترین استان‌های ایران است. این جمعیت زیاد باعث شده تا کسب و کارهای مختلفی هم در این استان راه اندازی شوند.

هر کدام از این مشاغل در هر حوزه ای که فعالیت کنند، نیازمند معرفی شدن به جامعه هدف خود هستند. تبلیغات، اصلی ترین راه آشنایی مردم با کسب و کارهای مختلف است. از این رو تنوع مشاغل در استان البرز سبب شده، تا تابلو سازی جایگاه ویژه ای در این استان داشته باشد.

از طرفی فاصله کم استان البرز با استان تهران و همین طور ترددهای روزانه‌ای که بین این دو انجام می شود، در گردش سرمایه و نیرو کار اثر گذار بوده است. مسافرت های مکرری که بین شهرهای مختلف دو استان صورت می گیرد ، زمینه آشنایی مردم با برندهای مختلف را فراهم می کند.

تابلوسازی درکرج
برای اینکه هر برند شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشد نیازمند انتخاب تابلو مناسب است، و به این دلیل  تابلوسازی با قدرت هرچه تمام تر می کوشد تا در حوزه تبلیغات استان البرز اثرگذار باشد.

اهمیت تابلو سازی در استان البرز به دو علت اساسی

تابلو سازی در استان البرز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که دو علت اساسی در این امر دلالت دارند.

علت اول

اولین علت، جمعیت زیادی است که در استان البرز زندگی می کنند. همان طور که می دانید هرچه جمعیت یک شهر یا استان زیاد باشد، باعث به وجود آمدن نیازهای مختلف می شود. این نیازها از نیازهای اولیه انسان مانند خوراک و پوشاک و مسکن شروع می شود و تا نیاز به کار و تفریح و سرگرمی ادامه پیدا می کند.

پس برای پاسخگویی به این نیازها، طبیعتاً مشاغل مختلفی به وجود خواهند آمد، که هر کدام در مسیر جذب مشتری به رقابت با هم می پردازند. تابلو سازی در این راستا وظیفه مهمی را برعهده دارد و تابلو مغازه، تابلو فروشگاه، تابلو رستوران، تابلو شرکت های مختلف، همه و همه در این استان وظیفه دارند که به درستی مشاغل مورد نظر را به مشتری معرفی کنند.
تابلوسازی درکرج

علت دوم

علت دوم فاصله نزدیک دو استان با هم است. این علت باعث شده تا در طول روز افراد زیادی بین این دو استان رفت و آمد داشته باشند. تعداد زیادی از آنها، افرادی هستند در کرج سکونت دارند و در تهران مشغول به کار‌اند. این رفت و آمدها باعث می شود تا مردم هر دو استان از وضعیت مغازه ها و فروشگاه ها و یا حتی رستوران ها اطلاع پیدا کنند.

اینجا همان نقطه ای است که تابلو سازی اهمیت پیدا می کند. اگر تابلو تبلیغاتی مناسبی برای هرکدام از این مشاغل استفاده شود، مردم زیادی را از شهر تهران روانه استان البرز خواهد کرد. وقتی مردم اولین بار به هر کدام از شهرستان های این استان سفر کنند با تابلوهای تبیلغاتی می توانند، مراکز خرید، فروشگاه ها و یا حتی رستوران های مختلف را پیدا کنند.

چه نوع تابلوهایی در کرج بیشتر استفاده می شود؟

به نوعی می توان گفت تابلوسازی در کرج مدام در حال رقابت با تابلوسازی در تهران است. و همین قضیه باعث پیشرفت این صنعت در این استان شده است. به طوری که حتی پیشرفت تابلو سازی در فردیس کرج که یکی از بخش های این استان است نیز به خوبی دیده می شود.

در سطح شهر کرج، مغازه های بسیار زیادی وجود دارند که برخی از آنها بخصوص رستوران ها و کافی شاپ ها ممکن است تا نیمه های شب نیز به فعالیت خود ادامه دهند. پس مغازه داران توجه بسیار زیادی به تابلوهای تبلیغاتی سردر مغازه دارند.

در بیشتر مغازه های شهر از تابلوهایی استفاده می شود که در هر ساعت از شبانه روز به خوبی دیده شوند. اما به طور کلی با توجه به تنوع طراحی و ساخت تابلو، در مشاغل مختلف از سه تابلو استفاده بیشتری می شود.

1.تابلو چلنیوم

تابلو سازی چلنیوم در کرج رونق خوبی دارد. در حال حاضر کرج به یکی از مناطق مناسب برای خرید تبدیل شده است. از طرفی ایجاد مجموعه های بزرگ فروش لوازم خانگی و همین طور مجموعه های تفریحی در این شهر و اطراف آن باعث شده تا کرج در جذب مشتری با موفقیت روبرو باشد.

افراد زیادی نه تنها از تهران بلکه از سایر شهرها نیز به قصد خرید به کرج سفر می کنند. و تنها از طریق تابلوهای نصب شده بر سردر هر کدام از این مجموعه ها راه ورود را پیدا می کنند.

تجمع مراکز خرید باعث شده تا از تابلو چلنیوم استفاده زیادی شود. مقاومت بالا و همین طور سبک بودن تابلو چلنیوم فروشندگان را ترغیب کرده تا برای سردر مراکز خرید بزرگ خود، از این تابلو استفاده کنند.

تابلوسازی درکرج

سایر موارد استفاده تابلو چلنیوم در کرج

به غیر از مراکز خرید چند منظوره، در سایر بخش ها نیز شاهد استفاده از تابلو چلنیوم هستیم. کرج، شهری در حال توسعه است و با ساخت و ساز زیادی در امر مسکن روبروست. اخیراً در ساختمان های نوساز برای معرفی نام ساختمان، از تابلوهای چلنیوم استفاده می کنند و در جهت های مختلف بر روی بدنه ساختمان نصب می کنند.

یکی دیگر از فضاهایی که از تابلو چلنیوم استفاده می شود، تالارهای پذیرایی است. معمولاً تالارهای پذیرایی یکی از فعال ترین مشاغل موجود در کرج هستند، به طوری که حتی افرادی هم که ساکن تهران‌اند بیشتر اوقات تالارهای پذیرایی کرج را برای مراسم های خود انتخاب می کنند.

استفاده از تابلو چلنیوم زیبا و جذاب در سردر تالارهای پذیرایی یکی از راه های جذب مشتری و تبلیغات تالارها است.

2.تابلو لایت باکس

استفاده لایت باکس در کرج نیز با استقبال خوبی مواجه است. همان طور که گفتیم برخی از مغازه های کرج به خصوص مغازه هایی که در صنف مواد غذایی فعالیت دارند، مانند رستوران ها تا پاسی از شب همچنان باز هستند و مشتری زیادی دارند.

این نوع کسب و کارها برای مغازه خود تابلو لایت باکس نصب می کنند. لایت باکس ها با نور مناسبی که دارند در شب نیز مغازه ها را به خوبی به نمایش می گذارند. از طرفی تنوع طرح و نور لایت باکس باعث می شود که در تاریکی شب نما زیبایی از مغازه به مخاطب نشان داده شود.

لایت باکس و تبلیغات در کرج

در کرج پاساژهای زیادی وجود دارد، که برای تبلیغات کالا و محصول خود از لایت باکس استفاده می کنند. اگر به گشت و گذار در پاساژها کرج بپردازید، لایت باکس های زیادی را می بینید که به صورت فریم لس و یا ایستاده در قسمت های مختلف یک فروشگاه یا پاساژ به نمایش درمی آیند.

در سطح شهر نیز برای تبلیغات برندهای مختلف در تمامی حوزه ها از لایت باکس ها، بخصوص لایت باکس آلومینیومی استفاده شده است. البته که جذابیتی که لایت باکس ها دارند علاوه بر افزایش فروش محصولات، تصویر زیبایی در خیابان ها هم ایجاد می کند.

3.تابلو حروف برجسته

سومین تابلو پرکاربرد در کرج، تابلو حروف برجسته است. یکی از ویژگی های جالب تابلو حروف برجسته این است که در تمامی مشاغل و کارها می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

سادگی در طراحی به همراه رنگ های جذابی که تابلوهای حروف برجسته دارند، در صنعت تابلو سازی محبوبیت زیادی برای این نوع تابلو به همراه داشته است. در کرج نیز از این نوع تابلو استفاده های زیادی می شود.

تابلو سازی درکرج

یکی از موارد پرکاربرد استفاده از تابلوهای حروف برجسته، مغازه های داخل مراکز خرید است. بعضی از پاساژها برای ایجاد یک نظم بصری تابلو همه مغازه های موجود در پاساژ را به یک شکل طراحی می کنند، تا به این ترتیب از ناهماهنگی در تابلو مغازه ها جلوگیری شود. تابلو حروف برجسته باعث می شود تا سردر مغازه های موجود در یک مرکز خرید به یک شکل و به صورت منظم دیده شوند.

تابلو سازی در استان البرز و چند نکته مهم

تا به اینجا از اهمیت تابلو سازی در استان البرز صحبت کردیم. از این رو باید در طراحی و اجرای هر نوع تابلو دقت زیادی شود و ما در پایان قصد داریم تا چند نکته مهم که باید در طراحی و اجرای تابلوسازی در کرج رعایت شود را یاد آور شویم.

  • در طراحی تابلو تبلیغاتی خلاق باشید و از رنگ ها و نورهای زیبا برای جذب مشتری استفاده کنید.
  • از طرح های کپی بپرهیزید، مردم کرج همه روزه برای کارهای مختلف به تهران سفر می کنند و در سطح شهر تابلوهای مختلفی را می بینند، پس اگر طرح شما کپی باشد به خوبی متوجه می شوند.
  • برای همه سلیقه ها تابلو طراحی کنید. کرج به دلیل موقعیت مکانی که دارد مردم زیادی از شهرهای مختلف به آن سفر می کنند، پس در طراحی تابلو بکوشید تا برای مردم همه شهرها جذاب باشد.
  • از تابلو با کیفیت استفاده کنید. در خرید تابلو و جنس آن دقت کنید تا کیفیت قربانی قیمت نشود.
پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: