۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلو لاسوگاسی چیست؟

اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید؛ متوجه وجود تابلوهای تبلیغاتی مدرن می شوید. تابلوهایی که با استفاده از نورپردازی های جالب توجه توانسته اند در صنعت تبلیغات، گام مهمی بردارند. یکی از تابلوهایی که اخیراً وارد این صنعت شده است؛ تابلوی لاسوگاسی است. از اسم این تابلو می توان به این موضوع پی برد که اولین بار در شهر لاس وگاس ایالات متحده آمریکا، تولید و استفاده شده است. اما تابلو لاسوگاسی چگونه طراحی و ساخته می شود؟! در ادامه با ما همراه باشید تا با روند ساخت این تابلوهای مدرن و زیبا، آشنا شوید.

تابلو لاسوگاسی چیست؟

به زبان ساده تابلوهای لاسوگاسی نوعی از تابلوهای تبلیغاتی ازنوع حروف برجسته هستند که در سال های اخیر با استقبال زیادی روبرو شده اند. یکی از دلایل مهم محبوبیت این تابلوها، نورپردازی خاص آن هاست. در حقیقت افراد برای جلب توجه رهگذران سعی کرده اند یک وجه متمایز از تابلو را به نمایش بگذارند که البته مورد علاقه نسل جوان هم می باشد.

معمولا برای اعمال نورپردازی در این تابلوها، از لامپ های ال ای دی و اس ام دی استفاده می شود. این گونه لامپ ها بسیار ظریف و ریز هستند. ویژگی اصلی تابلوهای لاس وگاسی ضخامت بالای حروف آن است. همین ضخامت بالا به همراه نورپردازی است که باعث می شود نظر رهگذران به تابلو، جلب شود.

اما چرا به این تابلوها لقب لاسوگاسی داده اند؟! احتمالا تا به حال نام شهر لاس ‌وگاس را شنیده ‌اید. لاسوگاس یک شهر کاملا تفریحی و تجاری در قلب صحرای نوادای آمریکاست. به دلیل توریستی بودن شهر لاس وگاس و همچنین به منظور دیده شدن بهتر این شهر تفریحی در دل صحرا، معماران سعی کرده اند از طریق تابلوهای پر زرق و برق، جلوه بی نظیری ایجاد کنند. به طوری که هر ساله افراد زیادی برای خوشگذرانی و تماشای همین شهر هیجان انگیز، چمدان ها را می بندند و راهی می شوند.

همانطور که گفتیم؛ تابلوهای لاسوگاسی دارای درخشندگی و نورپردازی بیشتری نسبت به تابلوهای معمولی هستند. اگر در شب تاریک به شهر لاس وگاس نزدیک شوید از کیلومترها مانده به شهر، می‌توانید تابلوهای درخشان شهر را ببینید، برای همین به لاسوگاس شهر بدون شب می گویند.

اما تابلوهای لاسوگاسی در سال های اخیر به کشورهای دیگر هم وارد شدند. به طوری که شاهد هستیم هر کسب و کاری که نیاز به دیده شدن داشته باشد، با احتمال بالایی ترجیح می دهد یک تابلوی لاسوگاسی پرنور، سفارش دهد. البته که نوع فعالیت هم در تعیین تابلو، دخیل است. اگر زمینه فعالیت شما به نوعی باشد که نیاز به انتقال هیجان به مخاطب داشته باشید، قطعا چنین تابلوهایی پیشنهاد می شود. کلوپ های بازی و سرگرمی، شهربازی ها، باشگاه های بیلیارد، رستوران ها، کافه ها، آتلیه های عکاسی و… از این قبیل فعالیت ها هستند. البته هیچ محدودیتی در انتخاب نوع تابلو وجود نداشته و انتخاب تابلو در خیلی از مواقع کاملا سلیقه ای صورت می گیرد.

نحوه طراحی و اجرای تابلوهای لاسوگاسی

تابلوسازان برای طراحی تابلوهای لاسوگاسی ابتدا اندازه دقیق تابلو را به دست می آورند. به این صورت که طول و عرض تابلو را مشخص کرده و با استفاده از نرم افزارهای طراحی، طرح مورد نظر تابلو را مشخص می کنند. یکی از مهم ترین نرم افزارها برای این کار، کورل (Corel) می باشد. در این نرم افزار علاوه بر طرح اصلی، می توان فواصل بین لامپ ها و تعداد آن ها را هم به راحتی، مشخص کرد.

پس از طراحی نوبت به انتخاب متریال می‌ رسد. معمولا برای ساخت تابلو لاسوگاسی از ورق آهن و استیل ضد زنگ ۶/. تا ۱ میلی متری، استفاده می شود.

در مرحله برش از دستگاه های سی ان سی استفاده می شود. همچنین لبه کار به صورت یک تکه فلزی یا استیل با ضخامت های متفاوت متناسب با سلیقه و نظر مشتری، برش داده می شود.

نورپردازی جزء مراحل پایانی طراحی و ساخت تابلوهای لاسوگاسی است. برای این کار سرپیچ ها در مکان های از پیش تعیین شده قرار گرفته و لامپ ها روی هر کدام از سرپیچ ها، بسته می شوند. برای زیرساز حروف مطابق سلیقه مشتری می توان از ورق های پی وی سی و یا کامپوزیت، استفاده کرد.

سوراخ هایی که در بخش رویه کار و روی حروف برجسته تعبیه می ‌شود، باعث ایجاد نورپردازی خاص این تابلوها شده است. جالب است بدانید تابلوهای لاسوگاسی در ابتدا رنگ آمیزی نمی شدند و به صورت یک تابلوی زنگ زده به کار می رفتند. به این صورت که هر چقدر میزان زنگ زدگی آهن استفاده شده در ساخت تابلو بیشتر بود؛ در واقع تابلوی لاسوگاسی زیبایی بیشتری داشت. اما در سال ‌های اخیر برخی از تابلوسازان به این نتیجه رسیدند که می ‌توانند ورقه های استفاده شده در ساخت تابلوی لاسوگاسی را در رنگ های مختلف، رنگ آمیزی کنند. بنابراین حروف لاسوگاسی مشکی، زرد، قرمز و دیگر رنگ ها به سرعت تولید شدند.

نحوه طراحی و اجرای تابلوهای لاسوگاسی

متریال های کاربردی در ساخت تابلو لاسوگاسی کدامند؟

حروف برجسته تابلو لاسوگاسی را می توان در انواع مختلف، پیاده سازی کرد. البته که پرطرفدارترین نوع حروف برجسته لاسوگاسی همان حالت زنگ زده و پتینه روی حروف است. این نمونه بیشترین میزان نوردهی را داشته و باعث روشنایی بیشتر تابلو می گردد.

مزایای استفاده از تابلوی لاسوگاسی

اما استفاده از تابلوی لاسوگاسی چه مزایایی دارد؟ مهمترین وجه تمایز این تابلو با سایر تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته مثل چلنیوم، استیل و… شکل متفاوت نوردهی در آن است. به این صورت که این تابلو به واسطه نورپردازی زیبایی که دارد، جذابیت زیادی پیدا کرده است.

درساخت تابلوهای لاسوگاسی می توان هر گونه نماد و شکل را به شیوه‌ ای متفاوت، پیاده‌ سازی کرد. همین موضوع باعث می ‌شود بتوانید در یک کسب و کار تابلویی مطابق با سلیقه خود، داشته باشید. خیلی از کسب و کارها مثل رستوران ها، فست فود فروشی ها و… نیاز دارند اشکال و نمادهای مرتبط با کسب و کار خود را در تابلو، داشته باشند. خوشبختانه با تابلو لاسوگاسی این امکان به راحتی فراهم است.

همانطور که در قسمت های قبل توضیح دادیم؛ تابلوهای لاسوگاسی در گذشته با حالت زنگ ‌زدگی استفاده می شدند. این حالت نوعی حس نوستالژیک را در بیننده و مخاطب، ایجاد می ‌کرد. البته امروزه استفاده از تابلوهای کلاسیک با رنگ های متنوع طرفداران خاص خود را دارد.

از تابلوی لاسوگاسی هم می ‌توان به صورت ویترین و هم به صورت تابلو سر در مغازه، استفاده کرد. بنابراین هیچ محدودیتی در استفاده از این تابلو، نخواهید داشت.

یکی دیگر از مزایای مهم این تابلو، استحکام بسیار بالای حروف آن است. به طوری که به راحتی در برابر شرایط محیطی متفاوت دچار آسیب و خرابی نمی گردد.

تابلو لاسوگاسی را می ‌توان به صورت حروف ترکیبی هم طراحی و پیاده ‌سازی کرد. با این روش می توانید یک تابلوی منحصر به فرد و جذاب، داشته باشید.

تفاوت تابلو لاسوگاسی با سایر تابلوهای حروف برجسته

تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند که تابلو لاسوگاسی یکی از آن هاست. شاید بتوان گفت مهمترین وجه تمایز تابلو لاسوگاسی حروف برجسته و تابلوهای حروف برجسته معمولی در تعداد و نحوه قرارگیری لامپ‌هاست. به این صورت که نحوه انجام نورپردازی و طراحی لامپ ها در تابلوهای لاسوگاسی به دو شیوه متفاوت، صورت می گیرد.

در روش اول لامپ‌ها در میان لبه کار و داخل حروف‌، قرار می ‌گیرند اما در روش دوم ابتدا قسمت رویه کار با لبه حروف همسطح شده و سپس لامپ ‌ها در آن، قرار می ‌گیرند، در این طرح لامپ ‌ها به صورت برجسته دیده می ‌شوند و نمای بیشتری دارند.

ممکن است این سوال برایتان پیش آید که کدام یک از این روش ها برای اعمال نورپردازی مناسب تر است؟! در پاسخ می توان گفت هر کدام از این سبک‌ های طراحی طرفداران خود را دارند و می ‌توان با توجه به سلیقه مشتری، هر کدام را پیاده ‌سازی کرد. در اصل از نظر زیبایی و جذابیت بصری، هر دو طرح زیبایی ‌های خود را دارا هستند.

البته مراجعه به تابلوسازی که قصد سفارش تابلو را دارید هم اهمیت دارد. برخی از تابلوسازان تنها نمونه های خاصی از تابلوها را طراحی و تولید می کنند. بنابراین اگر تمایل دارید هیچ محدودیتی در انتخاب تابلو نداشته باشید، بهتر است به سراغ تابلوسازان با تجربه چندین ساله و البته مجهز به دستگاه ها و ابزارآلات پیشرفته بروید.

به طور کلی پرطرفدارترین طرح  ها برای درج حروف برجسته روی تابلوهای لاسوگاسی، طرح ‌های زنگ ‌زده و پتینه روی حروف است. این طرح ‌ها بیشترین انعکاس نور را روی حروف ایجاد کرده و باعث روشن ‌تر دیده شدن تابلو می ‌شوند.

مزایای استفاده از تابلوی لاسوگاسی

چرا تابلو لاسوگاسی؟

با وجود تنوع بالایی که در تابلوهای تبلیغاتی به چشم می خورد، چه دلیلی وجود دارد که مشتری را مجاب به سفارش یک تابلوی لاسوگاسی کند؟! احتمالا شما به عنوان مشتری در همان وهله اول ممکن است به دلیل هزینه بالاتر سفارش ساخت و نصب این تابلو، از انتخاب آن صرف نظر کنید؛ اما این تنها یک روی سکه است. اگر قبل از مراجعه به تابلوسازی اطلاعات خوبی در مورد مشخصات انواع تابلوها داشته باشید، تصمیم گیری برایتان آسان می شود.

به عنوان مثال، اگر بدانید که تابلوهای لاسوگاسی در زمینه تبلیغات بسیار کاربردی و تاثیرگذار هستند و توجه افراد بیشتری را نسبت به انواع تابلوها به خود جلب می ‌کنند، احتمالا با آغوش باز پذیرای آن می شوید. هیچ جنس مرغوبی ارزان فروخته نمی شود. تابلوهای لاسوگاسی از نظر شیوه اجرای نورپردازی جزء تابلوهای خاص و منحصر به فرد محسوب می شوند. بنابراین اگر خاص بودن برایتان اهمیت دارد؛ بهتر است با هزینه بیشتری، این تابلو را سفارش دهید.

بنابراین سفارش تابلو لاسوگاسی در واقع نوعی سرمایه گذاری بلندمدت محسوب می‌ شود. شاید تصور کنید این تابلوها از نظر مصرف برق جزء تابلوهای پرمصرف می باشند اما در این مورد اصلا نگران نباشید. چرا که لامپ ‌های به کار رفته در آن از نوع LED و کم ‌مصرف هستند و میزان مصرف برق چندانی نخواهند داشت.

در مورد مزایای تابلوهای لاسوگاسی قبلا توضیحاتی ارائه داده ایم. اما روی این موضوع هم تاکید ویژه داریم که این تابلوها قابلیت تعمیر و ترمیم دارند و هزینه نگهداری از آن ها بسیار کم است. بنابراین یک بار هزینه کردن برای ساخت یک تابلوی لاسوگاسی با طرحی خلاقانه و جذاب می ‌تواند حداقل چندین سال، شما را از ساخت یک تابلوی جدید بی ‌نیاز کند.

 

نکات مهم در مورد سفارش تابلو لاسوگاسی

نکات مهمی برای سفارش تابلوهای حروف برجسته وجود دارد. انتخاب تابلوساز مناسب، انتخاب متریال باکیفیت، در نظر گرفتن زمینه فعالیت، در نظر گرفتن بودجه و… موارد مهمی است که اگر به یک تابلوساز حرفه ای مراجعه کنید، تمامی این موارد را برای شما در نظر می گیرد.

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام سفارش تابلوی لاسوگاسی باید به آن توجه کنید، مکانی است که قرار است تابلو در آنجا نصب شود. بنابراین توصیه می‌ کنیم قبل از اقدام به سفارش و ساخت تابلو حتما در این مورد با کارشناسان تابلوساز مشورت کنید. به طور کلی هدف اصلی از نصب یک تابلوی تبلیغاتی، دیده شدن است. بنابراین حتی اگر بهترین نورپردازی و بهترین طراحی را برای تابلو در نظر گرفته باشید اما نتوانید تابلو را در جای مناسب قرار دهید، سود چندانی عایدتان نمی شود.

انتخاب  مکان نصب تابلو از دید کارشناسان تابلوساز کمی متفاوت از دید افراد عادی است. آنان تمامی موارد را در این رابطه در نظر گرفته و در نهایت بهترین نقطه را برای نصب تابلو، مشخص می کنند. چنین مکانی باید از همه جهات دید کافی داشته باشد. همچنین تابلو باید در ارتفاعی نصب شود که درختان و سایر ساختمان ها مانع از دیده شدن آن نشوند. زمانی که رهگذران در حال عبور و مرور هستند، معمولا فرصت بسیار کمی برای مشاهده طرح تابلو و نوشته های آن دارند. بنابراین تمامی این موارد به هنگام مشخص کردن مکان نصب، باید در نظر گرفته شود.

نکته مهم دیگری که باید در مورد سفارش این تابلو در نظر بگیرید، انتخاب تابلوساز است. تابلوسازی که در کارنامه کاری خود تجربه طراحی و ساخت انواع تابلوها مثل تابلو لایت باکس، استیل، تابلو چلنیوم، تابلو کامپوزیت، ترموود و … را داشته باشد، به راحتی می تواند یک تابلوی لاسوگاسی باکیفیت را برای مشتری طراحی و اجرا کند.

چنین تابلوسازی با مد  نظر قرار دادن کیفیت ساخت، سعی می کند رضایت مشتری را اولویت کار خود قرار دهد. بنابراین حتی اگر مدت ها هم برای انتخاب تابلوساز مناسب زمان بگذارید، ضرر نکرده اید. چرا که شما به عنوان مشتری ممکن است تنها یک مرتبه فرصت سفارش تابلو را داشته باشید. از طرفی خیلی از صاحبان کسب و کار به دلیل برندسازی و… سعی می کنند تابلوی سفارشی خود را سال ها حفظ کنند. بنابراین اطمینان از کیفیت متریال مصرفی موضوع مهمی است که شما را مجاب می کند حتما به یک تابلوساز باتجربه و ماهر، رجوع کنید.

برای اینکه از کیفیت متریال مصرفی در ساخت تابلو اطمینان داشته باشید، پیشنهاد می کنیم از تابلوساز ضمانت نامه معتبر درخواست کنید. این موضوع را بدانید که تنها تابلوسازان معتبر هستند که تولیدات خود را برای مشتری، گارانتی می کنند. پس با این تفاسیر متوجه می شویم که انتخاب تابلوساز تا چه اندازه اهمیت دارد.

درباره قیمت تابلوهای لاسوگاسی

درباره قیمت تابلوهای لاسوگاسی

قیمت تابلو لاسوگاسی بر اساس متراژ محیط، محاسبه می ‌شود. در واقع از آنجایی که حروف لاس وگاسی از متریال باکیفیتی تهیه می شوند، این تابلو جزء تابلوهای گران قیمت محسوب می شود. عامل دخیل دیگر در قیمت تمام شده تابلوهای لاس وگاسی تعداد لامپ ها و سرپیچ های استفاده شده برای نورپردازی تابلو می باشد. نوع زیرساز استفاده شده و رنگ آمیزی حروف تابلوی لاسوگاسی هم از دیگر مواردی است که باعث تغییر قیمت این تابلو می گردد.

سفارش تابلوی تبلیغاتی

تابلو لاسوگاسی تنها یکی از چندین نمونه تابلوهای تبلیغاتی است که امروزه جایگاه بسیار ارزشمندی در این صنعت پیدا کردند. در صورتی که قصد دارید کسب و کار تازه تاسیس خود را به خوبی به دیگران معرفی کنید؛ بهترین کار استفاده از یک تابلوی تبلیغاتی است. این روش در عین حال که هزینه کمی برای شما در بر دارد، می تواند تاثیر فوق العاده ای روی فروش بیشتر کالا و خدمات شما، داشته باشد.

یکی از موضوعات مهمی که در صنعت تابلوسازی مطرح است؛ متریال استفاده شده برای ساخت تابلوست. در صورتی که متریال به کار برده شده کیفیت مطلوب را نداشته باشد؛ شما شاهد زنگ زدگی، رنگ پریدگی و دیگر خرابی های تابلو خواهید بود. در این شرایط چاره ‌ای جز تعویض تابلو نخواهید داشت. این موضوع هزینه مازاد برای شما به دنبال دارد. بنابراین منطقی است که از همان ابتدا به سراغ یک تابلوسازی معتبر و باتجربه بروید. تابلوسازی نامور سال هاست در این زمینه فعالیت داشته و می ‌تواند متناسب با نیاز و بودجه شما، بهترین و مناسب ترین تابلوی تبلیغاتی را پیشنهاد دهد.

خوشبختانه تمامی تابلوهای ساخته شده در تابلوسازی نامور ضمانت نامه و خدمات پس از فروش هم دارد. به این معنا که اگر پس از نصب تا مدت زمان مشخصی تابلو و یا قطعات آن دچار خرابی گردد؛ کارشناسان تابلوساز موظف هستند ظرف مدت زمان کوتاهی، مشکلی ایجاد شده را برطرف کنند. در مواردی که آسیب وارد شده جدی باشد، حتی تابلو به طور کامل تعویض می گردد. وجود ضمانت نامه به این معناست که تابلوسازی نامور در ساخت تمامی تابلوها، از بهترین متریال استفاده می کند که نشان از حرفه ای بودن و کیفیت دارد.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی؛ می ‌توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: