گروه تابلو سازی ناموَر

عکاسی از آن هنرهایی است که زیبایی و جذابیت را در کنار هم دارد. یک عکاس باید تجربه و دانش خاصی در زمینه فیلمبرداری، عکاسی، طراحی و تدوین، داشته باشد. علاوه بر این، تجهیزات خاصی برای یک آتلیه عکاسی نیاز است. تصور کنید تمامی این هزینه ها را برای تاسیس یک آتلیه عکاسی پرداخت کرده اید اما هنوز هم مشتریان زیادی ندارید. فکر می ‌کنید علت چیست؟ احتمالاً حدس شما هم همین است، بله تبلیغات. تبلیغات اصولی و صحیح می ‌تواند شما را به سمت جذب بیشتر مشتری و فروش بالاتر محصولات و خدمات، سوق دهد. یکی از آسان ترین روش های تبلیغات استفاده از تابلو مغازه است. اگر به تازگی قصد تاسیس یک آتلیه حرفه ای را دارید؛ پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها، دنبال کنید. در این مقاله ویژگی های یک تابلو مغازه برای آتلیه عکاسی را ذکر خواهیم کرد.

تابلو مغازه آتلیه عکاسی

شرایط و تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی آتلیه عکاسی

قصد راه اندازی هر کسب و کاری را که داشته باشید؛ قبل از هر چیز باید شرایط و تجهیزات مورد نیاز برای آن را فراهم کنید. مسلما آتلیه عکاسی هم از این قاعده، مستثنی نیست. آنچه که برای راه اندازی یک مغازه عکاسی نیاز دارید، در وهله اول مکان آن است. آتلیه عکسبرداری فضای نسبتا بزرگی نیاز دارد تا بتوانید به راحتی آن را پارتیشن بندی کرده و برای عکاسی های مختلف از آن، استفاده کنید. بنابراین سرمایه ای برای اجاره یا خرید یک مغازه بزرگ، نیاز دارید. پس از آن، مواردی مثل کسب مجوز هم باید برای شروع کار، پیگیری شود.

از بین تجهیزات مورد نیاز یک آتلیه عکاسی می ‌توان به انواع دوربین، لنز دوربین، سیستم کامپیوتری، تجهیزات نورپردازی، فلاش، رفلکتور، بک گراند آتلیه ای، باتری، کیف و چمدان دوربین و دکوراسیون با تم های مختلف، اشاره کرد. در هر آتلیه عکاسی که قدم بگذارید؛ تمامی این موارد را می بینید. این ها وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای انجام کار هستند. پس از اینکه این تجهیزات را فراهم کردید؛ نوبت به تبلیغات و معرفی آتلیه، می رسد.

خوشبختانه روش های تبلیغاتی مختلفی برای این کار وجود دارد که می توانید بر حسب نیاز، بودجه و سلیقه خود، هر کدام را انتخاب کنید. خیلی افراد ترجیح می‌ دهند از تیزرهای تبلیغاتی استفاده کنند و یا برخی دیگر تنها استفاده از یک بنر یا تابلوی تبلیغاتی را کافی می دانند. هر کدام از روش های تبلیغاتی که انتخاب کنید؛ می ‌تواند برای شما سودآور باشد اما در نظر داشته باشید در ابتدای کار و به هنگام تاسیس یک آتلیه؛ بهتر است به سراغ روش‌ هایی بروید که برایتان مقرون به صرفه بوده و از طرفی بازدهی قابل قبولی هم برایتان داشته باشد.

از بین تمامی روش های تبلیغاتی، استفاده از تابلوی معرفی آتلیه می تواند گزینه مناسبی باشد. چرا که شما تنها با پرداخت هزینه نه چندان بالایی اقدام به سفارش یک تابلوی تبلیغاتی می کنید. این تابلو می تواند سال ها و مدت های طولانی کار تبلیغات را بدون اینکه هزینه ای برای شما به دنبال داشته باشد، انجام دهد. همین موضوع است که جذابیت تابلوهای تبلیغاتی را بیشتر کرده است.

شرایط و تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی آتلیه عکاسی

توصیه می کنیم برای اینکه بهترین نتیجه را از سفارش یک تابلوی تبلیغاتی بگیرید؛ تنها به تابلوسازان معتبر و باتجربه، رجوع کنید. چرا که متاسفانه برخی از تابلوسازان با هدف کاهش هزینه ها اقدام به استفاده از مواد اولیه نامرغوب در ساخت تابلو می کنند. نتیجه این کار چیزی جز فرسوده شدن سریع تابلو و از بین رفتن تجهیزات داخلی آن نیست. بنابراین توصیه می ‌کنیم در این مورد هرگز کیفیت را فدای کمیت، نکنید.

مراحل ساخت تابلو مغازه آتلیه عکاسی

به هر تابلوسازی که رجوع کنید؛ مراحل مختلفی برای ساخت تابلو دارد. در ادامه هر مرحله را به اختصار، توضیح می دهیم:

اندازه گیری

تعیین ابعاد تابلو و اندازه ‌گیری طول و عرض آن جزء اولین مراحل طراحی و ساخت تابلو برای آتلیه عکاسی می باشد. در این زمینه باید موقعیتی که قرار است تابلو جهت تبلیغات نصب شود، حتماً بررسی شده و متراژ تابلو به دقت اندازه گیری شود.

طراحی

طراحی تابلوهای تبلیغاتی توسط گرافیست ها و طراحان و با استفاده از نرم افزارهای دقیق کامپیوتری، انجام می ‌گیرد. بنابراین کمترین میزان خطا را خواهد داشت. طراحی معمولاً بر اساس سلیقه و نظر مشتری و طراح و به صورت یک کار اشتراکی، انجام می شود.

برش حروف

پس از اینکه طرح تابلو توسط مشتری تایید شد؛ تابلو برای برش کاری به مرحله بعدی می ‌رود. طرح مورد نظر روی متریال هایی مثل فلز و پلکسی برش می خورد. کار برش با استفاده از دستگاه های دقیق لیزری و با دقت بالا، انجام می گیرد.

فیکس کردن لبه ها

پس از اینکه حروف با دقت برش خوردند؛ نوبت به اتصال لبه و رویه، می رسد. برای این کار می ‌توان از متریال های بادوامی همچون چلنیوم، استفاده کرد.

نورپردازی

نورپردازی برای تابلو امری سلیقه ای است اما از آنجایی که آتلیه عکاسی جزء حرفه هایی است که به هنگام شب حتماً باید جلوه بی ‌نظیری داشته باشد؛ توصیه می کنیم برای تابلوی تبلیغاتی آن حتماً نورپردازی را در نظر بگیرید. نورپردازی با استفاده از لامپ های مختلف و بر اساس نوع تابلو، انجام می ‌شود. معمولاً برای این کار لامپ های اس ام دی جزء گزینه‌ های انتخابی اول هستند.

انتخاب زیرساز

زمانی که حروف برش خورده و تهیه شدند؛ روی زیرساز تابلو قرار می‌ گیرند. زیرساز می تواند از جنس های متفاوتی همچون کامپوزیت، ترمووود، شیشه و پی وی سی (PVC) باشد.

نصب حروف

حروف تهیه شده در این مرحله روی زیرساز نصب شده و نورپردازی در پشت حروف، انجام می گیرد.

مراحل ساخت تابلو مغازه آتلیه عکاسی

عیب یابی

پس از اینکه تمامی مراحل با دقت انجام شد؛ تابلو روشن شده و عیوب احتمالی آن، برطرف می گردد. برای این کار اتصال سیم ها به دقت بررسی شده و سیم های اضافی به پشت کار، منتقل می ‌گردد.

پشتیبانی

آخرین مرحله طراحی و ساخت تابلو آتلیه عکاسی مربوط به پشتیبانی و خدمات پس از فروش می شود. به این صورت که تابلوی ارائه شده به مشتری دارای گارانتی بوده و در صورتی که برای تابلو مشکل خاصی پیش آید؛ متخصصان و تابلوسازان موظف هستند در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل ایجاد شده، اقدام کنند.

سفارش تابلو برای آتلیه عکاسی

اینکه چه نوع تابلویی برای معرفی آتلیه عکاسی خود انتخاب کنید؛ کاملا بستگی به نظر و سلیقه شخصی خودتان دارد. اما اگر قصد دارید نسبت به رقبایتان در این زمینه بهتر عمل کنید تا جذب مخاطب بیشتری داشته باشید؛ بهتر است به سراغ تابلوهای جدید و مدرن بروید. این تابلوها درخشندگی و براقیت بالایی دارند و در جلب نگاه مشتری، موفق ‌تر عمل می‌ کنند. از جمله تابلوهای مناسب برای آتلیه عکاسی می ‌توان به تابلو ال ای دی، تابلو پیکسلی، تابلو لاسوگاسی و تابلو چلنیوم، اشاره کرد.

سفارش تابلو برای آتلیه عکاسی

تابلو چلنیوم پرطرفدارترین تابلو برای آتلیه های عکاسی است. این تابلو انواع مختلفی همچون تابلو چلنیوم طلایی، کریستالی، الماسی، ستاره ‌ای، دوبل، ساده، پانچی و رینگی دارد. اینکه کدام یک از انواع تابلو چلنیوم را انتخاب کنید؛ باز هم به سلیقه شما و موقعیت نصب تابلو، بستگی دارد. توصیه می کنیم برای اینکه بتوانید تصمیم درستی در این ‌باره بگیرید؛ با کارشناسان در تابلوسازی نامور، مشورت کنید.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی؛ می توانید با کارشناسان و تابلوسازان در مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، در ارتباط باشید.

پیمایش به بالا