۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلو مغازه الکتریکی، بررسی با جزئیات کامل

تابلو مغازه الکتریکی، با توجه به نوع فعالیت آن طراحی و ساخته می شود. مغازه های الکتریکی به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند. گروه اول مغازه هایی می باشند که در آن تعمیرات لوازم الکتریکی و برقی انجام می شود، و دسته دیگر مغازه هایی هستند که لوازم الکتریکی و برقی می فروشند.

تابلو مغازه الکتریکی

هر دو این مغازه ها برای مردم اهمیت زیادی دارند. زیرا در طول سال حتماً یک یا چند بار نیاز پیدا خواهید کرد تا از مغازه لوازم الکتریکی، وسایلی را خریداری کنید و یا ممکن است یکی از لوازم برقی که در خانه دارید دچار مشکل شود و نیاز به تعمیرات داشته باشد.

به دلیل اهمیت این مغازه ها، تابلو سازی مغازه الکتریکی هم جایگاه خاصی پیدا کرده است. تابلو چنین مغازه‌ای مانند تابلو مغازه پوشاک یا دیگر مغازه ها نیست که بتوان در ساخت آن جسورانه عمل کرد، این تابلو باید به صورت تخصصی و ملموس برای مردم ساخته شود.

تابلو فروشگاه لوازم الکتریکی چگونه است؟

فروشگاه های الکتریکی، مغازه های بزرگی هستند که تنوع فعالیت و محصولات آن بیشتر از یک مغازه کوچک میباشد، به همین خاطر نیز مشتری های بیشتری خواهد داشت. البته عده دیگری از فروشگاه ها، لوازم الکتریکی را به صورت عمده خرید و فروش می کنند که اکثراً بیشتر مشتری آن ها را پیمانکاران ساختمانی تشکیل می دهند.

با این تفاسیر فروشگاه الکتریکی نیاز به یک تابلو تبلیغاتی با ابعاد بزرگ تر از تابلو مغازه دارد، و در تابلوسازی فروشگاه لوازم الکتریکی، کار سخت تر و پیچیده تر خواهد شد. ساخت یک تابلو با ابعاد بزرگ که جذابیت بصری خوبی داشته باشد، تنها از عهده تابلوسازان مجرب و متخصص بر می آید.

تابلو مغازه الکتریکی

همچنین یکی از تفاوت هایی که در نصب تابلو در فروشگاه الکتریکی به نسبت تابلو مغازه وجود دارد این است که، در داخل فروشگاه، می توان از انواع و اقسام تابلو تبلیغاتی برای معرفی بهتر محصولات استفاده کرد. گاهی برای این منظور استفاده از نمایشگرها ایده جذابی می تواند باشد.

نکات مهم تابلوسازی مغازه و فروشگاه های الکتریکی

کار فروشندگان لوازم الکتریکی یک کار تخصصی است و نیاز به دانش و مهارت در حوزه علوم الکتریکی و مکانیکی دارد. فروشندگان باید تمامی لوازم الکتریکی را به خوبی بشناسند و همواره وسایل مورد نیاز مشتری را، در مغازه خود موجود داشته باشند تا در صورتی که مشتری خاصی به آنها مراجعه کرد، به سرعت لوازمی که احتیاج دارد را در اختیار او بگذارند و در خرید سایر محصولات آنها را راهنمایی کنند.

این موضوع تأثیر مستقیمی در تابلوسازی فروشگاه ها و مغازه های الکتریکی دارد. در تابلو سازی، تابلو مغازه الکتریکی باید به گونه ای ساخته شود، تا مشتری با مشاهده تابلو، متوجه شود چه لوازمی در مغازه به فروش می رسد.

تابلو چنین فروشگاه یا مغازه‌ای، تابلو حساسی است. چرا که گاهی تابلوهای نصب شده بر سردر مغازه الکتریکی مشتری را به اشتباه می اندازد که در چنین مغازه‌ای محصولی که او می خواهد وجود ندارد. پس به همین راحتی یک تابلو، تأثیر منفی در جذب مشتری می گذارد.

بررسی طراحی تابلو مغازه لوازم الکتریکی

طراحی تابلو مغازه الکتریکی نکات زیادی دارد. مهم ترین نکته طراحی این تابلو، توجه به ترکیب بندی درست است. اگر دقت کرده باشید گاهی تابلو برخی از مغازه های الکتریکی، آنقدر شلوغ پیچیده طراحی شده است که حتی نام مغازه در آن به درستی مشخص نیست.

استفاده از رنگ مناسب که به راحتی قابل مشاهده باشد و چشم را اذیت نکند، استفاده از نشانه های الکتریکی در تابلو برای زیبایی بیشتر و همین طور استفاده از کلمه مغازه الکتریکی که در جذب مشتری باید حتماً رعایت شود، از نکات مهم طراحی تابلو مغازه الکتریکی است.

همچنین در طراحی تابلو فروشگاه الکتریکی از آن جایی تابلو بزرگتری نسبت به تابلو مغازه است، باید در چیدمان اطلاعات تابلو کنار هم دقت شود، تا نام و نشانی مغازه به صورت پراکنده بر روی تابلو به نمایش در نیاید.

کدام تابلوها مناسب مغازه الکتریکی است؟

هر تابلویی مناسب نصب بر سردر مغازه الکتریکی نیست. مشتری این مغازه به دنبال جذابیت تابلو نیست، بلکه به دنبال تابلویی است که به راحتی یک مغازه را در خیابان پیدا کند. معمولاً در هر خیابانی، یک یا چند مغازه الکتریکی وجود دارد که با تابلویی که بر سردر آن نصب شده برای مردم قابل دسترسی می شود.

پس انتخاب نوع تابلو، ابعاد آن و چگونگی طراحی تابلو، در مغازه های الکتریکی حائز اهمیت است. یکی نکته بسیار مهم که در انتخاب نوع تابلو باید بدانید، این است که تابلو مغازه هرچه نورانی تر باشد، بهتر به چشم می آید. پس از هر نوع تابلویی که استفاده کردید، به نورپردازی آن توجه ویژه داشته باشید.

تابلو مغازه الکتریکی

تابلو لایت باکس، قدرت نور مناسب

لایت باکس برای تابلو مغازه الکتریکی تابلو خوبی است و استفاده از آن در این شغل تأثیر خوبی بر مشتری دارد. با توجه به نور مناسبی که تابلو لایت باکس دارد، در شب هم، همچنان در نقش تابلو تبلیغاتی عمل می کند و مغازه را بهتر نشان می دهد.

در کنار تابلو سردر مغازه، نصب لایت باکس دوطرفه در مغازه های الکتریکی، یک روش بسیار نوین در تبلیغات است. تأثیری که تابلو لایت باکس دو طرفه در جذب مشتری برای مغازه الکتریکی دارد به مراتب بهتر از دیگر روش های تبلیغاتی است.

همچنین از آنجایی که لوازم الکتریکی مرتبط با لوازم برقی و نورانی است و وسایلی مانند، انواع لامپ در این مغازه به فروش می رسد، استفاده از تابلو لایت باکس ارتباط این مغازه با محصولاتی که به فروش می رساند را به خوبی نشان می دهد.

تابلو فلکسی، یک انتخاب بسیار هوشمندانه

در پیرو بحث اهمیت نور در تابلو مغازه الکتریکی، یکی دیگر از تابلوهای مناسب برای این کار، تابلو فلکسی است. طرح هایی که بر روی ورقه فلکسی به وسیله نور به نمایش درمی آیند، برای این مغازه انتخاب جذابی می تواند باشد.

این تابلو، جزء تابلوهای محبوب بین مغازه داران لوازم الکتریکی است، و شمار تابلو فلکسی استفاده شده در این مغازه‌ها بیشتر از سایر تابلوها می باشد. تابلو فلکسی در طول زمان ثابت کرده است که یک انتخاب خوب و بسیار هوشمندانه برای مغازه ها و فروشگاه های لوازم الکتریکی است.

تابلو الکتریکی

فروشگاه لوازم الکتریکی و تابلو چلنیوم

بر سردر خیلی از فروشگاه های لوازم الکتریکی تابلو چلنیوم دیده می شود. به دلیل سبک بودن تابلو چلنیوم استفاده از آن در تابلو فروشگاه ها که معمولاً تابلوهایی با ابعاد بزرگ دارند، توصیه اکثر تابلوسازان است.

همچنین به دلیل تنوعی بالای ورقه های استفاده شده در تابلو چلنیوم، این تابلو، مورد توجه فروشگاه های الکتریکی است. از طرفی تابلو چلنیوم تابلویی با دوام است که عمر طولانی تری نسبت به برخی تابلوها دارد، به همین دلیل برای مغازه ای که قرار است سالها در یک مکان دایر باشد، استفاده از چلنیوم کار عاقلانه تری است.

یکی دیگر از مزیت های چلنیوم این است که نورپردازی آن به صورت منظم و یکنواخت در تمامی حروف و نشانه ها انجام می شود و از ایجاد بی نظمی در نمای مغازه جلوگیری می کند، همچنین نورپردازی مناسب در شب هم این تابلو را همچون روز تأثیرگذار می کند.

مغازه لوازم الکتریکی همراه با تابلو حروف برجسته

لوازم الکتریکی از جمله مشاغلی است که هم در خیابان های شهر وجود دارد و هم مکان ها و مراکز خاصی وجود دارد که بورس لوازم الکتریکی هستند. این فضاها معمولاً برای مشتری هایی است که خرید عمده می کنند، محبوب تر هستند.

در چنین مراکزی که مغازه هایی با فعالیت یکسان کنار یکدیگر قرار می گیرند، از تابلو حروف برجسته استفاده زیادی می شود. همچنین مغازه های الکتریکی که در داخل پاساژها قرار دارند بهتر است برای تابلو مغازه خود، از تابلو حروف برجسته استفاده کنند.

تأثیرگذاری تابلو کامپوزیت در مغازه های الکتریکی

به دلیل اینکه فضای مغازه های الکتریکی تقریباً شبیه به یک فضای کارگاهی است، استفاده از تابلو کامپوزیت تأثیر خیلی خوبی در محیط این مغازه خواهد داشت. نصب آسان و تنوع ورقه های کامپوزیتی در این انتخاب بی تأثیر نیست.

آلودگی که در مغازه الکتریکی ایجاد می شود کاملاً قابل با چشم دیده می شود، و اگر نظافت از مغازه دیر به دیر انجام شود، فضای زننده‌ای برای مشتری ایجاد می کند. به همین دلیل تابلو مغازه نیز، بعد از مدتی کثیف شده و آلودگی های تابلو برای بیننده قابل رویت می شود، در چنین شرایطی استفاده از تابلو کامپوزیت به مغازه دار کمک زیادی خواهد کرد، چرا که هر چند وقت یکبار می توان به راحتی تابلو را شستشو داد.

جذابیت نما مغازه با تابلو ترموود

در گذشته برای ساخت تابلو مغازه الکتریکی، معمولاً از تابلوهایی که از آنها صحبت کردیم استفاده می شد و تابلو ترموود بین این تابلوها وجود نداشت. اما چند سالی است که با توجه به این که جذابیت تابلو مغازه اهمیت زیادی پیدا کرده است و در تمامی صنف ها، مغازه داران در انتخاب تابلو جذاب با یکدیگر رقابت می کنند، توجهات، به تابلو ترموود معطوف شده است.

جذابیتی که در استفاده از تابلو ترموود وجود دارد به مغازه های الکتریکی هم سرایت کرده و خیلی از مغازه داران از تابلو ترموود برای زمینه تابلو استفاده کرده اند و بر روی آن تابلو حروف برجسته، تابلو چلنیوم و یا تابلو لایت باکس نصب می کنند.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: