۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلو مغازه فرش فروشی را چقدر می شناسید؟

تابلو مغازه فرش فروشی برای بسیاری از افراد تابلو شناخته شده ای است. بی شک فرش از اصلی ترین وسایل برای زندگی بوده و هرکسی که زندگی در یک خانه را شروع می کند حتماً باید در کنار خرید لوازم مورد نیاز به دنبال خرید فرش نیز باشد.

به همین خاطر طراحی و ساخت تابلو مغازه فرش فروشی، در جذب مشتری نقش مهمی را ایفا می کند. در کشور ما فرش نه تنها یک وسیله زندگی بلکه یک اثر هنری شناخته می شود. توجه به هنر طراحی فرش و بافت آن همواره از اهمیت خاصی بهره مند بوده، به طوری که این اثر جز کالاهای صادراتی مهم به شمار می رود.

تابلو فرش فروشی

انواع مغازه های فرش فروشی

فرش‌ها در انواع مختلف بافته می شوند وبه  همین خاطر هم مغازه های متنوعی هستند که این محصول را عرضه می کنند. از این رو تابلو مغازه فرش فروشی نیز متناسب با این موضوع به شکل های مختلفی طراحی می شود. دستباف یا ماشینی بودن فرش ها در ساختار مغازه تأثیر می گذارد.

از طرفی تابلو فرش یک وسیله تزئینی در خانه های ایرانی به حساب می آید. بسیاری از مغازه ها هستند که فقط تابلو فرش می فروشند. با توجه به این دسته بندی ها تابلو مغازه یا تابلو فروشگاه آن ها هم تغییر می کند.

تابلو مغازه فرش فروشی

بررسی تابلو فرش فروشی در تابلو سازی

تابلو سازی فرش فروشی باید بر اساس نوع بافت آن، طراحی و ساخته شود . اصولا مغازه هایی که انواع فرش دستباف یا ماشینی می فروشند، مغازه های بزرگی هستند که شکل و ماهیت فروشگاهی دارند.

از این رو در تابلوسازی، تابلو این مغازه ها، بسیار بزرگ تر از یک مغازه کوچک ساخته می شوند. اکثر تابلو فروشگاه هایی که در تابلوسازی ساخته می شوند، تابلویی با ابعاد و حروف بزرگ است. مهم ترین نکته ای که برای ساخت تابلو وجود دارد، نحوه ساخت نام مغازه برای تابلو آن است.

تابلو گالری فرش

در کنار فروشگاه ها و مغازه ها، مکان هایی به نام گالری فرش فروشی وجود دارند. در این گونه مغازه ها، بیشتر فرش دستباف و گران قیمت به فروش می رسد. محصولاتی که به شکل خلاقانه و هنرمندانه طراحی شده و با نخ های گران قیمتی، همچون ابریشم تولید می شوند. از این رو قیمت آن ها از فرش‌های معمولی بسیار بیشتر است.

تابلوسازی این گالری ها هم باید با توجه به طراحی داخلی آن انجام شود. حقیقت این است که توجه زیادی به طراحی داخلی یک گالری می شود. به طوری که در مقایسه با یک فروشگاه این طراحی متفاوت، کاملاً مشهود است. از این رو تابلو گالری را هم باید کاملاً مشابه سبک طراحی فضای داخلی انجام داد. عموماً گالری،  به یک تابلو شیک و بسیار زیبا نیاز دارد.

تابلو نمایشگاه فروش

در شهر تهران و بسیاری از شهرهای دیگر، فضاهای تجاری بسیار بزرگی را می سازند که به نمایشگاه فرش مشهور است. مساحت قابل توجهی برای ساخت این مکان در نظر گرفته شده است و اصلی ترین تفاوت آن هم این می باشد که تنوع زیادی در محصولاتش وجود دارد. معمولاً هم فرش‌هایی که در نمایشگاه به فروش می رسند قیمت کمتری نسبت به کالای فروشگاه ها دارند.

تابلوسازی

برای این گونه مکان ها نیز باید در تابلوسازی، تابلو مناسبی طراحی و ساخته شود. به دلیل مساحت زیادی که نمایشگاه ها در اختیار دارند، در مجموعه آن هم باید تابلوهای متعددی از جمله تابلو اعلانات نصب شود. به همین خاطر بخشی از فعالیت های صنعت تابلو سازی نیز مربوط به طراحی تابلو نمایشگاه ها می باشد.

انتخاب بهترین تابلو

برای اینکه مغازه، فروشگاه یا گالری شما از همه نظر به چشم مخاطب بدون عیب به نظر برسد، نیاز دارید تا در کنار طراحی یک فضای شیک و زیبا، به تابلو سردر مغازه هم توجه کنید. برای این کار باید تابلوهایی که در بازار ساخته و نصب شده اند را به خوبی ارزیابی کرده و از تأثیرگذاری هر یک از آن ها آشنا شوید.

همچنین آشنایی با مزایا و معایب یک تابلو، انتخاب را برایتان به مراتب آسان تر می کند. در گذشته مغازه های فرش فروشی را مردم با نام حجره فرش می شناختند و مرکز تجمع  آنها نیز در بازارهای اصلی شهر بوده است. این مغازه‌ها بسیار قدیمی بوده و توجهی به طراحی آن و حتی تابلو سر در مغازه نمی شد. اما اکنون می بینیم که طراحی و ساخت یک فروشگاه زیبا تا چه حد در جذب مشتری اهمیت دارد و باید حتماً انجام شود.

لایت باکس ها در تابلو فرش فروشی

در حال حاضر استفاده از تابلو لایت باکس برای فرش فروشی، مرسوم می باشد. دلیل اهمیت این تابلو را می توان در نورپردازی در شب آن جستجو کرد. فرش‌فروشی ها از دسته فروشگاه‌هایی هستند که تا شب مشغول به کار بوده و مشتری دارند. از آنجایی که تعداد زیادی از مشتری ها شاغل می باشند، شب ها فرصت خرید پیدا می کنند.

ساخت تابلو فرش فروشی

با توجه به این موضوع هم تابلو باید با نور همراه بوده تا در شب برای مردم قابل مشاهده باشد. در غیر این صورت، بسیاری از مشتری های خود را با تاریک شدن هوا از دست می دهند. بنابراین لایت باکس و انواع آن برای فضای فرش فرشی، انتخاب درستی می باشد.

کاربرد انواع لایت باکس در فروشگاه

موضوع مهم این است که در این فروشگاه نمی توان از تمامی لایت باکس ها استفاده کرد. به طور مثال استفاده از تابلو لایت باکس دو طرفه در سردر مغازه ، کمی غیر معقول به نظر می رسد. اما از لایت باکس فریم لس و لایت باکس ایستاده در فضای داخلی فروشگاه، به عنوان تابلو تبلیغاتی می توان استفاده کرد.

البته استفاده از لایت باکس های فریم لس و ایستاده بیشتر در گالری های هنری مشاهده می شود. چرا که در گالری باید فضای آن با دقت زیادی طراحی شود به طوری که فرش ها به خوبی در آن جا نمایش مناسبی داشته باشند. از طرفی دیگر به دلیل اینکه ارتفاع سقف مغازه بلند تر از بقیه مکان ها است، قدرت عمل بیشتری برای نصب تابلو تبلیغاتی وجود دارد.

نقش تابلو کامپوزیت فرش فروشی

برای نصب یک زمینه مناسب بر سردر مغازه، تابلو کامپوزیت جز پرکاربردترین تابلوها است. ورق های کامپوزیت با توجه به ابعادی که دارند، این امکان را به تابلو ساز می دهد تا یک تابلو زمینه برای دهانه های بزرگ ساخته شود. البته در این بخش باید ساخت تابلو، با دقت زیادی همراه بشود تا ابعاد هر ورقی که برش خورده و نصب می شود با بقیه ورق ها برابر باشد. در غیر این صورت نما جالبی ایجاد نخواهد شد.

تابلو کامپوزیت در رنگ های مختلف برای ساخت تابلو زمینه به کار می رود. در تابلو نمایشگاه، تابلو فروشگاه فرش، تابلو مغازه فرش، استفاده از کامپوزیت بیشتر از بقیه قسمت ها است. بر روی این تابلو می توان حروف و نام مغازه را با سایر تابلو ها، همچون لایت باکس، چلنیوم و حروف برجسته ساخت و نصب کرد.

تابلو ترمودد و کارکرد آن

همچون تابلو کامپوزیت از تابلو ترموود هم برای زمینه استفاده می شود. اگر نگاهی به بازار فرش فروش ها بیاندازیم مشاهده می کنیم که اخیراً توجه ویژه ای به تابلو ترموود می شود. به طوری که بسیاری از مغازه ها و گالری های فرش از آن استفاده کرده اند.

تابلو ترموود به نسبت کامپوزیت مزیت ها و ایراد هایی دارد. مثلاً مانند تابلوهای کامپوزیتی قابل شسشتو نیست. اما در عوض زیبایی بیشتر نسب به آن دارد. همین موضوع نیز سبب گشته تا در بسیاری از حوزه های شغلی و مغازه هایی با کاربری های متنوع، مورد استفاده باشد.

آشنایی با چلنیوم در فرش فروشی

تابلو چلنیوم، از تابلوهایی است که تقریباً دو دهه شده که برای تابلو مغازه و فروشگاه فرش استفاده می شود. خیلی به ندرت می توان مشاهده کرد که از لوگو برای این کار استفاده شود. نام مغازه، شماره تلفن آن و سایر مشخصات، اصلی ترین بخش های یک تابلو را تشکیل می دهند.

برای ساخت حروف معمولاً از تابلو چلنیوم استفاده می شود. همچون تابلو لایت باکس، تابلو های چلنیوم هم نیاز به نورپردازی دارند. از آنجایی که در این تابلو نورپردازی به صورت یکنواخت انجام می گیرد، تابلو مناسبی برای فضای فرش فروشی است.

تابلو فرش فروشی و حروف برجسته

در بخش طراحی سه بعدی حروف در تابلوسازی، تابلو حروف برجسته، از مناسب ترین تابلوها برای فروشگاه مورد نظر است. با توجه به ساختار تابلو و ورق هایی که در ساخت آن مورد استفاده قرار می گیرد، باید گفت که برای نصب بر سردر تابلو مغازه هایی در فضاهای سربرسته مانند مراکز خرید قرار گرفته اند، نقش مثبت تری دارد.

گالری های فرش زیادی وجود دارند که در داخل مرکز خرید های معروف شهر افتتاح شده اند. طبیعتاً در این مکان مشکلی برای دید در شب وجود ندارد. پس نصب تابلو حروف برجسته، کاملاً با طراحی گالری ها همخوانی دارد.

بررسی طراحی تابلوها

تابلو فرش فروشی شبیه به دیگر تابلوهای تبلیغاتی نیست. در این قسمت از ساخت تابلو، چند نکته باید مورد توجه طراح و تابلو سازان باشد. انتخاب رنگ ورق زمینه و حروف یکی از این موارد است که باید برای مشتری جذاب به نظر برسد.

در کنار آن، نحوه طراحی کلمات نیز مهم می باشد. هرچه هنرمندانه تر این کار انجام شود و از حالت ساده خود خارج گردد، قطعاً برای مردم هم زیبا به نظر می رسد. همچنین باید نام مغازه بسیار بزرگتر از بقیه عناصر طراحی شود، چرا که اصلی ترین بخش تابلو بوده و تمرکز اصلی باید در طراحی و ساخت این قسمت باشد.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: