۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلو مغازه و انواع نورپردازی

نکات مهم در طراحی تابلو مغازه

ممکن است تصور کنید برای معرفی و نمایش یک مغازه، تنها به چیدمان مدرن و زیبا نیاز دارید؛ اما این همه آنچه که مربوط به طراحی مغازه شماست، نمی باشد. برای اینکه بتوانید دکوراسیون داخلی و خارجی مغازه را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید؛ باید از تابلو مغازه هایی با نورپردازی متناسب و البته زیبا، استفاده کنید. نورپردازی به شیوه ‌های مختلفی انجام می گیرد. برای اینکه یک تابلو مغازه به صورت نوآورانه و خلاقانه طراحی و تولید شود، باید علاوه بر استفاده از متریال با کیفیت در تابلوسازی؛ روی جنبه نورپردازی و انتخاب طرح و رنگ هم تمرکز کافی صورت گیرد. در ادامه با انواع نورپردازی برای تابلو مغازه، آشنا می شویم.

نکات مهم در طراحی تابلو مغازه

با توجه به اینکه نورپردازی تابلو مغازه اهمیت ویژه ‌ای در جذب مشتری دارد، نمی ‌توان به آسانی از آن گذشت. برای اینکه بتوانید یک نورپردازی ویژه، خلاقانه و البته جذاب داشته باشید، باید نکاتی را در نظر بگیرید:

در نظر گرفتن مصرف انرژی

هزینه ‌ای که برای طراحی و ساخت یک تابلو می پردازید، تمامی هزینه‌ های مربوط به شما نمی باشد. در واقع بخشی از هزینه ‌ها مربوط به زمان پس از نصب تابلوست. یکی از این موارد هزینه ای است که برای مصرف انرژی لامپ های استفاده شده در نورپردازی تابلو، باید بپردازید. مسلما هر چقدر از لامپ های کم مصرف استفاده شده باشد؛ هزینه و مصرف انرژی تابلو، کاهش پیدا می ‌کند و این موضوع می‌ تواند در دراز مدت برای شما صرفه اقتصادی به دنبال داشته باشد. پس حتما از طراح و تابلوساز خود بخواهید نورپردازی را به شیوه ای انجام دهد که در نهایت مجبور نشوید هزینه ‌های زیادی برای برق مصرفی تابلو، بپردازید.

استفاده از لامپ های مدرن و باکیفیت

در گذشته برای نورپردازی تابلوها از مهتابی استفاده می ‌شد. اما امروزه با وجود استفاده از لامپ های اس ام دی در تابلوسازی، دیگر کمتر کسی به سراغ مهتابی می رود. به عنوان مثال برای ایجاد نورپردازی در تابلو چلنیوم استفاده از لامپ های اس ام دی رایج است چرا که این لامپ ها علاوه بر اینکه نورپردازی مناسبی را برای تابلو ایجاد می ‌کنند؛ از لحاظ مصرف برق هم مقرون به صرفه و بهینه هستند. همچنین میزان خرابی و سوختن این لامپ ها هم به مراتب بسیار کمتر است.

در نظر گرفتن قیمت مناسب

تقریباً نورپردازی را می توان با هر هزینه ای، انجام داد. هر چقدر پیچیدگی آن بیشتر باشد؛ به طبع هزینه آن هم بالاتر می‌ رود. برای اینکه یک تابلو با یک نورپردازی، آن هم با قیمت مناسب داشته باشید؛ می توانید از لامپ های اس ام دی که جزء ارزان ترین و البته باکیفیت ترین لامپ ها هستند، استفاده کنید.

توجه به هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری تابلو

هرچند در نگاه اول، نورپردازی خلاقانه و خاص یک تابلو می تواند بسیار جذاب و شگفت انگیز باشد؛ اما توجه داشته باشید که هر چقدر یک نورپردازی پیچیدگی بالایی داشته باشد؛ در صورتی که دچار آسیب و یا خرابی شود، هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری آن بیشتر می شود. بنابراین اگر قصد انتخاب یک تابلو ‌مغازه را دارید؛ نباید تنها به هزینه‌ های اولیه آن توجه کنید بلکه باید به جنبه دیگر این موضوع یعنی هزینه خدمات پس از فروش مربوط  به عیب یابی، تعمیر و جایگزین کردن قطعات و… پس از نصب تابلو هم توجه داشته باشید.

در بین انواع تابلوهای مناسب برای مغازه، تابلو چلنیوم نورپردازی مبتنی بر لامپ های اس ام دی داشته و می تواند هزینه های کمتری را به صاحبان مغازه، تحمیل کند.

تابلو مغازه و انواع نورپردازی

نورپردازی برای تابلو مغازه به شیوه‌ های مختلفی انجام می ‌شود. به گونه‌ ای که اگر نگاهی به تابلو مغازه های نصب شده در سطح شهر بیندازید؛ متوجه می ‌شوید که موارد مشابه کمی وجود داشته و اکثرا از نورپردازی خلاقانه و منحصر به فردی استفاده کرده ‌اند.

در ادامه به توضیح سبک های مختلف نورپردازی در تابلو مغازه می پردازیم:

نورهای یکنواخت

نورهایی که به صورت یکدست بر تمامی بخش ‌های تابلو تابیده می ‌شوند، تقریباً در بیشتر انواع تابلو تبلیغاتی، مخصوصاً تابلو مغازه، استفاده می شوند. واقعیت این است که نورهای یکنواخت نه تنها زیبایی تابلو را بیشتر می‌ کنند؛ بلکه نمایش آن را از فاصله های مختلف، بهبود بخشیده و به این ترتیب مشتریان می توانند به آسانی محتوای متن یک تابلو را بخوانند.

نورهای نقطه ای

نوعی از نورپردازی مدرن هم وجود دارد که با استفاده از نورهای نقطه ای، ایجاد می شود و اصطلاحا به آن ها تابلو لاسوگاسی، گفته می ‌شود. چرا که اولین بار در شهر لاس وگاس ایالات متحده آمریکا تولید شده و سپس به سایر شهرها و کشورها، راه پیدا کرد. نحوه ایجاد نورپردازی در این سبک تابلو، به این صورت است که روی سطح تابلو نقطه هایی با اشکال هندسی مختلف مثل ستاره، دایره و… ایجاد می ‌شود. با نورپردازی که پشت تابلو تعبیه می گردد، شاهد نورهای متصاعد شده از این نقطه های هندسی خواهیم بود.

تابلوهای لاس وگاسی جزء تابلوهای تشریفاتی و بسیار مدرن محسوب شده و برای مکان های خاصی که نیاز به زرق و برق بیشتری دارند، استفاده می شوند. البته برای تابلو مغازه اکثر افراد ترجیح می‌ دهند از تابلو چلنیوم با یک نورپردازی نسبتاً ساده اما زیبا، استفاده نمایند.

انواع نورپردازی برای تابلو مغازه

گاز نئون

در گذشته که تکنولوژی ساخت لامپ به اندازه امروز پیشرفته نبود، نورپردازی تابلوهای مغازه به وسیله گاز نئون تامین می شد. در این روش گاز نئون به لوله های شیشه ای تزریق شده و دو عدد الکترود در ابتدا و انتهای لوله، نصب می‌ گردد. نور این نوع از تابلوها نیاز به شارژ مداوم دارد و در صورتی که مدت زمان زیادی آن ها را شارژ نکنید، در نورپردازی تابلو اختلال ایجاد شده و باعث از بین رفتن زیبایی اولیه تابلو می گردد.

مشکل عمده ای که در نورپردازی با گاز نئون وجود داشت، تولید صدای نابهنجار بود. همین مسئله باعث شد تا روز به روز استقبال از تابلوهای نئونی، کمتر شود.

نور اندریک

این سیستم نورپردازی طرفداران خاص خود را دارد و معمولا در این روش نورپردازی، از زمینه تابلو چلنیوم استفاده شده و نور به صورت مخفی برای آن، تعبیه می گردد. هنگام طراحی، فضایی به اندازه چند سانتی متر در زمینه کار و به منظور بستری برای تابش نور، در نظر گرفته می شود.

سفارش تابلو مغازه با بهترین نورپردازی

موضوع نورپردازی تابلو مغازه می تواند بسیار تخصصی و پیچیده باشد. شما به عنوان مشتری به هنگام انتخاب نوع تابلو و نحوه نورپردازی، گزینه های زیادی پیش رو دارید. بنابراین بهتر است قبل از اینکه به سراغ استفاده از تابلو بروید، از یک کارشناس باتجربه در این زمینه، مشاوره بگیرید.

تابلوسازی نامور سال‌ هاست که کار طراحی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی را انجام می ‌دهد. این تابلوسازی طراحان بسیار باتجربه ای در مجموعه خود دارد. بنابراین می توانید برای تعیین طرح اولیه روی آن ها، حساب ویژه ای باز کنید. از طرفی وجود گارانتی و ضمانت نامه معتبر پس از تحویل تابلو به مشتری، خود گواه استفاده از متریال مرغوب و با کیفیت در فرایند ساخت تابلو، در این تابلوسازی را می‌ دهد. تابلوسازی نامور تمامی کارهای ساخت و حتی نصب تابلو را انجام داده و همواره سعی دارد تابلو ساخته شده کاملاً مطابق با سلیقه و نظر مشتری باشد.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب تابلو تبلیغاتی و نوع نورپردازی آن؛ می توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

نورپردازی تابلو مغازه چه نقشی در افزایش فروش محصول دارد؟

مسلما نورپردازی در تابلو و دکوراسیون بیرونی مغازه، به دلیل کمک به دیده شدن محصولات عرضه شده، اهمیت زیادی دارد. خصوصا اینکه باعث بهبود رنگ محصولات و درخشندگی آنها نیز می شود. بنابراین، مشتریان رغبت بیشتری برای خرید از خود نشان می دهند.

به طور حتم یکی از مهمترین دلایل استفاده از نورپردازی، قابل رویت بودن کالا و خدمات در ساعات تاریکی است. در گذشته، به دلیل انتخاب تابلوها از انواع بنری قابلیت نورپردازی در آنها وجود نداشت. این باعث می شد که فروش محصول تنها محدود به ساعات خاصی از روز باشد. اما امروزه با روی کار آمدن تابلوهای دارای نورپردازی، عرضه محصولات به صورت شبانه روزی قابل انجام است.

بهتر است بدانید که هنگام روی کار آمدن تابلوهای دارای نورپردازی، استفاده از لامپ های پر مصرف نظیر متال هالید متداول بود. این لامپ‌ها سبب می شد که مصرف انرژی بسیار بالا باشد. با این وجود، امروزه به یمن پیشرفت تکنولوژی و ورود لامپ‌های اس ام دی به صنعت تابلوسازی این موضوع به طور کامل رفع شده است.

مهمترین الزامات نورپردازی تابلو مغازه

اگرچه نورپردازی یک مزیت بالقوه برای تابلوهای تبلیغاتی بوده که کسب و کارهای مختلف تمایل زیادی به استفاده از آن را دارند، اما اگر الزامات مربوط به آن رعایت نشود، امکان استفاده از این ویژگی از افراد سلب می شود. در زیر مهمترین الزامات نورپردازی برایتان شرح داده شده اند:

در حالت کلی، رعایت استانداردها، برنامه ریزی شهری و تناسب نورپردازی با ویژگی های طراحی تابلو تبلیغاتی بسیار حائز اهمیت است که در نورپردازی تابلو مغازه و تمامی منابع نوری باید رعایت گردد.

به هنگام استفاده از تابلوهای دارای نورپردازی باید نوعی همخوانی بین نورپردازی تابلو مغازه با مکان، فرم، شکل، رنگ و مشخصات تابلو وجود داشته باشد. علاوه بر آن، این نورپردازی بایستی با محیط اطراف نیز هماهنگ باشد.

انجام نورپردازی بدون آگاهی از قوانین آن ممکن است زندگی عادی مردم، حمل و نقل و خدمات شهری را دچار اختلال کند. به عنوان مثال، استفاده از نورهای خیره کننده و نامناسب ممکن است باعث بروز تصادفات شود.

یکی از نکات بسیار مهم در هنگام نصب تابلو تبلیغاتی دارای نورپردازی، رعایت اصول زیبایی بصری شهری است. با توجه به این اصل باید تا حد امکان از ایجاد آلودگی نوری و اتلاف بیهوده انرژی جلوگیری به عمل آورد.

برای افزایش بازدهی تبلیغات محیطی حتما باید یک نورپردازی مناسب با رنگ های جذاب و گیرا انتخاب کنید.

انتخاب نوع نورپردازی مطابق با میزان روشنایی مطلوب و توزیع روشنایی در سطح شهر اهمیت بسیار بالایی دارد.

سفارش تابلو مغازه با بهترین نورپردازی

نورپردازی چه تاثیری بر روی طراحی تابلوهای تبلیغاتی دارد؟

مسلما هنگام تهیه یک تابلو مغازه توجه به موضوع فعالیت برای انتخاب رنگ های مناسب در طراحی آن بسیار اهمیت دارد. به طور کلی، ترکیب رنگ های شاد با نورپردازی تابلو مغازه باعث ایجاد یک جلوه بصری مناسب و جذب مخاطبان به مغازه شما می شود. علاوه بر آن، استفاده از نورپردازی ثابت و متحرک می تواند طراحی تابلو شما را بسیار منحصر به فرد جلوه دهد.

گاهی اوقات، نورپردازی تابلو فروشگاهی بخشی از طراحی و اجرای تابلو محسوب می شود. با این وجود، برخی دیگر از تابلوها نیاز به نورپردازی جداگانه با منابع نوری مختلف دارند.

در حالت کلی، توجه به نورپردازی در جذب مشتریان از هر قشر و سنی بسیار تاثیرگذار است. بنابراین، بهتر است از نورهایی استفاده کنید که حس پویایی را در مشتریان زنده می کنند.

امروزه، تابلوهای جدیدی نظیر تابلوهای لاس وگاسی وارد بازار شده اند که تابلوسازان تمام توجه و تمرکز خود را روی نورپردازی آنها متمرکز کرده اند. بدین ترتیب، تابلوهای مورد نظر پس زمینه هایی پر از خطوط نورانی دارند که بسیار جالب توجه است. گاهی اوقات، به واسطه استفاده از نورپردازی چشمک زن در این تابلوها توجه مخاطبان به آنها افزایش می یابد. البته، استفاده از نوعی خطوط نورانی که به ترتیب خاموش و روشن می شوند نیز در تابلوهای لاس وگاسی متداول است.

نکات مورد توجه در نورپردازی تابلو مغازه

بدون شک طراحی و انتخاب متریال تابلو و همچنین نورپردازی آن موضوع بسیار با اهمیتی است که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد. با این وجود، انتخاب انواع روش های نورپردازی باید با توجه به نکات خاصی انجام شود که در زیر به شرح برخی از این نکات می پردازیم:

اهمیت مصرف انرژی در نورپردازی تابلو مغازه

مصرف برق و انرژی یکی از مواردی است که به هنگام نورپردازی تابلو مغازه مورد توجه قرار می‌گیرد. این موضوع برای مغازه هایی با تعداد تابلو بیشتر یا مغازه هایی با ابعاد تابلو بزرگتر پر رنگ تر نیز می شود. چرا که استفاده از لامپ های پرانرژی در این صورت می تواند هزینه زیادی برای صاحبان مغازه در بر داشته باشد که مطلوب نیست.

البته، امروزه استفاده از لامپ های اس ام دی این مسئله را به طور کلی رفع کرده است. استفاده از این لامپ ها در تابلوهای چلنیوم بیشتر متداول است که باعث می شود تابلوهای موردنظر نسبت به تابلوهای لاسوگاسی و نئونی که شیوه نورپردازی آنها متفاوت است، مقبولیت بیشتری داشته باشند.

توجه به هزینه های تعمیر و نگهداری تابلو مغازه و ارتباط آن با نورپردازی

مجموعه تابلوسازی نامور به عنوان یک مجموعه با سابقه و تابلوسازی مقرون به صرفه، به کسب و کارهای مختلف پیشنهاد می کند که در انتخاب تابلوی مورد نظر خود علاوه بر هزینه اولیه، هزینه های تعمیر و نگهداری بعدی آنها را نیز مد نظر قرار دهند.

چرا که به دلیل قرار گرفتن این تابلوها در محیط بیرونی این امکان وجود دارد که شرایط جوی بیرون بر کیفیت آنها تاثیر بگذارد. این موضوع در نورپردازی تابلوها نیز صادق است. به عبارت دیگر شرایط محیطی ممکن است نورپردازی برخی از تابلوها را تحت تاثیر قرار دهد. همان طور که پیش از این اشاره شد، امروزه در میان تمامی تابلوهای دارای نورپردازی، تابلوهای چلنیوم مقبولیت بسیار بالایی دارند.

نورپردازی یکنواخت و تاثیر آن در افزایش جذابیت تابلو

تا این نقطه از مقاله به این نتیجه رسیدیم که، نورپردازی تابلو مغازه باید مطابق با اصول خاصی انجام شود تا از خطرات احتمالی ناشی از نورپردازی اشتباه جلوگیری به عمل آورده شود. بدون شک انتخاب نورپردازی یکنواخت در این مورد سبب می شود که تابلوی شما در تمامی ساعات شبانه روز مورد توجه مشتریان قرار بگیرد. این نورپردازی باید یکدست بوده و بر تمامی بخش های تابلو تابیده شود.

دقت داشته باشید که موضوع نورپردازی تابلو مغازه یک موضوع کاملا تخصصی است که پیچیدگی های خاص خود را دارد. بنابراین بهتر است آن را به تابلوسازان حرفه ای نظیر مجموعه تابلوسازی نامور بسپارید تا بتوانند نورپردازی تابلوی شما را در چهارچوب قانون و کاملا اصولی انجام دهند. کارشناسان این مجموعه با ارائه راهنمایی به شما در زمینه انتخاب تابلوی مورد نظر می توانند هزینه شما را حتی به نصف کاهش دهند.

توجه به هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری تابلو

معرفی انواع لامپ های مورد استفاده در تابلو تبلیغاتی

هم اکنون، لامپ های کم مصرف زیادی تولید شده اند که می توان از آنها در صنعت تابلوسازی به ویژه در تولید انواع لایت باکس و تابلو لایت باکس دکوراتیو و تابلو لایت باکس فریم لس استفاده کرد. در زیر برخی از این لامپ ها معرفی شده اند:

لامپ های نئونی

این لامپ ها با استفاده از ترانس، استارتر، غلاف شیشه ای، گاز نئون و مواد شیمیایی افزودنی تهیه می شوند و تکنیک مورد استفاده در آنها برای ایجاد روشنایی تکنیک تخلیه گاز است. لامپ های نئونی معمولا به صورت شیشه های خام از بازار تهیه می شوند و سپس توسط تابلوسازان حرفه ای طی فرایند حرارت دهی اشکال هندسی مختلفی به خود می گیرند. در مرحله بعد این لامپ ها با گاز نئون اشباع می شوند و پس از یونیزه شدن مطابق با جریان الکتریکی عبوری از خود نور ساطع می کنند.

لامپ فلورسنت

این لامپ ها دارای انواع مختلف با الکترود، بدون الکترود، ترابیند و کم مصرف بوده و بیشتر برای تابلو فلکسی، بنر و بیلبورد استفاده می شوند. برخی از این تابلوها نظیر تابلو فلکسی بدون نور فاقد لامپ های فلورسنت هستند.

لامپ های ال ای دی

استفاده از این لامپ ها در انواع تابلو مغازه خصوصا تابلوهای حروف برجسته نظیر تابلو چلنیوم، تابلو استیل، تابلو وکیوم، نئون پلاستیک، لاس وگاسی، پیکسلی و پولکی بیشتر متداول است. از این میان، تابلو استیل می تواند به صورت تابلو استیل بدون نور و تابلو استیل با نور نیز تهیه شود.البته نکته حائز اهمیت این است که امروزه اکثر تابلوسازی های حرفه ای نظیر تابلو نامور، استفاده از لامپ های اس ام ادی را جایگزین ال ای دی کرده اند.

لامپ های اس ام دی

لامپ های مورد نظر در واقع همان لامپ های ال ای دی تکامل یافته هستند که معایب لامپ های ال ای دی در آنها برطرف شده است. این لامپ ها با استفاده از لحیم کاری و بدون ایجاد هیچ منافذی بر روی تابلو قابل نصب هستند و درخشندگی، کیفیت و طول عمر بالاتری نسبت به لامپ های ال ای دی دارند.

لامپ های ۱۲ و ۲۴ ولتی لاس وگاسی

این لامپ ها که بیشتر در تابلوهای لاس وگاسی استفاده می شوند، مزایای زیادی دارند که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است:

دارای قابلیت اجرای رنگ نور متفاوت برای هر کاراکتر از حروف برجسته

انتشار قوی و یکنواخت نور

نتیجه گیری

نورپردازی تابلو تبلیغاتی یک موضوع با اهمیت است که در دیده شدن کالا، خدمات و افزایش فروش آنها تاثیر بسزایی دارد. بنابراین، پیشنهاد می کنیم که کار ساخت و اجرای نورپردازی تابلو خود را به یک مجموعه معتبر مانند مجموعه تابلوسازی نامور بسپارید و بدین طریق از دیده شدن بیشتر کسب و کار خود اطمینان حاصل نمائید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: