گروه تابلو سازی ناموَر

ساخت تابلو مغازه چوبی

یکی از بهترین گزینه ها برای فراهم کردن نما و ظاهری زیبا برای مغازه یا فروشگاه استفاده از تابلوهای چوبی یا ترمووود میباشد. ترمووود به دلایل زیادی نظیر زیبایی ، مقاومت و وزن پایین جزو بهترین گزینه ها برای استفاده در نمای بیرونی و همچنین تابلوهای مغازه ها و فروشگاه ها میباشد. چوب درخت کاج بخاطر کشیدگی و ارتفاع بلندش به راحتی و با کمترین هزینه به الوار تبدیل میشود. از دیگر مزایای چوب تابلو ترمووود به سبک بودن آن میتوان اشاره داشت که باعث میشود گزینه مناسبی در انتخاب تابلو مغازه باشد.

نمای تابلو ترمووود:

چوب ترمووود در ابعاد مختلفی در بازار به فروش میرسد اما در کل از پرکاربرد ترین ابعاد آن میتوان به: SHP,UTS,UTV اشاره داشت. چوب ترمووود را میتوان در رنگ بندی های متنوع، برندهای متعدد و مورد تایید انجمن بین المللی ترمووود تهیه کرد. توصیه ما در تابلوسازی نامور برای اصنافی چون رستوران ها، کافه ها، آتلیه های عکاسی، استدیوهای فیلم و عکس استفاده از تابلو ترمووود است، زیرا تجربه و گذر زمان نشان داده کسب و کارهایی که دارای تابلو زیبایی هستند احتمال بیشتری در انتخاب شدن توسط مشتری را دارند.

ترمووود چیست ؟

ترمووود به الوارهای تحت حرارت قرارگرفته گفته میشود که به نوبه ی خود ماده ای زیبا و مقاوم هستند. لازم است بدانید ترمووود با استفاده از عملیات حرارتی و بدون استفاده از هرگونه مواد شیمیایی تولید میگردد.

ترمووود چگونه ساخته میشود؟

ترمووود با عملیات حرارتی روی چوب درخت کاج تا دمای 180 الی 230 درجه سانتیگراد در کوره های مخصوص به مدت حدودا 96 ساعت ساخته و پرداخته میشود. از بخار آب جهت محافظت از ترک خوردن، شکستن و هرگونه آسیبی طی عملیات حرارتی استفاده میگردد. برای ساخت ترمووود از دو روش زیر استفاده می شود:

thermo-s class

الوارهایی که با این روش تولید می شوند، معمولا تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد حرارت داده شده و اکثرا در فضاهای داخلی مثل در و پنجره، کف پوش و مبلمان قابل استفاده هستند.

Thermo-D class

الوار ها در این روش معمولا تا ۲۲۰ درجه سانتیگراد حرارت داده می شوند تا در برابر شرایط جوی و رطوبت هوا مقاوم گردند و بتوان از آنها در محیط های باز و فضا های خارجی استفاده نمود. به همین علت از آنها در درب های منازل، مغازه، آلاچیق، صندلی های فضای سبز و نمای ساختمان استفاده می شود.

مشخصات ترمووود ؟

اجرای روند حرارتی روی الوارها باعث تغییرات ملموسی از نوع شیمیایی و فیزیکی میشود، بنابراین برخی از خصوصیات آن را تغییر میدهد. در ادامه به ویژگی ها و خصوصیاتی که ترمووود را متریالی محبوب تبدیل مینماید میپردازیم.

پایداری و ابعاد:

در طول عملیات حرارتی و مراحل ساخت که این چوب تحمل میکند، هسته و مغزِ چوب عاری از هرگونه ناخالصی و رطوبت میگردد. این عملیات باعث میشود ترمووود مانند چوب های پرداخت نشده، در برابر تغییراتِ رطوبت، واکنش هایی مانند (تورم ، ترک ، شکستن و جمع شدن) نشان ندهد. لذا قادر است به خوبی ظاهر خود را نسبت به دیگر محصولات حفظ کند و این چوب حتی در دمای بالا شیره یا رزین ترشح نمیکند.

سازگار با محیط زیست:

چوب نرم مورد استفاده در ساخت ترمووود از جنگل ها و مناطق مدیریت شده تامین میشود و همانطور که میدانید هیچگونه ماده خارجی و شیمیایی در فرایند ساخت آن استفاده نمیشود، بنابراین تمام این موارد، ترمووود را به متریالی سازگار با محیط زیست تبدیل کرده است.

قابل بازیافت بودن:

برخلاف چوب هایی که مورد عملیات های مختلف از جمله عملیات حرارتی قرار میگیرند، ترمووود قابلیت بازیافت به عنوان چوب تصفیه نشده را دارد. همچنین هنگامی که دیگر به آن نیازی نداریم، میتوانیم آن را دور بریزیم، زیرا دور ریختنی و قابل بازیافت میباشد.

کاربرد ترمووود چیست؟

روش ساخت ترمووود و فرایند حرارتی، خصوصیات و ویژگی های چوب را بهبود میبخشد. در ادامه دامنه کاربردهای ترمووود هم افزایش پیدا میکند. این تغییر کاربرد و کیفیت باعث میشود این متریال در فضای خارجی و حتی در فضا های داخلی مورد استفاده قرار گیرد.

موارد استفاده خارجی:

توان و مقاومت بالای ترمووود در برابر رطوبت عوامل جوی و پوسیدگی، آنرا به متریالی بینظیر برای استفاده از پروژه های خارجی تبدیل میکند که شامل مواردی چون: روکش خارجی، تابلو تبلیغاتی ترمووود و… میشود.

موارد استفاده داخلی:

ظاهر متفاوت و زیبای ترمووود به دلیل فرایند تولید و از بین رفتن ناخالصی و رزین باعث میشود کاربران در استفاده از دکور های داخلی مانند: روکش داخلی، مبلمان، سونا، کفپوش و… نیز ترغیب شوند.

روکش ترمووود:

رنگ ترمووود به طور مستقیم به دما و مدت زمانی که چوب در معرض حرارت قرار میگیرد وابسته میباشد. به دلیل تراکم مختلف چوب ها، واریانس کمی در رنگ به چشم خواهد خورد. اما به طور کلی هر چه دما بیشتر باشد، ترمووود به سمت تیرگی میرود.

نگهداری ترمووود:

در مورد نگهداری و طول عمر ترمووود لازم است بدانید این چوب عمر طولانی ای دارد و عمدتا نیازی به ترمیم و یا بازسازی ندارد. اما مشاهده شده بعضی افراد برای حجیم کردن و متراکم کردن از رنگ استفاده میکنند. البته در صورتی که ترمیم و نقاشی انجام نشود، چوب به طور طبیعی به رنگ خاکستری تبدیل میشود.

روش های نصب ترمووود:

ترمووود به دو صورت زیرسازی چوبی و استفاده از کلیپس در فضا های مورد نظر قابل نصب میباشد.

روش زیرسازی چوبی :

اگر بخواهیم از مدل در زیرسازی چوبی استفاده نماییم، زیرسازی به شکل قائم بر پروفیل های چوب انجام میگردد سپس توسط پیچ های استاندارد، پروفیل ها روی زیرسازی نصب میگردند.

استفاده از کلیپس :

در روش زیرسازی، از آهن کشی و یا پروفیل گالوانیزه استفاده میشود و چوب های ترمووود نهایتا توسط کلیپس به زیرسازی متصل می گردند و موردی که این روش را نسبت به روش اول متمایز میکند این است که پیچ ها در نمای چوبی مشاهده نمی شوند، اما قیمت چوبِ نما در این روش بالاتر خواهد بود.

قیمت خرید تابلو ترمووود ، قیمت خرید تابلو چوبی؟

قیمت تابلوهای ترمووود به موارد مختلفی که در ادامه شرح داده میشود وابسته است.

از این عوامل میتوان به:

1-ضخامت چوب

2-کشور سازنده

3-نوع رنگ

4-طرح و ابعاد

اشاره داشت که هر چه کیفیت، پیچیدگی طرح و همچنین ابعاد بالاتر رود قیمت هم به تناسب افزایش پیدا میکند.

پیمایش به بالا