۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلو مهد کودک و رمز و راز آن

تابلو مهد کودک از جمله تابلوهایی است که در طراحی آن باید بی نهایت هوشمندانه عمل کرد، چرا که مخاطب اصلی این تابلو کودکان و خردسالان هستند. اصولاً برای طراحی فضای یک مهد کودک باید قبل از هر چیز با علم روانشناسی آشنا بود و روحیات کودکان را به خوبی شناخت.

در محل های آموزش کودکان از نوزادان چند ماهه تا کودکان شش ساله نگهداری می شوند. در این محل علاوه بر نگهداری کودکان، به آن ها آموزش های لازم قبل از ورود به مدرسه داده می شود. به همین خاطر هم طراحی چنین فضای آموزشی در طراحی تابلو سازی آن هم تأثیر گذار است.

تابلو مهد کودک

اگرچه شاید کودکان در آن سن به تابلویی که بر سردر یک مکان نصب می شود توجه زیادی نداشته باشند، اما نوع طراحی و ساخت آن در جذب خانواده ها تأثیر می گذارد. اکثر مهد ها در سراسر جهان به صورت مستقل اداره می شوند، بنابراین برای بقا خود نیاز به ثبت نام های گسترده دارند. نوع فضای آموزشی و تابلو سر در به این موضوع کمک خواهد کرد.

تابلو سازی برای تابلو مهد کودک

در تابلوسازی برای ساخت تابلو سر در مهد کودک، باید به خوبی با ساخت تابلو برای کودکان آشنا بود. برای طراحی و ساخت تابلو باید، اطلاعاتی در خصوص نام مهد، زمان تأسیس و مجوزهایی که کسب کرده اند را در اختیار تابلو سازان قرار دهیم تا به این ترتیب در ساخت از آن استفاده کنند.

در واقع می توان این طور گفت که تابلویی که قرار است برای مهدها استفاده شوند شبیه به تابلو مغازه نیستند که از آن به عنوان تابلو تبلیغاتی استفاده شود. بلکه این تابلو باید الزاماً بر سردر این فضای آموزشی نصب گردد. همچنین رعایت بسیاری از استاندارهایی که از سوی سازمان هایی همچون بهزیستی تعیین می شود، نیز باید در این بخش رعایت گردد.

تابلو مهد کودک بهزیستی

تأسیس یک مهد برای کودکان، به راحتی افتتاح یک مغازه یا فروشگاه نیست. به همین خاطر اگر قصد تأسیس چنین مکانی را داشته باشید، باید دوره های مدیریتی آن را گذارند و از سوی سازمان بهزیستی موفق به دریافت پروانه تأسیس مهد کودک شوید.

تابلو مهدکودک

سپس می توانید شغل خود را راه اندازی کنید. از این رو مراکزی وجود دارند که مستقیماً تحت نظر سازمان بهزیستی بازگشایی می شوند. تابلو مهد کودک بهزیستی دارای مشخصات خاصی است که از سوی این سازمان کشوری به موسسان اهدا می شود.

به همین خاطر تابلوسازی ها هم باید قبل از هر چیز از تمام ویژگی های یک مرکز مهد کودکان اطلاع داشته باشند و با توجه به آن پروسه طراحی و ساخت را شروع کنند. همچنین یک سری فرمت های خاص و از پیش طراحی شده هم برای تابلو مهد کودک بهزیستی وجود دارد که، در تابلو سازی توجه به آن الزامی است.

تابلو سر در مهد کودک چه ویژگی هایی دارد؟

تابلو سر در پیش دبستانی علاوه بر مشخصاتی که واجب است حتماً در آن استفاده شود باید زیبا و جذاب باشد. برای کودکان شخصیت های کارتونی همواره جذاب بوده و بسیار با روحیات آنان سازگار است. به همین دلیل زمانی که قرار است طراحی فضای داخلی و طراحی نما انجام شود، در کنار آن باید به چگونگی تابلویی که قرار است بر سردر پیش دبستانی نصب شود، نیر فکر کنید.

ابعاد نام تابلو پیش دبستانی و مهدکودک هم باید برای مردم قابل رویت باشد. خانواده هایی که به تازگی به یک محله جدید نقل مکان می کنند، اگر کودک خردسال داشته باشند حتماً به دنبال یک مهد خوب در اطراف محل سکونتشان می گردند. به همین خاطر باید تابلو کاملاً در معرض دید باشد.

تبلیغات برای مهدها و پیش دبستانی ها

یکی از راه هایی که می توان از طریق آن ثبت نام ها را افزایش داد تا درآمد مرکز هم بیشتر شود، تبلیغاتی است که برای یک مرکز پیش دبستانی انجام می شود. این تبلیغات اکثراً در محله های اطراف صورت می گیرد ، اما گاهی برخی از این مراکز به حدی استاندارهای بالا و امکانات قابل قبولی دارند که، در مناطق دیگر نیز تبلیغات خود را انجام می دهند.

استفاده از تابلو تبلیغاتی و بنر تابلو مهد کودک نیز باعث می شود تا بهتر شغل خود را به مردم معرفی کنید. همچنین تأثیر خوبی در رونق کسب و کار مهد خواهد داشت. از این رو مزایای تابلوهای تبلیغاتی به حوزه تربیت کودکان نیز سرایت کرده است.

تابلوسازی مهدکودک

تابلو در طراحی داخلی

تابلوهای مهد فقط به تابلو سردر خلاصه نمی شود. در داخل فضای داخلی که اصلی ترین بخش مرکز است و کودکان در آنجا نگهداری می شوند و آموزش می بینند نیز تابلوهای زیادی نصب می گردد. این تابلوها گاهی ممکن است آموزشی باشند و گاهی هم به صورت تابلو اطلاعات نصب می شوند. پس باید با توجه به رنگ و طرحی که برای فضای داخلی استفاده می شود، در تابلو سازی هم از آن ها استفاده کنید.

طراحی تابلو مهد کودک

طراحی تابلو مهد کودک با محدودیت هایی همراه است که باید در هنگام پروسه طراحی به آن توجه شود. نکته اول این که باید حتماً شماره پروانه را در طراحی تابلو ذکر کرد تا اگر خانواده ها نیاز داشتند از این طریق برای صحت این مرکز استعلام بگیرند. اگر طرح تابلو مهد کودک برای سازمان بهزیستی باشد باید مطابق با استاندارد های آنها طراحی و ساخته شود.

در صورتی که موسس این فضا قصد دارد تا یک طراحی جذاب برای تابلو خود داشته باشد، باید قبل از هرچیز از قوانین و مقرراتی که در خصوص نصب تابلو سردر پیش دبستانی وجود دارد را به طراح تابلو ساز بگوید تا بعد از پایان کار تابلو آن ها اجازه نصب پیدا کنند. در غیر این صورت هزینه و وقتی که صرف طراحی و ساخت کرده اند، از بین خواهد رفت.

رنگ شناسی و اثرگذاری

برای طراحی تابلو پیش دبستانی و مهد کودک باید حتماً از علم رنگ شناسی به خوبی آگاه بود. همچنین موضوع مهم دیگر در این بخش توجه به روانشناسی رنگ است. کودکان خردسال در سن یادگیری هستند و تمامی اتفاقاتی که در محیط پیرامون آن ها رخ می دهد خواه ناخواه بر روح و ذهنشان اثر می گذارد.

از این رو باید به خوبی از تأثیر استفاده از هر رنگ بر یک کودک مطلع بود و پس از آن رنگ تابلو را انتخاب کرد. به هر حال وقتی یک دختر یا پسر چهار پنج ساله را برای ثبت نام به این مرکز می آورند، به دلیل حس کنجکاوی ذاتی نگاهی به سردر ساختمان می کند و ممکن است در نگاه اول تابلویی که نصب شده است، برای او ناخوشایند باشد، و یا در همان لحظه او را جذب کند.

بررسی انواع تابلوهای مناسب

تابلوهای گوناگونی وجود دارند که برای ساخت تابلو مهد از آن استفاده می شود. اما یک نکته مهم در این بخش وجود دارد و آن این که باید تابلوهای موجود در بازار را از ماهیت صنعتی و تجاری که دارند جدا کرد و شکل فانتزی و کودکانه تری به آن بخشید، تا برای کودکان قابل درک باشد.

ساخت تابلو مهدکودک

اکثر تابلوها در تابلو سازی به شکل تجاری و اداری مورد استفاده قرار می گیرند. تابلو مغازه، تابلو فروشگاه، تابلو املاک و حتی تابلو اداره ها با تابلو پیش دبستانی و مهدکودک بسیار متفاوت اند. پس در انتخاب تابلو و شکل دادن به آن باید این موضوع را مد نظر قرار داد.

تابلو کامپوزیت در تابلوسازی

وقتی صحبت از تابلو کامپوزیت می شود، تفکرات به سوی مراکز صنعتی می رود. شاید کمتر کسی در ابتدا در نظر داشته باشد که از تابلو کامپوزیت استفاده کند. اما حقیقت این است که تنوع در ورق های کامپوزیت به حدی زیاد است که در بسیاری از حوزه های شغلی می توان از استفاده کرد. همچنین برای تمامی سنین نوع استفاده از آن منعطف است.

برخی از ورق ها به گونه ای هستند که به دلیل قابلیت نانو به کار رفته در آن ذرات گرد و غبار را بر روی خود نگه نمی دارند و همواره ظاهر تمیزی خواهند داشت. همچنین رنگ های فانتزی و زیادی وجود دارد که می توان برای طراحی تابلو مهد کودک آن ها را مصرف کرد. در کنار این موضوع ورق های براقی که در کارخانه ها تولید می شوند نیز برای ساخت تابلویی متناسب با روحیه کودکان مناسب هستند.

نقش تابلو چلنیوم

چلنیوم ها در واقع نوارهایی هستند که دور تا دور حروفی که بر روی ورق پلکسی یا دیگر ورق ها ساخته شده اند نصب می شود. از این رو شاید به نظر برسد این تابلو مناسب مهد نیست. اما از آنجایی که چلنیوم قابلیت انعطاف پذیری زیادی در شکل گیری دارد، برای ساخت انواع اشکال مناسب است.

استفاده از شخصیت های کودکانه، المان های موجود در طبیعت همچون گل، درخت، خورشید، ماه، ستاره و… برای ساخت تابلو بسیار مناسب است. پس می توان برای ساخت آن  از تابلو چلنیوم استفاده کرد. چرا که به راحتی می توان اشکال پیچیده را به وسیله دستگاه های لیزری برش داد و چلنیوم را در اطراف آن نصب کرد.

تابلو حروف بر جسته

تابلو حروف برجسته اگرچه عملکردی مشابه تابلو چلنیوم دارد، اما به دلیل استفاده از ورق هایی از جنس پلاستیکی شکل کارتونی و جذابی پیدا می کند. اگر دقت کرده باشید برای ساخت حروف الفبا که معمولاً با تایپوگرافی های کودکانه طراحی می شوند کاربرد دارد.

اگرچه بیش تر ساعات کاری مراکزی که از کودکان نگه داری می کنند معمولاً تا  بعدازظهر و قبل از تاریکی هوا است، اما با این حال استفاده از نورپردازی باعث زیباتر شدن تابلو خواهد شد.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: