۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلو پشت بامی چیست و چه کاربردی دارد؟

تابلو پشت بامی نوعی سازه تبلیغاتی است که از متریال خاصی در ساخت آن استفاده میشود و در بالاترین ارتفاع ساختمان ها و فروشگاه ها نصب میشود. تبلیغات پشت بامی بخش مهمی در بازاریابی کسب و کار هاست و بسیار حائز اهمیت میباشد. تفاوتی ندارد چناچه صاحب کسب و کاری پر رونق و قدیمی هستید یا به تازگی کسب و کار خود را ایجاد کرده اید، اگر به دنبال تابلو های پشت بامی برای تبلیغات هستید به شما تبریک میگوییم، زیرا مسیر درستی را برای تبلیغات انتخاب کرده اید.


نکاتی که هنگام خرید تابلو پشت بامی باید به آنها توجه نماییم:

لازم است بدانید تبلیغ به وسیله تابلو پشت بامی نوعی استراتژی هوشمندانه برای نمایش برند، محصول و خدمات شما در دید عابران و وسایل نقلیه یک منطقه وسیع میباشد و این امر علاوه بر انتقال پیام تبلیغاتی در زیبا سازی شهر نیز بسیار موثر است.

هنگام انتخاب تابلو پشت بامی جهت تبلیغات باید به نکاتی اعم از ابعاد، اندازه، طراحی، نور پردازی، قوانین و مقررات نصب، کیفیت، متریال و قیمت نیز دقت نمایید که در ادامه به طور کامل به تمام موارد مذکور میپردازیم.

ابعاد و اندازه تابلو پشت بامی:

در انتخاب و سفارش تابلوهای پشت بامی لازم است به ابعاد و اندازه محلی که برای نصب تابلو در نظر گرفته شده است، دقت ویژه ای داشت تا ابعاد تابلو پشت بامی متناسب با فضای محل نصب باشد. بدیهیست ابعاد و اندازه یک تابلو پشت بامی برای یک ساختمان ده طبقه به نسبت بزرگ تر و حجیم تر از یک تابلو پشت بامی برای یک ساختمان دو طبقه است. همچنین در انتخاب زاویه محل نصب تابلو پشت بامی نیز باید تمام موارد و نکا ت را پس از ارزیابی در نظر بگیریم تا به طور کامل دید مخاطبان، عابران و وسایل نقلیه را پوشش دهد.

طراحی و نور پردازی تابلو پشت بامی:

نوع طراحی و نور پردازی یک تابلو پشت بامی باید به نوعی باشد که در تمام فصول سال و در تمام ساعات شبانه روز، تبلیغ شما را به راحتی به مخاطب و بیننده نمایش دهد. در این مورد باید اصل آینده نگری را رعایت نمود تا هنگام بارش برف ، باران و یا تاریکی شب تمام جزییات به کمک طراحی گرافیک و نورپردازی قابل مشاهده باشد. زیرا این امر یکی از مهم ترین بخش های این فرایند میباشد. نورپردازی تابلو پشت بامی باید به گونه ای باشدکه قابلیت خواندن به طور واضح از مسافت های دور را برای بیننده فراهم نماید. بسته به پالت  رنگی که در طراحی تابلو پشت بامی در نظر گرفته شده است نور چراغ های مورد استفاده نیز باید متفاوت باشد، زیرا ایجاد تضاد در طرح و رنگ جلوه بصری زیبایی به تابلو میبخشد.

قوانین و مقررات نصب تابلوهای پشت بامی:

در کشورمان توسط شهرداری و واحد زیبا سازی شهرداری قوانینی جهت نصب تابلو های پشت بامی وضع شده است که از این قوانین به ممنوعیت نصب تابلو های پشت بامی روی درختان، تیرهای چراغ برق، پیاده رو ها، اماکن پرتراکم از رفت و آمد میتوان اشاره نمود. برای نصب یک تابلو پشت بامی حجیم با قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران نیاز به دریافت مجوز از ارگانهای مربوطه میباشد.

کیفیت تابلو پشت بامی:

انتخاب تمام متریال تشکیل دهنده یک تابلو پشت بامی بسیار حائز اهمیت میباشد، اگر به دنبال یک تابلو پشت بامی با کیفیت و مانا هستید اجازه دهید تابلوسازی نامور در این امر به شما کمک نماید، مجموعه تابلو سازی نامور با رعایت استانداردهای کیفی از جمله استفاده از متریال با دوام و ضد آب و با رعایت تمام استاندارد های تولید تابلوهای پشت بامی در تمام مراحلِ مشاوره ، انتخاب و نصب در کنار شما خواهد بود.

متریال تابلو پشت بامی از چیست؟

زیر سازی استفاده شده جهت نصب تابلو های پشت بامی از جنس پروفیل و متریال های آهنی سنگین میباشد تا توان ایستایی تابلو را داشته باشد. زمینه اصلی تابلو پشت بامی عمدتا از جنس کامپوزیت یا ترمووود میباشد، همچنین جنس نوشته ها و صفحه اصلی از چنلیوم، استیل یا پلکسی تشکیل میشود.

قیمت تابلو پشت بامی:

اگر احساس میکنید خرید تابلو پشت بامی کم هزینه میباشد لازم است بدانید در اشتباهید ، اجرای هر امری در زمینه تبلیغات شامل هزینه های مربوط به خود میباشد. همچنین یک تابلو پشت بامی نیاز به نگهداری و پس از مدتی به دلیل شرایط آب و هوا و فرسایش نیاز به ترمیم و حتی باز سازی نیز دارد. اما جالب است بدانید هزینه تهیه و نصب تابلو پشت بامی 80% از تبلیغات در تلویزیون و صدا سیما،60% از تبلیغات در روزنامه ها و نشریات و50% از تبلیغات در رادیو، ارزانتر میباشد. در عصری که تمام اعضای یک خانواده در جامعه حضور دارند، قطعا یک تابلو  پشت بامی هنگام عبور عابران پیاده یا هنگام رانندگی جلب توجه بیشتری نسبت به رسانه ها و موارد مذکور خواهد داشت.

کاربرد تابلو های پشت بامی:

استفاده از تابلو های پشت بامی یکی از روش های بسیار تاثیر گذار و به یاد ماندنی در ذهن مخاطبان میباشد، با در نظر گرفتن تمام موارد فوق یکبار تابلو پشت بامی، طراحی و تهیه میشود و حدود 3 الی 5 سال نیاز به پرداخت هزینه های مجدد ندارد. فقط گاهی نیاز به تازه سازی تبلیغات و ترمیم دارد که آن هم مبلغ چشم گیری نیست، با این روش میتوان در منطقه ای وسیع تبلیغات خود را در دید افراد زیادی که هر روز در حال عبورهستند قرار داد. همچنین استفاده از تابلوهای پشت بامی روشی حرفه ای و به روز جهت نمایش برند، محصول و یا شعار تبلیغاتی خود به مردم و جذب مشتری جدید میباشد و باعث انتقال آگاهی به مخاطبان در مورد خدمات شما خواهد شد، در نظر بگیرید افرادی که هر روز در حال رانندگی هستند تابلو پشت بامی شما را مشاهده میکنند علاوه بر این، می توانید تابلوهای پشت بامی را در هر کجا که می خواهید قرار دهید. قرار دادن یکی از تابلوها در امتداد یک بزرگراه یا سایر مناطق پرتردد باعث افزایش مخاطبان و جذب مشتری جدید و در نتیجه افزایش فروش خواهد شد.

در انتهای این مقاله جالب است بدانید صاحبان املاک ، فروشگاه ها و برج های تجاری از طریق اجاره دادن پشت بام خود کسب درآمد میکنند ، به این شکل که به طور سالیانه فضای پشت بام خود را در اختیار مجموعه هایی که در صدد تبلیغات گسترده تابلو های پشت بامی هستند میگذارند تا تبلیغ آن مجموعه در پشت بام املاکشان قرارگیرد. حتی در کشور های دیگر تبلیغ کنندگان، تابلو های پشت بامی خود را روی برج ها به طور تخت و خوابیده نصب مینمایند تا بتوانند تبلیغ خود را درنرم افزار های اینترنتی چون waze , google map و … به بینندگان نمایش دهند.

بخش پایانی:

مهم نیست که اقتصاد در چه وضعیتی قرار دارد، برای نجات یک کسب و کار یا برند آسیب دیده نیاز به تبلیغات میباشد و پیام رسانی، از طریق تابلوهای پشت بامی نیز یکی از راه های نجات کسب و کار های رو به افول میباشد.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: