۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

خیلی از افراد بر اهمیت وجود تابلوها واقف هستند اما همواره سعی می ‌کنند بهترین و به روزترین تابلو را انتخاب کنند. چرا که می دانند تبلیغات حرف اول را در رقابت های امروزی برای مشاغل مختلف، می زند. خوشبختانه روز به روز بر تعداد و‌ تنوع تابلوهای مدرن و جدید، افزوده می‌ شود. تابلو چلنیوم الماسی یکی از این تابلوهاست که در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی های آن، توضیح دهیم.

تابلو چلنیوم الماسی چیست؟

تابلو چلنیوم الماسی یکی از درخشان ترین و مدرن ترین تابلوهای تبلیغاتی است که با استفاده از آن می توان مشاغل مختلف را معرفی کرد. از آنجایی که تابلو چلنیوم الماسی مراحل ساخت دشواری دارد و همچنین ساخت آن زمان بر است؛ بیشتر به عنوان تابلوهای تبلیغاتی از آن، استفاده می شود.

با این وجود برخی از صاحبین کسب و کار برای زیباتر شدن و همچنین معرفی برند تجاری خود از تابلو‌چلنیوم الماسی به عنوان تابلو سر درب مغازه یا فروشگاه، استفاده ‌می کنند.

تابلو چلنیوم الماسی چیست؟

ویژگی قابل توجهی که تابلو چلنیوم الماسی دارد این است که با سلایق اکثر افراد، هماهنگ می باشد. اما چرا نام این تابلو را چلنیوم الماسی گذشته اند؟! مهمترین دلیل آن نوع شکست نور از تابلوست چرا که باعث می شود اشکال هندسی متفاوتی مثل شیشه های الماسی، ستاره و کریستالی، نمایان شود.

برای نورپردازی چنین تابلوهایی از لامپ های ال ای دی، استفاده می ‌شود. همچنین حروف برجسته این تابلوها با استفاده از نرم افزارهای دقیق کامپیوتری مثل کورل دراو (Corel Draw) طراحی شده و سپس با استفاده از ورق های فلزی به صورت زاویه دار یا مدور روی پلکسی گلاس، برش زده می شوند.

تفاوت بارز تابلو چلنیوم الماسی با دیگر تابلوها

چه چیزی باعث می شود که افراد به سمت تابلو چلنیوم الماسی بروند یا در واقع تفاوت بارز این تابلو با دیگر تابلوهای تبلیغاتی در چه چیزی است؟! مهمترین تفاوتی که بین تابلو چلنیوم الماسی و دیگر تابلوها وجود دارد این است که حروف آن به صورت سه بعدی بوده و هر حرف به صورت جداگانه، شکل داده می‌ شود‌.

اگر با متریال چلنیوم آشنایی ندارید؛ بد نیست توضیحات مختصری درباره آن، ارائه کنیم. چلنیوم یک آلیاژ آلومینیومی است که کیفیت بالا و مقاومت بسیار زیادی در برابر سرما، گرما، نور خورشید، بارندگی و… دارد. همچنین این متریال تا حد زیادی در برابر وارد شدن ضربه، مقاوم می باشد. چلنیوم جزء متریال های وارداتی بوده و از آنجایی که قیمت بسیار زیادی ندارد؛ هر فردی با هر توان مالی و بودجه‌ ای که دارد؛ می ‌تواند یکی از انواع تابلوهای چلنیوم را سفارش دهد.

شیوه های نورپردازی انواع تابلوهای چلنیوم با یکدیگر متفاوت است. شیوه نورپردازی تابلو چنلیوم الماسی هم یکی دیگر از تفاوت‌ های آشکار آن با سایر تابلوهاست. درخشندگی زیاد تابلوهای چلنیوم الماسی باعث می شود در همان نگاه اول به سرعت توجه مشتری را جلب کند که این موضوع هدف تمامی روش های تبلیغاتی، می باشد.

تابلو چلنیوم الماسی و تفاوتش با بقیه تابلوها

به جرأت می ‌توان گفت که تابلوهای چلنیوم الماسی از درخشان ترین و براق ترین تابلوهای تبلیغاتی است که می‌ توان آن را به شیوه ‌های متفاوتی، پیاده سازی کرد.

بنابراین اگر از تکرار گریزان هستید و قصد دارید یک تابلو چلنیوم متفاوت و منحصر به فرد داشته باشید تا بتوانید علاوه بر زیباسازی مکان تجاری خود، در زمینه تبلیغات و جذب مشتری هم موفق باشید، بهتر است از تابلو چلنیوم الماسی استفاده کنید. از این تابلو می توان هم به عنوان تابلو شرکتی و هم به عنوان تابلو مغازه استفاده نمود.

مراحل ساخت تابلو چلنیوم الماسی

هر نوع تابلویی برای اینکه از مرحله طراحی به مرحله اجرا و پیاده سازی برود، مستلزم طی کردن مراحلی است. در ادامه به اختصار این مراحل را توضیح می دهیم:

مرحله اول – اندازه گیری طول و عرض تابلو

به عنوان اولین قدم برای ساخت تابلو چلنیوم الماسی لازم است تابلوساز به محل مورد نظر برای نصب تابلو رفته و طول و عرض تابلو را اندازه ‌گیری کند. همچنین تابلوساز باید زاویه دید مناسب جهت نمایش تابلو را ارزیابی کرده و اطمینان پیدا کند که تابلو از تمامی جهات، به راحتی قابلیت خوانایی دارد.

مرحله دوم – طراحی تابلو و حروف برجسته آن

پس از اینکه متراژ تابلو به درستی و به صورت دقیق اندازه گیری شد، نوبت به طراحی تابلو و حروف برجسته آن، می رسد. برای این کار از نرم افزارهایی مثل اتوکد، تری دی مکس و کورل دراو، استفاده می شود. همچنین در این نرم افزارها به راحتی می توان فونت، ضخامت و اندازه حروف برجسته را تعیین کرد.

مرحله سوم – بُرش حروف طراحی شده روی پلکسی

حال نوبت به برش حروف طراحی شده بر روی پلکسی، می ‌رسد. این کار با استفاده از دستگاه های برش لیزری با دقت و سرعت بالا، انجام می ‌گیرد. این دستگاه ها جایگزین روش های دستی در قدیم شده اند و انصافاً سرعت و دقت بالایی دارند.

مرحله چهارم – انجام بُرش ها برای شکست نور

در این مرحله تابلوساز برش هایی روی پلکسی انجام می ‌دهد که این برش‌ ها باعث شکستن نور، می شود. همین موضوع باعث می شود تا بتوانیم اشکال هندسی همچون الماس را پس از نصب تابلو و اعمال روشنایی روی تابلو، مشاهده کنیم.

مرحله پنجم – ساخت لبه های حروف و چسباندن آن

پس از اینکه برش حروف انجام شد؛ لبه های حروف هم ساخته شده و پس از خم کاری و… این لبه ها به بدنه حروف، چسبانده می شوند.

مرحله ششم – نورپردازی

نوبتی هم که باشد، نوبت به نصب لامپ های اس ام دی در داخل تابلو می رسد. نورپردازی یکی از مهمترین مراحل در تابلوهای الماسی است و همین موضوع است که سبب درخشندگی فوق العاده بالای آن ها، شده است. لامپ های اس ام دی (SMD) کیفیت و مقاومت خوبی داشته و در اکثر تابلوهای تبلیغاتی از آن ها، استفاده می شود.

مرحله هفتم – نصب حروف روی زیرسازها

در این مرحله که جزء مراحل پایانی کار ساخت تابلو چلنیوم الماسی است. حروف ساخته شده روی زیرساز، نصب می گردد. در اکثر موارد می توان از هر نوع زیرسازی مطابق با سلیقه و نظر مشتری استفاده کرد اما معمولاً از زیرسازهای پی وی سی برای این کار، استفاده می شود.

البته برخی از مشتریان تمایل دارند زیرساز تابلوی آن ها از جنس کامپوزیت، شیشه، سنگ و یا چوب ترمووود باشد. این مورد کاملاً سلیقه ای است و می‌ توان هرکدام از این متریال ها را برای زیرساز تابلو چلنیوم الماسی، استفاده کرد.

مزیت‌های تابلوهای چلنیوم الماسی

مزایای تابلوهای چلنیوم الماسی

  • این تابلو از درخشش خاصی بهره مند است که تصور می کنید واقعا دانه های ظریف و درخشان الماس درون آن برق می زنند.
  • تابلوهای چلنیوم الماسی تنوع رنگی بالایی دارند.
  • پانچ ورق پلکسی نسبت به پانچ ورق‌های استیل ارزانتر و مقرون به صرفه‌تر است. هزینه ی پانچ ورق‌های استیل و فلز ۳ تا ۴ برابر پانچ ورق‌های پلکسی است؛ بنابراین تمامی افراد تمایل به سفارش تابلو الماسی دارند.
  • این تابلوها در شرایط آب و هوایی متفاوت مقاومت بالایی دارند و دچار زنگ زدگی و هر نوع مشکل دیگری نمی‌شوند.
  • طراحی های این تابلوها همیشه ماندگار است و هیچ زمانی از مد نخواهد افتاد.
  • تابلوهای الماسی نصب راحت و آسانی داشته و امکان اجراهای متفاوتی دارند.

انواع مدل‌های تابلو چنلیوم الماسی

کریستالی یا الماسی بودن حروف برجسته چلنیوم یکی از تکنیک‌هایی است که سبب زیباتر شدن هر چه بیشتر این تابلوها می شود. انواع مدل های تابلو تبلیغاتی الماسی که در بین مشتریان محبوبیت بیشتری دارند عبارتند از:

تابلو چلنیوم کریستال الماسی

برای طراحی و پیاده‌سازی تابلوهای چلنیوم کریستال الماسی علاوه براین که تابلوساز برش‌هایی الماس گونه روی ورق پلکسی ایجاد می‌کند همچنین از دانه های کریستال و ورق پلکسی گلاس شیشه ای یا ورق آلومینیوم برای به وجود آوردن درخشش و تلالو کریستالی مانند در ساخت تابلو استفاده می‌کند.

تابلو چلنیوم استیل الماسی

از آنجایی که ورق شفاف استیل نمی تواند نور را از خود عبور دهد برای درخشان و تابان نمودن این تابلوها آن را بصورت ترکیبی با دیگر متریال ها می سازند. در این روش رویه حروف تابلو از جنس چنلیوم و لبه های حروف از جنس استیل ساخته می شود.

تابلو چلنیوم فلزی الماسی

خصوصیات تابلو چلنیوم فلزی الماسی همانند تابلو استیل الماسی است یعنی نور را از خود عبور نمی دهد. بنابراین برای ساخت این تابلوها نیز رویه حروف از چنلیوم ساخته شده و برای لبه های حروف نیز از فلزات متعددی همچون آهن ، مس یا گالوانیزه استفاده می شود.

تابلو چلنیوم الماسی رینگی

به منظور طراحی و پیاده سازی تابلو چلنیوم الماسی رینگی ، لبه های حروف با استفاده از دستگاه‌های مخصوص مثل رینگ برش داده می شود. در این تابلو نور علاوه بر رویه حروف از بخش‌های رینگی نیز به چشم بازتاب پیدا می‌کند که باعث می‌شود تابلوی تبلیغاتی شما خیره کننده‌تر باشد.

تابلو چلنیوم الماسی پانچی

پانچ در واقع به نوعی سوراخ کاری اشاره دارد که بر روی لبه های حروف برجسته چلنیوم اعمال می شود. برای ساخت این نوع تابلو چلنیوم نیز رویه حروف با استفاده از چلنیوم ساخته می‌شود اما لبه‌ها به شکل ردیفی و یا زیگزاکی پانچ می‌شوند.

کارایی تابلوهای چلنیوم الماسی

استفاده از حروف به شکل پانچ قدمت زیادی ندارد و هنوز جزو انواع جدید محسوب می شود که همین نکته باعث جلب توجه بیشتری می‌گردد. جلوه ی این نوع حروف نسبت به حالت ساده بیشتر است و فضای لوکس‌تری به نمایش می گذارد.

البته در طول روز و در حالت خاموش تفاوت چندانی با مدل های ساده چلنیوم ندارد. بیشترین جلب توجه مربوط به شب است و به همین دلیل برای تابلو سردر مغازه بیشتر کاربرد دارد.

تابلو چلنیوم الماسی برای کار در ارتفاعات خیلی بلند ساختمان توصیه نمی‌شود زیرا نحوه پرتاب نور این تابلو ممکن است باعث ناخوانایی عنوان تابلو مغازه و یا سازمان‌ها گردد. بهتر است از این تابلوها برای سردر ورودی فروشگاه‌ها و در ارتفاع ۳ یا ۴ متری استفاده کرد.

در صورتی که بخواهیم خوانایی این حروف را از فاصله دور بیشتر کنیم بهتر است چلنیوم الماسی را به شکل دوبل بسازیم به صورتی که دور حروف یک نوار نور ساده بدون پانچ و ترجیحا با رنگ متفاوت وجود داشته باشد.

بهترین مکان برای نصب تابلو الماسی، منطقه‌هایی هستند که خیابان‌های آن از عرض بیشتری برخودار است و محل رفت و آمد خودروهای زیادی است یا اینکه در گذرگاه‌های اصلی، تابلو چلنیوم الماسی می‌تواند به شکل الماس ظاهری زیباتر به نمایش بگذارد.

عوامل موثر بر قیمت تابلو چلنیوم الماسی

قیمت تابلو چلنیوم الماسی

در صورتی که نیاز به خرید و استفاده از این نوع تابلوهای تبلیغاتی داشته باشید بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است عوامل مختلفی در قیمت تابلو چلنیوم الماسی تاثیرگذار باشند که از جمله آن‌ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ارتفاع محل نصب تابلو از زمین
  2. متر حروف برجسته به کار رفته در تابلو
  3. تایمر جهت روشن و خاموش کردن تابلو
  4. نوع و برند لامپ‌های LED یا SMD به کار رفته در تابلو
  5. متریال زیرسازی تابلو چلنیوم الماسی که می تواند به صورت پلکسی، کامپوزیت، چوب یا شیشه باشد.
  6. دستگاه خنک کننده که وظیفه خنک کردن برد تابلو را در مدت زمان طولانی بر عهده دارند.
  7. جنس و نوع رول چلنیوم
  8. منبع تغذیه
  9. اندازه و متراژ تابلوی مورد نظر بر حسب نیاز مشتری

بنابراین مواد اولیه ساخت و طراحی تابلو چلنیوم الماسی و انواع مختلف آن‌ها در نهایت با توجه به نیاز مشتری و ابعاد و اندازه‌های مختلف سفارش داده شده آنها در شرکت های تولیدی مختلف تاثیر بسیار زیادی در قیمت نهایی تابلو چلنیوم الماسی دارند که بهتر است تا پیش از خرید به تمامی این نکات توجه ویژه ای داشته باشید.

سفارش طراحی و ساخت تابلو چلنیوم الماسی

با وجود ویژگی ها و مزایای مثبتی که برای تابلو چلنیوم الماسی ذکر کردیم؛ ممکن است تمایل داشته باشید یکی از انواع این تابلوها را برای معرفی فروشگاه، دفتر کار و یا مغازه خود، سفارش دهید.

در زمینه طراحی و ساخت تابلوها؛ آنچه که اهمیت دارد، کیفیت متریال استفاده شده، وجود ضمانت نامه معتبر پس از نصب تابلو و نورپردازی زیبا و خلاقانه است.

بنابراین توصیه می کنیم هرگز کیفیت یک تابلو را فدای قیمت پایین آن نکنید. چرا که برخی از تابلوسازی ها اقدام به تولید تابلوهایی با متریال نامرغوب می کنند که پس از مدتی شاهد زنگ زدگی و خرابی تابلو، هستیم. در چنین شرایطی مشتری مجبور به دوباره کاری و صرف هزینه مازاد برای تعمیر و یا تعویض تابلو، می شود.

تابلوسازی نامور سال هاست کار طراحی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی را انجام داده و به خوبی با شرایط آب و هوایی هر منطقه و همچنین تابلوهای مناسب با کسب و کارهای متفاوت، آشنا می باشد.

اگر قصدتان برای سفارش یک تابلو چلنیوم زیبا، مدرن و خلاقانه جدی است؛ پیشنهاد می کنیم قبل از هر چیز با مشاوران و کارشناسان تابلوساز در تابلوسازی نامور تماس گرفته و از راهنمایی های آنان در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی، استفاده کنید.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی می توانید با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: