۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تاثیر تبلیغات محیطی در برندسازی

زمانی که محصولی با یک برند جدید وارد بازار و عرصه رقابت می شود؛ برای شناخته شدن و معرفی نیاز به تبلیغات دارد. در واقع بدون تبلیغات مردم هیچ برندی را نمی شناسند تا بتوانند در صورت نیاز به آن، رجوع کنند. صاحبان کسب و کار هر کدام شیوه خاصی را برای برندسازی انتخاب می کنند. ممکن است سفارش یک تبلیغات چند ثانیه ای را به رسانه مهمی مثل تلویزیون بدهند و یا تبلیغات محیطی مانند، بیلبوردهای سطح شهر را برای این کار، اجاره کنند.

روش های تبلیغات متنوع است. اما اگر به دنبال روشی مقرون به صرفه و اقتصادی می گردید؛ ما به شما استفاده از تابلو تبلیغاتی را پیشنهاد می دهیم. این شیوه تبلیغات دائمی بوده و اگر برند مورد نظر با یک طراحی خوب، به معرض نمایش درآید؛ در مدت زمان نسبتا کوتاهی، شناخته می شود. در ادامه این مقاله شما را با تاثیر تبلیغات محیطی در برندسازی، آشنا می کنیم.

انواع تبلیغات محیطی

همانطور که در مقدمه این مقاله ذکر کردیم؛ شیوه هایی که برای تبلیغات محیطی استفاده می شود؛ متفاوت می باشد. یکی از فاکتورهایی که در انتخاب نوع تبلیغات موثر است؛ بودجه ای است که قصد دارید برای آن، صرف کنید. به طور کلی تبلیغات محیطی شامل تمامی روش هایی می شود که به نوعی محصول مورد نظر را در معرض دید عموم مردم، قرار دهد.

تاثیر تبلیغات محیطی در برندسازی

یکی از مهم ترین روش ها استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی است. بیلبوردها معمولا در مکان هایی نصب می شوند که تردد افراد به طور روزانه، بالا باشد. مکان هایی مثل شهربازی ها، رستوران های بزرگ، چهارراه ها و مکان های گردشکری و تاریخی هر شهر جزء بهترین محل ها برای نصب بیلبورد هستند.

تبلیغاتی که برای برندسازی انجام می شود باید به گونه ای باشد که افراد با یک نگاه گذرا بتوانند مفهوم تبلیغ و همچنین نام برند را به ذهن بسپارند. تبلیغات محیطی باید آنقدر جذاب باشد تا نگاه مخاطب را به خود، جذب کند. از دیگر شیوه های تبلیغات محیطی برای برندسازی می توان به پوسترهای دیواری، وسایل حمل و نقل عمومی، تابلوهای تبلیغاتی و مبلمان شهری، اشاره کرد.

در این بین سفارش تابلوهای تبلیغاتی با هدف برندسازی می تواند گزینه مقرون به صرفه و معقولی به نظر برسد. البته نحوه طراحی تابلو هم تاثیر زیادی در جذب مخاطب دارد. طرح مورد نظر برای معرفی هر برندی باید خلاقانه باشد. علاوه بر این؛ استفاده از طرح‌ های گرافیکی و رنگ های جذاب برای این کار، ضروری است.

تبلیغات محیطی در برندسازی چه تاثیری دارد؟

تبلیغات محیطی زمانی می تواند اثرگذار باشد که تبلیغات در مکان و زمان صحیحی، انجام شود. به طور مثال، اگر قصد دارید پوشاک کودکان را تبلیغ کنید؛ بهترین کار این است که تبلیغ مورد نظر را در مکان هایی مثل شهربازی ها و یا در نزدیکی فروشگاه های بزرگ اسباب بازی، نصب کنید. در این صورت احتمال مشاهده تبلیغ مورد نظر توسط والدینی که فرزندان کوچک دارند، بیشتر است.

بنابراین بهتر است مکان مورد نظر برای نصب تبلیغ متناسب با جامعه هدف باشد. کالاها و خدماتی که جنبه عمومی تری دارند؛ معمولاً در ایستگاه‌ های اتوبوس، راه‌ آهن، مترو و مکان هایی نزدیک به مراکز بزرگ تجاری، قرار می ‌گیرند. در این صورت است که شانس دیده شدن چنین تبلیغی، افزایش می یابد.

مورد دیگری که برای اثرگذاری تبلیغات محیطی وجود دارد؛ طراحی آن است. طراحی باید به گونه ای باشد که حس کنجکاوی افراد را برانگیزد و از طرفی حاوی پیامی برای معرفی کالا یا خدمات باشد؛ به طوری که طی چند ثانیه مشاهده، به ذهن افراد سپرده شود. تنها در این صورت است که می توان از یک تبلیغ محیطی انتظار شناخته شدن را داشت. البته توصیه می شود چنین پیام هایی کوتاه و ساده باشد تا تاثیر بیشتری روی مخاطب، بگذارد.

تبلیغات محیطی در سال های اخیر آنقدر تنوع و پیشرفت داشته اند که می توان برای معرفی کالا و یا خدمات، روی آن حساب کرد. طراحی هایی که به این منظور استفاده می شوند شامل جلوه های سه بعدی، نقاشی و طراحی کامپیوتری می شوند. استفاده از تکنولوژی دیجیتال، روشنایی کامپیوتری و ایجاد نور پس زمینه از قابلیت هایی است که با در اختیار داشتن یک تابلو تبلیغاتی می توان از آن ها، استفاده کرد. چنین طرح هایی با احتمال بیشتری، توجه افراد را به خود، جلب می کنند.
تجربه نشان داده است که در سال های اخیر دیگر نوشته ها و تصاویر ساده برای عموم افراد موضوع جذابی نبوده و تمایلی برای مشاهده آن، نشان نمی دهند. به همین دلیل است که امروزه تبلیغات محیطی شامل تصاویر گرافیکی خلاقانه و زیبا شده است. با چنین طرح هایی ذهن مخاطب درگیر شده و حداقل چند ثانیه زمان برای درک مفهوم تصویر، صرف می کند.

تاثیر برندسازی در فروش بالای محصولات و خدمات

زمانی که بتوانید با استفاده از تبلیغات محیطی برندسازی کنید؛ در مدت زمان کوتاهی شاهد افزایش فروش محصولات یا خدمات خود، خواهید بود و افزایش فروش به دنبال خود، سودآوری دارد. این همان چیزی است که تمامی مدیران و صاحبان کسب و کار به دنبال آن هستند. به همین دلیل است که این افراد سالانه بخشی از درآمد خود را صرف تبلیغات محیطی می کنند. حتی برخی از برندهای بسیار مطرح و شناخته شده برای بقای خود در بازار پر تنش و پر از رقابت، ترجیح می دهند تبلیغات را هیچ زمانی متوقف نکنند.

تاثیر برندسازی در فروش بالای محصولات و خدمات

حتما شما هم بارها لوگو یا برند این گونه محصولات را در سطح شهر، دیده اید. زمانی که با استفاده از تبلیغات برندسازی را انجام دهید؛ دیگر نباید نگران تغییرات احتمالی در آینده باشید زیرا حتی در صورت تغییر لوگو هم نام شما برای همیشه در ذهن مخاطب، باقی می ماند. بنابراین هر برندی هر چقدر هم جدید و نوپا باشد؛ اگر برای تبلیغات آن برنامه ریزی شود؛ می توان به آینده درخشان آن در عرصه تجارت، امیدوار بود. چنین برندی بعید است به سادگی در اذهان عمومی به فراموشی سپرده شود.

نقش تابلو در تبلیغات محیطی

اگر هنوز هم برای سفارش تابلو تبلیغاتی مردد هستید؛ بد نیست نگاهی به برخی از برندهای مشهور داشته باشید. اگرچه خیلی از مدیران چنین برندهایی، از بیشتر روش های تبلیغاتی، برای فروش استفاده می کنند، اما تابلو تبلیغاتی یا بیلبوردها جزء انتخاب های اصلی آن ها می باشد. اگر یک کسب و کار نوپا دارید و نیازی به تبلیغات پرهزینه از طریق بیلبوردها ندارید؛ ما به شما پیشنهاد می کنیم با هر بودجه ای که در دست دارید، یک تابلو تبلیغاتی جذاب، سفارش دهید.

نقش تابلو در تبلیغات محیطی

این گونه تابلوها می توانند در رنگ و طرح دلخواه شما، تهیه شوند و از این نظر هیچ محدودیتی نخواهید داشت. البته طراح تابلو خود به تمامی مسائل مربوط به طراحی و استفاده از رنگ ها آگاهی کامل داشته و می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. روند کار به این صورت است که طرح انتخابی شما در یک کارگاه تابلوسازی طراحی شده و پس از تایید، به مرحله پیاده سازی می رود.

ممکن است با تمامی تابلوها آشنایی نداشته باشید اما مهمترین تابلوهای تبلیغاتی که در زمینه تبلیغات محیطی استفاده می ‌شوند؛ شامل تابلو لایت باکس، تابلو شهری، تابلو مغازه، تابلو فروشگاهی، تابلو چلنیوم و تابلو پرچمی می باشند. استفاده از نورپردازی خاص و جذاب در ساخت تابلوها، باعث چشمگیر شدن بیشتر آن ها می شود.
اگر برای معرفی کسب و کار جدیدتان نیاز به یک تابلو تبلیغاتی دارید؛ پیشنهاد می کنیم در ابتدا با صرف هزینه‌ ای کمتر؛ یک تابلوی تبلیغاتی خلاقانه سفارش دهید. تابلو سازی نامور سال‌ هاست در این زمینه فعالیت داشته و می ‌تواند تابلوی تبلیغاتی شما را با بهترین مواد اولیه، تولید کند. به منظور ثبت سفارش می توانید با شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: