۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

امروزه استفاده از تابلوهای تبلیغاتی یکی از روش ‌های مرسوم برای شناخته شدن و معرفی کسب و کار به عموم افراد، می باشد. این موضوع نه تنها در حال حاضر؛ بلکه از گذشته های دور هم همواره مورد توجه صاحبین کسب و کارهای مختلف، بوده است. خیلی افراد اگرچه به تاثیر مفید استفاده از تابلوها واقف هستند اما در انتخاب نوع تابلو دچار سردرگمی و تردید می ‌شوند. معمولاً بین تمامی تابلوهای تبلیغاتی تابلو چلنیوم و تابلو استیل پرکاربردتر بوده و طرفداران بیشتری دارند. این تابلوها جزء تابلوهای نسبتاً ساده و کاربردی، محسوب می ‌شوند. اگر شما هم قصد سفارش یک تابلوی تبلیغاتی را دارید و بین انتخاب تابلو استیل و تابلو چلنیوم مردد مانده اید؛ پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را دنبال کنید چرا که به خوبی با تفاوت تابلو استیل و چلنیوم و همچنین قیمت هر کدام، آشنا می شوید. پس از مطالعه این مقاله به راحتی می توانید تصمیم گیری کنید.

تفاوت قیمت تابلو استیل و چلنیوم

آشنایی با تابلو چلنیوم و مزایای آن

تابلو چلنیوم تابلو حروف برجسته است که برجسته بودن حروف و نمای سه بعدی آن بسیار از سمت مشتریان جالب توجه می باشد. تابلوهای چلنیوم نورپردازی منحصر به فرد و زیبایی دارند و می ‌توانند شب هنگام هم به اندازه روز، جلوه گری کنند. اگر یک تابلوی مقاوم، مقرون به صرفه و زیبا می خواهید؛ تابلو چلنیوم می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. نحوه طراحی و ساخت تابلو چلنیوم به این صورت است که ابتدا حروف مورد نظر با استفاده از متریال شفافی مثل پلکسی گلاس، برش داده شده و پس از آن برای حجم دهی از رول های چلنیوم برای دور تا دور آن، استفاده می شود. در نهایت نورپردازی پشت حروف انجام شده و تابلو برای نصب به محل مورد نظر، منتقل می شود.

هم پلکسی گلاس و هم رول های چلنیوم در رنگ های متفاوت، وجود دارند. بنابراین هیچ نگرانی از بابت انتخاب ترکیب رنگ، نخواهید داشت اما توصیه می‌ شود به منظور افزایش دوام و ماندگاری تابلوهای چلنیوم از رول چلنیوم به رنگ نقره ای و پلکسی گلاس های شفاف به رنگ های ساده، استفاده کنید. لازم به ذکر است که برند متریال های پلکسی گلاس و چلنیوم می ‌تواند تاثیر مستقیمی روی طول عمر یک تابلو، داشته باشد.

آشنایی با تابلو چلنیوم و مزایای آن

آشنایی با تابلو استیل و مزایای آن

تابلو استیل انواع مختلفی دارد. می تواند ساده باشد و یا با متریال های دیگر مثل پلکسی گلاس و نئون پلاستیک و یا چلنیوم به صورت تلفیقی، استفاده شود. در واقع یکی از مزیت ها و محاسن مهم حروف استیل؛ خاصیت تلفیق پذیری آن با دیگر حروف برجسته است. برای ساخت تابلوهای استیل معمولا از ورق استیل نگیر ضد زنگ، استفاده می شود. استیل هم برای فضای داخلی و دکوراسیون داخلی فروشگاه ها، مغازه ها، دفاتر کار و… و هم برای فضای خارجی، قابل استفاده است.

نحوه طراحی و ساخت تابلو استیل به این صورت است که پس از برش حروف؛ لبه هایی از جنس استیل دور تا دور حروف توسط دستگاه جوش استیل، فیکس می گردد که باعث برجستگی طرح یا حروف، می‌ شود. می توان این تابلو را بدون نور و یا همراه با نور پردازی، اجرا کرد. یکی از دلایل اصلی تفاوت قیمت تابلو استیل همین وجود یا عدم وجود نورپردازی می باشد. تابلوهای استیل در عین دارا بودن زیبایی و سادگی در کنار هم، مقاومت بسیار بالایی هم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، دارند.

آشنایی با تابلو استیل و مزایای آن

تابلو چلنیوم و تابلو استیل در چه مواردی متفاوت هستند؟

برای انتخاب تابلو استیل و تابلو ‌چلنیوم باید اولویت های خود را مشخص کنید. هر کدام از این دو تابلو اگر چه به تنهایی مزایای خاص خود را دارند؛ اما در مواردی هم با یکدیگر، متفاوت می باشند. اگر به هنگام سفارش تابلو به تفاوت های آن ها توجه کنیم؛ می‌ توانیم انتخاب بهتری داشته باشیم.

تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو استیل در موارد زیر، مشاهده می شود:

تفاوت در متریال به کار رفته

همانطور که از نام این دو تابلو مشخص است؛ در ساخت تابلو استیل از فلز استیل و در ساخت تابلو چلنیوم از متریال چلنیوم، استفاده می ‌شود. متریال چلنیوم ترکیبی از فلز آلومینیوم با آلیاژی دیگر است که از نظر دوام و کیفیت تقریباً با استیل، برابری می ‌کند. خوشبختانه هر دو متریال دوام و کیفیت قابل قبولی دارند.

تفاوت در نورپردازی

برای تابلوهای چلنیوم نورپردازی درون حروف صورت می گیرد اما در تابلوهای استیل نورپردازی به شکل هاله ای از نور در زیر حروف، نمایش داده می شود. هرچند که برای تابلوهای چلنیوم به دلیل تنوع بالا؛ انواع نورپردازی ها را می توان اعمال کرد اما در هر صورت تفاوت این دو تابلو از نظر نورپردازی با یکدیگر، کاملا مشخص است.

تفاوت در میزان انعطاف پذیری

آلومینیوم فلزی است که انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد و استفاده از آن در ساخت چلنیوم باعث شده است که تابلوهای چلنیوم نسبت به تابلوهای استیل بتوانند انعطاف پذیری خوبی داشته باشند. البته انعطاف ‌پذیری کم متریال استیل باعث ضعیف بودن تابلوهای استیل نمی شود؛ بلکه این موضوع تنها تفاوت بین تابلو استیل و تابلو چلنیوم را نشان می دهد.

تفاوت در متریال به کار رفته در رویه حروف تابلو

رویه تابلوهای چلنیوم با استفاده از پلکسی گلاس ساخته می ‌شود و تنوع رنگی بالایی دارد. اگرچه تابلو استیل به اندازه تابلو چلنیوم تنوع رنگ ندارد؛ اما می ‌توان از مدل های ترکیبی و رنگی برای ساخت آن، استفاده کرد.

تفاوت در نوع حفاظت از حروف روی تابلو

زمانی که تابلو در جای خود نصب می گردد؛ لازم است از ورود گرد و غبار به آن، جلوگیری شود. کارخانه های سازنده چلنیوم؛ یک نوار اسفنجی را در لبه های چلنیوم قرار می ‌دهند. این لبه اسفنجی باعث می‌ شود که عوامل محیطی مثل قطرات آب و یا گرد و غبار و… به درون حروف، وارد نشود. اما در تابلوهای استیل برای جلوگیری از ورود این عوامل خارجی؛ لبه ها را با قلع، لحیم می کنند. به هر حال هر دو تابلو، ساز و کار محافظت از حروف روی تابلو را خواهند داشت اما نوع این حفاظت، متفاوت است.

تفاوت در رنگ

متریال چلنیوم نسبت به استیل تنوع رنگ بالایی دارد تا جایی که بعید است افراد برای انتخاب رنگ تابلو چلنیوم با مشکل، مواجه ‌شوند. اما تابلوهای استیل بین ۳ تا ۴ رنگ مختلف دارند و این هم یکی دیگر از تفاوت ‌های مشخص این دو تابلوست.

تفاوت در انعکاس نور

انعکاس نور تابلوی استیل بسیار بیشتر از چلنیوم است و این موضوع به دلیل ماهیت فلز استیل است که درخشندگی خاصی دارد. انعکاس نور و درخشان بودن یک تابلو از موضوعات مهمی است که روی جلب توجه و نگاه مخاطبان، اثرگذار می باشد.

تفاوت قیمت تابلو چلنیوم و تابلو استیل

با توجه به تفاوت هایی که در این مقاله ذکر شد؛ می توان گفت این دو تابلو از نظر قیمت هم متفاوت می باشند. البته طول عمر هر دو تابلو بالاست و نمی توان یکی را برتر از دیگری دانست. اما تابلوهای استیل به علت این که به مراقبت کمتری نیاز دارند و قیمت تمام شده ساخت تابلوهای استیل اقتصادی تر از تابلوهای چلنیوم است؛ در بین برخی از مشتریان پرطرفدار شده اند. البته اینکه از تابلو برای چه هدفی استفاده می کنید هم می ‌تواند در انتخاب تابلو به شما، کمک کند. در برخی موارد تاثیری که یک تابلو چلنیوم دارد را یک تابلوی استیل نمی تواند داشته باشد و بالعکس.

تفاوت قیمت تابلو چلنیوم و تابلو استیل

سفارش تابلو تبلیغاتی

در این مقاله با تفاوت دو تابلوی معروف یعنی تابلو استیل و تابلو چلنیوم هم از نظر متریال به کار رفته در ساخت آن ها و هم از نظر قیمت تمام شده، آشنا شدید. در صورتی که مقرون به صرفه بودن یک تابلو برایتان از درجه اولویت بالاتری برخوردار است؛ می توانید تابلو استیل را انتخاب کنید و در صورتی که تنوع رنگ و زیبایی نورپردازی تابلو مهم باشد؛ تابلو ‌چلنیوم می تواند انتخاب خوبی باشد. در هر صورت هر دو تابلو از جایگاه خوبی در صنعت تابلوسازی برخوردار هستند و روی جذب مشتری و تبلیغات می توانند تاثیر فوق ‌العاده ‌ای، داشته باشند.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب تابلو متناسب با حیطه فعالیت خود؛ می توانید با کارشناسان و مشاوران مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: