۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

حجیم سازی در تابلوسازی به چه معناست؟

حجیم سازی در تابلوسازی یکی از مهم ترین تکنیک هایی است که از آن برای ایجاد جذابیت بصری بیشتر در تابلوها استفاده می کنند. به زبان ساده حجیم سازی یعنی سه بعدی کردن عناصر یک تابلو. زمانی که شما حروف تابلو مغازه را به صورت سه بعدی می سازید، در اصل عملیات حجیم سازی را بر روی آن پیاده کرده اید.

صنعت تابلوسازی روز به روز در حال گسترش بوده و هر چند وقت یک بار روش جدیدی برای ساخت تابلوهای  تجاری استفاده می شود. مدل های جدید تابلو به سرعت روانه بازار شده و در اندک زمانی، بسیاری از مغازه داران را طرفدار خود می کنند.

اهمیت ساختار تابلو

اهمیت تابلو مغازه و فروشگاه ها به قدری زیاد شده که، برخی از افراد با ورود تابلوهای جدید، سریعاً ابزار قدیمی خود را تعویض می کنند.

پس برای اینکه همواره شغل خودتان را به روز کنید و از رقبای کاری خود عقب نمانیم باید  این صنعت را دنبال کرده و از جدید ترین محصولات آن مطلع شوید. در همین راستا در این نوشته تصمیم داریم تا به طور کامل تأثیر حجیم سازی را در تابلو سازی بررسی کنیم.

چرا باید از حجیم سازی استفاده کنیم؟

اصل کار تابلوسازی بر کیفیت ساخت و طراحی جذاب آن است. دیگر کسی از دیدن تابلوهای ساده و یا حتی بنرهای پارچه ای لذت نمی برد. علاوه بر آن استفاده از تابلوهای ساده و قدیمی، می تواند بر روی کسب و کار شما تأثیر منفی داشته باشد. زیرا وقتی مشتری یک تابلو نامناسب و فرسوده که طراحی زیبایی هم ندارد را بر سردر مغازه ببیند، رغبت نمی کند وارد مغازه شود.

برعکس هرچه تابلو زیباتر و فریبنده تر باشد، افراد زیادی هم برای خرید به مغازه شما مراجعه می کنند. پس هر روشی که تابلو را زیبا کند، کارآمد بوده و مورد توجه است. حجیم سازی تابلو فروشگاه و مغازه نیز یکی از این راه ها می باشد. تابلوسازان از این تکنیک برای ساخت تابلو استفاده می کنند، چون می توان به وسیله آن مشتری مغازه ها را افزایش داد.

نورپردازی در تابلوهای حجیم و سه بعدی

در این سبک از تابلوسازی، باید متناسب با طراحی حروف و نشانه ها، زمینه مناسبی را برای نصب انتخاب کرد. در این خصوص تابلو ترموود و تابلو کامپوزیت، گزینه های مناسبی هستند. اما نکته مهمی که باید بدانید این است که وقتی حروف تابلو ارتفاع می گیرد، در پشت ورق ها، فضایی ایجاد می شود که با تعبیه نور داخل آن می توان به زیبایی و جذابیت تابلو کمک کرد.

از این رو حجیم سازی در تابلو سازی، با یک نورپردازی مناسب تأثیر به مراتب بیشتری بر روی مخاطبین خود دارد. همچنین گاهی از تکنیک پانج برای ورق و ارتفاع آن استفاده می کنند. زمانی که نور در داخل این حروف قرار می گیرد، ورق پانچ شده در شب به کمک نور، صحنه بسیار زیبایی را ایجاد می کند.

نورهای تابلوسازی

به طور کلی از نور های SMD  و LED  برای نورپردازی تابلوهای سه بعدی استفاده می شود. علاوه بر زیبایی، کم مصرف بوده و از این رو مقرون به صرفه است. در هنگام استفاده از نورپردازی حتماً به میزان شفافیت ورق ها و میزان عبور نور از آن توجه کنید.

طراحی تابلوهای سه بعدی چگونه است؟

نکته بسیار مهمی که در تکنیک حجیم سازی تابلو باید بدانید، این است که، تابلو سه بعدی زمانی تأثیرگذاری دارد که از طراحی حرفه ای برخوردار باشد. به این ترتیب بهره مندی از این شیوه به تنهایی کافی نیست و باید حتماً یک طراحی اصولی را انجام دهید.

نکات طراحی تابلوهای حجیم

در قسمت حروف تابلو، انتخاب درست فونت، باعث می شود تا حروف سه بعدی به خوبی دیده شوند. متأسفانه برخی از طراحان در این قسمت، غفلت کرده و با انتخاب یک فونت اشتباه، زیبایی تابلو و اثرگذاری آن را از بین می برند.

نکته بعدی، سه بعدی کردن لوگو کسب و کارها است. چند تکنیک برای این کار وجود دارد. اولین روش این است که لوگو بر روی یک ورق به شکل دایره، مربع، مستطیل، چند ضلعی و… چاپ می شود. سپس اطراف را ارتفاع می دهند.

روش دوم اما به این صورت است که شکل لوگو به طور کامل برجسته سازی می شود. و دورتا دور نشان تجاری را با ورق های مختلف و یا ورق چلنیوم، حجیم سازی می شود.

حجیم سازی در تابلوهای تبلیغاتی

از مهم ترین بخش هایی که باید از این شیوه استفاده کنید، در طراحی و ساخت تابلو تبلیغاتی است. تنها گزینه ای که می تواند یک تابلو تبلیغاتی را اثر گذار کند، طراحی و ساخت اصولی آن است. بنابراین هر عملیاتی که تابلو را جذاب کند، مورد استقبال قرار می گیرد.

روش  ارتفاع دادن به تابلو تبلیغاتی، باعث می شود، تابلو ظاهر متفاوتی داشته باشد. از طرفی ساخت تابلو تبلیغاتی به صورت سه بعدی، در محیط های شلوغ توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. نکته مهم این که ساختن چنین تابلویی کار تابلوسازان حرفه ای است، پس هنگام سفارش تابلو به این نکته توجه کنید.

انواع تابلوهای سه بعدی

برای ساخت حروف حجیم و سه بعدی، باید رویه حروف با انواع ورق پلکسی، فلزی و… برش خورده و سپس اطراف آن با ورق های نرم تر پوشش داده شوند. عمده مشکل ساخت این تابلوها، زمانی است که می خواهیم یک سطح گرد را نوار بچسبانیم. ورق باید به گونه ای باشد که کاملاً انعطاف پذیر بوده و قابلیت شکل پذیری داشته باشد.

به این ترتیب در این بخش دو تابلو مهم سه بعدی را معرفی می کنیم:  تابلو چلنیوم و تابلو حروف برجسته.

چلنیوم و معجزه آن

حتماً با تابلو چلنیوم آشنایی دارید. علت نام گذاری آن استفاده از ورق های چلنیوم است. در اصل نکته ای که تابلو چلنیوم را با بقیه تابلوها متمایز می کند، ساختار ورق آن است. چند دهه قبل در اسپانیا، متخصصین این حوزه، ورق فلزی را تولید کردند که علاوه بر مقاومت بالا در برابر زنگ ضدگی، انعطاف پذیری بسیاری خوبی داشت.

به این ترتیب با استفاده از ورق چلنیوم که در ابعاد 7، 9 و 11 سانتی متر در بازار موجود می باشد، حروف برش خورده را پوشش داد و به شکل سه بعدی تبدیل می کنند. تابلوهای چلنیوم از مهم ترین بخش حجیم سازی در تابلو سازی ها هستند.

کاربرد تابلوهای چلنیوم حجیم سازی شده

تابلو چلنیوم، حجیم در بسیاری از مشاغل مورد استفاده است. چند نمونه از کاربرد آن عبارت است از:

  • ساخت لوگو و نشان تجاری و نصب به صورت آویز
  • ساخت نشانه های مختلف برای طراحی داخل مغازه
  • ساخت حروف با سایز کوچک
  • ساخت تابلوهای نمایشگاهی

حروف برجسته یک تابلو سه بعدی

دسته دیگر از تابلوهایی که با تکنیک حجیم سازی در تابلوسازی ساخته می شوند، تابلوهای حروف برجسته می باشند. این تابلوها اگرچه شباهت هایی با تابلوهای چلنیوم دارند، اما خود به تنهایی به انواع مختلفی تقسیم می شوند که هرکدام زیبایی خاص خود را دارد.

تابلوهای حروف برجسته پلاستیکی

اکثراً ما تابلوهای حروف برجسته پلاستیکی را بیشتر از سایر نمونه های آن می شناسیم. مهم ترین ویژگی آن تنوع زیاد در رنگ و طرح ورق های پلاستیکی است. اما به نسبت ورق های چلنیوم، ورق های پلاستیکی مقاومت کمتری دارند.

تابلوهای حروف برجسته فلزی

یکی از جذاب ترین مدل های تابلوهای سه بعدی، حروف برجسته فلزی است و محبوبیت زیادی بین مغازه داران دارد. اگر دقت کرده باشید در بسیاری از فروشگاه های برندهای مشهور جهان، از این نوع تابلو استفاده شده است. این تابلو مدل های آلومینیومی، استیل و طلایی دارد که می توان با توجه به خواسته های مشتری به شکل های زیبایی ساخته شود.

تابلوهای حروف برجسته لبه دار

از انواع جذاب تابلوهای حروف برجسته مدل لبه دار آن است. به این ترتیب بعد از ساخت حروف، لبه کار با ورقی از رنگ دیگر پوشش داده می شود و جلوه بهتری ایجاد می کند.

تابلوهای حروف برجسته لایت باکس دو طرفه

جالب است بدانید که تابلو لایت باکس دو طرفه که به صورت عمود بر دیوار نصب می شود، به صورت حجیم سازی ساخته می شود. این تابلوها هم جز تابلوهای حروف برجسته و سه بعدی به حساب می آیند، که نصب آن در سردر مغازه تأثیر زیادی در جذب مشتری دارد.

تابلو های حروف برجسته وکیوم

تابلوهای حروف برجسته وکیوم توسط دستگاه های اتوماتیکی ساخته می شوند و ورق به طور کامل و دقیق بر روی نوار اطراف آن نصب می شود.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: