۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

خلاقیت در ساخت تابلو مغازه و بررسی از چند دیدگاه

خلاقیت در ساخت تابلو مغازه یکی از مباحث چالش برانگیز در صنعت تابلو سازی است. تابلوها، جزء عناصر جدانشدنی شهرها شده اند. در هر خیابان و یا حتی کوچه ای تابلو مغازه به چشم می خورد. علاوه بر آن تابلوهای تبلیغاتی، یکی از بخش های مهم نمای شهری هستند.

از طرفی دیگر نصب تابلو تبلیغاتی در سردر مغازه و نمای ساختمان های شهر، گاهی چنان وضعیتی را به وجود می آورد که، شهرداری ها برای مقابله با بهم ریختن نمای شهری، با اینگونه تابلوها برخورد می کنند، تا جایی که افراد مجبور به تغییر تابلو خود می شوند.

تابلو مغازه جدید

راه نجات تابلوهای شهری

خلاقیت در طراحی و ساخت تابلو، راه نجاتی برای تابلوهای آشفته سطح شهر است. بخش زیادی از تابلو مغازه ها و تابلو فروشگاه ها سال ها پیش ساخته شده اند و امروز ظاهر زیبا و کارآیی خود را از دست داده اند. در چنین شرایطی نیاز است که این تابلوها با تابلوهای خلاقانه و جدیدتری تعویض شوند.

همچنین یکی از چالش های روبرو برای تابلوسازان، ساخت تابلویی است که با محیط اطراف مغازه یا محیط کسب و کار همخوانی داشته باشد. اگر تنها به این فاکتور توجه کنیم یک تابلو ساده و ناامید کننده خواهیم داشت. در اینجا باید با استفاده از خلاقیت در طراحی تابلو مغازه، تابلویی ساخته شود که علاوه بر سازگاری با محیط، اصل زیبایی در طراحی و ساخت آن فراموش نشده باشد.

علت شکل گیری خلاقیت در تابلوسازی

تابلوسازی صنعتی است که قدمت آن به قرن ها قبل برمی گردد. و از زمان پیدایش این صنعت، بحث خلاقیت در ساخت تابلو، هویت پیدا کرده و مطرح بوده است. نوآوری و خلاقیت در هر کاری توجه مردم را به خود جلب می کند. در این صنعت نیز برای جلب توجه مردم، نیاز به نورآوری در ساخت تابلو، بیشتر از گذشته حس می شود.

علاوه بر اهمیت جلب نظر مردم، یکی دیگر از علل شکل گیری خلاقیت در تابلو سازی، جلوگیری از شبیه شدن تابلوها با یکدیگر است. نبوغ، خلاقیت و نوآوری در ساخت تابلو، در مقابل این اتفاق می ایستد، و باعث می شود طراحی تابلو سردر مغازه ها و تابلو فروشگاه با یکدیگر تفاوت پیدا کند.

تابلو مغازه شیک

اهمیت نوآوری در ساخت تابلو

تمامی کسب و کارها، مانند مغازه ها، رستوران ها، اداره ها و شرکت ها و… مهم ترین هدفی که دنبال می کنند این است که، در هر شرایطی بقا خود را حفظ کنند و با ورشکستگی روبرو نشوند. افراد متخصص در علوم اقتصاد، راهکارهای متفاوتی برای این مورد پیشنهاد می کنند.

یکی از این راه ها تبلیغات است. تابلوها تبلیغاتی از مهم ترین فاکتورهای شیوه های تبلیغاتی هستند. از این رو نوآوری در ساخت تابلو اهمیت بسیار زیادی دارد. این موضوع هم برای تابلوسازان و هم برای خریداران تابلو مهم است. چرا که خلافیت در تابلوسازی، هم بقای صنعت تابلوسازی و شغل تابلوسازان و هم بقای شغل خریداران تابلو را تضمین می کند.

خلاقیت، طراحی، ساخت، یک مثلث مهم

نمونه تابلوهای سردر مغازه های سطح شهر بیانگر میزان خلاقیت صورت گرفته در طراحی و ساخت تابلو است. به کار گیری خلاقیت در طراحی و ساخت، طراحی خلاقانه و هوشمند، بالابودن کیفیت ساخت تابلو، سه فاکتور مهم در تابلو سازی است. در واقع این سه موضوع سه ضلع مثلث موفقیت، در نصب تابلو سر در مغازه است.

خلاقیت تنها به طراحی تابلو محدود نمی شود، چرا که در نوع ساخت تابلو نیز باید رعایت شود. انتخاب تابلو مناسب برای هر شغل و چگونگی ساخت و نصب تابلو، همگی تحت تأثیر نوآوری در ساخت تابلو تبلیغاتی است.

بررسی کامل خلاقیت در تابلو تبلیغاتی

تابلو تبلیغاتی پدیده ای جذاب برای تأثیرگذاری بر ذهن مردم است. مردم در هر جای دنیا با هر فرهنگ و آداب و رسومی که زندگی کرده باشند، در مقابل اتفاقات خلاقانه، مکث کرده و تأمل پیشه می کنند. بنابراین خلاقیت در ساخت تابلو تبلیغاتی، آثار مثبت گسترده ای به دنبال خواهد داشت.

از تابلوهای زیادی می توان در ساخت تابلو تبلیغاتی استفاده کرد. اما نکته مهم این است که، از روش های خلاقانه برای ساخت هر تابلو اطلاع داشته باشید. نکات زیادی برای ساخت یک تابلو تبلیغاتی خلاقانه وجود دارد. انتخاب رنگ، نورپردازی، استفاده از نشانه های جالب برای مردم، طراحی هوشمندانه و… یک تابلو را خلاقانه خواهد کرد.

تبلیغات، خلاقیت و افزایش فروش

زمانی که یک محصول جدید وارد بازار می شود، برای فروش نیاز به تبلیغات گسترده و مؤثر دارد. بخشی از این کار توسط تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر و داخل فروشگاه ها انجام می شود. به همین دلیل نیاز به خلاقیت در طراحی و ساخت تابلو در این شرایط، بیشتر از هر زمان دیگری احساس می شود.

به خاطر داشته باشیم که خلاقیت در طراحی یک تابلو تبلیغاتی می تواند بیش از حد تصور، فروش یک محصول جدید را افزایش دهد.

تابلو مغازه

ایده های خلاقانه در طراحی و ساخت لایت باکس

طراحی و ساخت تابلو لایت باکس، با کلمه خلاقیت، عهده محکمی بسته است. در واقع بدون بهره مندی از ابداع روش های خلاقانه ساخت تابلو لایت باکس بی معنی می شود. یکی از ایده های مهم در استفاده از لایت باکس، انتخاب تابلو لایت باکس دو طرفه است. این تابلو امکان ساخت اشکال مختلف در قالب یک تابلو مغازه را برای تابلو سازان فراهم می کند.

در این خصوص می توان با توجه به شغل مورد نظر یک تابلو با همان موضوع ساخت. مثلاً تابلو بستنی فروشی به شکل یک بستنی طراحی و ساخته شود، و یا تابلو مغازه عینک فروشی به شکل عینک در قالب تابلو لایت باکس دو طرفه ساخته شود.

ایده هایی برای لایت باکس ایستاده و لایت باکس فریم لس

تابلو لایت باکس ایستاده و لایت باکس فریم لس قدرت بهتری در تبلیغات دارند. از این رو بهره مندی از ایده های خلاقانه تأثیرپذیری این تابلو را بیشتر خواهد کرد. در تابلو لایت باکس فریم لس، خلاقیت در طراحی، نقش بیشتری دارد. استفاده از رنگ های فانتزی و جالب، طراحی های مفهومی و جذاب، خلاقیت در این تابلو را نمایان می کند.

در لایت باکس ایستاده قضیه کمی متفاوت است. در این تابلو امکان نوآوری در ساخت تابلو، بهتر فراهم است. به دلیل اینکه این لایت باکس به صورت ایستاده نصب می شود، می توان آن را به شکل های مختلفی ساخت و نصب کرد.

با خلاقیت در تابلو چلنیوم بیشتر آشنا شوید

تابلو چلنیوم، اهمیت بسیار زیادی در تابلو سازی دارد. به دلیل ویژگی های منحصربه فرد آن در تمامی مشاغل می توان از چلنیوم استفاده کرد. از این رو خلاقیت در تابلو چلنیوم حائز اهمیت است. قبل از هر چیز توجه به طراحی و به کارگیری نوآوری در طراحی تابلو چلنیوم باید رعایت شود.

ساخت تابلو مغازه

در واقع می توان این طور گفت که، علت اصلی جذابیت یک تابلو چلنیوم، خلاقیت در طراحی آن است. در این بخش چگونگی طراحی حروف، اعداد و نشانه ها اهمیت زیادی دارد. همچنین طراحی تابلو چلنیوم باید با شغلی که تابلو برای آن طراحی می شود تناسب داشته باشد.

عوامل مؤثر در ایجاد تابلو خلاقانه

نورپردازی و انتخاب ورق در طراحی و ساخت تابلو چلنیوم تأثیر زیادی دارد. یکی از راهکارهای ابداع یک تابلو جدید، بهره مندی از روش های نورپردازی است. تابلو چلنیوم بدون نور مانند خیلی از تابلوهای ساده ای می شود که بر سردر اکثر مغازه ها نصب شده است.

انتخاب نوع ورقی که برای طراحی مورد نظر برش داده می شود نیز، از عوامل مؤثر در خلاقیت تابلو چلنیوم است. خلاقیت در تابلو سازی، به معنای ساخت یک تابلو متفاوت از دیگر تابلوها است. به همین دلیل می توان به جای استفاده از ورق های ساده، ورق های پانچ شده را جایگزین کرد.

ترکیب تابلو حروف برجسته با خلاقیت

در تابلو حروف برجسته خلاقیت حرف اول را می زند. روش ساخت این تابلو و نصب آن کاملاً مشخص است. پس خلاقیت باید در مرحله طراحی تابلو حروف برجسته اتفاق بیافتد. ابعاد ساخت یک تابلو و همین طور میزان ضخامتی که برای سه بعدی سازی آن در نظر گرفته می شود، تأثیر زیادی در جذابیت تابلو ایجاد می کند.

در تابلو حروف برجسته برای شکوفایی خلاقیت، بهتر است از عناصر دیگر نیز استفاده کرد. مثلاً در طراحی و ساخت این تابلو می توان ترکیبی از چند تابلو را استفاده کرد که بخش اصلی آن تابلو حروف برجسته باشد. همچنین نوع نورپردازی در تابلو حروف برجسته، به ابداع یک تابلو هنرمندانه کمک خواهد کرد.

خلاقیت در تابلو کامپوزیت

تابلو کامپوزیت به تنهایی معنا نمی شود، بلکه نصب دیگر تابلوها بر روی آن، ماهیت اصلی این تابلو را نمایان می کند. روش مهم برای داشتن یک تابلو خلاقانه، استفاده از رنگ های متنوع و جسورانه است. از طرفی نورپردازی به صورت جداگانه مانند استفاده از پروژکتورها بر روی ورق های کامپوزیت، یک روش نو برای فریبنده کردن تابلو کامپوزیت است.

رابطه بین خلاقیت در تابلوسازی و جذب مشتری

تمام هدف یک تابلوساز از به کارگیری خلاقیت در ساخت تابلو، تلاش برای ساخت یک برند معتبر برای یک کسب و کار است. در صورتی که یک مغازه یا فروشگاه هویت و جایگاه خود را بین مردم یک شهر پیدا کند، جذب مشتری کار آسانی خواهد بود.

مهم ترین راهی که باعث می شود یک مغازه در خاطر مشتری همواره باقی بماند، نصب یک تابلو تأثیرگذار بر سردر مغازه است. این تابلو زمانی آثار مثبت خود را در جذب مشتری نشان می دهد که خلاقیت در آن مشهود باشد. توجه به طراحی و ساخت تابلوهایی با اشکال مختلف و عملکرد های متفاوت، فضای مناسبی برای جذب مشتری ایجاد خواهد کرد.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: