۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلو حروف برجسته لبه سوئدی

صنعت تابلوسازی روز به روز پیشرفت می کند و از آن چیزی که در قدیم برای تبلیغات استفاده می شد؛ بسیار فراتر رفته است. تنوع در انتخاب تابلو برای معرفی کالا و خدمات آنقدر زیاد است که مشتری را دچار سردرگمی می ‌کند. تابلوهای امروزی به طور کامل با دستگاه های تمام اتوماتیک برش خورده و تولید می ‌شوند؛ از این رو دقت بالایی داشته و همین به زیبایی آن ها، اضافه می کند. تابلو حروف برجسته لبه سوئدی یکی از انواع تابلوهای مدرن و جدید است که به دلیل قیمت مناسب و همچنین جذابیت و زیبایی زیادی که دارد، بسیار پرطرفدار شده است. در ادامه این مقاله به بررسی تابلو لبه سوئدی و ویژگی‌ هایی که دارد، می پردازیم.

تابلو لبه سوئدی چیست و چه تفاوتی با تابلو‌چلنیوم دارد؟

نوعی از تابلوی استفاده شده در صنعت تبلیغات محیطی است که در ظاهر شبیه به تابلو‌ چلنیوم می باشد اما در نحوه ساخت و متریال کمی با هم متفاوت هستند. حتماً می ‌پرسید چرا باید تابلو لبه سوئدی را سفارش دهیم؟! این نوع تابلو ویژگی ‌هایی دارد که باعث جذابیت بیشتر آن می شود. به طور مثال این تابلوها دارای لبه های آلومینیومی هستند که از تنوع رنگی بالایی برخوردار هستند. چیزی که در تابلو چلنیوم وجود ندارد؛ چرا که تابلو‌چلنیوم بیشتر بر اساس نورپردازی خاصی که روی آن انجام می ‌شود، جذابیت پیدا می کند.

تفاوت اصلی تابلو لبه سوئدی و تابلو ‌چلنیوم هم دقیقاً در نوع متریال به کار رفته در ساخت لبه آن هاست. اگرچه برای ساخت هر دو نوع تابلو از پلکسی گلاس استفاده می‌ شود؛ اما در تابلوی لبه سوئدی پلکسی گلاس دقیقا مماس بر لبه آلومینیوم قرار می گیرد در صورتی که در تابلو چلنیوم لبه با فاصله چند میلی متری در داخل حروف، قرار می ‌گیرد.

تابلو لبه سوئدی برای چه مکان هایی مناسب است؟

اینگونه تابلوها بیشتر در مجتمع های بزرگ تجاری، استفاده می شوند. حتی واحدهای تجاری در یک مرکز خرید بزرگ هم می ‌توانند از این نوع تابلو، استفاده کنند و مزیتی که برای آن ها دارد این است که هم از نزدیک و هم از دور بسیار شیک و زیبا دیده می شود. این موضوع بر مدرن بودن دکوراسیون یک مغازه یا فروشگاه تاکید می کند و باعث می شود مخاطب با اعتماد و اطمینان بیشتری وارد فروشگاه شود.

متریال تابلوی سوئدی

در ساخت تابلوی سوئدی از چه متریالی استفاده می شود؟

متریال اصلی در ساخت انواع تابلو تقریبا یکسان است اما در ساخت تابلو لبه سوئدی از لبه آلومینیوم مخصوصی برای برجستگی حروف، استفاده می شود. برای رویه کار می توان از ورق های استیل، تکه های استیل، پلکسی گلاس، مولتی استایل و پلکسی گلاس آینه ای، استفاده کرد. البته که نظر و سلیقه مشتری هم در این امر، دخیل است.

مورد دیگری که در ساخت تابلو حروف برجسته لبه سوئدی مطرح است، نورپردازی آن می باشد. همانند تابلو چلنیوم برای تابلو لبه سوئدی هم می توان از لامپ های “ال ای دی” و “اس ام دی” استفاده کرد. به واقع نورپردازی نقش بسیار مهمی در جلب نگاه مخاطب دارد. این موضوع مخصوصا در تاریکی شب اهمیت بیشتری پیدا می‌ کند.

آیا استفاده از تابلو مدرن لبه سوئدی مقرون به صرفه است؟

هرچقدر در ساخت تابلو از متریال با کیفیت تری استفاده شود؛ آن تابلو زیباتر و چشمگیرتر شده و به مراتب هزینه طراحی و ساخت آن، افزایش پیدا می ‌کند اما در هر صورت اگر بخواهیم استفاده از تابلو را به عنوان یک تبلیغات محیطی در نظر بگیریم و آن را با سایر روش های تبلیغاتی مقایسه کنیم؛ به این نتیجه می‌ رسیم که استفاده از تابلو، یک روش تبلیغاتی مقرون به صرفه است چرا که با یک بار هزینه می توان سال ‌ها از تاثیر تبلیغاتی آن، استفاده کرد. پس بهتر است در ابتدای کار، یک تابلوی زیبا و منحصر به فرد داشته باشید. تابلو لبه سوئدی در این زمینه و مخصوصاً برای معرفی فروشگاه و مغازه، انتخاب خوبی است.

عوامل مختلفی در قیمت گذاری تابلو مطرح است که از مهمترین آن ها می توانیم به ابعاد تابلو، اشاره کنیم. مسلما هر چقدر سایز تابلو بزرگتر باشد؛ ورقه های آلومینیومی و متریال بیشتری برای تولید آن، استفاده می ‌شود و به طبع قیمت آن هم افزایش پیدا می‌ کند. مورد دیگری که در قیمت تمام شده یک تابلو تاثیرگذار است؛ نوع نورپردازی می باشد. برخی از لامپ هایی که برای نورپردازی در تابلو استفاده می شوند، ضد آب بوده و قیمت بالاتری دارند اما از طرفی در برابر بارش باران، آسیبی نمی بینند. نورپردازی تابلو با استفاده از این گونه لامپ ها که از نوع اس ام دی هستند، قیمت بالاتری دارد.

ورقه های پی وی سی (pvc) که در ساخت تابلو از آن ها استفاده می شود؛ با توجه به ضخامتی که دارند، قیمت ‌گذاری می ‌شوند و هرچقدر ضخامت آن ها بیشتر باشد، قیمت بالاتری دارند. به جز موارد ذکر شده؛ استفاده از منبع تغذیه و زمینه تابلو که می تواند چوب ترمووود، سنگ یا شیشه باشد؛ روی قیمت تمام شده تابلو، اثرگذار است.

تابلو لبه سوئدی

مراحل ساخت تابلو لبه سوئدی

برای ساخت تابلو حروف برجسته لبه سوئدی ابتدا حروف با استفاده از نرم افزار و بر اساس ابعاد و فونت مورد نظر توسط دستگاه، برش می خورند. در مرحله بعدی خم لازم برای حروف لبه سوئدی انجام می‌شود و در مرحله بعد لبه ها با استفاده از یک آهنربای مخصوص بر روی پلکسی گلاس، فیکس می شوند. مراحل پایانی کار مربوط به چسباندن حروف است که با استفاده از چسب مخصوص این کار انجام می شود و زیرسازی حروف هم توسط ورق های پی وی سی انجام می شود. در آخرین مرحله هم نورپردازی تابلو انجام می شود و بر روی زمینه و یا نمای آماده شده، نصب می گردد.

تمامی مراحل ذکر شده در بالا توسط استاد کاران ماهر و دستگاه های تمام اتوماتیک در تابلو سازی نامور، انجام می شود. علاوه بر این می توانید برای ثبت سفارش طرح پیشنهادی خود را ارائه داده و آن را به مرحله اجرا، برسانید. یک طراح با تجربه باید بتواند طرح را بر اساس نوع تابلو و رنگ بندی دلخواه مشتری؛ به بهترین شکل ممکن روی زمینه تابلو، حک کند.

طراح باید با روانشناسی رنگ ها آشنایی کامل داشته باشد تا به چگونگی استفاده از رنگ های مکمل و یا متضاد در کنار یکدیگر، تسلط کافی داشته باشد.

معرفی دیگر تابلوهای مدرن تبلیغاتی

تجربه ثابت کرده است که استفاده از تابلوهای مدرن تاثیر بیشتری روی تبلیغات دارد. البته تابلوهای معمولی هم می ‌توانند به اندازه تابلوهای جدید کار معرفی و تبلیغات را انجام دهند، اما در هر صورت نسل جوان همواره جذب تازگی و مدرنیته می شود و بنابراین منطقی است که یک تابلوی مدرن و جدید بتواند این نسل را بیشتر از دیگر تابلوها، به خود جذب کند.

بر همین اساس خیلی از مشتریان زمانی که به کارگاه ‌های تابلوسازی رجوع می‌ کنند، در همان وهله اول درخواست یک تابلوی منحصر به فرد و البته مدرن را دارند.

اگر مشتری هیچ محدودیتی از نظر هزینه و بودجه برای سفارش تابلو نداشته باشد؛ تابلوهای مدرن می ‌توانند بهترین انتخاب باشند. اما در غیر این صورت، تابلوهای جایگزین دیگری هم وجود دارند که متناسب با بودجه مشتری طراحی و ساخته می شوند.

 

ساخت تابلو لبه سوئدی

 

در یک کارگاه تابلوسازی مجهز، امکان ساخت انواع تابلو فراهم می ‌باشد. اما به جز تابلوهای تبلیغاتی لبه سوئدی، تابلوهای دیگری هم هستند که در خیلی از موارد توجه و نظر مشتری را به خود جلب می‌ کنند. برخی از این تابلو عبارتند از:

تابلوی لاسوگاسی

این تابلو همونطور که از اسم آن هم مشخص است، بی‌ ربط به شهر لاس وگاس آمریکا نمی‌ باشد. تابلوهای لاسوگاسی نورپردازی خاصی دارند و برای اولین بار در شهر لاسوگاس ایالات متحده آمریکا، تولید و نصب شدند. این تابلوها زرق و برق زیادی دارند و می ‌توانند برای شهرهای توریستی گزینه بسیار خوبی باشند.

اگر شما هم دوست دارید کسب و کارتان را به واسطه یک تابلوی پرنور و پر زرق و برق به دیگران معرفی کنید، تابلوی لاسوگاسی انتخاب خوبی است. معمولاً این گونه تابلوها در طراحی و انتخاب نوع نورپردازی کاملا خاص هستند. زیر آنچه که باعث محبوبیت این تابلوها شده است، نورپردازی آن هاست.

نحوه ساخت تابلوهای مدرن ممکن است کمی متفاوت از تابلوهای قدیمی باشد. در هر صورت زمانی که به یک کارگاه تابلوسازی مراجعه می‌ کنید، باید از وجود تجهیزات به روز اطمینان داشته باشید تا بتوانید کار طراحی و تولید تابلوهای خاص را به آن بسپارید.

تابلو لایت باکس

شاید تصور کنید تابلو لایت باکس را نمی‌ توان در دسته تابلوهای مدرن جای داد، اما اینطور نیست. تابلوهای لایت باکس روز به روز متنوع ‌تر و جدیدتر می‌ شوند. به طوریکه شما می‌ توانید انواع تابلوهای جدید لایت باکس مثل تابلو فریم لس، تابلو پرچمی و… را سفارش بدهید. تابلوهای فریم لس به واسطه قاب بسیار باریکی که دارند، در سال ‌های اخیر تا حد زیادی مورد توجه افراد واقع شده ‌اند. این تابلوها از فواصل نسبتا دور همانند یک ال سی دی بزرگ و پرنور عمل می‌ کنند. وجود قاب باریک چند میلی متری دور تا دور این تابلوها به گونه ‌ای است که در نگاه اول، کاملاً بدون قاب دیده می ‌شوند. به همین دلیل به چنین تابلوهایی لقب فریم لس یعنی بدون قاب، داده شده است.

انصافاً تابلوهای لایت باکس چیزی از تابلوهای مدرن تبلیغاتی کم ندارند. شما می‌ توانید با انواع طرح ‌های گرافیکی از جنبه تبلیغاتی این تابلوها، استفاده کنید. آنچه که تابلوهای لایت باکس را محبوب کرده است؛ ویژگی خاص آن هاست که باعث می ‌شود بتوانید طرح درون تابلو را به دفعات، تعویض کنید.

این آپشن بی ‌نظیر در کمتر تابلوی تبلیغاتی دیده می ‌شود. به همین دلیل خیلی افراد بدون معطلی به سراغ سفارش لایت باکس ‌ها می ‌روند. چرا که می ‌دانند تنها یک مرتبه هزینه ساخت تابلو را می ‌پردازند اما می ‌تواند در طولانی مدت و با طرح ‌های گرافیکی متفاوت، از آن استفاده کنند.

انواع لایت باکس از لحاظ کاربردی

لایت باکس ها تنها محدود به نوع دیواری نیستند. شما می ‌توانید آن ها را به صورت ایستاده در ابتدای بخش ورودی فروشگاه و یا جهت شرکت در نمایشگاه ‌ها، استفاده کنید. همچنین از لایت باکس‌ های پرچمی یا دو طرفه نیز می ‌توان با دو طرح گرافیکی متفاوت، استفاده کرد.

از هر جهت که به لایت باکس‌ ها نگاه کنید، متوجه می ‌شوید که این تابلوها ارزش سرمایه‌ گذاری را دارند. چرا که به خوبی می‌ توانند خدمات و کالاهای قابل عرضه شما را با یک نورپردازی خیره کننده، به نمایش بگذارند.

تابلو چلنیوم

یکی از تابلوهای محبوب و پرطرفدار، تابلو چلنیوم می ‌باشد. اگرچه این تابلو در سال ‌های اخیر توانسته است جایگاه مطلوبی بین افراد داشته باشد، اما اگر بگوییم جزء تابلوهای بسیار مدرن است، کمی اغراق کرده ایم. در هر صورت تابلوهای چلنیوم آنقدر محبوبیت دارند که قطعاً اگر در این مطلب اسمی از آن ها نمی ‌آوردیم، جای تعجب داشت.

تابلوهای چلنیوم کیفیت و دوام فوق‌العاده‌ ای دارند. طول عمر بالای این تابلوها، همواره بر محبوبیت آن ها افزوده است. اگر از طرفداران تابلوهای حروف برجسته و باکیفیت هستید، بدون هیچ تردیدی به سراغ سفارش تابلو چلنیوم بروید.

تابلو چلنیوم را می ‌توان در طرح‌ های متفاوت و مطابق با نظر مشتری، طراحی و اجرا کرد. خوشبختانه تابلوسازی ‌های معتبر به راحتی می توانند انواع تابلو چلنیوم را طراحی و تولید کنند.

تابلو ترموود

تابلو ترموود علاوه بر اینکه یک تابلوی مدرن می ‌باشد، جزء تابلوهای لوکس و کلاسیک نیز محسوب می‌ شود. تابلوهای ترموود زمینه چوبی دارند و همین موضوع می‌ تواند یک احساس نوستالژی خاصی را به بیننده، منتقل کند. چیزی که در دیگر تابلوهای تبلیغاتی وجود ندارد. بنابراین یکی از آپشن ‌های مهم تابلو ترموود، حالت کلاسیک گونه ‌ای است که دارد.

تابلو ترموود همخوانی عجیبی با محیط زیست دارد و این موضوع باعث می ‌شود ناخودآگاه افراد احساس خوبی به این گونه تابلوها، داشته باشند و بنابراین احتمال اینکه با اشتیاق بیشتری طرح و یا نوشته‌ های روی تابلو را مشاهده کنند، بیشتر است.

اگرچه تابلوهای چوبی جزء تابلوهای محبوب اکثریت افراد می ‌باشند، اما تنها کسانی که در شهرهایی با آب و هوای معمول زندگی می ‌کنند، می ‌توانند این تابلو را سفارش دهند. تابلو ترموود دوام و کیفیت بالایی دارد اما به هیچ عنوان برای شهرهای ساحلی با میزان رطوبت بالا، مناسب نمی ‌باشد. در هر صورت عمر این تابلوها در چنین محیط‌ هایی کوتاه ‌تر از حالت عادی است و ممکن است در نهایت نارضایتی مشتری را به دنبال داشته باشد.

تابلو ترموود

فارغ از اینکه کدام نوع از تابلوهای تبلیغاتی را انتخاب کنید؛ باید در نظر داشته باشید که هر کدام از تابلوها می ‌توانند با داشتن یک طرح خلاقانه، آن تاثیر مثبت قابل انتظار را روی مخاطب داشته باشند. بنابراین با اطمینان می ‌توان گفت که طراحی یک تابلو مهم ‌تر از نوع تابلوی انتخابی می ‌باشد. یک تابلو با طراحی منحصر به فرد و خاص به راحتی می ‌تواند در ذهن مشتری ماندگار شده و حتی او را به یک مشتری وفادار، تبدیل کند.

خوشبختانه گرافیست‌ های ماهری در مجموعه‌ های تابلوسازی مشغول به فعالیت هستند و شما می‌ توانید کار طراحی تابلو را به آن ها بسپارید. استفاده از قدرت خلاقیت در کنار ذوق و سلیقه توسط طراحان، باعث می ‌شود در نهایت یک طرح تبلیغاتی خاص ایجاد شود. وجود نرم ‌افزارهای دقیق کامپیوتری امکان طراحی تابلو را به صورت دقیق، میسر می ‌کند.

 

در آخر

لازم است این موضوع را به شما مخاطبان یادآور شویم که به هر تابلوسازی که برای سفارش تابلو رجوع می‌ کنید، حتماً درخواست ضمانت نامه معتبر را هم داشته باشید. تابلوهایی که ضمانت نامه معتبر دارند، این اطمینان را برای شما ایجاد می ‌کنند که اگر تابلو در طول استفاده دچار آسیب و خرابی شد، امکان برطرف شدن خرابی توسط کارشناسان تابلوساز، وجود دارد.

پس هرگز به بهای پرداخت هزینه کمتر، از این خدمات ارزنده غافل نشوید. چرا که در خیلی از مواقع بهای تعمیر تابلو با تعویض آن، برابری می ‌کند و شما مجبور هستید هزینه بسیار بالایی برای برطرف شدن مشکل ایجاد شده بپردازید.

لایت باکس ایستاده

خوشبختانه وجود ضمانت نامه خیال مشتری را از بابت خرابی ‌های احتمالی در آینده راحت می‌ کند و بنابراین مشتری می ‌تواند از کیفیت تابلوی ساخته شده، خاطر جمع باشد. به همین دلیل است که همواره روی انتخاب تابلوساز، تاکید زیادی داریم.

اگر شما هم طرفدار تابلوهای مدرن و به روز هستید؛ پیشنهاد می کنیم برای سفارش تابلو حروف برجسته لبه سوئدی با بهترین متریال به تابلو سازی نامور، مراجعه کنید. تابلوسازی نامور سال هاست در زمینه ساخت تابلوهای تبلیغاتی فعالیت داشته و به خوبی با این صنعت، آشنا می باشد. بهتر است قبل از اینکه تابلو مورد نظر خود را سفارش دهید؛ نمونه کارهای انجام شده توسط تابلوسازی نامور را مشاهده کنید. حتی می توانید از دیگر انواع تابلو مثل تابلو کامپوزیت و تابلو چلنیوم هم برای تبلیغات و معرفی کسب و کار خود، استفاده کنید.

تابلو سازی نامور این اطمینان را به مشتریان خود می دهد که از بهترین و با کیفیت ترین متریال در ساخت تابلو، استفاده کند و به گونه ‌ای باشد که تابلوی نصب شده به مرور زمان در برابر شرایط محیطی و جوی مثل بارندگی و نور خورشید، آسیب نبیند.

برای دریافت راهنمایی و مشاوره با کارشناسان ما؛ می توانید با شماره تلفن های درج شده در وب سایت تماس گرفته و سفارش خود را ثبت کنید. کارشناسان بهترین گزینه های ممکن را برای انتخاب تابلو، پیش روی شما می گذارند.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: