۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

افراد در دنیای امروز سلایق بسیار متفاوتی دارند. این تنوع در سلیقه را می توان در ساخت و ارائه طرح های بسیار متفاوت برای تابلوهای تبلیغاتی نیز مشاهده کرد. یک مرکز تابلوسازی باید بتواند سلایق حداکثر افراد را با تنوع بی نظیری که در محصولات تولیدی خود دارد، پوشش دهد. در گذشته تنها مراکز کمی برای این کار وجود داشت اما امروزه تابلوسازان زیادی مشغول به فعالیت هستند که برای انتخاب بهترین آن ها باید مواردی مثل سابقه کاری، تجربه، تخصص و مهارت را در نظر گرفت.

در حقیقت تابلوسازی به یک کار بسیار حرفه ای تبدیل شده است که نیازمند مهارت خاص و ویژه می باشد. هر روزه به واسطه پیشرفتی که در این صنعت رخ می دهد؛ روش های بسیار جدیدی برای انجام این کار در دنیا، معرفی می شود. به همین دلیل، شرکت های معتبر که در زمینه تولید تابلوهای تبلیغاتی فعالیت دارند؛ می بایست همواره دانش خود را با دانش و اطلاعات روز دنیا، بالا ببرند.

همانطور که گفتیم، تنوع در ساخت تابلو بسیار زیاد است. یکی از پرطرفدارترین تابلوها که البته طراحی و ساخت آن نیازمند دانش و تجربه بالایی می باشد، تابلو چلنیوم است. در ادامه با روش های ساخت این تابلو، آشنا می شویم.

تابلو چلنیوم

آشنایی با تابلو چلنیوم

در زمان های قدیم تابلوهای تبلیغاتی در طرح ها، شکل ها و اندازه های متفاوت امروزی وجود نداشتند، اما امروزه شما می توانید تابلوی تبلیغاتی دلخواه خود را با هر متریالی، داشته باشید. ساخت حروف برجسته چلنیوم نشان از پیشرفت چشمگیر در صنعت تابلوسازی دارد. زمانی که تابلو چلنیوم پا به عرصه صنعت تابلوسازی گذاشت؛ طی مدت زمان کوتاهی به یکی از محبوب ترین تابلوهای تبلیغاتی در بین مشتریان تبدیل شد. به طوری که صاحبان اکثر فروشگاه ها و مغازه ها تابلوهای قدیمی خود را با تابلو چلنیوم، عوض کردند.

چلنیوم زاییده ترکیب دو کلمه یعنی “چنل” و “آلومینیوم” می باشد. دلیل این نامگذاری بدون علت نیست، زیرا حروف برجسته ای که برای تابلو چلنیوم  ساخته می شوند، از جنس آلومینیوم است. همچنین بعد از آنکه این حروف برجسته به کمک نوارهایی به تابلوها چسبانده شدند، شکلی U مانند (چنل) را تشکیل می دهند.

این تابلو برای اولین بار در سال 2000 میلادی و توسط شرکت اسپانیایی MCI تولید شد. این شرکت برای ساخت تابلوهای جدید خود، از فلز آلومینیوم، کمک گرفت. به این صورت که ورقه های آلومینیومی را طی مراحلی بسیار صاف و صیقلی کرد. به نحوی که در ظاهر با جنس استیل شباهت های زیادی پیدا کرده بود. همین زیبایی تابلوهای چلنیوم بود که باعث شد به سرعت طرفداران زیادی پیدا کند.

آشنایی با تابلو چلنیوم


ساخت تابلو چلنیوم به چه صورت است؟

 ساخت تابلو چلنیوم به دو روش صورت می گیرد که هر کدام مراحل مخصوص به خود دارد:

ساخت تابلو چلنیوم به روش دستی

اولین روش ساخت تابلو چلنیوم به صورت دستی می باشد. در این روش به قیچی دستی مخصوص و همچنین ابزار خاصی نیاز است تا برش حروف برجسته به خوبی صورت گیرد. علاوه بر این، مراحل خم کاری، قوس دهی و شیاردهی حروف باید به درستی دنبال شود.

ساخت تابلو چلنیوم به صورت دستی قطعا خطاهای انسانی را به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل در سال های اخیر روش برش لیزری یا دستگاهی، جایگزین روش دستی شده است که به مراتب درصد خطای بسیار پایین تری دارد.

مطالب مرتبط: تابلو سازی با لیزر

ساخت تابلو چلنیوم به روش ماشینی

با پیشرفت سریع تکنولوژی دیگر بعید است کسی برای ساخت تابلو به سراغ روش دستی برود. خوشبختانه ماشین آلات پیشرفته و مجهزی برای این کار تولید شده است که می تواند کار برش حروف برجسته را با دقت بسیار بالایی، انجام دهد.

مسئله زمان را هم نمی توان در ساخت تابلو نادیده گرفت. تولید تابلو با استفاده از دستگاه های پیشرفته در وقت صرفه جویی می کند و این همان چیزی است که اکثر تابلوسازان به دلیل داشتن محدودیت زمانی، به دنبال آن هستند.


ساخت تابلو چلنیوم به چه صورت است؟

مراحل ساخت تابلو چلنیوم

فرآیند ساخت تابلو چلنیوم به صورت مرحله به مرحله، عبارتند از:

مرحله اول، تعیین محل نصب

ابتدا و قبل از هر چیز، محل نصب تابلوی تبلیغاتی بررسی می شود. به این ترتیب تابلوساز به محل نصب مراجعه می کند تا ارتفاع و طول و عرض تابلو را به درستی اندازه گیری کند. زاویه دید برای تعیین محل نصب تابلو اهمیت زیادی دارد. قبل از ساخت تابلو حتما باید مشخص گردد که بهترین فاصله نصب تابلو به چه صورت است.

مرحله دوم، طراحی و انتخاب فونت

در این مرحله نوبت به طراحی تابلو می رسد که برای این کار از نرم افزارهای طراحی کورل، اتوکد و فتوشاپ، استفاده می شود. همینطور اندازه حروف و فونت حروف هم در این مرحله مشخص می گردد. ضخامت حروف روی تابلو باید از فواصل نسبتا دور، قابل خواندن باشد.

مرحله سوم، تایید توسط مشتری

طرحی که در مرحله قبل ایجاد شد، در اختیار مشتری قرار می گیرد. اگر طرح تایید شود، به مرحله پیاده سازی می رود. در غیر این صورت باید ایرادات طرح تا زمانی که به تایید مشتری برسد، برطرف گردد. در صورتی که پروسه توافق به سرعت طی شود، ساخت تابلو چلنیوم آغاز می شود.

مرحله چهارم، آماده سازی حروف برجسته

در این مرحله یعنی درست زمانی که تابلو به فاز تولید وارد شد، نیاز است که حروف طراحی شده به واسطه دستگاه برش لیزری، برش داده شوند و پس از آن، لبه چلنیوم با استفاده از چسب مخصوصی دور تا دور حروف، چسبانده شود. مهم ترین مرحله ساخت تابلو چلنیوم همین مرحله بوده و نیاز به دقت بالایی دارد.

مرحله پنجم، اجرای نورپردازی

در پنجمین مرحله از ساخت تابلو چلنیوم، به نورپردازی تابلو می رسیم. این کار با استفاده از لامپ های اس ام دی، صورت می گیرد. نورپردازی باید دقیق اجرا شود. در واقع زیبایی تابلو در شب به واسطه نورپردازی آن است.

مرحله ششم، نصب حروف روی زیرساز

در نهایت حروف ایجاد شده روی زیرساز، سوار می شوند. زیرساز تابلوهای چلنیوم می تواند از جنس کامپوزیت، چوب ترمووود، شیشه، سنگ و دیگر متریال ها باشد. انتخاب زیرساز تا حد زیادی سلیقه ای است.

مرحله آخر، نصب تابلو

در مرحله بعدی تابلوی ساخته شده به محل تعیین شده برای نصب، منتقل می شود. به هنگام نصب تابلو تمامی سیم ها و ابزارهای اضافی که به پشت کار منتقل شده اند، دسته بندی می شوند. پس از نصب، تابلو روشن شده و پس از تست؛ در صورتی که هیچ خطایی نداشته باشد، به مشتری تحویل داده می شود. ضمانت نامه تابلو هم از همان لحظه، آغاز می گردد.

مراحل ساخت تابلو چلنیوم

سفارش تابلوی تبلیغاتی

با مطالعه این مقاله تا حد زیادی با مراحل ساخت تابلو چلنیوم، آشنا شدید. لازم است این نکته را ذکر کنیم که داشتن یک تابلوی بدون نقص تا حد زیادی بستگی به تبحر و تجربه تابلوساز دارد. تابلوهای بی کیفیت و ارزان قیمت معمولا ظرف مدت زمان کوتاهی پس از نصب دچار آسیب می شوند. در چنین شرایطی مشتری مجبور به تعویض یا تعمیر تابلو خواهد شد.

توصیه می کنیم برای سفارش تابلو از ابتدا به یک تابلوسازی معتبر رجوع کنید تا گرفتار مشکلات احتمالی بعد از نصب تابلو، نشوید. تابلوسازی نامور سابقه چندین ساله در این زمینه داشته و به خوبی می تواند با نیازسنجی از مشتری، تابلوی مناسب و باکیفیت را به وی، پیشنهاد کند.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی؛ می توانید با کارشناسان تابلوساز از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: