۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلوهای رنگ پریده چهره یک شهر را بسیار نازیبا نشان می ‌دهند. زیبایی یک شهر به وجود تابلوهایی با رنگ های شاد و پرهیجان وابسته است. رنگ پریدگی تابلو به دلایل مختلفی می ‌تواند رخ دهد که مهمترین علت آن، تابش نور خورشید است.

البته تصور نکنید که تمامی تابلوها در اثر این تابش دچار رنگ پریدگی می شوند. در واقع اگر یک تابلو از کیفیت بسیار خوبی برخوردار باشد و در ساخت آن بهترین مواد اولیه به کار رود، هرگز دچار چنین مشکلاتی نخواهد شد. اما رنگ پریدگی تابلوهای تبلیغاتی چه دلایل دیگری می تواند داشته باشد؟

چه تابلوهایی دچار رنگ پریدگی می شوند؟

به طور کلی اگر قرار است برای محیط داخلی یک فروشگاه، مغازه، دفتر کار، مجتمع تجاری، مطب پزشکان و… تابلویی سفارش داده شود؛ چندان روی کیفیت رنگ تمرکز نمی کنند. چرا که تابلو اصلاً در برابر عوامل محیطی قرار نداشته و انتظار می ‌رود رنگ آن طی سال ها، ثابت بماند.

اما برای تابلوهایی که در بخش بیرونی و در برابر عوامل طبیعی قرار دارند، قضیه برعکس است. این تابلوها باید کیفیت رنگ بسیار مطلوبی داشته باشند، چرا که قرار است مدت های طولانی زیر تابش شدید نور خورشید قرار بگیرند.

چه تابلوهایی دچار رنگ پریدگی می شوند؟

به طور کلی تابلوهایی که در مرتفع ترین قسمت یک ساختمان یا مجتمع تجاری نصب می شوند، بیشترین احتمال رنگ‌ پریدگی را دارند. بنابراین حساسیت ساخت این تابلوها هم بیشتر است. پس از آن، تابلوهای نصب شده سر درب فروشگاه ها و مغازه ها و یا تابلوهایی که در پارک ها یا فضاهای روباز نصب می شوند، بیشتر دچار رنگ پریدگی می شوند.

در هر صورت اینکه تابلوی مذکور قرار است بعداً در چه مکانی نصب شود هم در انتخاب متریال مناسب برای ساخت تابلو، موثر است.

علت رنگ پریدگی تابلوهای تبلیغاتی چیست؟

دلایل مختلفی برایعلت رنگ پریدگی تابلوها وجود دارد. حتی ممکن است دو تابلوی کاملا یکسان هم از نظر درجه رنگ پریدگی با همدیگر متفاوت باشند. بنابراین عوامل مختلفی در این موضوع دخیل است. به طور کلی علت رنگ پریدگی تابلوهای تبلیغاتی عبارتند از:

کیفیت مواد اولیه

روز به روز با پیشرفت صنعت تابلوسازی مواد اولیه متفاوت و جدیدی، وارد این بازار شد. در این بین برخی از سودجویان با هدف افزایش درآمد، متریال های بی کیفیت را وارد این بازار کردند. اینکه تابلوساز بتواند مواد اولیه مرغوب و باکیفیت را از نوع تقلبی و بی کیفیت به سرعت تشخیص دهد، اهمیت زیادی دارد.

بنابراین تابلوسازانی که تجربه زیادی در این کار دارند، با اولین نگاه متوجه بی کیفیت بودن مواد اولیه شده و اصلاً چنین متریالی را برای ساخت تابلوهای خود، انتخاب نخواهند کرد.

علت رنگ پریدگی تابلوهای تبلیغاتی چیست؟

مواد اولیه ممکن است از چند نمونه مختلف باشد. به عنوان مثال، در تابلوهای چلنیوم هم باید رول های چلنیوم از نظر کیفیت در رتبه قابل قبولی باشند و هم تجهیزات و زیرساز تابلو. معمولا برای زیرساز از ورق های pvc استفاده می شود. این ورق ها اگرچه ضد آب هستند اما ممکن است دوام کافی را در برابر نور خورشید، نداشته باشند.

چنانچه یک تابلوساز با هدف کاهش هزینه ها به سراغ جنس های درجه چندم برود، با احتمال بالایی پس از نصب تابلو با مشکلاتی که طی گذر زمان برای آن رخ می دهد، مواجه می شوید.

کیفیت رنگ استفاده شده

یکی دیگر از دلایل اصلی رنگ پریدگی تابلوهای تبلیغاتی، کیفیت رنگ استفاده شده است. اگر از رنگ های نامرغوبی برای ساخت تابلو استفاده شود؛ خیلی سریع تر از آنچه که فکرش را بکنید تغییر حالت داده و از رنگ اصلی، خارج می شود. زمانی که یک تابلو به این مرحله برسد؛ دیگر قابل استفاده نبوده و بهتر است حداقل حروف آن با نوع جدید، جایگزین شود.

معمولا تغییر رنگ در تابلوی تبلیغاتی به صورت یکنواخت دیده نمی شود. ممکن است قسمت هایی از تابلو که در معرض نور خورشید است، بیشتر از سایر قسمت ها دچار رنگ پریدگی شود. در حالی که اگر از مواد اولیه با کیفیت برای تابلو استفاده شود، احتمال بروز چنین مشکلاتی بسیار کم است.

مهارت و‌ تجربه تابلوساز

تابلوسازی که به خوبی متریال های موجود در بازار را بشناسد، می تواند یک تابلوی باکیفیت به مشتری تحویل دهد. به همین دلیل توصیه می‌ شود اگر کیفیت و دوام تابلو برایتان از درجه اهمیت بالایی برخوردار است؛ همواره به سراغ تابلوسازانی بروید که در این کار هم مهارت داشته و هم تجربه لازم را کسب کرده اند.

به طور مثال، تابلوساز باید بداند از چه نوع ورق آلومینیوم و با چه ضخامتی باید استفاده کند. همچنین باید بداند چه رنگی برای پلکسی گلاس مفید است.

تابلوساز حتما باید موقعیت نصب تابلو را در نظر گرفته و سایر عوامل طبیعی تاثیرگذار روی تابلو را بررسی کند. همه این موارد از طریق تجربه و دانش بالای تابلوساز، به دست می اید‌.

رنگ پریدگی تابلوهای تبلیغاتی

اگر قرار است برای داشتن یک تابلوی تبلیغاتی باکیفیت هزینه بیشتری بپردازید، حتما این کار را انجام دهید. چرا که اگر از همان ابتدا یک تابلوی بادوام و باکیفیت داشته باشید، بهتر است تا اینکه بخواهید مدت زمان کوتاهی پس از نصب تابلو آن را تعویض کنید. تعویض تابلو به مراتب هزینه های سنگین تری برای شما به دنبال خواهد داشت.

بر همین اساس توصیه می کنیم همانقدر که به زیبایی بصری و گرافیک مدرن و جذاب تابلو اهمیت می دهید، حتما به جنس متریال استفاده شده و نوع رنگ آمیزی انتخاب شده برای تابلو هم توجه داشته باشید.

معمولاً تابلوسازان باتجربه برای تهیه متریال اولیه ساخت تابلو به سراغ برندهای معتبر می روند. علاوه بر این، از لامپ های باکیفیتی استفاده می کنند که همین موضوع دوام‌ و طول عمر تابلو را افزایش می دهد.

آیا نورپردازی باعث رنگ پریدگی تابلو می شود؟

ممکن است این سوال برای شما پیش آید که وجود نورپردازی می تواند دلیلی بر رنگ ‌پریدگی تابلو باشد یا خیر؟! در جواب باید بگوییم اگرچه وجود نورپردازی برای تابلوها در شب ضروری به نظر می رسد اما ممکن است استفاده از لامپ های اس ام دی در دراز مدت باعث آسیب دیدن و تغییر رنگ تابلوهایی مثل “چلنیوم” شود. هر چند این احتمال بسیار پایین است. در هر صورت فواید استفاده از این لامپ ها با توجه به اینکه جذب مشتری خواهند داشت، نسبت به ضررشان بسیار بیشتر است.


آیا نورپردازی باعث رنگ پریدگی تابلو می شود؟

ساخت تابلو تبلیغاتی با کیفیت تضمینی

سال هاست تابلوسازان کار ساخت تابلو را انجام می ‌دهند اما اگر بخواهید یک تابلوی باکیفیت آن هم با یک طول عمر بالا داشته باشید، پیشنهاد ما رجوع به تابلوسازی نامور است. این تابلوسازی در کنار مواد اولیه بادوامی که برای ساخت تابلو استفاده می کند؛ به جنبه‌ های بصری و زیبایی تابلو هم اهمیت زیادی می‌ دهد. به طوری که می‌ توانید در تابلوهای نامور زیبایی و دوام را در کنار یکدیگر، مشاهده کنید.

تابلوسازی نامور با داشتن یک تیم متخصص و حرفه ای توانسته است جایگاه خوبی در این صنعت، کسب کند. خوشبختانه تابلوسازان نامور آنقدر از کیفیت مواد اولیه استفاده شده در ساخت تابلو اطمینان دارند که همراه با تابلوی آماده شده، ضمانت نامه معتبر هم به مشتری ارائه می کنند. در این صورت حتی اگر مشکل خاصی هم برای تابلو ایجاد شود، کارشناسان در اسرع وقت نسبت به بررسی و رفع آن اقدام می کنند.

شما می توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی؛ با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید. کارشناسان با توجه به نوع کسب و کار و بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید، بهترین ها را به شما پیشنهاد می دهند.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: