گروه تابلو سازی ناموَر

واقعیت این است که تابلوهای تبلیغاتی در دنیای امروزی حسابی جای خود را باز کرده اند، مخصوصاً که تاثیر زیادی هم در صنعت تبلیغات و جذب مخاطب دارند. یکی از مهمترین موضوعاتی که در حیطه تابلوهای تبلیغاتی مطرح است؛ همان طراحی و انتخاب فونت و رنگ مناسب برای تابلو می باشد. زمانی که قصد انتخاب یک فونت مناسب را داشته باشید؛ قطعاً با انواع و اقسام آن ها، روبرو می شوید. در واقع روز به روز بر تعداد فونت ها افزوده می ‌شود و همین موضوع کار را برای انتخاب، سخت تر می کند. در ادامه این مطلب مواردی که به هنگام انتخاب فونت مناسب برای تابلو مغازه باید در نظر بگیرید، ذکر خواهیم کرد.

فونت مناسب در طراحی تابلو مغازه

چرا انتخاب فونت مناسب اهمیت دارد؟

تصور کنید که یک تابلوی مدرن و زیبا را با بهترین متریال موجود در بازار، سفارش می‌ دهید اما به دلیل عدم توجه طراح مجموعه و یا هر چیز دیگری؛ فونت مناسبی برای نوشته های روی تابلو، انتخاب نشده است. نتیجه این می شود که بخشی از مشتریان خود را از دست خواهید داد، زیرا فونت تابلو باید به گونه ای باشد که از فاصله حداقل ۴ متری، به راحتی قابل خواندن باشد. در واقع یکی از مهمترین اصول انتخاب فونت، خوانایی و واضح بودن آن است.

نوشته های روی تابلو باید به صورتی باشد که اگر در معرض دید عابران قرار دارد؛ به راحتی دیده و خوانده شود به گونه ای که مخاطبان با دیدن چنین تابلویی به سرعت به نوع کسب و کار آن مغازه، پی ببرند. در این صورت توانسته‌ اید کالا و خدمات خود را به مشتری، معرفی کنید‌.

چرا انتخاب فونت مناسب اهمیت دارد؟

نکات مهم در انتخاب فونت مناسب برای تابلو مغازه

برای انتخاب فونت تابلو مغازه از مهمترین پارامترهایی که باید در نظر بگیرید؛ عرض قلم فونت می باشد. عرض قلم همان ضخامت پهنای حروف نوشته شده می باشد. در صورتی که ضخامت پهنا در قسمت‌های مختلف نوشته متفاوت باشد؛ بیشترین ضخامت را به عنوان عرض قلم، در نظر می ‌گیریم. حال ممکن است این سوال برای شما پیش آید که چرا عرض قلم در انتخاب نوع فونت برای تابلو، اهمیت دارد؟!

همانطور که می دانید معمولآ تابلوها با فاصله ۳ متری از سطح زمین، نصب می ‌شوند و واضح است که برای خواندن نوشته های روی تابلو می بایست از فونت هایی استفاده شود که عرض قلم خوبی داشته باشند. به این صورت که اگر عرض قلم نوشته ها کمتر از حد استاندارد باشد؛ نوشته ها دیگر آن خوانایی لازم را نخواهند داشت. بر همین اساس و به منظور اینکه مخاطب بتواند پیام ‌تبلیغات را به طور واضح بخواند؛ عرض قلم اهمیت زیادی دارد.

مورد دیگری که باید در انتخاب فونت مناسب برای تابلو مغازه در نظر بگیریم؛ نوع فونت است در صنعت تابلوسازی فونت ها را می توان به سه گروه کلی تقسیم کرد که عبارتند از:

فوت کلاسیک

فونت کلاسیک به دلیل خوانایی خوبی که دارد؛ از جمله فونت های پرطرفدار می باشد. اکثر افراد در هر سن و با هر میزان تحصیلاتی که باشند؛ می ‌توانند این فونت را به راحتی، بخوانند. فونت کلاسیک عام پسند بوده و در بیشتر تابلوهای فروشگاهی و مغازه ای، به چشم می خورد. فونت هایی که با حرف B شروع می شوند؛ در دسته فونت های کلاسیک، قرار می گیرند.

فونت هنری

فونت هایی که به شکل نستعلیق و نستعلیق شکسته هستند؛ جزء فونت های هنری محسوب می شوند. با اینکه این فونت ها زیبایی و ظرافت زیادی را دارا هستند؛ اما نسبت به فونت کلاسیک خوانایی کمتری دارند. بنابراین، تنها در موارد خاصی که جنبه هنری بودن تابلو اهمیت داشته باشد، از این فونت ها استفاده می شود. از دیگر فونت های هنری می ‌توان به فونت نسخ، ثلث، معلی و ریحان، اشاره کرد. معمولا برای معرفی مکان های فرهنگی و آموزشگاه های هنر از تابلوهایی با فونت هنری، استفاده می شود. البته الزامی هم در این خصوص، وجود ندارد.

نکات مهم در انتخاب فونت مناسب برای تابلو مغازه

فونت فانتزی

فونت های فانتزی هم این روزها طرفداران زیادی دارد. معمولاً برای تابلوهای مختلف با هر کسب و کاری می توان از فونت فانتزی، استفاده کرد. از مهم ترین فونت های فانتزی می ‌توان به اوجان، وحید، پوستر و کلاسیک، اشاره کرد.

علاوه بر فونت های ذکر شده در قسمت های قبلی؛ می توانید یک فونت اختصاصی هم برای خودتان، داشته باشید. به این منظور افرادی هستند که با نگاه هنری خود می‌ توانند حروف را به صورت دکوراتیو، طراحی کنند. حتما تا به حال لوگوهایی را دیده اید که تلفیقی از فونت و تصویر می باشند. این ها همان “لوگو فونت” هستند که اخیراً بسیار پرطرفدار شده اند. چنین فونتی کاملا به صورت اختصاصی طراحی می شود در تمام مراحل طراحی سلیقه شما به عنوان مشتری، لحاظ می گردد.

مزیت داشتن فونت اختصاصی این است که کسب و کار شما بیشتر در ذهن افراد، ماندگار می شود. دلیل این موضوع همان خاص بودن و متفاوت بودن تابلو مغازه شما از دیگر تابلوها می باشد.

داشتن فونت اختصاصی و دست نویس در کنار یک ترکیب رنگ زیبا و جذاب می ‌تواند در زمینه برندسازی و تبلیغات کسب و کار، بسیار موثر باشد. به واقع یکی از دلایل محبوبیت برخی از لوگوها را می ‌توان همین منحصر به فرد بودن آن ها، دانست. بنابراین در صورتی که جلوه دار شدن و هنری بودن طرح روی تابلو برایتان اهمیت دارد؛ توصیه می کنیم تنها از لوگو یا حروف دکوراتیو در تابلو، استفاده کنید. معمولاً ماندگاری این لوگوها در ذهن، بیشتر است.

اگر چه بهتر است فونت انتخابی برای تابلو مغازه متناسب با حرفه و کسب و کار مورد نظر باشد؛ اما به هر حال انتخاب فونت تا حدی هم سلیقه ای است. اینکه یک تابلوی تبلیغاتی با یک فرمت یکسان را برای تمامی مشاغل در نظر بگیریم، نمی ‌تواند پاسخگوی سلایق مختلف مشتریان باشد. بنابراین تابلوسازی جدای از اینکه یک صنعت باشد؛ تلفیقی از هنر و صنعت می باشد. تنها در این صورت است که می ‌توان یک اثر قابل قبول خلق کرد.

فونت مناسب در طراحی تابلو

در طراحی و تولید تابلوهای تبلیغاتی مخصوصاً تابلو مغازه باید سعی کنیم نظر اکثر افراد را جلب نماییم. یکی از تابلو سازی هایی که سال هاست در این زمینه تجربه کار دارد و می تواند متناسب با نوع فعالیت بهترین تابلو تبلیغاتی را برای فروشگاه یا مغازه طراحی و تولید کند، تابلوسازی نامور می باشد‌. این تابلوسازی با به کارگیری متخصصین حرفه ای و طراحان ذبده؛ می تواند بهترین طرح، رنگ و فونت را برای تابلو مغازه، پیشنهاد دهد. در صورتی که اولین بار است قصد سفارش تابلوی تبلیغاتی را دارید؛ بهتر است از نمونه کارهای تولید شده توسط این تابلوسازی، دیدن کنید.

سفارش تابلو مغازه و فروشگاه

تابلوسازی نامور قابلیت طراحی و پیاده سازی انواع مختلف تابلوها مثل تابلو چلنیوم، تابلو استیل، تابلو کامپوزیت، تابلو فلکسی، تابلو لاسوگاسی، تابلو چوبی و… را دارد و می تواند هر کدام از این تابلوها را به همراه ضمانت نامه معتبر به مشتری، ارائه دهد.

در صورتی که قصد سفارش یک تابلو مغازه مدرن و زیبا را دارید؛ پیشنهاد می ‌کنیم در اولین قدم با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور، مشاوره داشته باشید. آنان به خوبی شما را در زمینه انتخاب نوع و طرح تابلو، راهنمایی می کنند. به این منظور می توانید با شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا