۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

بحث مدیریت مصرف انرژی در کشورهای پیشرفته هر صنعتی را تحت تاثیر قرار داده است. صنعت تابلوسازی هم از این قاعده مستثنی نیست. به طوری که دیگر از لامپ های کم مصرف معمولی برای روشنایی تابلو، استفاده نمی شود. کارشناسان تابلوساز معتقد هستند که برای صرفه جویی در انرژی بهتر است از لامپ های ال ای دی (LED) و اس ام دی (SMD)، استفاده شود. در واقع لامپ های معمولی و لامپ ‌های رشته‌ ای یکی از مهمترین دلایل افزایش مصرف انرژی و در نتیجه افزایش حجم تولید گازهای گلخانه ‌ای در جهان می باشند.

سیر تحول و توسعه لامپ ها به این صورت است که به جای لامپ های رشته ای، لامپ های کم مصرف رواج پیدا کرد. پس از آن، لامپ های ال ای دی به جای لامپ های کم مصرف استفاده شد و حالا نوبت به لامپ های اس ام دی است که جای تکنولوژی ال ای دی را بگیرند. در این مطلب قصد داریم با تکنولوژی لامپ های اس ام دی و ال ای دی، بیشتر آشنا شویم.

لامپ های کم مصرف SMD  و LED

لامپ ال ای دی چیست؟

ای ای دی مخفف Light Emitting Diode می باشد. معنای آن دیود منتشر کننده نور است. در واقع دیودهای منتشر کننده نور جزء خانواده دیودها هستند و زیر گروه نیمه هادی ها به شمار می‌ آیند. ال ای دی یک قطعه الکترونیکی است که وقتی جریان برق از آن می گذرد؛ از خودش نور تولید می کند. طول عمر لامپ های ال ای دی تابعی از تعداد روشن و خاموش شدن نیست. در واقع لامپ های ال ای دی را می توانید میلیون ها بار روشن و خاموش کنید، بدون اینکه نگران سوختن آن ها باشید. علاوه بر این، لامپ های ال ای دی امکان تنظیم شدت نور را هم دارند.

با تمام مزایایی که لامپ های ال ای دی دارند؛ در سال ‌های اخیر نسل جدید لامپ های کم مصرف تحت عنوان اس ام دی (SMD) جایگزین آن ها شده اند. اما این سوال مطرح می شود که لامپ های اس ام دی چه ویژگی ها و مزایایی دارند که موجب برتری نسبت به ال ای دی ها شده اند؟! برای پاسخ به این سوال ابتدا به تعریف لامپ های اس ام دی می پردازیم‌.

آشنایی با لامپ های اس ام دی

اس ام دی مخفف عبارت Surface Mount Devices می باشد و به معنی قطعات نصب شده روی سطح است. در تکنولوژی smd فضای متفاوتی از قبل ساخته شده و به مدار چاپی، لحیم می شود. بحث تخصصی این لامپ ‌ها را که کنار بگذاریم؛ می توانیم بگوییم اس ام دی ها به نوعی توسعه یافته ال ای دی ها می باشند. به طوری که در لامپ های اس ام دی از یک برد واحد استفاده نشده و تعدادی ال ای دی در کنار هم بر روی پنل قرار می گیرند و همین موضوع باعث ایجاد گرمای کمتر و در نتیجه افزایش طول عمر و نور اس ام دی ها می گردد.

مطالب مرتبط: انواع اس ام دی در تابلو سازی

اما مزایای استفاده از لامپ های اس ام دی چیست؟!

اولین و مهمترین مزیت لامپ های اس ام دی، نور روشنایی و نورپردازی یکسان و متعادل است. لامپ های اس ام دی به نسبت ال ای دی ها قابلیت پراکنده شدن نور بیشتری دارند. این لامپ ها زاویه ۱۲۰ درجه را دارا می باشند و به همین دلیل محیط بیشتری را از نظر نوردهی، پوشش می دهند.

دومین مزیت لامپ های اس ام دی، طول عمر بیشتر است. حتی در آسیب و خرابی های به وجود آمده می توان برد دستگاه را با هزینه های بسیار کمی، تعویض کرد.

اما جذاب ترین مزیت لامپ های اس ام دی، صرفه جویی در مصرف انرژی است. این لامپ ها نور را با کیفیت زیاد اما با مصرف انرژی کمتری منتشر می کنند و این موضوع جذابیت زیادی برای مصرف کننده دارد.

تولید گرما و حرارت بسیار پایین هم به مزیت های دیگر این لامپ ها، اضافه می شود.

تابلوسازی

موارد استفاده از لامپ های اس ام دی

اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید؛ حتما نمونه هایی از لامپ های اس ام دی و ال ای دی را مشاهده می کنید. از لامپ های اس ام دی بیشتر به منظور روشنایی در لامپ های کوچک، چراغ های خیابانی و حتی در قطعات چشمک زن موبایل، استفاده می شود. البته در سال ‌های اخیر کاربردهای مدرن و جدیدی از این لامپ ها می بینیم. به طور مثال؛ نورپردازی در سقف کشسان، استفاده از نور لامپ اس ام دی در سقف آسمان مجازی، صفحات نورپردازی سقف کاذب متحرک، نورپردازی نمای ساختمان، نورپردازی باغچه، نور اتومبیل ‌ها، نور روز در ادارات و سالن های همایش، برخی از کاربردهای این نوع لامپ ها می باشد.

مطالب مرتبط: تابلو مغازه و انواع نورپردازی

کاربرد لامپ های ال ای دی و اس ام دی در تابلوسازی

از آنجایی که این لامپ ها مصرف انرژی پایینی دارند؛ جزء اولین گزینه ها برای انتخاب نورپردازی تابلوها هستند. به غیر از تابلوهای مربوط به ادارات و سازمان های دولتی که در شب نیازی به نورپردازی ندارند، دیگر تابلوها برای زیبایی و درخشندگی بیشتر مستلزم داشتن نورپردازی خاص و زیبا هستند. یکی از روش های تبلیغاتی و رقابتی بین صنف های مختلف، همین نورپردازی تابلوهای تبلیغاتی است. هر چقدر تابلوی ساخته شده و نورپردازی آن منحصر به فردتر باشد؛ در جذب مشتری تاثیر بیشتری دارد و این همان چیزی است که صاحبان کسب و کارهای مختلف به دنبال آن هستند.

بر همین اساس تابلوسازی ها در سال های اخیر به استفاده از لامپ های ال ای دی و اس ام دی، روی آورده اند. قطعا مزایای استفاده از این لامپ ها در صنعت تابلوسازی، برای مشتری هم خوشایند خواهد بود.

نور پردازی تابلو

سفارش تابلوی تبلیغاتی

لامپ های ال ای دی و اس ام دی انواع مختلفی دارند و در برندهای متفاوتی، تولید می ‌شوند. تابلوسازان برای اینکه کیفیت کار خود را بالاتر ببرند؛ می توانند از بهترین برند موجود در بازار، استفاده کنند. البته برخی از تابلوسازان متاسفانه با هدف کاهش هزینه‌ های تمام شده تابلو، از متریال و تجهیزات نامرغوب در ساخت تابلو استفاده می ‌کنند. این موضوع در نهایت به ضرر مشتری تمام می شود. چرا که مشتری قرار است سال ها از این تابلو در جهت تبلیغات کار خود، استفاده کند. حال تصور کنید که پس از نصب و در مدت زمان کوتاهی تابلو دچار آسیب و خرابی گردد. در چنین شرایطی مشتری ناگزیر است آسیب ایجاد شده را با صرف هزینه برطرف کرده و یا در صورت لزوم، تابلوی تبلیغاتی را تعویض کند. بنابراین منطقی است که از همان ابتدا از قطعات و متریال باکیفیت موجود در بازار، استفاده شود.

نورپردازی تابلو

تابلوسازی نامور سال هاست کار طراحی و ساخت انواع تابلو تبلیغاتی را انجام داده و در این کار تجربه و مهارت لازم را دارد. این تابلو سازی همواره برای طراحی و ساخت تابلوها، از بهترین و باکیفیت ترین متریال موجود در بازار استفاده می کند. برای اثبات این ادعا به مشتری ضمانت نامه معتبر هم ارائه می‌ شود. به این ترتیب اگر پس از نصب تا مدت زمان مشخصی که در ضمانت نامه قید می‌ گردد تابلو دچار خرابی و آسیب شود؛ کارشناسان تابلوساز موظف هستند ایرادات ایجاد شده را در اسرع وقت، برطرف کنند. این جزیی از خدمات پس از فروش در تابلوسازی نامور است.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلو تبلیغاتی؛ می ‌توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید. کارشناسان متناسب با بودجه و همچنین نوع کسب و کار شما، بهترین و مناسب ترین تابلوی تبلیغاتی را پیشنهاد می ‌دهند.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: